2021-01-19, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nej. Det första som kommer ut är när Dan Rather efter att ha tittat på Zapruderfilmen samma kväll, ljuger för den amerikanska TV-publiken om att JFK's huvud kastas "violently forward" när det träffas av en kula.

Det var först 12 år senare som samma amerikanska TV-publik fick titta på Zapruderfilmen visad i Geraldo Riveras Good Night America, som de fick veta sanningen. Att JFK's huvud kastades "violently backwards" när det räffades av en kula = avlossad framifrån = minst två skyttar = konspiration = konspiratörerna är fortfarande, 57 år senare, okända.
Det av mig fetade bör vara dina egna, ej verifierbara, tankar.
JFK:s huvudrörelse beror på den neuromuskulära responsen på traumat.

Så här sa dr Wecht 1975 till Rockefeller Commisionen s.263
Dr. Wecht said that there was some question about the backward and leftward movement of the President’s head and upper body after Frame 313, but he also said that a neuromuscular reaction could occur within about one-tenth of a second.
Citera
2021-01-19, 22:27
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ok.

Svårt att veta vad som menas med 'enkla'. Jag menar hyfsat enkla för 2-3 professionella prickskyttar att få en åtminstone en dödlig träff. Limon färdades i ca 8 km/h när huvudskottet avlossades.

Ja. Limon skurades ren utanför Parkland och flögs därpå till Vita husets garage för vidare transport till Fords faciliteter för totalrenovering. Vad som hände med bilen däremellan är oklart, men helt klart är att vanliga protokoll för bevarande av bevis och chain of custody inte följdes.

Det fanns fler som kunde skjuta prick 1963. Svårt att tro att det var amerikanska soldater som sköt.

Ok. Säg gärna till om du trots allt hittar något. Intressant.

En fråga. Var det länge sedan du intresserade dig för mordet på JFK?

20 år sedan.

De gick igenom mordet som del av utb.
Analyserades, för att lära av. Det intressanta var detaljerna de hade i manualen.

En som genomgick den utb. på 60-talet: https://www.youtube.com/watch?v=joUlOR7fX98
Senast redigerad av severustheemperor 2021-01-19 kl. 23:13.
Citera
2021-01-19, 22:28
Medlem
Citat:
Det där är Dr Boswells "face sheet" från obduktionen av JFK. Vad är det med det?

Antal hål.
Citera
2021-01-19, 22:29
Medlem
Citat:
Nej. Det första som kommer ut är när Dan Rather efter att ha tittat på Zapruderfilmen samma kväll, ljuger för den amerikanska TV-publiken om att JFK's huvud kastas "violently forward" när det träffas av en kula.

Det var först 12 år senare som samma amerikanska TV-publik fick titta på Zapruderfilmen visad i Geraldo Riveras Good Night America, som de fick veta sanningen. Att JFK's huvud kastades "violently backwards" när det räffades av en kula = avlossad framifrån = minst två skyttar = konspiration = konspiratörerna är fortfarande, 57 år senare, okända.

Var mer än en tv kanal som sände.
Hadde det på den "berömda" hårdisken.
Har suttit och letat tv-sändningar i dag.
Kan jag hitta det igen så länkar jag.
Senast redigerad av severustheemperor 2021-01-19 kl. 22:31.
Citera
2021-01-19, 22:54
Medlem
WFAA-TV Live Coverage of The Assassination of President Kennedy (12:30 P.M - 3:44 P.M)
https://www.youtube.com/watch?v=x_0cyKe4RTU
19.00min

Letar efter den jag såg tidigare.
Men ovan är ochså intressant.
Senast redigerad av severustheemperor 2021-01-19 kl. 22:56.
Citera
2021-01-20, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Det av mig fetade bör vara dina egna, ej verifierbara, tankar.
JFK:s huvudrörelse beror på den neuromuskulära responsen på traumat.

Så här sa dr Wecht 1975 till Rockefeller Commisionen s.263
Dr. Wecht said that there was some question about the backward and leftward movement of the President’s head and upper body after Frame 313, but he also said that a neuromuscular reaction could occur within about one-tenth of a second.

Varning för grafiskt innehåll

Slowmotion av partiet ur Zapruder-filmen när huvudet träffas (med räkneverk för bildrutor).
Ställ youtube filmhastighet till 0,25 för att se tydligare.

https://youtu.be/4hZq-nSjfXc

Bildruta 312: Huvudet intakt
Bildruta 313: Blodstänk/hjärnvävnad syns flera decimeter bort från JFK huvud
-> Kulan träffade huvudet mellan bildruta 312 och 313

Bildruta 314: JFK har sjunkit ihop en aning
Bildruta 315: Huvudet har förflyttat sig bakåt
-> huvudets bakåtrörelse börjar mellan bildruta 314 och 315

Biltruta: 316 till 319: Huvudet kastas bakåt

Zapruder-filmen är filmad med 18,3 bilder/s = 0,055 sekund mellan varje bildruta.

Det är förlöper 2 bildrutor mellan huvudträff ("ruta" 312,5) och huvudrörelse bakåt ("ruta" 314,5).
2 bildrutor = 0,055 x 2 = 0,11 sekund dvs det går ca 1/10 sekund mellan huvudträff och huvudrörelse.

Kulan rör sig med omkring 550 m/s (inte kollat exakt hastighet) innan träff, vilket motsvarar ca 30 meter/bildruta.
Kulan passerar genom huvudet så även om den förlorat säg 80% av sin hastighet på väg genom huvudet återstår 110 m/s dvs 6 meter/bildruta vid utträde vilket innebär att kulan redan lämnat huvudet när huvudet börjar röra sig bakåt.
(Hastigheterna ovan är grova uppskattningar av mig och inte hämtat ur någon källa. Du kanske har bättre uppgifter)

Eftersom kulan passerat huvudet innan huvudrörelsen påbörjas måste det vara något annat än kulans rörelseenergi som gör att huvudet kastas bakåt, även om det vore så att huvudet träffades framifrån..
Citera
2021-01-20, 07:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Varning för grafiskt innehåll

Slowmotion av partiet ur Zapruder-filmen när huvudet träffas (med räkneverk för bildrutor).
Ställ youtube filmhastighet till 0,25 för att se tydligare.

https://youtu.be/4hZq-nSjfXc

Bildruta 312: Huvudet intakt
Bildruta 313: Blodstänk/hjärnvävnad syns flera decimeter bort från JFK huvud
-> Kulan träffade huvudet mellan bildruta 312 och 313

Bildruta 314: JFK har sjunkit ihop en aning
Bildruta 315: Huvudet har förflyttat sig bakåt
-> huvudets bakåtrörelse börjar mellan bildruta 314 och 315

Biltruta: 316 till 319: Huvudet kastas bakåt

Zapruder-filmen är filmad med 18,3 bilder/s = 0,055 sekund mellan varje bildruta.

Det är förlöper 2 bildrutor mellan huvudträff ("ruta" 312,5) och huvudrörelse bakåt ("ruta" 314,5).
2 bildrutor = 0,055 x 2 = 0,11 sekund dvs det går ca 1/10 sekund mellan huvudträff och huvudrörelse.

Kulan rör sig med omkring 550 m/s (inte kollat exakt hastighet) innan träff, vilket motsvarar ca 30 meter/bildruta.
Kulan passerar genom huvudet så även om den förlorat säg 80% av sin hastighet på väg genom huvudet återstår 110 m/s dvs 6 meter/bildruta vid utträde vilket innebär att kulan redan lämnat huvudet när huvudet börjar röra sig bakåt.
(Hastigheterna ovan är grova uppskattningar av mig och inte hämtat ur någon källa. Du kanske har bättre uppgifter)

Eftersom kulan passerat huvudet innan huvudrörelsen påbörjas måste det vara något annat än kulans rörelseenergi som gör att huvudet kastas bakåt, även om det vore så att huvudet träffades framifrån..
Har du räknat på tröghet här? https://en.wikipedia.org/wiki/Moment_of_inertia

Edit: Om det inte är kulans rörelsemängd som orsakar huvudkastet bakåt, vad är det då?

1. "Jet-effect"? Omöjligt.

2. "Nervreaktion? Omöjligt.

3. Vad? Magi?
Senast redigerad av onopono 2021-01-20 kl. 07:23.
Citera
2021-01-20, 10:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Antal hål.
Och?
Citera
2021-01-20, 11:01
Avstängd
Citat:
20 år sedan.

De gick igenom mordet som del av utb.
Analyserades, för att lära av. Det intressanta var detaljerna de hade i manualen.

En som genomgick den utb. på 60-talet: https://www.youtube.com/watch?v=joUlOR7fX98
Jo, jag har sett, The Men Who Killed Kennedy några gånger nu vid det här laget. Problemen med både Marvins och Davies vittnesmål är att de inte går att kontrollera mot annan oberoende data. Dvs, jag tror att de mycket väl kan vara sanningsenliga, men om det inte går att leda i någon form av bevis så kommer man inte längre.

1. Förmodligen så använde ledningen för de Gröna baskrarna ett tänkt scenario av hur det gick till på Dealey Plaza när JFK mördades i ett bakhåll på platsen. Eller så visste de hur det gick till. Jag har däremot svårt att tänka mig att de själva var inblandade givet risken för upptäckt om de lär ut vad de själva gjorde under mordet. Det kan vara ett sätt för ledningen att sålla agnarna från vetet. Att se vilka som blir upprörda och börjar ställa frågor när det ställs inför upplägget. Självständigt tänkande och ifrågasättande är inget lämpligt soldatämne där blind lydnad är A och O.

2. Vad gäller Marvins uppgifter om Cmdr Pitzer så tror jag även här att han är sanningsenlig. Det kan mycket väl ha varit en Grön basker som mördade honom för att därpå gå upp i intet. Problemet är även här att det så här långt inte har gått att bevisa.

3. Samma med Davies uppgifter om Pitzer. Trovärdig person med trovärdig berättelse MEN har inte gått att bevisa.
Citera
2021-01-20, 11:07
Medlem
Citat:
Har du räknat på tröghet här? https://en.wikipedia.org/wiki/Moment_of_inertia
Tröghet kan inte få något att börja röra sig/accelerera efter att kraftöverföringen upphört, dvs kulan passerat huvudet.

Jag skrev en kommentar riktad till PekkariP1 och har inte för avsikt att inleda en långdragen diskussion med dig.
Senast redigerad av Prudent 2021-01-20 kl. 11:22.
Citera
2021-01-20, 12:43
Avstängd
Citat:
WFAA-TV Live Coverage of The Assassination of President Kennedy (12:30 P.M - 3:44 P.M)
https://www.youtube.com/watch?v=x_0cyKe4RTU
19.00min

Letar efter den jag såg tidigare.
Men ovan är ochså intressant.
Ja, säg till om du hittar det. Vad jag vet så var det åtminstone ingen National TV som rapporterade att JFK's huvud kastades våldsamt bakåt när det träffades av en kula. Det blev känt för den stora allmänheten först 1975, som sagt.

Warrenkommissionen skriver ingenting om huvudets rörelse när det träffas av kulan:
After a bullet penetrated President Kennedy's neck, a subsequent shot entered the back of his head and exited through the upper right portion of his skull. The Zapruder, Nix and Muchmore films show the instant in the sequence when that bullet struck. ( See Commission Exhibit No. 902, p. 108.) That impact was evident from the explosion of the President's brain tissues from the right side of his head. The immediately preceding frame from the Zapruder film shows the President slumped to his left, clutching at his throat, with his chin close to his chest and his head tilted forward at an angle.
Dvs, de skriver att JFK mycket riktigt har "slumped to the left" och med huvudet "tilted forward at an angle" INNAN huvudet träffas av "the subsequent bullet" men där blir det stop. Inget mer.

Trots att avsnittets rubik är: The Subsequent Bullet That Hit

Inte ett ord om huvudets våldsamma kast bakåt till vänster.

Och så finns det människor som har mage att påstå att mordet på JFK inte mörklades av ansvariga utredare.

Var och en som påstår det är vad som i USA går under det juridiska begreppet, Accessories After The Fact = medhjälp till mord = medkonspiratörer.

Frågan blir då varför. Ideologisk hemvist?
Citera
2021-01-20, 13:31
Avstängd
Citat:
Ja, säg till om du hittar det. Vad jag vet så var det åtminstone ingen National TV som rapporterade att JFK's huvud kastades våldsamt bakåt när det träffades av en kula. Det blev känt för den stora allmänheten först 1975, som sagt.

Warrenkommissionen skriver ingenting om huvudets rörelse när det träffas av kulan:
After a bullet penetrated President Kennedy's neck, a subsequent shot entered the back of his head and exited through the upper right portion of his skull. The Zapruder, Nix and Muchmore films show the instant in the sequence when that bullet struck. ( See Commission Exhibit No. 902, p. 108.) That impact was evident from the explosion of the President's brain tissues from the right side of his head. The immediately preceding frame from the Zapruder film shows the President slumped to his left, clutching at his throat, with his chin close to his chest and his head tilted forward at an angle.
Dvs, de skriver att JFK mycket riktigt har "slumped to the left" och med huvudet "tilted forward at an angle" INNAN huvudet träffas av "the subsequent bullet" men där blir det stop. Inget mer.

Trots att avsnittets rubik är: The Subsequent Bullet That Hit

Inte ett ord om huvudets våldsamma kast bakåt till vänster.
Ska kanske tilläggas att obducenten Humes i sin obduktionsrapport som finns att läsa i WC's rapport skriver följande:
"Three shots were heard and the President fell forward, bleeding from the head. . ."

- Warren Report, sid. 539
En ren och skär lögn sålunda. Förmodligen är det därför som Humes, som inte fick titta på Zapruderfilmen, inte anger sin 'källa'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in