2021-01-24, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tolka det som du vill! men torde nämligen vara ganska uppenbart vad jag vill påskina här för en normalbegåvad individ...

Det du och din aftonslask-sekt hycklar med är att länder som eran sekt ogillar eller partier som eran sekt ogillar vinner ett val då kan man komma med anklagelser om det en och de andra och bestämma att det är sanningen om valfusk... när nu andra sidan kommer med anklagelser om ett minst sagt jävligt konstigt val där det begåtts oenigheter, då är det inget annat än konspirationsteorier och allt vad ni nu häver ur er.
Har vi tagit hela varvet runt nu och du är tillbaka på personangreppen istället för argument alltså? Imponerande! Eller har du något exempel där jag gjort något av det du syftar på här?
2021-01-24, 18:18
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Fast om du vill jämföra så gör vi såklart det? Personligen tycker jag att det är en väldigt märklig jämförelse med tanke på vilka länder vi pratar om. Men du har inte några djupare tankar än "Jamen Ryssland då!"?

Räcker väl med att läsa rapporteringen i svensk media och hur folk som tycker att detta valet gått rätt till i USA agerar jämfört med hur det såg ut om man jämför mot Vitryssland tycker du inte det?

och skall vi då hårdra det så kan man ju applicera samma idiotiska med att inga domstolar tagit upp frågan rörande valfusk osv i Vitryssland vilket gör att fusk gällandes vitryssland endast är aftonslask-sektens konspirationsteorier
2021-01-24, 18:20
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Har vi tagit hela varvet runt nu och du är tillbaka på personangreppen istället för argument alltså? Imponerande! Eller har du något exempel där jag gjort något av det du syftar på här?

Du förstår alltså inte okej gott så!
2021-01-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Tycker du verkligen att det är en bra idé? Många vill faktiskt inte skylta med sina politiska åsikter. Valdeltagandet skulle rasa med en sådan ordning. Och ett riktigt lågt valdeltagande tar bort legitimiteten för den valda riksdagen och därmed regeringen. Skulle du vilja leva i ett land där t ex 10% av medborgarna valt styret?

Och dessutom så är det faktiskt tillåtet att t ex skriva oförskämdheter mot politikerna på valsedeln (då blir den naturligtvis ogiltig, men den typen av protestaktioner är faktiskt tillåtna).

Jag står fast vid det jag skrev, finns ingen anledning att hemlighålla sin politiska åsikt för två oberoende personer som du mest troligt aldrig kommer träffa igen.

Det skulle knappast dra ner procentuellt röstdeltagande till 10%.
2021-01-24, 18:26
Medlem
Citat:
Dominion seeks compensatory damages of $651,735,000, punitive damages of $651,735,000 and reimbursement for its legal costs. It also is asking the court to grant "a narrowly tailored permanent injunction requiring the removal of all the Defendants’ statements that are determined to be false and defamatory."

The company sent Powell a retraction demand in December, prompting her to tweet she was "retracting nothing." Dominion sent similar demands to numerous people and news media companies, including Trump's personal attorney Rudy Giuliani, White House Counsel Pat Cipollone, Fox News and attorney Lin Wood – who told The Washington Post he was representing Powell in the defamation case.
https://news.yahoo.com/dominion-voting-systems-files-1-195836812.html

Hur ska det gå för dessa personer? Det är många som gjort bort sig och nu får stora ekonomiska problem på grund av att de ville vara med och hjälpa Trump. Det är inte bara stollarna som blev terrorister utan även de som ljög friskt om valfusk.
2021-01-24, 18:32
Medlem
siisters avatar
Citat:
Räcker väl med att läsa rapporteringen i svensk media och hur folk som tycker att detta valet gått rätt till i USA agerar jämfört med hur det såg ut om man jämför mot Vitryssland tycker du inte det?

och skall vi då hårdra det så kan man ju applicera samma idiotiska med att inga domstolar tagit upp frågan rörande valfusk osv i Vitryssland vilket gör att fusk gällandes vitryssland endast är aftonslask-sektens konspirationsteorier

Jag förstår. Men apropå domstolar, vilka beslut om avslag tycker du visar på korruption (även) inom domstolsväsendet? Du behöver inte länka/citera alla då det är en hel del avslag vi pratar om. Du kanske har en topp tre där du anser bevisen varit mer än övertygande men domaren har trots det kastat ut fallet?
2021-01-24, 18:35
Medlem
Citat:
Du förstår alltså inte okej gott så!
Vad ska jag förstå? Du är sur på en okänd grupp individer som du tillskriver åsikter kring valet i Ryssland och Vitryssland. Jag har ingen koll på hur valsystemen ser ut där, vilket du tydligen inte har heller men du är ändå sur på "aftonslask"sekten. Så, jag frågade dig om du här några specifika exempel där jag gjort de här grejerna du tycker jag gjort, typ om jag hänvisat till Aftonbladet kanske eller pratat om Vitryssland som ett praktexempel på hur val ska gå till? Om du inte har det så CC:r du bara in mig i dina ilskna inlägg över en grupp människor som jag inte tillhör och det känns ganska oklart vad jag ska tillföra till den diskussionen.

Du får kalla mig vad du vill men ge mig specifika exempel på varför du tycker det om du vill diskutera, annars är det bara luft.
2021-01-24, 18:40
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Vad ska jag förstå? Du är sur på en okänd grupp individer som du tillskriver åsikter kring valet i Ryssland och Vitryssland. Jag har ingen koll på hur valsystemen ser ut där, vilket du tydligen inte har heller men du är ändå sur på "aftonslask"sekten. Så, jag frågade dig om du här några specifika exempel där jag gjort de här grejerna du tycker jag gjort, typ om jag hänvisat till Aftonbladet kanske eller pratat om Vitryssland som ett praktexempel på hur val ska gå till? Om du inte har det så CC:r du bara in mig i dina ilskna inlägg över en grupp människor som jag inte tillhör och det känns ganska oklart vad jag ska tillföra till den diskussionen.

Du får kalla mig vad du vill men ge mig specifika exempel på varför du tycker det om du vill diskutera, annars är det bara luft.

Du har alltså inte fattat att det jag stör mig hycklande gällande hur man ser på saker och ting? i USA valet som varit mer än lovligt jävla suspekt där är det konspeirationsteorier och valet är helt legit!, medans i Vitryssland och Ryssland där kör man fullt ut på att det är valfusk som gäller ! du förstår alltså inte att det är det?

och tillhör inte du dessa människor som sätter oss i samma fack som quanon och maga-seketen ja då ber jag om ursäkt... för att jag klumpar och gör en generalisering på dig.
2021-01-24, 18:44
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag förstår. Men apropå domstolar, vilka beslut om avslag tycker du visar på korruption (även) inom domstolsväsendet? Du behöver inte länka/citera alla då det är en hel del avslag vi pratar om. Du kanske har en topp tre där du anser bevisen varit mer än övertygande men domaren har trots det kastat ut fallet?

Den där när valarbetarna ombedes att gå hem pga en vattenläcka? för att röstningen skall stoppas och återupptas dagen därpå och man ser på filmen hur de tar fram lådor och börjar räkna rösterna hur är det inte suspekt?

nu vet jag inte om det gick till domstol men det är ju en av alla saker som bör utredas.
2021-01-24, 18:51
Medlem
siisters avatar
Citat:
Den där när valarbetarna ombedes att gå hem pga en vattenläcka? för att röstningen skall stoppas och återupptas dagen därpå och man ser på filmen hur de tar fram lådor och börjar räkna rösterna hur är det inte suspekt?

nu vet jag inte om det gick till domstol men det är ju en av alla saker som bör utredas.

Du verkar ha missuppfattat mig. Jag upprepar: vilka beslut om avslag tycker du visar på korruption (även) inom domstolsväsendet? Jag eftersöker alltså domstolsbeslut (inte artiklar eller beskrivningar) du har läst och reagerat på
2021-01-24, 18:52
Medlem
Citat:

Men varför har inte Trump använt sina insamlade flera hundra miljoner dollar för att ta detta till domstol för? Om det är så tydligt menar jag?
2021-01-24, 18:56
Medlem
Citat:
Du har alltså inte fattat att det jag stör mig hycklande gällande hur man ser på saker och ting? i USA valet som varit mer än lovligt jävla suspekt där är det konspeirationsteorier och valet är helt legit!, medans i Vitryssland och Ryssland där kör man fullt ut på att det är valfusk som gäller ! du förstår alltså inte att det är det?

och tillhör inte du dessa människor som sätter oss i samma fack som quanon och maga-seketen ja då ber jag om ursäkt... för att jag klumpar och gör en generalisering på dig.
Jag har säkert gjort generaliseringar här inne av bara farten - men jag håller med om att det är ett otyg och det tar bort nyanserna i diskussionen så försöker undvika det. Så, nej, jag känner mig inte träffas i din generalisering ovan - men absolut, jag ska hålla mig från att göra samma sak. Och yes, STOR skillnad på "frågetecken kring valet" och "Trump är Jesus"-qanongrejen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in