Citat:
Ursprungligen postat av
develi
H avskyr L, skjuter all skuld på henne och är väl kränkt intill benmärgen - hon har ju utplånat sig själv för den där skithögen.
Jag fattar inte hälften av alla silverhästar, LWs travelbugs som H tog helgen innan mordet.
Nån annan skrev att hon skulle ta med en guldsko till USA (H skrev den 12e).
Jag funderade iaf på om H på nåt passivt aggressivt sätt försöker återerövra sitt värde.
Alltså en sorts pseudomakt som underdogs kan ägna sig åt; en kränkt omogen person kan demonstrera i det fördolda.
Att det har ett skevt symbolvärde i det hon gör.
Det var ju oerhört viktigt att logga efter Ls död.
H är som sagt drivande att de ska iväg till USA.
Nystart utan L, fira att de levt halva livet ihop.
Väldigt tårdrypande för att ha tagit ut skilsmässa...
Då han var i USA förra gången behandlades H som en second-hand vara, han har ingen respekt för sin fru öht. Hur mycket drömkvinna han än mal om.
LJ:
"Då Stefan varit i USA gav han henne en halskedja i guld, Hanna fick en likadan fast i silver. "
Ang det Du skriver om att HD tog LW:s burk (eller vad det heter) den 12:e, ett fåtal dagar innan USA-resan.
Hur tänkte HD där... var det för att reta upp LW (än mer med tanke på vilket bråk det var om de av LW borttagna) eller för att på något vis få LW på gott humör? Jag tänker att det är väl kul som CO ju fler som letar och skriver).
Nu är jag inte säker på vem hon var hos den helgen men antar att det var hos fisken... Norrköping?
Var denna burk nyutlagd av LW?
Om det var fisken hon var hos (bara dagar innan resan) hur tänkte hon att SD skulle ta det om hon nu ville/tänkte att de skulle ha ha en chans att få till ett fungerande äktenskap efter resan?
Dessutom, som jag kommer ihåg, var JG ute på mordkvällen (innan hans möte med SD) och tog LW:s burkar... Var det fler som var inblandade och ev ville hålla LW på gott humör innan resan?
Hade SD/HD pratat med JG om att LW inte fick ta bort HD:s fuskloggar (eller hitta fler än de 17) under tiden de var i USA?
Var det någon svit som HD hade som inte fick brytas av någon anledning?