2021-01-24, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hanna är mycket skicklig på att hanteta en narcissist. Hon ger sig inte in i några diskussioner. Meddelar endast fakta. Gray rockar LW. Det måste ha retat gallfeber på LW. Hur mycket hon än kämpade för att provocera och reta HD så fick hon bara ett lugnt sakligt svar tillbaka. Inget drama. LW hade ingen makt över HD. HD flyttade vart hon ville och loggade vad hon ville.

Vad menar du med att "Gray rockar LW"?

Antar att du syftar på JG (som skrev ett sms till LW:s son efter LW:s död där han försökte be om ursäkt för sitt beteende gentemot LW... den ursäkten gick dock inte hem).
Citera
2021-01-24, 12:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Hanna är mycket skicklig på att hanteta en narcissist. Hon ger sig inte in i några diskussioner. Meddelar endast fakta. Gray rockar LW. Det måste ha retat gallfeber på LW. Hur mycket hon än kämpade för att provocera och reta HD så fick hon bara ett lugnt sakligt svar tillbaka. Inget drama. LW hade ingen makt över HD. HD flyttade vart hon ville och loggade vad hon ville.
Skicklig?
Hon är passivt aggressiv och beter sig som en överhettad tryckkokare. Jag är inte förvånad att hon dyker.

HD var utan skrupler när hon loggade om LWs cacher. En smaklös, hämndbenägen, passivt aggressiv hynda.

Om hon slutade leva i en värld av fasader, visioner om kärnfamilj till vilket pris som helst, om hon slutade skydda en idiots beteende så skulle hon må betydligt bättre.
Hon skulle till och med vara beundransvärd då hon gått igenom mycket svårmod.
Släpp hämnd, förtret och hat som enbart är förtärande mot egen person.
Lämna skithögen och inse att han är det största aset genom tiderna - för han är den som gett löften, han är den som borde stått vid hennes sida som stöd när hon mådde som sämst.

Att knulla andra och googla hur man mördar fru och barn är absolut inte nåt stöd.
Det visar hur sjuk han är. Det är inte medlidande som hon inbillar sig i sin totalt förljugna tillvaro.
Hon har en absurd försvarsmur.

Men det finns all chans i världen till positiv förändring H kan gå rakryggad ur den här soppan, till och med beundras.
Hon har alla förutsättningar att börja ett bra liv:

Det börjar med att ta bort skygglapparna, kliva ner från en falsk piedestal och tala sanning.
Citera
2021-01-24, 12:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ang det Du skriver om att HD tog LW:s burk (eller vad det heter) den 12:e, ett fåtal dagar innan USA-resan.

Hur tänkte HD där... var det för att reta upp LW (än mer med tanke på vilket bråk det var om de av LW borttagna) eller för att på något vis få LW på gott humör? Jag tänker att det är väl kul som CO ju fler som letar och skriver).

Nu är jag inte säker på vem hon var hos den helgen men antar att det var hos fisken... Norrköping?

Var denna burk nyutlagd av LW?

Om det var fisken hon var hos (bara dagar innan resan) hur tänkte hon att SD skulle ta det om hon nu ville/tänkte att de skulle ha ha en chans att få till ett fungerande äktenskap efter resan?

Dessutom, som jag kommer ihåg, var JG ute på mordkvällen (innan hans möte med SD) och tog LW:s burkar... Var det fler som var inblandade och ev ville hålla LW på gott humör innan resan?
Hade SD/HD pratat med JG om att LW inte fick ta bort HD:s fuskloggar (eller hitta fler än de 17) under tiden de var i USA?
Var det någon svit som HD hade som inte fick brytas av någon anledning?
Ja, varför?

Är det nåt större bakom (svit, jakten på burkar a la hypermanisk prestige) eller är det bitter hämnd mot LW?

Har det ett symbolvärde i en hämndgirig hjärna?
Inte en susning men det är uppenbart att det sker innan mordet, innan USA, efter mordet och att det tydligen är viktigt.

Gott humör tror jag inte det rör sig om.
LW visste om resan, att den var bokad.
SD påstår att LW inte visste om resan (lugnat ner henne). Sagt att den inte blir av.
Märkligt nog är han bångstyrig mot H som måste övertala honom ända till april.

Det kanske ligger en nyckel där nånstans.
Visste LW att de skulle resa och ämnade inte alls släppa nån bomb?
Oavsett sina tidigare hot för att försöka få den dubbelbottnade mansgrisen SD att fatta ett beslut.
Att ha ett argt brev liggande digitalt är inte det samma som att skrida till verket.

Hon verkar ändå förtjust i J och L har letat efter en annan partner flera ggr.
Närhetssökande och att försöka komma från SD.

Med nyckel menar jag lögn och frågan är då varför eftersom SD leverar ett mordmotiv som skjuter honom själv i foten.
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag undrar om HD någonsin kommer komma till insikt med hur det ser ut för övriga världen, hennes fuskande med loggar.
Varför ens bemöda sig att leta burkar, det går ju lika bra att logga hemifrån, helt sinnessjukt.
Att fuska är väl inte vad det går ut på?
Ja, precis. Utan frisk luft, gemenskap, härlig natur och O'boy vid en brasa.
Det har liksom tagit bort den positiva grunden och blivit en manisk hetsjakt.
Senast redigerad av develi 2021-01-24 kl. 13:20.
Citera
2021-01-24, 13:14
Medlem
develis avatar
Citat:
PJ är bitter. Han stötte på LW. Hon ville inte ha honom. Sommaren -18 stötte han på HD. Hon ville inte heller ha honom. Men båda ville ha SD.
Jag tycker mer att du låter som en trånande hankatt som pissar in revir kring HD?
En symbolisk kvinna du inte når, ständigt nr 2 - eftersom hon är patologiskt fixerad vid SD.
Kan inte riktigt se vad som är beundransvärt hos henne i nuläget efter att ha lyssnat på hennes bitchiga sätt via ljudfil och läst FUP.
Men jag kanske återigen sitter med fel FUP när det kommer till just HD? 😂
Citera
2021-01-24, 13:30
Medlem
Citat:
PJ är bitter. Han stötte på LW. Hon ville inte ha honom. Sommaren -18 stötte han på HD. Hon ville inte heller ha honom. Men båda ville ha SD.

Det vete fan om kvinnorna ville ha SD! En trodde kanske det, att han skulle förändras till det bättre (fanns vissa "bättre" stunder). Den andra var väl rädd att spräcka fasaden. Kom ihåg att HD hade upptäckt Firren som säkert hade kvalifikationer som HD inte har tillgång till nu.
Citera
2021-01-24, 13:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Eftersom du läst i FUP så borde du veta att hon skickade olika redigerade exempel på vad hon skulle skicka till HD om SD inte lydde hennes minsta vink.

Till vem skickade hon dom? SD menar du?
Det är inget jag har sett i FUP.
Visa gärna var i FUP du ser att Lena harskickat något av de skrivna pm:en. Eller pratar vi om helt olika skrivelser?

Däremot har jag sett att hon har sparat en mängd versioner bl a i NAS.
Kanske har hon visat SD dom, men det har jag faktiskt svårt att tro. Om han hade sett någon av dom hade det nog slutat riktigt illa tidigare.

Kanske har hon nämnt något för SD om existensen av dom, men även det är jag osäker på att SD skulle tolerera. Jag har visserligen inte läst allt i FUP, men ännu har jag inte sett någon konversation om bråk mellan SD och Lena om detta. Jag tvivlar att det skulle gå obemärkt förbi. Tänker bara på vilka reaktioner det tidigare har utvecklats runt andra saker som SD reagerat på, t ex MgL, någon SL (vem är det?) och avloggningarna för att ta några exempel.

Många gånger sa Lena hotfullt; jag hör av mig till HD eller jag går upp till henne (något åt det hållet). Inte; nu skickar jag brevet.

Jag tror nog trots allt att Lena inte skulle skicka något av de skrivelser hon totat ihop. Lena har visserligen tappat mycket av sin moraliska kompass under den nedbrytning av henne som skett under åren. Det har handlat om en kamp för henne att överleva, inte ta skiten och på slutet att få upprättelse. Det handlade till sist om en osund men begriplig känsla av hämnd.

Att SD hamnat där han har hamnat, är hans egen förtjänst. Det är hans eget verk, att kvinnorna ser varandra som den största fienden och inte SD. Han är mästerkocken i denna soppa.

SD lägger med all sannolikhet all skuld på Lena, liksom du gör.
Att få höra liknande saker som HD fått inpräntat i sig i åratal, alla lögner, SDs sätt att sätta ord på det hon känner trots att det inte är vad hon uttrycker, kan med tiden förändra en människas sätt att lita på sina egna känslor.

Att SD säger ditt hatobjekt Lena, fast det inte är vad HD säger, du önskar henne död, fast det är inte vad HD säger, kan liknas vid hjärntvätt. Till sist blir SDs "sanning" HDs "sanning".

Det här är min teori.

Jag utgår från hur klarsynt Lena beskriver SD och de skrivna konversationerna. Jag förstår att HD levt med den här personen i åratal.

Att hon inte begriper att SD är mördaren, det tror jag inte på. Hon vet innerst inne sanningen. Förvaren är stora, hon är mist lika manipulerad som Lena. Svaret står i att HD trots alla svek och alla lögner vill ha tillbaka SD. Det traumatiska bandet...
Citera
2021-01-24, 13:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vet inte om den här loggtexten varit aktuell i tråden men ger kanske lite bättre förklaring.

”Dagboken” är den ”statistik” som någon skrev i sms om i nåt inlägg ovan va?

Ha dagbok över aktiviteter som hon inte varit med på eller vad? Eller är det en bra dagbok för man kan läsa vad som var på tv och vad SD åt när plinget kom och att han letade vänster resp höger och var först några meter fel men hittade rätt till slut och remsan var fuktig TFTC?

”Jag har under många år varit en del av Team D*avidsson men har nu börjat logga under eget nic, S*ysterhax. Då jag ser loggarna som en dagbok har jag valt att behålla alla loggar från det gamla nicet även om jag inte själv besökt alla burkar. Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok så att dagboken får fortsätta leva vidare med mig. Ett stort tack till er alla för alla cacher ni lagt ut.”

2017-07-02
Cache: Snedseglaren
Eller hur?
Dagbok över nåt som inte skett. Vore som att skicka oskrivna vykort om man legat på hotellrummet i 14 dagar.
Jag var aldrig till Eiffeltornet. Men här kommer iaf ett intetsägande vykort med ett foto på järnhögen.
Citera
2021-01-24, 13:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
jag är lite osäker, men jag har för mig att jag har läst i konversationen att dessa 17 är de loggar som LW vet med säkerhet att HD inte har deltagit i på något sätt. En del loggar är team-work där någon löser mysten och den andra loggar fysiskt. Och om jag har förstått rätt så är HD ganska duktig på att lösa gåtorna och så loggar SD dem oftast fysiskt. Sådana loggar tror jag att LW lät stå kvar.

AB 164/232
LW till SD: "förväntar mig att hon inte loggar sådant som hon inte har varit med på att lösa eller logga"

Tack!
Ja, då ser man att Lena alltså tyckte att vara delaktig genom att lösa något också räknades.
Citera
2021-01-24, 13:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vet inte om den här loggtexten varit aktuell i tråden men ger kanske lite bättre förklaring.

”Dagboken” är den ”statistik” som någon skrev i sms om i nåt inlägg ovan va?

Ha dagbok över aktiviteter som hon inte varit med på eller vad? Eller är det en bra dagbok för man kan läsa vad som var på tv och vad SD åt när plinget kom och att han letade vänster resp höger och var först några meter fel men hittade rätt till slut och remsan var fuktig TFTC?

”Jag har under många år varit en del av Team D*avidsson men har nu börjat logga under eget nic, S*ysterhax. Då jag ser loggarna som en dagbok har jag valt att behålla alla loggar från det gamla nicet även om jag inte själv besökt alla burkar. Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok så att dagboken får fortsätta leva vidare med mig. Ett stort tack till er alla för alla cacher ni lagt ut.”

2017-07-02
Cache: Snedseglaren

Jo, tack!
Jag har sett detta tidigare och vi diskuterade nog det här en hel del för länge sedan.
Dagboken blir väl lite som en bortförklaring till att få behålla statistiken, men också för att vinna kampen mot Lena.

Jag tvivlar inte en sekund på att SD är den som sätter fyr på det här bråket. Det är ett sjukt bråk.
Varför lägger han sig i och hotar Lena om att hon ska bli avstängd/blockad av HQ för avloggningarna, när HD är skild, har flyttat och har sitt eget nick?
Citera
2021-01-24, 13:58
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, tack!
Jag har sett detta tidigare och vi diskuterade nog det här en hel del för länge sedan.
Dagboken blir väl lite som en bortförklaring till att få behålla statistiken, men också för att vinna kampen mot Lena.

Jag tvivlar inte en sekund på att SD är den som sätter fyr på det här bråket. Det är ett sjukt bråk.
Varför lägger han sig i och hotar Lena om att hon ska bli avstängd/blockad av HQ för avloggningarna, när HD är skild, har flyttat och har sitt eget nick?

Därför att han fortfarande bryr sig om HD och tycker att LW är låg som ger sig på HD, kanske? Han kanske tycker att HD har fått lida tillräckligt p.g.a. vad han och LW gjort?
Citera
2021-01-24, 13:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det vete fan om kvinnorna ville ha SD! En trodde kanske det, att han skulle förändras till det bättre (fanns vissa "bättre" stunder). Den andra var väl rädd att spräcka fasaden. Kom ihåg att HD hade upptäckt Firren som säkert hade kvalifikationer som HD inte har tillgång till nu.

Jag minns att Lena skrev till någon om hur hon såg att flera av de andra männen som hon träffat var så mycket bättre än SD. MGL var en av de hon nämnde.

Och ändå kunde hon inte slita sig.
Det handlar inte om riktig kärlek, tror jag.

Jag återkommer till expertvittnet VE, tål att reflektera över:

A 151/46

"Begreppet "det traumatiska bandet" används för att förklara de emotionella banden mellan
personerna inom relationer som innehåller våld. Den typen av emotionella band tenderar att
stärkas genom att känslor av kärlek, rädsla och hat vävs samman. Den typen av band har visat
sig vara mycket svåra att bryta och kan bidra till upplevelsen av att båda i relationen blir
beroende av varandra. Generellt beskriver den som utsätts hur hon "går in i" mannens
världsbild, vilket gör det svårt att se utanför relationen och den verklighetsbild som råder
inom den. Det kan bland annat få till följd att kvinnan sviker sina vänner, sina barn och sig
själv.[...]
"
Citera
2021-01-24, 14:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Därför att han fortfarande bryr sig om HD och tycker att LW är låg som ger sig på HD, kanske? Han kanske tycker att HD har fått lida tillräckligt p.g.a. vad han och LW gjort?

Ja, lida har hon fått göra. Livssvek att lämna någon som är deprimerad till sina egna behov.

Att SD använder Lena som tillhygge i kampen om att få tillbaka HD ligger helt i linje med hans tidigare agerande. Naturligtvis är det en bra (bort)förklaring att lägga skulden på Lena och säga till HD att han förvarar HD. En verklig riddare!

Nä, det är så en mästermanipulatör agerar. Och det är därför HD "tror" på honom och "tror" att han älskar henne och att han skyddar henne (mot det kaos han själv har skapat). Att SD är utsatt för en komplott av en ond kvinna och att han är oskyldig (vill hon tro, men innerst inne fattar hon).

Illusion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in