2021-01-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans.
Jag står fast vid det jag skrev, finns ingen anledning att hemlighålla sin politiska åsikt för två oberoende personer som du mest troligt aldrig kommer träffa igen.

Det skulle knappast dra ner procentuellt röstdeltagande till 10%.

Du bor i en storstad, va?

Jag har bott på ett antal mindre och medelstora orter hela mitt liv. Och att rösta utan stöta på folk som man känner eller som vet man är det är i praktiken omöjligt. Men man kan kanske ha utbyte? Folk från Hagfors tar emot rösterna i Gävle, folk från Gävle tar emot rösterna i Töreboda....
2021-01-24, 19:01
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Du verkar ha missuppfattat mig. Jag upprepar: vilka beslut om avslag tycker du visar på korruption (även) inom domstolsväsendet? Jag eftersöker alltså domstolsbeslut (inte artiklar eller beskrivningar) du har läst och reagerat på

Scotus avfärdan av texas och övriga stater tex?
2021-01-24, 19:02
Medlem
$1.3B är en hel del pengar. Såg att Rudy försöker skapa mellanrum mellan sig och Powell. Få se om det hjälper. Och hur ska de ha råd med advokater? Lin Wood säger att han ska representera Powell men att är ju ganska tokig i huvudet så hur bra kommer det att bli.

Citat:
Dominion Voting Systems files $1.3B defamation suit against ex-Trump lawyer Sidney Powell.

Dominion sent similar demands to numerous people and news media companies, including Trump’s personal attorney Rudy Giuliani, White House Counsel Pat Cipollone, Fox News and attorney Lin Wood – who told The Washington Post he was representing Powell in the defamation case.

https://www.reportdoor.com/dominion-voting-systems-files-1-3b-defamation-suit-against-ex-trump-lawyer-sidney-powell/
Senast redigerad av sirup 2021-01-24 kl. 19:04.
2021-01-24, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

På vad sätt framgick det att det var korruption?
2021-01-24, 19:18
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

T.ex.? Här frågar jag en direkt fråga två gånger och kan inte ens få tre länkar till domstolsbeslut där du läst stämningsansökan, bevis plus beslut. Men okej,

"Texas has not demonstrated a judicially cognizable interest in the manner in which another state conducts its elections,"

På vilket sätt bevisar det här att Högsta domstolen är korrupt? Varför tycker du det är uppenbart att Texas har rätt att ogiltigförklara andra delstaters valresultat?
2021-01-24, 19:50
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Läs Andrew Sittos vittnesmål som tagits upp som något superbevis av Trumps team

Det finns hur många trovärdiga och utförliga vittnesmål som helst. Man måste säga att det är ytterst bestickande att ingen ansats att åtminstone utreda frågan om valfusk funnits från systemets sida. Jämför det med hur mycket utredningsresurser som lades på den befängda anklagelsen att Putin skulle ha riggat valet för Trumps räkning för 4 år sen.
2021-01-24, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Det finns hur många trovärdiga och utförliga vittnesmål som helst. Man måste säga att det är ytterst bestickande att ingen ansats att åtminstone utreda frågan om valfusk funnits från systemets sida. Jämför det med hur mycket utredningsresurser som lades på den befängda anklagelsen att Putin skulle ha riggat valet för Trumps räkning för 4 år sen.

Ja jag funderar också på vad de flera hundra miljonerna dollar som Trump samlade in från sina fans för att ta tag i valfuskfrågan gick till?

De advokater som Trump borde anlitat för de pengarna borde ha kunnat lägga upp riktiga orsaker till att utreda åtminstone en sak kan man tycka.
2021-01-24, 20:03
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja jag funderar också på vad de flera hundra miljonerna dollar som Trump samlade in från sina fans för att ta tag i valfuskfrågan gick till?

De advokater som Trump borde anlitat för de pengarna borde ha kunnat lägga upp riktiga orsaker till att utreda åtminstone en sak kan man tycka.

Jag talar om en officiell utredning i stil med Müllerutredningen. Har du hört ifall någon sådan är på gång?
2021-01-24, 20:07
Medlem
Citat:

Då Trump, genom en tydlig skrivning i insamlingsdokumenten, försäkrat sig om att kunna använda de insamlade medlen helt efter eget huvud, får vi utgå från att han hittade ett bättre användningsområden än att försöka bevisa valfusk. Varför och vad, får vi säkert veta i framtiden.
2021-01-24, 20:07
Medlem
Citat:
Jag talar om en officiell utredning i stil med Müllerutredningen. Har du hört ifall någon sådan är på gång?

Vad är det för fakta som talar för något valfusk som skulle kunna vara anledning till en officiell utredning?
2021-01-24, 20:23
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Vad är det för fakta som talar för något valfusk som skulle kunna vara anledning till en officiell utredning?

De bevis som lagts fram här i tråden gång på gång. Vad fanns det för fakta som föranledde Müllerutredningen förresten?
2021-01-24, 20:25
Medlem
Citat:
De bevis som lagts fram här i tråden gång på gång. Vad fanns det för fakta som föranledde Müllerutredningen förresten?

Det som lagts fram som till exempel att 5 soldater dött i Franfurt efter att man hämtat rösträknemaskiner?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in