Eller hur?
Dagbok över nåt som inte skett. Vore som att skicka oskrivna vykort om man legat på hotellrummet i 14 dagar.
Jag var aldrig till Eiffeltornet. Men här kommer iaf ett intetsägande vykort med ett foto på järnhögen.
Jo, tack!
Jag har sett detta tidigare och vi diskuterade nog det här en hel del för länge sedan.
Dagboken blir väl lite som en bortförklaring till att få behålla statistiken, men också för att vinna kampen mot Lena.
Jag tvivlar inte en sekund på att SD är den som sätter fyr på det här bråket. Det är ett sjukt bråk.
Varför lägger han sig i och hotar Lena om att hon ska bli avstängd/blockad av HQ för avloggningarna, när HD är skild, har flyttat och har sitt eget nick?
Det där med skild, flyttat och nytt nick är bara administrativa detaljer i hans värld.
Till vem skickade hon dom? SD menar du?
Det är inget jag har sett i FUP.
Visa gärna var i FUP du ser att Lena harskickat något av de skrivna pm:en. Eller pratar vi om helt olika skrivelser?
Däremot har jag sett att hon har sparat en mängd versioner bl a i NAS.
Kanske har hon visat SD dom, men det har jag faktiskt svårt att tro. Om han hade sett någon av dom hade det nog slutat riktigt illa tidigare.
Kanske har hon nämnt något för SD om existensen av dom, men även det är jag osäker på att SD skulle tolerera. Jag har visserligen inte läst allt i FUP, men ännu har jag inte sett någon konversation om bråk mellan SD och Lena om detta. Jag tvivlar att det skulle gå obemärkt förbi. Tänker bara på vilka reaktioner det tidigare har utvecklats runt andra saker som SD reagerat på, t ex MgL, någon SL (vem är det?) och avloggningarna för att ta några exempel.
Många gånger sa Lena hotfullt; jag hör av mig till HD eller jag går upp till henne (något åt det hållet). Inte; nu skickar jag brevet.
Jag tror nog trots allt att Lena inte skulle skicka något av de skrivelser hon totat ihop. Lena har visserligen tappat mycket av sin moraliska kompass under den nedbrytning av henne som skett under åren. Det har handlat om en kamp för henne att överleva, inte ta skiten och på slutet att få upprättelse. Det handlade till sist om en osund men begriplig känsla av hämnd.
Att SD hamnat där han har hamnat, är hans egen förtjänst. Det är hans eget verk, att kvinnorna ser varandra som den största fienden och inte SD. Han är mästerkocken i denna soppa.
SD lägger med all sannolikhet all skuld på Lena, liksom du gör.
Att få höra liknande saker som HD fått inpräntat i sig i åratal, alla lögner, SDs sätt att sätta ord på det hon känner trots att det inte är vad hon uttrycker, kan med tiden förändra en människas sätt att lita på sina egna känslor.
Att SD säger ditt hatobjekt Lena, fast det inte är vad HD säger, du önskar henne död, fast det är inte vad HD säger, kan liknas vid hjärntvätt. Till sist blir SDs "sanning" HDs "sanning".
Det här är min teori.
Jag utgår från hur klarsynt Lena beskriver SD och de skrivna konversationerna. Jag förstår att HD levt med den här personen i åratal.
Att hon inte begriper att SD är mördaren, det tror jag inte på. Hon vet innerst inne sanningen. Förvaren är stora, hon är mist lika manipulerad som Lena. Svaret står i att HD trots alla svek och alla lögner vill ha tillbaka SD. Det traumatiska bandet...
Det där är väl ändå en sanning med modifikation?
H fullständigt avskyr LW. Det framkommer från personer som är i hennes direkta närhet. Det är begripligt.
JS: "Hanna tyckte jätteilla om Lena."
MT:"tyckt otroligt illa om [LW]"
Det är dock inte begripligt att skjuta all skuld på H som hon gör och hon har sagt att det vore skönt om hon försvinner (JS), att hon hoppas att hon är död (chefen) när hon väl försvann.
H:"Jag tycker inte om henne men ett hatobjekt, ja jag kanske har uttryckt det så, det kan jag kanske ha gjort."
Hon vill inte se henne öht, påstår hon jagar henne, förbjuder all kontakt - men hon flyttar nästgårds med risk att stöta på LW frekvent?
LW: "I exakt hela stan, köper hon lägenheten tvärs över gräsmattan, det är 60 m mellan våra uteplatser, jag går förbi hennes varje gång jag går till källaren eller tvätten eller Uffe."
HD allierar sig med SD mot LW.
TB: "Det var som att de gick från att Hanna varit en misstänksam fru mot en otrogen man till att de blev ett team som skulle klara av att värja sig mot Lena.
Hanna sa också vid något tillfälle att hon kunde förstå Stefan och att det inte kan ha varit så roligt att leva med henne under tiden hon varit sjuk."
Senast redigerad av develi 2021-01-24 kl. 14:42.
Ja, det kanske finns en tendens att växla mellan upphaussade tillstånd och bli utbränd till i värsta fall djupt depressiva.
Men dragen sitter kanske kvar?
.
Typ.
Mår du bättre av den antidepressiva medicinen?
Jag skiter iaf i att jag är olycklig...
Därför att han fortfarande bryr sig om HD och tycker att LW är låg som ger sig på HD, kanske? Han kanske tycker att HD har fått lida tillräckligt p.g.a. vad han och LW gjort?
... Och fortsätter behandla H som trash. Ligger med LW och ljuger som en häst travar sen år tillbaka.
Så omtänksamt.
H fullständigt avskyr LW. Det framkommer från personer som är i hennes direkta närhet. Det är begripligt.
JS: "Hanna tyckte jätteilla om Lena."
MT:"tyckt otroligt illa om [LW]"
Det är dock inte begripligt att skjuta all skuld på H som hon gör och hon har sagt att det vore skönt om hon försvinner (JS), att hon hoppas att hon är död (chefen) när hon väl försvann.
H:"Jag tycker inte om henne men ett hatobjekt, ja jag kanske har uttryckt det så, det kan jag kanske ha gjort."
Hon vill inte se henne öht, påstår hon jagar henne, förbjuder all kontakt - men hon flyttar nästgårds med risk att stöta på LW frekvent?
LW: "I exakt hela stan, köper hon lägenheten tvärs över gräsmattan, det är 60 m mellan våra uteplatser, jag går förbi hennes varje gång jag går till källaren eller tvätten eller Uffe."
HD allierar sig med SD mot LW.
TB: "Det var som att de gick från att Hanna varit en misstänksam fru mot en otrogen man till att de blev ett team som skulle klara av att värja sig mot Lena.
Hanna sa också vid något tillfälle att hon kunde förstå Stefan och att det inte kan ha varit så roligt att leva med henne under tiden hon varit sjuk."
Över tid utvecklas det från vänskap till ett hat.
Det är en process, som jag ser det.
De lösryckta orden är tagna från en konversation år 2016, så vi kanske pratar lite om olika tidpunkter?
Att HD och SD är som ett team mot Lena, det kan vara en bra förklaring till att SD förklarar krig mot Lena inför HD. Lite som att Lena är deras fiende och han försvarar HD mot "onda" Lena.
Det är ju bara det, att det är ju han som själv inte har lämnat Lena. Att HD ser sig som ett tungt ok för SD, så förlåtande, det ser jag som ytterligare bevis på att SD flyttat sitt eget ansvar för sin otrohet på henne. Precis så som han sitter i rätten och pratar om det "tomma skalet", objektet. Tvättmaskinen som gick sönder och behövde bytas ut, men sedan plötsligt gick igång igen. Nästan lika bra som tidigare.
A 163A/438
2016-09-28
Saxat ur en konversation mellan SD och HD.
SD: "Min bästa vän, och ditt hatobjekt har gjort fel och gjort dig illa. Påverkar mig och vad jag
"får" göra"
//
HD: "Hon är inte mitt hatobjekt. Du gör henne till det. Hon tycker inte hon gjort något fel. Det
påverkar inte mer vad du "får" göra"
//"SD: Ok. Du hatar inte. Bara vill hon ska dö
HD: Nej hon får leva. Jag ogillar er relation som det är nu
SD: Du säger då och då alt det bästa vore om hon inte fanns. Rätt nära till att tro du föredrar
henne som död
HD: Fanns i våra liv ja"
Konversationen i sin helhet:
"Konversation mellan SD och HD (Whatsapp) 28 sept- 2016. Verkar som att HD är på ett event utan SD.
Aktbil 163 A, sid 432:
(min fetning)
HD: Tror att vi var 5 st under 60 år
SD: Oj. Rekord
SD: Mycket folk?
SD:Kul?
HD:Ca 20 st
HD:Kul. Pratade mest med Beppe, lehed, Cajjoo och stmellosa. Även med några andra. Inte
så mycket med GL.
SD: Samcon kanske
SD: Saigon
SD: Inte så mycket med din vän Sofi. Otippat.. ..
SD: Inget alls antar jag
SD: Råkade väl knappt se ... ?
HD: Soft är inget passande namn tycker jag
SD: Haha. Jo.
HD: Hälsade på varandra. Men hon avböjde när Beppe välkomnade henne att sitta hos
oss
SD: Lika glad för det var du
HD: Verkligen inte passande namn. Finns inget mjukt. Hårda skelettdelar som sticker ut och
vass i samtal
SD: Vi tycker olika. Men av det du berättade om förrgår kväll var obra. Ska prata med henne
om det
HD: Helt ärligt vet jag inte. Så länge du vill vara med henne blir det bara jobbigare om hon
undviker mig. Er relation blir då bara en större belastning för mig. Hade tyckt att det varit bra
om hon satt sig där och kunde neutralisera saker
HD: Jag vill inte att du pratar med henne om det. Hon och jag pratade om det. Tycker bara att
det blir fel om du lägger dig i.
SD: Kommer göra
SD: Hon får inte bete sig illa mot dig
HD: Varför? Tycker att du gör det sämre om du lägger dig i.
HD: Det räcker med att jag vet vad du tycker och tänker. Stärker mig Älskar dig
HD: Ska hälsa fån många StMellosa, Beppe, lehed......
SD: Räcker ej för mig
HD: Men du har egentligen inte med det att göra..
SD: Jo
SD: Min bäste vän, och ditt hatobjekt har gjort fel och gjort dig illa. Påverkar mig och vad jag
"får" göra
HD: Blev varm och glad av lehed och Beppe ord. Pratade om touren och jag berättade att jag
skulle prata på den på FAD. Båda uttrycker att de blev glada att jag skulle göra det och inte
någon annan. Och sen säger de att de inte syftar på dig och tittar bort mot Lena. De tyckte
det var bra att jag tog plats och vara ansikte för touren tillsammans med dig. Det värmer gott
HD: Hon är inte mitt hatobjekt. Du gör henne till det. Hon tycker inte hon gjort något fel. Det
påverkar inte mer vad du "får" göra.
SD: Ok. Du hatar inte. Bara vill hon ska dö
SD: Du säger då och då alt det bästa vore om hon inte fanns. Rätt nära till att tro du föredrar
henne som död
HD: Fanns i våra liv ja
SD: Ok
HD: Puss på dig
SD: Jaja "
SD projicerar sitt hat mot Lena till HD, som får samma åsikter som SD.
De blir ett team, ja.
Jomen precis. Det handlade absolut inte endast om honom själv.. Stefan Davidsson - samariten!
Dödens ängel, den barmhärtiga samariten, fixaren. Hjälten som stöttade H via att kunna tänka sig avsluta hennes lidande under tiden han valde väggfärg ihop med LW i hennes hus.
Hon förstår det för hon var ju så sjuk. Klart han var otrogen. Vilken man vill ha en sån tragisk fru?
Å andra sidan är han så lojal som stödjer henne, tar parti mot LW när de bildat sin pakt.
Men fortsätter ligga med hatobjektet.
Över tid utvecklas det från vänskap till ett hat.
Det är en process, som jag ser det.
De lösryckta orden är tagna från en konversation år 2016, så vi kanske pratar lite om olika tidpunkter?
Att HD och SD är som ett team mot Lena, det kan vara en bra förklaring till att SD förklarar krig mot Lena inför HD. Lite som att Lena är deras fiende och han försvarar HD mot "onda" Lena.
Det är ju bara det, att det är ju han som själv inte har lämnat Lena. Att HD ser sig som ett tungt ok för SD, så förlåtande, det ser jag som ytterligare bevis på att SD flyttat sitt eget ansvar för sin otrohet på henne. Precis så som han sitter i rätten och pratar om det "tomma skalet", objektet. Tvättmaskinen som gick sönder och behövde bytas ut, men sedan plötsligt gick igång igen. Nästan lika bra som tidigare.
A 163A/438
2016-09-28
Saxat ur en konversation mellan SD och HD.
SD: "Min bästa vän, och ditt hatobjekt har gjort fel och gjort dig illa. Påverkar mig och vad jag
"får" göra"
//
HD: "Hon är inte mitt hatobjekt. Du gör henne till det. Hon tycker inte hon gjort något fel. Det
påverkar inte mer vad du "får" göra"
//"SD: Ok. Du hatar inte. Bara vill hon ska dö
henne som död
HD: Fanns i våra liv ja"
Konversationen i sin helhet:
"Konversation mellan SD och HD (Whatsapp) 28 sept- 2016. Verkar som att HD är på ett event utan SD.
Aktbil 163 A, sid 432:
(min fetning)
HD: Tror att vi var 5 st under 60 år
SD: Oj. Rekord
SD: Mycket folk?
HD:Ca 20 st
HD:Kul. Pratade mest med Beppe, lehed, Cajjoo och stmellosa. Även med några andra. Inte
så mycket med GL.
SD: Samcon kanske
SD: Saigon
SD: Inte så mycket med din vän Sofi. Otippat.. ..
SD: Inget alls antar jag
SD: Råkade väl knappt se ... ?
HD: Soft är inget passande namn tycker jag
SD: Haha. Jo.
HD: Hälsade på varandra. Men hon avböjde när Beppe välkomnade henne att sitta hos
oss
SD: Lika glad för det var du
HD: Verkligen inte passande namn. Finns inget mjukt. Hårda skelettdelar som sticker ut och
vass i samtal
SD: Vi tycker olika. Men av det du berättade om förrgår kväll var obra. Ska prata med henne
om det
HD: Helt ärligt vet jag inte. Så länge du vill vara med henne blir det bara jobbigare om hon
undviker mig. Er relation blir då bara en större belastning för mig. Hade tyckt att det varit bra
om hon satt sig där och kunde neutralisera saker
HD: Jag vill inte att du pratar med henne om det. Hon och jag pratade om det. Tycker bara att
det blir fel om du lägger dig i.
SD: Kommer göra
SD: Hon får inte bete sig illa mot dig
HD: Varför? Tycker att du gör det sämre om du lägger dig i.
HD: Det räcker med att jag vet vad du tycker och tänker. Stärker mig Älskar dig
HD: Ska hälsa fån många StMellosa, Beppe, lehed......
SD: Räcker ej för mig
HD: Men du har egentligen inte med det att göra..
SD: Jo
SD: Min bäste vän, och ditt hatobjekt har gjort fel och gjort dig illa. Påverkar mig och vad jag
"får" göra
HD: Blev varm och glad av lehed och Beppe ord. Pratade om touren och jag berättade att jag
skulle prata på den på FAD. Båda uttrycker att de blev glada att jag skulle göra det och inte
någon annan. Och sen säger de att de inte syftar på dig och tittar bort mot Lena. De tyckte
det var bra att jag tog plats och vara ansikte för touren tillsammans med dig. Det värmer gott
HD: Hon är inte mitt hatobjekt. Du gör henne till det. Hon tycker inte hon gjort något fel. Det
påverkar inte mer vad du "får" göra.
SD: Ok. Du hatar inte. Bara vill hon ska dö
henne som död
HD: Fanns i våra liv ja
SD: Ok
HD: Puss på dig
SD: Jaja "
SD projicerar sitt hat mot Lena till HD, som får samma åsikter som SD.
De blir ett team, ja.
Det är inte lösryckt.
SD säger "ditt hatobjekt" vilket är vad Hanna bekräftar i förhör.
Jag vet exakt vad det är för dialog fr hösten 2016.
Hanna har vaknat upp och inom några månader efter den dialogen ska hon sätta dit dem för otrohet på hotell i Sthlm.
Hon samlade bevis.
Hon visar avsky i dialogen, är hätsk om LW att hon inte lever upp till namnet Soft.
Vad är vitsen för din del att förmildra det hon de facto tar på sig själv?
Jag svarar att det även är i parite med vad hon säger sen.
Oavsett om hatet utvecklas över tid.
Hon avskyr LW och hoppas hon är död.
Helt wacko att säga till sin chef när LW försvunnit och SD var väl ändå inte med och påverkade henne på avd 92.
Edit 1.
Vid försvinnandet då hatade hon henne inte.
Hon önskar "bara" att hon är död.
"FLI: Hatade du Lena? Ja eller nej?
H: Det beror på när i tid du frågar.
FLI: I maj, 2018?
H: Nej hata inte Lena."
Edit 2.
Jag tycker det är bra om H börjar ta ansvar för sitt hat och första steget mot ett tillfrisknande är ett erkännande.
Det vore ju dumt att göra henne en björntjänst.
Senast redigerad av develi 2021-01-24 kl. 16:28.
Jo, tack!
Jag har sett detta tidigare och vi diskuterade nog det här en hel del för länge sedan.
Dagboken blir väl lite som en bortförklaring till att få behålla statistiken, men också för att vinna kampen mot Lena.
Jag tvivlar inte en sekund på att SD är den som sätter fyr på det här bråket. Det är ett sjukt bråk.
Varför lägger han sig i och hotar Lena om att hon ska bli avstängd/blockad av HQ för avloggningarna, när HD är skild, har flyttat och har sitt eget nick?
Med tanke på hur allt blivit, borde geokontona systerhax, teamdavidsson och herrteamdavidsson stängas, totalt. Osportsligt, fuskande, rent av vidrigt beteende.
Att logga det man är medvetenom att man inte har gjort, få det upptäckt, raderad och sen återigen logga tillbaks, efter att Lena blivit mördad. Det är lite väl magstarkt.
Hur oskyldig är tant lila?
Med tanke på hur allt blivit, borde geokontona systerhax, teamdavidsson och herrteamdavidsson stängas, totalt. Osportsligt, fuskande, rent av vidrigt beteende.
Att logga det man är medvetenom att man inte har gjort, få det upptäckt, raderad och sen återigen logga tillbaks, efter att Lena blivit mördad. Det är lite väl magstarkt.
Hur oskyldig är tant lila?
Magstarkt är det. Särskilt som att Lena faktiskt är mördad och återloggningar kom bara veckor efter mordet.
Det går inte riktigt att fatta vad som händer här.