2021-01-24, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han hjälpte till att formulera ett avtal. Han vill inte yttra sig om en pågående process.

Känns det konstigt för dig?

För Dietz har det nog blivit lite konstigt iallfall. Han som bara hjälpte till att formulera ett avtal. Not!

Jag håller mig nog utanför........
Ja, jag har eventuellt hjälpt till, ja
Jag kommer inte att kommentera.......
Jag vill inte yttra mig.........
2021-01-24, 23:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Så hon är hemlös, eller?

Är du så trögfattad?
Hon är per definition hemlös. Se stadsmissionen och Socialstyrelsen, som jag redan tagit upp i tråden.
2021-01-24, 23:03
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Men vad säger du? En rivningskåk? Hon är ju tydligen hemlös nu, för hon skulle ju flytta in nästan direkt. Hur ska ni ha det? Ebba verkar dock ha tyckt att det skulle gå snabbt att göra det beboeligt.

Det enda som har framkommit, är väl att han har varit in till en mäklare och frågat om det kunde finnas spekulanter till hans fastighet. Efter det, så är det ju Ebba och backslick-Theo som stått för hans vilja att sälja.

Se så där ja, han hörde sig för hos en mäklare om det fanns några ev. spekulanter.
Vad skulle han med dom till tror du?

Ställ dig framför spegeln igen.....
2021-01-24, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
För Dietz har det nog blivit lite konstigt iallfall. Han som bara hjälpte till att formulera ett avtal. Not!

Vem var det då som formulerade avtalet?
2021-01-24, 23:06
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har aldrig hört så mycket negativa synpunkter på en fastighet, från köparen. Trots att alla kriterier för läge, läge och läge är uppfyllda.

Ebbas två ansökningar om lagfart avvisades av lantmäteriet med usch.

Ebba anhängarna trodde först att Ebbas taffliga avtal utan grundläggande formkrav, kunde leda till lagfart genom lagfartssammanträde på lantmäteriet. Raka besked till Ebba att hon hade inte den slags talerätt en part har om intressen i fastigheten, som får utredas av lantmäteriet.

Nu går Ebba in i tingsrätten om en talan om bättre rätt till en fastighet hon inte har bättre rätt till. Advokaten är lika star struck som Esbjörn och KD har varit. De går på Ebbas retoriska skit innan de reagerar. Vanligt i vår tid med alla dessa bondfångare och deras skitsnack som låter så bra. Man måste vara på alerten!

Det är Matz som har en rättslig grund för en talan om bättre rätt eftersom detta är en fastighet sm berör honom sedan länge, han har ett giltigt avtal som inte är inskrivet, men gäller mellan honom och Esbjörn. Han har en rätt att få sitt avtal och eventuellt dolt ägande utrett av en domstol i en talan om bättre rätt, så som lagen är skriven och tillämpats om bättre rätt till fast egendom.

I ägarhierarkin kommer Ebba långt ner, efter Matz och det är det advokaten missat när hon är påstridig för Ebbas räkning istället för att råda och avråda Ebba. Rätt ordning i processen är att utreda om Esbjörn kan sälja fastigheten utan att beakta Matz rätt, i en talan om bättre rätt.

Ebba riskerar att under lång tid avslöjas för vem och vad hon är. Dessa tvister tar längre än vad folk tror, och Binninge är inte den sorts person som kommer skrämmas av olika hänsyn. Jag undrar om mäklaren på Sjönära tycker det var värt att odla vänskap med Ebba och ge avkall på god mäklarsed nu när saken är offentlig.

Det börjar bli trångt framför spegeln......
2021-01-24, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Är du så trögfattad?
Hon är per definition hemlös. Se stadsmissionen och Socialstyrelsen, som jag redan tagit upp i tråden.
Det är ingen idé att förklara, det är bara uteliggare som räknas som hemlösa i nantales värld.
2021-01-24, 23:20
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Det är ett standard avtal som används av nästan alla mäklare, där bara parternas och fastighetens uppgifter med köpesumma fylls i, köpeavtalet skrivs ut och parterna undertecknar?
Varför i herrans namn skulle han uttala sig om ett skrivuppdrag där inte han utformat avtalet?

Ställ dig framför spegeln och öva mer
2021-01-24, 23:20
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Är du så trögfattad?

Men då får hon väl vända sig till socialtjänsten då.
Att ge sig på åldringar, och tvinga till sig deras bostäder, är ju inte särskilt snygg gjort. Inte heller särskilt kristet gjort av en kvinna som, enligt egen utsago, vet att dom första människorna på jorden var Adam och Eva.

Tror man på, och påstår sig leva efter, Guds ord, så måste man ju också visa det.
Man ska aldrig tro på vad folk säger, man ska titta på vad dom gör. Det är då man ser deras rätta jag.
Och Ebba Bush har visat att hon bara bryr sig om dom äldre, om det är till gagn för henne.

Vi kör ett budord till:
Citat:
8. Du skall inte vittna falskt mot din nästa.

Tolkas: Visa dig pålitlig i tanke, ord och handling.
2021-01-24, 23:24
Medlem
Citat:
Men då får hon väl vända sig till socialtjänsten då.
Att ge sig på åldringar, och tvinga till sig deras bostäder, är ju inte särskilt snygg gjort. Inte heller särskilt kristet gjort av en kvinna som, enligt egen utsago, vet att dom första människorna på jorden var Adam och Eva.

Tror man på, och påstår sig leva efter, Guds ord, så måste man ju också visa det.
Man ska aldrig tro på vad folk säger, man ska titta på vad dom gör. Det är då man ser deras rätta jag.
Och Ebba Bush har visat att hon bara bryr sig om dom äldre, om det är till gagn för henne.

Vi kör ett budord till:
Hon behöver inte socialhjälp, hon köpte ett hus men blev lurad av säljaren och hans kriminella vänner. De blåste henne på 390.000:-
2021-01-24, 23:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Håller med dig fullt ut. Bara fiffel och båg alltihopa.
Vilka var det egentligen som värderade fastigheten till 4,2mkr?

Den som gjorde värderingen ska granskas in i minsta detalj.

Det var Notar hur kan du inte veta ?
2021-01-24, 23:36
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Kära Ebba-klan

Ni har nu igen chansen att nergöra denna "gamla" text till ingenting av vikt i diskussionen om hur den av er korrekta affären gick till.

Hur var det nu igen:
Esb och hans vänner har försökt med nästan allt men inget har fått någon verkan i denna affären

1. Ogiltigförklara avtalet!
Fungerade ej då det är rätt juridiskt

2. Häva det genom återbetalning .
lyckades ej heller och har ej någon betydelse egentligen

3. Anmäla henne för olovlig avverkning.
kommer ej att fungera heller och är troligen nedlagt redan.

4. Gammalt dokument från MZ som skulle häva köpet.
Värdelöst och helt ovidkommande

5. Hävda ocker då fastigheten skulle vara värd flera miljoner mer. s
Skrattretande och falskt då det finns värderingar som säger annorlunda.

6. Senilförklara Esb
Polisrapporten två dagar före avtalsskrivandet säger att han var helt klar.

7. försöka få det till att EB har hållt sig undan och omöjliggjort möte mellan parterna.
Detta är falskt

8. Hängt ut henne i pressen och svartmålat henne fler gånger.
Detta är ett fult sätt att få henne att backa men troligen vänder hon bara taggarna utåt

9. tagit fram ett läkarutlåtande på 39 sidor som skulle göra att Esb. ej kunna förstå vad han gör
Detta var inte ett läkarutlåtande.

Utöver detta försökt att smutskasta och kalla henne för öknamn mm. mm.

Många här inne är duktiga på att kritisera men har noll i input i mening av affären.
2021-01-24, 23:36
Medlem
TeamJesuss avatar
Du har inte ens träffat människan!

Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Ebba är ingen människa - hon är en vidrig opportunist. Hon går upp i falsett i varje debatt och skriker högst hur illa alla beter sig, speciellt när det häller vård av äldre och i vårdfrågor generellt - och gång på gång på gång får hon backa när det alltid visar sig att hennes eget parti alltid är med och tar de mest förödande besluten. Hennes senaste privata klavertramp bevisar bara vad de flesta redan vet - att Ebba bara ägnar sig åt opportunism - hon är falsk och obehaglig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in