2021-01-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Men herregud. Hur många tjejer i sverige tror du är inlåsta i sina rum och blir mördade om de blir påkomna med att ha sex? Visst förekommer det heder bland vissa invandrargrupper, men dessa tjejer är väldigt få. Bland etniska svenska tjejer är den så gott som 0 %. Det är typ max 10 % av MENA-tjejerna som har det på det här sättet. Det finns ingen utbredd oskuldsnorm i samhället eller bland tjejer. En vanlig tjej i Sverige har haft en eller flera förhållanden (och sex förövrigt) vid yngre 20 årsåldern. Hur många män i yngre 20 årsåldern kan skryta med att ha haft ett eller flera förhållanden eller sex mer än en gång?

Är det du som bestämmer när sex är sex? Hur ska man tolka ömsesidighet? Är det inte ömsesidighet att man gör upp om en transaktion för en tjänst? Är inte sex helt enkelt att man doppar skorpan i brödlådan? Märk väl att jag inte förespråkar våldtäkt, sexköp av barn, oaktsam våldtäkt (att man i god tro köper en kvinna som är ett uppenbart offer för hallickar och människohandel).

Vad jag vet så har jag aldrig tvingat någon tjej att ha sex med mig eller inte respekterat kvinnor att ha rätt till deras sexualitet. Jävlar vad du förvränger.
Men herregud, när ska ni fatta att Sverige inte är hela mänskligheten?

Om du kollar div statistik och undersökningar gällande sex, folkhälspmyndigheten har en ex. så brukar det inte vara större skillnader. Vilket dessutom verkar rätt rimligt med tanke på att könen oftast har sex ned varandra, eller hur?

Så alla se där 20 åriga tjejerna som du alltså tror harmassor med sex och relationer, vilka tror du de har detta med? Aliens?

Sexuell ämsesidighet är en entydig definition, och inget varken jag eller du avgör.

Men du kan vara hyfsat säker på att extremt få individer kan bli sexuellt kåta på vem som helst, när som helst och enkom på nån annans villkor. Inte män och alltså heller inte kvinnor.

Så om du nu inbillar dig att sälja sex är att ha sex på dina sexuella villkor, så tycker jag du ska börja sälja sex själv, INNAN du avgör vad kvinnor antas uppleva saken.
Citera
2021-01-23, 21:56
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Nej ingen normal man respekterar en slampa som knullar runt!!

Njäsch, ni invandrare är väl inga "normala" män heller ? En vanlig svensk karl är glad om han får kyssa EN flicka únder sin livstid, så han har knappast något att klaga på oss vanliga nordiska kvinnor - även om vi älskar att ha sex med många och ofta !
Citera
2021-01-23, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av preev
Kan det inte snarare vara så att dagens ''män'' bara blir bögigare år för år?
Bara dom som inte kan skaffa sig en kvinna på normalt sätt. Dessa manfittor tror att det går att ta sig ner i trosorna via friendzonen bara de simpar tillräckligt länge.
Citera
2021-01-23, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men herregud, när ska ni fatta att Sverige inte är hela mänskligheten?

Om du kollar div statistik och undersökningar gällande sex, folkhälspmyndigheten har en ex. så brukar det inte vara större skillnader. Vilket dessutom verkar rätt rimligt med tanke på att könen oftast har sex ned varandra, eller hur?

Så alla se där 20 åriga tjejerna som du alltså tror harmassor med sex och relationer, vilka tror du de har detta med? Aliens?

Sexuell ämsesidighet är en entydig definition, och inget varken jag eller du avgör.

Men du kan vara hyfsat säker på att extremt få individer kan bli sexuellt kåta på vem som helst, när som helst och enkom på nån annans villkor. Inte män och alltså heller inte kvinnor.

Så om du nu inbillar dig att sälja sex är att ha sex på dina sexuella villkor, så tycker jag du ska börja sälja sex själv, INNAN du avgör vad kvinnor antas uppleva saken.
Vi lever i Sverige. En del av västvärlden där skillnaderna inte är särskilt stora. Hur det ser ut i mellanöstern bekommer inte mig. Vore jag och alla incels uppvuxna där så hade jag nog inte ens dessa incels i lika hög utsträckning identifierat sig som sådana eftersom det råder konservativa normer där man till slut gifter sig med en kvinna och lever till resten av livet.

Visste att du skulle komma med argumentet "eftersom alla tjejer haft sex, så betyder det även att alla män haft sex". Du inser väl själv att det där inte håller rent statistiskt? Bland yngre åldersgrupper har vi ett större mansöverskott samtidigt som en minoritet unga män har fler partners än majoriteten unga män. Då har du helt plötsligt ett stort mörkertal med incels. Varför är det just i denna tidsepok som vi har en stor incelrörelse och MGTOW samtidigt som dessa inte fanns exempelvis år 2010?

Det är svårt att avgöra om den prostituerade är just kåt på mig eller helt enkelt bara har en stor sexlust rent allmänt. Troligen är hon inte kåt på mig. Men enligt min tolkning föreligger en allmän ömsesidighet i och med att jag betalar för en tjänst som hon erbjuder. Jag ser inte hur det inte kan vara ömsesidigt bara för att hon inte hade knullat mig gratis.

Kan inte riktigt se varför jag ska sälja sex som man. Finns det en efterfrågan tror du? Om män skulle med enkelhet kunna få pengar för att sälja sig till olika tjejer så är jag fan säker på att i princip alla singelmän hade gjort det.
Citera
2021-01-23, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Vi lever i Sverige. En del av västvärlden där skillnaderna inte är särskilt stora. Hur det ser ut i mellanöstern bekommer inte mig. Vore jag och alla incels uppvuxna där så hade jag nog inte ens dessa incels i lika hög utsträckning identifierat sig som sådana eftersom det råder konservativa normer där man till slut gifter sig med en kvinna och lever till resten av livet.

Visste att du skulle komma med argumentet "eftersom alla tjejer haft sex, så betyder det även att alla män haft sex". Du inser väl själv att det där inte håller rent statistiskt? Bland yngre åldersgrupper har vi ett större mansöverskott samtidigt som en minoritet unga män har fler partners än majoriteten unga män. Då har du helt plötsligt ett stort mörkertal med incels. Varför är det just i denna tidsepok som vi har en stor incelrörelse och MGTOW samtidigt som dessa inte fanns exempelvis år 2010?

Det är svårt att avgöra om den prostituerade är just kåt på mig eller helt enkelt bara har en stor sexlust rent allmänt. Troligen är hon inte kåt på mig. Men enligt min tolkning föreligger en allmän ömsesidighet i och med att jag betalar för en tjänst som hon erbjuder. Jag ser inte hur det inte kan vara ömsesidigt bara för att hon inte hade knullat mig gratis.

Kan inte riktigt se varför jag ska sälja sex som man. Finns det en efterfrågan tror du? Om män skulle med enkelhet kunna få pengar för att sälja sig till olika tjejer så är jag fan säker på att i princip alla singelmän hade gjort det.

Nä det är rött uppenbart att hur andra än du själv har det inte ”bekommer dig” alls.

Fakta är attnär det kommer till möjligheten att få äga sin egen sexualitet, sin egen kropp etc så är det män i denna värld som har ett bättre läge än kvinnor.

Och när det kommer till vår del av världen så är det inte någon större skillnad.

Så som tillhörande könet man så gnäller du över ingenting.
Som individ så kan du ju gnälla, men du har inget skäl vara bitter eller låta din bitterhet gå ut över andra människor.
Citera
2021-01-24, 00:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av makeam
Ja jag har väl haft en relation med en yngre som jag distanserat mig ifrån eftersom jag förtjänar bättre och hellre är singel tills jag möter någon bättre och trevligare. Givetvis pushar jag honom till att skapa en bra framtid för sig och om han blir vuxen kommer det gynnar honom om han möter en partner som är perfekt för honom. Jag har aldrig varit slav av kroppen utan förnuftigt valt bort som valt män enbart för barnfrågan. Ironiskt att jag blev barnlös

Jag lever ett bra liv och självklart skulle det bli en otrolig tillgång för min lycka i livet att hitta mannen i mitt liv men jag letar inte och har aldrig gjort mer än att jag räknar fel män gör för att kasseras från positionen av att kunna bli den där jag satsar på.

Drömmer varje natt att min före detta håller låda och drar sitt envisa struntprat av att klandra mig och blåneka till allt vad jag säger varpå jag bara säger att det räcker och går iväg utan att känna något alls. Jag får helt enkelt nog en gång för alla och bryter kontaktek för allt och är alltid så otroligt trött på honom bara han börjar prata. I verkligheten har vi en hyfsat varm relation men jag antar att det betyder att jag är redo för att träffa någon annan nu. Saken är att det kvittar.

Det svåraste är väl att bara radera nummer och sådant. Är man gammal när man börjar dejta av bekvämlighet?

Igenkänner mig i mycket du skriver. Men jag har ingen illusioner om vid min ålder och träffa någon som passar mig. Orkar inte leta efter 'nålen i höstacken'. Ålder är väl individuellt, känner mig yngre än när jag var 30. Vet inte varför netop 30 års strecket är tufft och komma över. Kommer bara ihåg att jag kände mig uråldrig.
Citera
2021-01-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Igenkänner mig i mycket du skriver. Men jag har ingen illusioner om vid min ålder och träffa någon som passar mig. Orkar inte leta efter 'nålen i höstacken'. Ålder är väl individuellt, känner mig yngre än när jag var 30. Vet inte varför netop 30 års strecket är tufft och komma över. Kommer bara ihåg att jag kände mig uråldrig.
Jag känner detsamma men det är svårt att leva med någon som inte passar ihop med en. Annars är det många, många år sedan jag gav upp på den biten och mest bara valt med rationell hjärna om jag inte vid vissa tillfällen valts (jag föredrar att själv bestämma dock).

De brukar säga att jag inte blev vuxen vuxen och det stämmer kanske i vissa sammanhang.Vi lever dock i en tid då vi inte behöver. Jag är övertygad om att jag varit annorlunda om jag skaffat barn. Kände mig dock uråldrig jag med som ung och belastad av allt i livet. Fördelarna med att bli äldre är all stabilitet och perspektiv som kommer av att hjärnan mognat färdigt och hormoner lagt sig. Inte att jag inte skulle ha mina sidor som behöver förbättras men jag har inte så hög ribba och blir sällan besviken samtidigt som jag är nöjd med det mesta i livet nuförtiden.
Citera
2021-01-24, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nä det är rött uppenbart att hur andra än du själv har det inte ”bekommer dig” alls.

Fakta är attnär det kommer till möjligheten att få äga sin egen sexualitet, sin egen kropp etc så är det män i denna värld som har ett bättre läge än kvinnor.

Och när det kommer till vår del av världen så är det inte någon större skillnad.

Så som tillhörande könet man så gnäller du över ingenting.
Som individ så kan du ju gnälla, men du har inget skäl vara bitter eller låta din bitterhet gå ut över andra människor.
Fast ärligt talat, varför kokar du mellanöstern och västvärlden i samma soppa?

Jag ifrågasätter inte alls att kvinnor, även i västvärlden, är i en betydligt mer utsatt position än män. Kvinnor löper större risk att utstå våld i nära relationer, kvinnor löper större risk att våldtas och ofredas och trakasseras sexuellt. Det jag endast anmärker är att många yngre män, speciellt i denna generation, olyckligt nog är den generation som tvingas utstå ett paradigmskifte där liberalism, feminism och globalism i kombination med en digital utveckling av sällan skådat slag höjt ribban för vad tjejer vill ha. Det ska vara en gentleman, prins, badboy, populär snygg kille, relativt extrovert som gärna också ägnar sina dagar på instagram, tiktok osv. Vad händer när tjejer då endast söker sig till dessa ideal? Jo, en stor ung generation av män går då helt och hållet lottlösa. Förr i tiden fanns åtminstone en norm som fungerade som ett skyddsnät där vanliga rekorderliga män stadgade sig förr eller senare.

Däremot är jag medveten om att jag som man har vissa privilegier. Jag kan kissa utomhus enklare, vara tryggare under mörkrets inbrott osv. Dessutom känner jag inte att jag är bitter mot människor eller tar ut min bitterhet mot kvinnor, utan bitter mot systemet och samhällsordningen. Jag hade gärna hellre varit en 70 eller 80-talist som levde under en tid där idiotiska sociala medier inte fanns och där det fanns en charm med att kontakta en okänd person på någon nätsida (playahead, lunarstorm, msn) och därmed säkerligen roligare krogliv.
Citera
2021-01-24, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Nej, snarare så att FB består av mestadels män, där de får ventilera lite av sina tankar de bär på djupt inombords eftersom samhället tagit ifrån dem rätten att göra det offentligt. Säger du vad du tycker på arbetsplatsen, politiken, privat osv.. ja då åker ut illa kvickt.

Samhället har samtidigt uppmuntrat kvinnor att göra precis det män inte får, klaga på och skuldbelägga män för allt ont i deras liv, och de får ryggdunkar av både kvinnor och mesar till "män". Så du förstår att kvinnor inte behöver vara så anonyma och aktiva här på FB, de har ju rätt att säga vad de vill utan negativa konsekvenser.

Frågot på det?

Nu handlade diskussionen om slut-shaming. Och debattören jag skrev med anser att kvinnor slut-shamar andra kvinnor mer än vad män gör. Vilket jag är mycket tveksam till. På FB ser jag endast vuxna män som slut-shamar kvinnor. I verkligheten hör jag sällan någon vuxen person som slut-shamar kvinnor.

Jag vet inte vad för folk du umgås med, men på min arbetsplats, i min bekantskapskrets etc. är vi alla (både män och kvinnor) respektfulla och fina mot varandra.
Citera
2021-01-24, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Detta forum består till en överväldigad majoritet av män, de kvinnor som är här är ofta feminister och hänger i feministforumet. Thats about it. Givetvis kommer det således vara en överväldigad majoritet män som snackar om "horor" då, särskilt med tanke på forumets naturliga karaktär.

Källorna finns bara du googlar. Testa "women slut shame the most", "gender statistics on slut shaming", "twitter slut shaming men or women?" etc etc.

Studier på studier på studier visar om och om igen att det är kvinnor som slutshamar kvinnor, detta på grund av biologiska anledningar då kvinnor förlorar på när andra kvinnor enkelt öppnar benen för andra män, då kvinnor instinktivt vet att sex är deras starkaste vapen för att få resurser av mannen. En kvinna som istället ger bort sex enkelt blir således en fiende för resterande kvinnor.

Väldigt intressant, faktiskt.

Jag har varit en del i relationsforumet. Och där hänger en hel del kvinnor som inte vanligtvis/aldrig hänger i feministdelen. Även i relationsdelen förekommer det slut-shaming. Och det är männen som slut-shamar. Kvinnorna gör det inte.

Men länka då källor som styrker ditt påstående. Jag vill se vilka källor du så blint litar på. för jag tycker det låter allt bra märkligt att vuxna kvinnor skulle sitta och slut-shama andra kvinnor helt öppet, när kvinnor inte ens gör detta på ett anonymt forum.

Nej, en kvinna som ligger runt är inte en fiende för andra kvinnor. Andra kvinnor skiter i vilka Beata ligger med, så länge hon inte ligger med någon man de själva vill ha. Beata kan för andra kvinnors del gärna få ligga med hela fotbollslag om hon så vill det, bara hon inte ligger med Stinas, Petras, Lollys, Bertas eller Doroteas män. Det handlar om svartsjuka. Precis samma känsla män känner om deras fru pippar med någon annan.

Det är vissa män som tycks tro att kvinnor ser sex som sitt främsta vapen. Ingen kvinnan jag känner/har känt, ser det så. Drivkraften i att de inte vill att en annan kvinna ligger med deras man är svartsjuka, precis som hos bedragna män. Stina vill ha sin egen man ifred, men Beata får i övrigt ligga med hur många hon vill, det skiter Stina i.

Det är män som rent biologiskt eventuellt "tjänar" på slut-shaming och annan form av kontroll över kvinnans sexualitet. För att männen ska kunna veta att en eventuell avkomma är deras egen eller inte.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-01-24 kl. 04:41.
Citera
2021-01-24, 04:17
Bannlyst
Det vill vi inte! Är i åldern då polarna börjat stadga sig vissa har hunnit gifta sig. De är alla miserabla.

Spänner för tillfället på en riktigt sjuk och kinky tyska platoniskt inga krav och min automoni förblir intakt.

Gick länge runt och kände mig pressad att stadga mig, ha seriöst förhållande gifta mig och skaffa barn. Detta är vad samhället har intalat en än nästintill pliktskydigt.

Men det är skitsnack!
Citera
2021-01-24, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makeam
Jag är feminist och hårdare än männen jag träffat. Smart, skicklig och begåvad och värd all respekt utan att rasbiologi eller kvinnohat ska värdera mig eftersom jag är skarpare än den som dömer.
Ok, förtsätt upreppa detta för dig själv om det får dig må bättre 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in