2021-01-20, 13:55
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Och?

Fler än de 2 officiella.
Citera
2021-01-20, 14:00
Medlem
Citat:
Jo, jag har sett, The Men Who Killed Kennedy några gånger nu vid det här laget. Problemen med både Marvins och Davies vittnesmål är att de inte går att kontrollera mot annan oberoende data. Dvs, jag tror att de mycket väl kan vara sanningsenliga, men om det inte går att leda i någon form av bevis så kommer man inte längre.

1. Förmodligen så använde ledningen för de Gröna baskrarna ett tänkt scenario av hur det gick till på Dealey Plaza när JFK mördades i ett bakhåll på platsen. Eller så visste de hur det gick till. Jag har däremot svårt att tänka mig att de själva var inblandade givet risken för upptäckt om de lär ut vad de själva gjorde under mordet. Det kan vara ett sätt för ledningen att sålla agnarna från vetet. Att se vilka som blir upprörda och börjar ställa frågor när det ställs inför upplägget. Självständigt tänkande och ifrågasättande är inget lämpligt soldatämne där blind lydnad är A och O.

2. Vad gäller Marvins uppgifter om Cmdr Pitzer så tror jag även här att han är sanningsenlig. Det kan mycket väl ha varit en Grön basker som mördade honom för att därpå gå upp i intet. Problemet är även här att det så här långt inte har gått att bevisa.

3. Samma med Davies uppgifter om Pitzer. Trovärdig person med trovärdig berättelse MEN har inte gått att bevisa.

Tror ej att GB skulle vara inblandade. Kennedy, hade ju flyttat alla våta jobb från CIA till armén.
Alla namn jag sett snurra runt JFK, är indevider knytna till CIAs nedstängda program el. maffia.
Citera
2021-01-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ska kanske tilläggas att obducenten Humes i sin obduktionsrapport som finns att läsa i WC's rapport skriver följande:
"Three shots were heard and the President fell forward, bleeding from the head. . ."

- Warren Report, sid. 539
En ren och skär lögn sålunda. Förmodligen är det därför som Humes, som inte fick titta på Zapruderfilmen, inte anger sin 'källa'.

ZP filmen har analyserats, och konstaterats vara manipulerad.
Saknas bildrutor. Påståenden om retuschering på släppta materialet, mm.
Citera
2021-01-21, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Bildruta 314: JFK har sjunkit ihop en aning
Bildruta 315: Huvudet har förflyttat sig bakåt
-> huvudets bakåtrörelse börjar mellan bildruta 314 och 315

Biltruta: 316 till 319: Huvudet kastas bakåt

Zapruder-filmen är filmad med 18,3 bilder/s = 0,055 sekund mellan varje bildruta.

Det är förlöper 2 bildrutor mellan huvudträff ("ruta" 312,5) och huvudrörelse bakåt ("ruta" 314,5).
2 bildrutor = 0,055 x 2 = 0,11 sekund dvs det går ca 1/10 sekund mellan huvudträff och huvudrörelse.

Kulan rör sig med omkring 550 m/s (inte kollat exakt hastighet) innan träff, vilket motsvarar ca 30 meter/bildruta.
Kulan passerar genom huvudet så även om den förlorat säg 80% av sin hastighet på väg genom huvudet återstår 110 m/s dvs 6 meter/bildruta vid utträde vilket innebär att kulan redan lämnat huvudet när huvudet börjar röra sig bakåt.
(Hastigheterna ovan är grova uppskattningar av mig och inte hämtat ur någon källa. Du kanske har bättre uppgifter)

Eftersom kulan passerat huvudet innan huvudrörelsen påbörjas måste det vara något annat än kulans rörelseenergi som gör att huvudet kastas bakåt, även om det vore så att huvudet träffades framifrån..
Jag ber om ursäkt för att jag inte har svarat tidigare. Ingen är intresserad av varför, så jag går
inte in på hur mitt liv ser ut.

Som jag förstår det är kulans hastighet och vikt egentligen försumbara. De kommer inte att överföra moment eller
rörelseenergi i tillräcklig storlek, som förklaring till JFK:s rörelser.
Att folk som träffas av kulor, våldsamt kastas hit och dit, är uppgifter som ofta framförs av det stora universitet
i Hollywood.

Begåvat folk som studerat Zapruder filmen anser att JFK:s huvud knickar framåt några centimeter i
samband med kulans anslag. Vävnad sprutar framåt, trots motvind på ca 5 m/s och att limon färdas i
en hastighet av ca 8 m/s.

JFK:s bakåt rörelse anses starta 0,1-0,2 sekunder efter träffen och i huvudsak bero på en neuromuskulär
respons.
Andra faktorer som kan ha påverkat JFK:s rörelser är;
- limons hastighetsförändring, först inbromsning och sedan acceleration.
- att JFK bar en maggördel.
- en så kallad "jet-effect".

Vad gäller kulans hastighet vid anslaget, tror jag den är försumbart högre än 550 m/s, typ 600-700 m/s.
Senast redigerad av PekkariP1 2021-01-21 kl. 09:35. Anledning: stavning
Citera
2021-01-21, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
ZP filmen har analyserats, och konstaterats vara manipulerad.
Saknas bildrutor. Påståenden om retuschering på släppta materialet, mm.

Jasså har den?
Citera
2021-01-21, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Jag ber om ursäkt för att jag inte har svarat tidigare. Ingen är intresserad av varför, så jag går
inte in på hur mitt liv ser ut.

Som jag förstår det är kulans hastighet och vikt egentligen försumbara. De kommer inte att överföra moment eller
rörelseenergi i tillräcklig storlek, som förklaring till JFK:s rörelser.
Att folk som träffas av kulor, våldsamt kastas hit och dit, är uppgifter som ofta framförs av det stora universitet
i Hollywood.

Begåvat folk som studerat Zapruder filmen anser att JFK:s huvud knickar framåt några centimeter i
samband med kulans anslag. Vävnad sprutar framåt, trots motvind på ca 5 m/s och att limon färdas i

JFK:s bakåt rörelse anses starta 0,1-0,2 sekunder efter träffen och i huvudsak bero på en neuromuskulär
respons.

Vad gäller kulans hastighet vid anslaget, tror jag den är försumbart högre än 550 m/s, typ 600-700 m/s.
Mellan ruta 312 och 313 ser JFK:s huvud ut att ha nickat framåt en aning och det är även mellan ruta 312 och 313 som kulan träffar huvudet. Den lilla nicken framåt kan mycket väl vara den huvudrörelse som rörelseenergin i en kula som träffar bakifrån kan orsaka.

Det syns att rörelsen bakåt startar ett par bildrutor, dvs drygt 0,1 sekunder, efter att huvudet träffats.

Om en generell muskelsammandragning (neuromuskulär respons) sker när en kropp befinner sig i läget lätt framåtlutad/ihopkrupen och med huvudet lätt framåtlutat är det ganska troligt att muskelsammandragningen skapar en bakåtkastande rörelse, eftersom musklerna i nacke och rygg är starkare än musklerna på framsidan av hals/bål
Senast redigerad av Prudent 2021-01-21 kl. 11:39.
Citera
2021-01-21, 21:57
Medlem
Citat:
Mellan ruta 312 och 313 ser JFK:s huvud ut att ha nickat framåt en aning och det är även mellan ruta 312 och 313 som kulan träffar huvudet. Den lilla nicken framåt kan mycket väl vara den huvudrörelse som rörelseenergin i en kula som träffar bakifrån kan orsaka.
Japp, stämmer bra det.
Så här säger Dr Olivier under förhör med Rockefeller kommissionen, April 18, 1975.

Robert Olsen. (Q.)
Q. What is your opinion, based upon the expertise that you have acquired in these 18 years at the Edgewood Arsenal in wound ballistics, with respect to the question of the direction from which the bullet came that struck the President in the head?

Dr. Olivier, (A.) a wound ballistics scientist,
A. Well, the President in 313, the head appears to have moved slightly forward from the previous frame. Now, I say appears, because unless you measured this precisely you don't know. But it appears to have moved slightly.

And this would not be inconsistent with the momentum of the bullet being transferred to the head. Whereas I said a bullet cannot knock a person down or move a body in any violent way, it could conceivably move the head a little bit. We fired at human skulls filled with gelatin sitting on the table, and they would roll off the table. And this apparent side movement of the head is in the correct direction if the bullet came from the book depository.
http://mcadams.posc.mu.edu/headwnd.htm
Citat:
Det syns att rörelsen bakåt startar ett par bildrutor, dvs drygt 0,1 sekunder, efter att huvudet träffats.

Om en generell muskelsammandragning (neuromuskulär respons) sker när en kropp befinner sig i läget lätt framåtlutad/ihopkrupen och med huvudet lätt framåtlutat är det ganska troligt att muskelsammandragningen skapar en bakåtkastande rörelse, eftersom musklerna i nacke och rygg är starkare än musklerna på framsidan av hals/bål
Japp, stämmer också.

Q. Now, then, what can you tell us with respect to the subsequent action of the President's head and body after that initial apparent slight movement forward?

A. There could be two reasons for it. One reason, there is a jet of blood and brain material from the head, some bone seemed to fly up in the air, but the bulk of it appears to fly forward and maybe slightly to the right. This gives an indication that that is possibly in the direction that the bullet exited from the skull.

Q. Now, was there any movement of the President's head and body associated with that?

A. That material going in that direction would have a tendency as a result of this jet effect to push the head in the other direction. This was demonstrated by Louis Alvarez in California several years ago by shooting melons. When you could get a jet of honeydew melon going out the front, the melon would roll toward the gun, showing that there is some movement from this jet effect.

Q. That also a moderate movement?

A. That would be moderate, yes. Now, most of the movement you see of the President moving backwards and his body moving sideward I believe is a neuromuscular reaction.

Another factor that could be involved is acceleration of the car. I have no idea of when the car started to accelerate. But at any rate, it is typical of animals or humans struck on the head to have a violent muscular reaction to it. And this is what is appears to me. Certainly the bullet didn't knock him backwards and sideways. This was, I think a neuromuscular reaction.
Så här beskriver Dr Lattimer JFK:s huvudrörelse i tidskriften JAMA, March 24/31, 1993— Vol 269, No. 12
BACKWARD HEAD MOVEMENT

The first movement of President Kennedy's head was forward (away from the gun) for the first two
frames after being struck in frame 313. The blast of heavy, wet brain substance, the everting scalp, and
three skull fragments all went forward. This forward motion of heavy, wet brain substance through the large
exit wound on the front right side of the head acted like a jet engine and helped drive the head backward (toward the gun), after its initial forward movement.
Citera
2021-01-22, 18:32
Medlem
Intressant hur mycket info, som alltid
finns i första direktsändningarna från händelser.
Och vad man kan deducera.

Några saker jag noterade. (nog missat en massa)

https://www.youtube.com/watch?v=qe_p2_4oasQ

49.00 min Secret service protection

1.01 h Trying to reach washington

1.03 h Dead secrete service agent

1.09 h Skytt sedd i fönster.

1.10 h shoots from right rear.

1.13 h eye witness, shoot from hill

1.24 h shooter, second floor, school book depository

2.03 h zapruder

2.08 h shoot police man and s-agent,

2.08.15h found rifle on 5th floor in staircase (7.65 Mauser)

2.09 h carefully planed conspiracy

2.18 h weapon found on 6th floor

2.21,30 h man arrested with shootgun, texas theater, police shoot in area.

2.21.40 h found 6.5 argentine mauser
Citera
2021-01-22, 19:27
Medlem
Värt för den som orkar, att verifiera källorna till artikeln.

Större delen av de namnen som man hört/läst om i sammband med JFK,
är alla medlemmar i OP40.

https://wikispooks.com/wiki/Operation_40
Citera
2021-01-23, 10:32
Avstängd
Citat:
Som jag förstår det är kulans hastighet och vikt egentligen försumbara. De kommer inte att överföra moment eller rörelseenergi i tillräcklig storlek, som förklaring till JFK:s rörelser.
Struntprat. Du har redan fått det här förklarat för dig X antal gånger i tråden, t.ex. här:
Utgångshastighet: 2200 ft/sec = ca 670 m/s

Avstånd: 30 yards = ca 27 m

Hastighet vid målet: 2100 ft/sec = ca 640 m/s

Kulans vikt: 0,024 lb = ca 11 g

Kulans momentum vid impact: 50 ft-lb/sec = ca 7 m-kg/s

Mjuk jaktkula avsätter 80% av momentum: 40 ft-lb = ca 5,6 m-kg/s

Huvudets vikt: 12 - 15 lb = ca 5,5 - 6,8 kg

Huvudets hastighet efter överförd momentum: 3,3 - 2,6 ft/sec = ca 1 - 0,8 m/s

Huvudets hastighet i Z-filmen: 1,6 ft/sec = ca 0,5 m/s
Vad av det här felaktigt menar du?

Citat:
Att folk som träffas av kulor, våldsamt kastas hit och dit, är uppgifter som ofta framförs av det stora universitet i Hollywood.
Det stämmer att det i actionfilmer ofta överdrivs för dramatisk effekt, men har du stött på någon som med stöd i Hollywoodfilmer påstår att det var en kula avlossad snett till höger framifrån som orsakade det våldsamma kastet med huvudet snett till vänster bakåt, synligt i Z-filmen?

Vem då?

Citat:
Begåvat folk som studerat Zapruder filmen anser att JFK:s huvud knickar framåt några centimeter i samband med kulans anslag.
Här är ordet "samband" helt avgörande. Hur ser det "sambandet" ut menar ditt "begåvade folk"?

Citat:
Vävnad sprutar framåt
Nej. Det sprutar snett uppåt i Z-filmen = Kronlein-Schluss = går ej att dra några slutsatser om kulans inkommande riktning.

Däremot så går det att dra åtminstone tentativa slutsatser från hur blodstänket ser ut:

1. Mycket finfördelat i en mycket vid parabol = framåtstänk = när kulan träffar huvudet.

2. Mindre fint fördelat i en mycket snäv parabol + ca 3 ggr högre hastighet = bakåtstänk = när kulan lämnar huvudet.

Ergo, blodstänket indikerar att kulan träffar huvudet framifrån.

Citat:
trots motvind på ca 5 m/s och att limon färdas i
Under så kort tid (tiondelar av en sekund), i så hög hastighet utåt och endast nästan lodrätt uppåt så är lite motvind försumbart.

Citat:
respons.
Det finns ingen känd mänsklig neuromuskulär respons som kan orsaka JFK's rörelser från och med att huvudet träffas. Även det har jag förklarat för dig x gånger bakåt i tråden. T.ex. här:
Eftersom varken du eller din kompis SnakePlisssken tycks se något värde i att ens försöka argumentera för er "nervreaktion" eller visa något vetenskapligt underlag/beräkningar som stöd, så ska jag försöka lista Donald Thomas invändningar mot en sådan, återigen i boken, Hear No Evil.

(1.) Thomas börjar med de reaktioner som uppvisas av diverse djur, som får, kaniner, höns, mm, och hur dessa påstås utgöra bevis för att så skedde även med JFK:

Neither the erector spinae, or any other muscles in the back are capable of causing a backward lunge of the body by their contraction.

Thomas föreslår därpå att var och en själv kan sätta sig på exempelvis sängkanten och själv testa att blixtsnabbt försöka åstadkomma JFK's huvudrörelser. Det går inte eftersom vi inte har ett fårs anatomi.
The Panel's mention of stiffening of the body suggests that they had confounded the decerebrate rigidity exhibited by the goat in its death throes with the mechanism invoked by Sturdivan, even though Sturdivan explained, correctly, that rigidity is a delayed, not instantaneous, reaction to decerebration.
The rearward movement of the head began at impact without the delay or latency that characterizes the extensor reflex of decerebrate rigidity.

(2.) Thomas diskuterar därpå något som kallas Moro-reflexen som är momentan och naturlig för människor:
the Moro reflex is essentially instantaneous, notable for its extraordinarily short latency. But also unlike decerebrate rigidity the limbs flex inward rather than extend outward, drawing the body into a fetal position including tucking of the head into the shoulders.
Effekten är momentan, men visar ett rörelsemönster som är det omvända det som JFK visar vid huvudskottet.

(3.) Nästa kända nervreaktion han tar upp kallas på engelska för "myoclonic jerks" och är en typ av ryckningar som ibland kan uppstå bl.a. vid exekutioner, något som Thomas avför med bl.a. det här citatet:
Consequently, there is an inherent delay or latency period before the onset of convulsions. There was no delay in the rearward movement of the President's head.
Reaktioner av den här typen uppstår alltid med en viss fördröjning, vilken inte finns där i fallet med JFK, där huvudet kastas bakåt momentant/omedelbart när kulan träffar.

(4.) Slutligen skriver han så här i mer allmänna ordalag (Grand Mal seizure) om mer eller mindre möjliga/omöjliga nervreaktioner som förklaring till huvudrörelsen:
Slow motion examination of the Zapruder film by the ITEK corporation demonstrated that the head snapped backwards first, with the shoulders following, with the body then toppling over backwards and to the left.42 Had an explosive motor spasm occurred, a sort of Grand Mal seizure, the shoulders and the head would have jerked backwards at the same time. Nothing like that happened.

Slutligen vill jag tillföra den intuitiva perceptionen hos gemene man och som ledde till att Kongressen till slut såg sig tvungen av den allmänna opinionen att genomföra en ny utredning av mordet. Att det ser ut som att JFK träffas av ett baseball-trä snett framifrån och att huvudet kastas snett bakåt som reaktion på en yttre kraft, inget annat.

Att det inte var ett baseball-trä, vet vi.
Har du någon invändning här så citerar du det du vill ifrågasätta samt förklarar varför och det med bifogat underlag.

Citat:
Limon börjar accelerera först ca 2 sekunder efter det att JFK's huvud kastas snett bakåt till vänster. Dessutom så syns ingen av övriga passagerare påverkas av någon acceleration vid samma tidpunkt.

Citat:
På vad sätt skulle den påverka hans rörelser när huvudet träffas, menar du?

Citat:
Samma här. Du har fått även det här förklarat för dig x ggr bakåt i tråden. Redan år 2016 började jag förklara varför en s.k. "jet-effect" är bevisat omöjlig som orsak till det våldsamma huvudkastet snett till vänster bakåt.

Här: (FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963

Har du invändningar? Citera och lägg ut texten. Glöm ej källhänvisning.

Citat:
Om det var ett gevär av samma typ som ett Mannlicher Carcano, ja. Det kan ha varit avsevärt mer kraftfullt. det är okänt.

Med det sagt, även det påstådda mordvapnet (Carcano) hade kunnat orsaka huvudkastet snett bakåt, utan problem. Om det istället hade avlossats från det vita staketet på Grassy Knoll snett till höger framifrån.

Se beräkning här ovan.
Senast redigerad av onopono 2021-01-23 kl. 11:08.
Citera
2021-01-23, 21:57
Medlem
Citat:
Om det var ett gevär av samma typ som ett Mannlicher Carcano, ja. Det kan ha varit avsevärt mer kraftfullt. det är okänt.
Inte om du vill åberopa den akustiska studien av Dictabelt inspelningen som någon form av stöd för dina fantasier.
Då är du låst vid ett gevär som avfyrar kulor som åstadkommer samma ljudimpulser som Mannlicher-Carcano gör.
(Fast här har du ju snubblat lite fram och tillbaka - hurvida du godkänner studien som den är eller behöver böja till vissa delar.)

Att tre skyttar skulle välja just Mannlicher-Carcano verkar lite långsökt tycker jag.
Citera
2021-01-24, 08:15
Avstängd
Citat:
Inte om du vill åberopa den akustiska studien av Dictabelt inspelningen som någon form av stöd för dina fantasier.
Då är du låst vid ett gevär som avfyrar kulor som åstadkommer samma ljudimpulser som Mannlicher-Carcano gör.
(Fast här har du ju snubblat lite fram och tillbaka - hurvida du godkänner studien som den är eller behöver böja till vissa delar.)

Att tre skyttar skulle välja just Mannlicher-Carcano verkar lite långsökt tycker jag.
De akustiska studierna mätte inte exakt ljudvolym, endast ljud med liknande antal ekoimpulser = det kan ha varit ett avsevärt volymstarkare gevär vars skott från det vita staketet registrerades på dictabelt-inspelningen.

Den Mannlicher-Carcano-modell som falskeligen påstås vara mordvapnet befinner sig avseende utgångshastighet i samma spektra som flertalet gevär oavsett tillverkare och modell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in