2021-01-06, 22:14
Medlem
Kollar på köp jag gjort på Komplett efter 1/1, och bonusen verkar oförändrad - 2 % på alla köp jag gjort via Curve.. :-)
Citera
2021-01-07, 07:27
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av freisan
Kollar på köp jag gjort på Komplett efter 1/1, och bonusen verkar oförändrad - 2 % på alla köp jag gjort via Curve.. :-)

Det är eftersläpning på transaktionerna hos Komplett. Säker på att köpen gjordes efter 1/1 även om datumet på dem är senare, tex 4/1?
Citera
2021-01-07, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freisan
Det finns sedan tidigare rapporter om att köp kring årsskiftet har gett 2 % bonus men att köp i början av januari (tex 5/1) enbart ger 0,5 % så de får man GBITa till Everyday
Citera
2021-01-07, 14:55
Medlem
Jahopp då får man skippa Komplett och gå över till Everyday.

Någon som vet om Everyday har ett lika långsamt system som Komplett gällande transaktioner? Dvs kan man se det man köpt på en gång som t.ex Preemkortet eller tar det 3-4 dagar innan transaktionen blir synligt?
Ska bli skönt att få slippa det, en av de största nackdelarna med Komplett.
Citera
2021-01-07, 15:36
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggerullstol

Någon som vet om Everyday har ett lika långsamt system som Komplett gällande transaktioner? Dvs kan man se det man köpt på en gång som t.ex Preemkortet eller tar det 3-4 dagar innan transaktionen blir synligt?
Jag ser köp gjorda med Everyday idag på mina sidor nu.
Citera
2021-01-07, 16:17
Citat:
Ursprungligen postat av siggerullstol

Everyday har ett ännu sämre system. Köpen dyker inte upp direkt och sedan som reservationer men står som köp. Det är vanligt med dubletter av köpen. Efter ytterligare 1-2 dagar så är dom färdiga när ikonen ändras och kortnumret står nedanför. Men det kan fortfarande ligga kvar en dublett ovanför.
Bäst att köra med Curve så behöver man inte bry sig så mycket om Everydays dåliga system.

När det gäller Komplett så kommer köp upp direkt som reservationer endast i appen, inte på webben.
Citera
2021-01-07, 17:37
Medlem
Finns det något kort utan valutapåslag och andra fördelar vid resa. Curve och Revolut har jag redan men fria uttag är ju begränsade.
Citera
2021-01-07, 18:46
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Finns det något kort utan valutapåslag och andra fördelar vid resa. Curve och Revolut har jag redan men fria uttag är ju begränsade.

Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1

Inget kreditkort men P.F.C är utan valutapåslag och med uttag utan avgift upp till 3000kr/mån.
(FB) P.F.C. app och debit kort
Citera
2021-01-07, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Inget kreditkort men P.F.C är utan valutapåslag och med uttag utan avgift upp till 3000kr/mån.
(FB) P.F.C. app och debit kort

Tack! Det har jag iofs redan men hade glömt bort det eftersom jag inte sökt deras nya nu. Hade tidigare Rebillia men det har tyvärr avslutats.
Citera
2021-01-09, 00:14
Medlem
Är det bäst att ansöka om 50 eller 100 k i kredit på everyday?
Citera
2021-01-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Är det bäst att ansöka om 50 eller 100 k i kredit på everyday?

Det beror på vad du har för behov, det finns ingen anledning att ha en kreditgräns som är större än man någonsin kommer spendera på kort tid. Ansöker du om t.ex ett bolån så räknar bankerna in din kredit i sin riskanalys vilket kan resultera i att du beviljas mindre lån än du annars hade gjort.

Så om du aldrig spenderar mer än 50 000 på kort tid eller på en gång skulle jag inte ansöka om 100 000 bara för att.
Citera
2021-01-09, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Jag ser köp gjorda med Everyday idag på mina sidor nu.

Men hur många dagar tog det från när du gjorde köpet tills synlig transaktion?

Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Everyday har ett ännu sämre system. Köpen dyker inte upp direkt och sedan som reservationer men står som köp. Det är vanligt med dubletter av köpen. Efter ytterligare 1-2 dagar så är dom färdiga när ikonen ändras och kortnumret står nedanför. Men det kan fortfarande ligga kvar en dublett ovanför.
Bäst att köra med Curve så behöver man inte bry sig så mycket om Everydays dåliga system.

När det gäller Komplett så kommer köp upp direkt som reservationer endast i appen, inte på webben.

Det låter illa. Riktigt illa med dubletter. Man vill ju betala rätt utan att slarva. Isåfall ger jag mig tillbaka till Preem. Några hundralappar färre i bonus blir ändå värt besväret. Curve vet jag inte mycket om men ska undersöka det närmare.

Tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in