Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Eftersom du läst i FUP så borde du veta att hon skickade olika redigerade exempel på vad hon skulle skicka till HD om SD inte lydde hennes minsta vink.
Till vem skickade hon dom? SD menar du?
Det är inget jag har sett i FUP.
Visa gärna var i FUP du ser att Lena
harskickat något av de skrivna pm:en. Eller pratar vi om helt olika skrivelser?
Däremot har jag sett att hon har
sparat en mängd versioner bl a i NAS.
Kanske har hon visat SD dom, men det har jag faktiskt svårt att tro. Om han hade sett någon av dom hade det nog slutat riktigt illa tidigare.
Kanske har hon nämnt något för SD om existensen av dom, men även det är jag osäker på att SD skulle tolerera. Jag har visserligen inte läst allt i FUP, men ännu har jag inte sett någon konversation om bråk mellan SD och Lena om detta. Jag tvivlar att det skulle gå obemärkt förbi. Tänker bara på vilka reaktioner det tidigare har utvecklats runt andra saker som SD reagerat på, t ex MgL, någon SL (vem är det?) och avloggningarna för att ta några exempel.
Många gånger sa Lena hotfullt; jag hör av mig till HD eller jag går upp till henne (något åt det hållet). Inte; nu skickar jag brevet.
Jag tror nog trots allt att Lena inte skulle skicka något av de skrivelser hon totat ihop. Lena har visserligen tappat mycket av sin moraliska kompass under den nedbrytning av henne som skett under åren. Det har handlat om en kamp för henne att överleva, inte ta skiten och på slutet att få upprättelse. Det handlade till sist om en osund men begriplig känsla av hämnd.
Att SD hamnat där han har hamnat, är hans egen förtjänst. Det är hans eget verk, att kvinnorna ser varandra som den största fienden och inte SD. Han är mästerkocken i denna soppa.
SD lägger med all sannolikhet all skuld på Lena, liksom du gör.
Att få höra liknande saker som HD fått inpräntat i sig i åratal, alla lögner, SDs sätt att sätta ord på det hon känner trots att det inte är vad hon uttrycker, kan med tiden förändra en människas sätt att lita på sina egna känslor.
Att SD säger ditt hatobjekt Lena, fast det inte är vad HD säger, du önskar henne död, fast det är inte vad HD säger, kan liknas vid hjärntvätt. Till sist blir SDs "sanning" HDs "sanning".
Det här är min teori.
Jag utgår från hur klarsynt Lena beskriver SD och de skrivna konversationerna. Jag förstår att HD levt med den här personen i åratal.
Att hon inte begriper att SD är mördaren, det tror jag inte på. Hon vet innerst inne sanningen. Förvaren är stora, hon är mist lika manipulerad som Lena. Svaret står i att HD trots alla svek och alla lögner vill ha tillbaka SD. Det traumatiska bandet...