2021-01-24, 04:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD skulle rest Oavsett SD kunde följa med eller inte. HD utnyttjar situationen och även SD (tror jag) till sin fördel. HD har många rävar bakom öronen.
Tycker PJ sammanfattar detta med resan rätt basic.

"Att hon umgåtts med någon som är misstänkt för mord som man ligger i skilsmässa med, det måste vara nåt hål i huvudet."

Det kanske bör införas nåt inom icd-10, typ hypermani GC.

Begriper inte vitsen med att logga cacher man inte ens engagerat sig i, det är väl inget att stoltsera med?
Senast redigerad av develi 2021-01-24 kl. 04:24.
Citera
2021-01-24, 06:05
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Nu är det inte mig du frågar, men frågan är intressant. Jag skulle säga att risken är stor och att SD då kommer försöka få det att se ut som ett självmord. Kommer med största sannolikhet ske den dagen SD tar sig en ny älskarinna. Och det är jag hundra procent övertygad om att han kommer försöka sig på. Framkommer tydligt i fup, dykarblogg och annat att SD är en otrogen ”typ”. Finns inte på kartan att han kommer hålla sig trogen mot Hanna. Så sorglig soppa detta. Önskar av hela mitt hjärta att Hanna lyckas bryta sig loss.
Självklart är det så. Det är bara en tidsfråga innan han tröttnar på att Hanna är snustorr mellan benen. Han är ju ingen Sillen direkt.
Citera
2021-01-24, 06:08
Medlem
develis avatar
H avskyr L, skjuter all skuld på henne och är väl kränkt intill benmärgen - hon har ju utplånat sig själv för den där skithögen.

Jag fattar inte hälften av alla silverhästar, LWs travelbugs som H tog helgen innan mordet.
Nån annan skrev att hon skulle ta med en guldsko till USA (H skrev den 12e).

Jag funderade iaf på om H på nåt passivt aggressivt sätt försöker återerövra sitt värde.
Alltså en sorts pseudomakt som underdogs kan ägna sig åt; en kränkt omogen person kan demonstrera i det fördolda.
Att det har ett skevt symbolvärde i det hon gör.

Det var ju oerhört viktigt att logga efter Ls död.

H är som sagt drivande att de ska iväg till USA.
Nystart utan L, fira att de levt halva livet ihop.
Väldigt tårdrypande för att ha tagit ut skilsmässa...

Då han var i USA förra gången behandlades H som en second-hand vara, han har ingen respekt för sin fru öht. Hur mycket drömkvinna han än mal om.

LJ:
"Då Stefan varit i USA gav han henne en halskedja i guld, Hanna fick en likadan fast i silver. "
Senast redigerad av develi 2021-01-24 kl. 06:16.
Citera
2021-01-24, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
H avskyr L, skjuter all skuld på henne och är väl kränkt intill benmärgen - hon har ju utplånat sig själv för den där skithögen.

Jag fattar inte hälften av alla silverhästar, LWs travelbugs som H tog helgen innan mordet.
Nån annan skrev att hon skulle ta med en guldsko till USA (H skrev den 12e).

Jag funderade iaf på om H på nåt passivt aggressivt sätt försöker återerövra sitt värde.
Alltså en sorts pseudomakt som underdogs kan ägna sig åt; en kränkt omogen person kan demonstrera i det fördolda.
Att det har ett skevt symbolvärde i det hon gör.

Det var ju oerhört viktigt att logga efter Ls död.

H är som sagt drivande att de ska iväg till USA.
Nystart utan L, fira att de levt halva livet ihop.
Väldigt tårdrypande för att ha tagit ut skilsmässa...

Då han var i USA förra gången behandlades H som en second-hand vara, han har ingen respekt för sin fru öht. Hur mycket drömkvinna han än mal om.

LJ:
"Då Stefan varit i USA gav han henne en halskedja i guld, Hanna fick en likadan fast i silver. "

Ang det Du skriver om att HD tog LW:s burk (eller vad det heter) den 12:e, ett fåtal dagar innan USA-resan.

Hur tänkte HD där... var det för att reta upp LW (än mer med tanke på vilket bråk det var om de av LW borttagna) eller för att på något vis få LW på gott humör? Jag tänker att det är väl kul som CO ju fler som letar och skriver).

Nu är jag inte säker på vem hon var hos den helgen men antar att det var hos fisken... Norrköping?

Var denna burk nyutlagd av LW?

Om det var fisken hon var hos (bara dagar innan resan) hur tänkte hon att SD skulle ta det om hon nu ville/tänkte att de skulle ha ha en chans att få till ett fungerande äktenskap efter resan?

Dessutom, som jag kommer ihåg, var JG ute på mordkvällen (innan hans möte med SD) och tog LW:s burkar... Var det fler som var inblandade och ev ville hålla LW på gott humör innan resan?
Hade SD/HD pratat med JG om att LW inte fick ta bort HD:s fuskloggar (eller hitta fler än de 17) under tiden de var i USA?
Var det någon svit som HD hade som inte fick brytas av någon anledning?
Citera
2021-01-24, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Visst är det ett märkligt spel alltihop. SD hejar på HD (?) och även hotar LW att inte avlogga HD på de cacher som han vet med sig själv att han och LW varit på, och inte HD.

Säkert har HD varit delaktig i en del av caherna genom att hon är lite av schackmärare/sudokolösare. Det finns inget svart eller vitt svar.

Men SD är en riktig fuling här.

Vet inte om den här loggtexten varit aktuell i tråden men ger kanske lite bättre förklaring.

”Dagboken” är den ”statistik” som någon skrev i sms om i nåt inlägg ovan va?

Ha dagbok över aktiviteter som hon inte varit med på eller vad? Eller är det en bra dagbok för man kan läsa vad som var på tv och vad SD åt när plinget kom och att han letade vänster resp höger och var först några meter fel men hittade rätt till slut och remsan var fuktig TFTC?

”Jag har under många år varit en del av Team D*avidsson men har nu börjat logga under eget nic, S*ysterhax. Då jag ser loggarna som en dagbok har jag valt att behålla alla loggar från det gamla nicet även om jag inte själv besökt alla burkar. Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok så att dagboken får fortsätta leva vidare med mig. Ett stort tack till er alla för alla cacher ni lagt ut.”

2017-07-02
Cache: Snedseglaren
Senast redigerad av Avel 2021-01-24 kl. 10:59.
Citera
2021-01-24, 10:54
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

"Att hon umgåtts med någon som är misstänkt för mord som man ligger i skilsmässa med, det måste vara nåt hål i huvudet."

Begriper inte vitsen med att logga cacher man inte ens engagerat sig i, det är väl inget att stoltsera med?

PJ är bitter. Han stötte på LW. Hon ville inte ha honom. Sommaren -18 stötte han på HD. Hon ville inte heller ha honom. Men båda ville ha SD.
Citera
2021-01-24, 11:05
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
PJ är bitter. Han stötte på LW. Hon ville inte ha honom. Sommaren -18 stötte han på HD. Hon ville inte heller ha honom. Men båda ville ha SD.
Lustigt vilken detaljkunskap du har om vissa saker ändå. Hade du läst slasken eller? Du svarade aldrig på det men du kan ju uttala dig väldigt säkert om saker som finns i den.
Citera
2021-01-24, 11:12
Medlem
Citat:

Jag undrar om HD någonsin kommer komma till insikt med hur det ser ut för övriga världen, hennes fuskande med loggar.
Varför ens bemöda sig att leta burkar, det går ju lika bra att logga hemifrån, helt sinnessjukt.
Att fuska är väl inte vad det går ut på?
Citera
2021-01-24, 11:14
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vet inte om den här loggtexten varit aktuell i tråden men ger kanske lite bättre förklaring.

”Dagboken” är den ”statistik” som någon skrev i sms om i nåt inlägg ovan va?

Ha dagbok över aktiviteter som hon inte varit med på eller vad? Eller är det en bra dagbok för man kan läsa vad som var på tv och vad SD åt när plinget kom och att han letade vänster resp höger och var först några meter fel men hittade rätt till slut och remsan var fuktig TFTC?

”Jag har under många år varit en del av Team D*avidsson men har nu börjat logga under eget nic, S*ysterhax. Då jag ser loggarna som en dagbok har jag valt att behålla alla loggar från det gamla nicet även om jag inte själv besökt alla burkar. Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok så att dagboken får fortsätta leva vidare med mig. Ett stort tack till er alla för alla cacher ni lagt ut.”

2017-07-02
Cache: Snedseglaren

Ändå var det bara LW och hennes flying monkey PJ som hade problem med det. Ingen annan brydde sig.
Citera
2021-01-24, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Nu är det inte mig du frågar, men frågan är intressant. Jag skulle säga att risken är stor och att SD då kommer försöka få det att se ut som ett självmord. Kommer med största sannolikhet ske den dagen SD tar sig en ny älskarinna. Och det är jag hundra procent övertygad om att han kommer försöka sig på. Framkommer tydligt i fup, dykarblogg och annat att SD är en otrogen ”typ”. Finns inte på kartan att han kommer hålla sig trogen mot Hanna. Så sorglig soppa detta. Önskar av hela mitt hjärta att Hanna lyckas bryta sig loss.
För att dra liknelsen med Knutbysekten, Helge Fossmos första fru som "ramlade och dog" i duschen, den andra frun som blev brutalt mördad, på uppdrag av pastorn själv. Han var som bekant, likt SD mycket sexintresserad och ville erövra nya kvinnor och istället för att skilja sig, så såg han till att fruarna försvann..
Citera
2021-01-24, 11:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ja, det framgår med all tydlighet i deras egen dialog.
Att det gäller de som LW vet att HD aldrig varit fysiskt närvarande vid.

"Det är ju själva grunden i geocachings ide att man loggar det man varit delaktig i. Jag tar inte bort de loggar som kommer från Ängamossen där du vilade i bilen när de andra FTF:acfe, elen statistiken ("dagboken") kan du behålla. Du kan så klart envisas med att lägga tillbaka. Då får det stå för dig."

" Som sagt, jag vet vilka jag gått med honom till och du har definitivt inte varit med då. "

I efterhand så ger HDs ord den 7 april en bitter eftersmak med tanke på hennes manöver efter Ls hemska död:

"Hej,
Jag har valt att behålla alla loggar och kommer så att göra.
/Hanna"

Det är i samma veva som hon lyckats övertala sin exmake att följa med till USA.
Hon har lämnat in sem.ansökan 5 april.

Hanna är mycket skicklig på att hanteta en narcissist. Hon ger sig inte in i några diskussioner. Meddelar endast fakta. Gray rockar LW. Det måste ha retat gallfeber på LW. Hur mycket hon än kämpade för att provocera och reta HD så fick hon bara ett lugnt sakligt svar tillbaka. Inget drama. LW hade ingen makt över HD. HD flyttade vart hon ville och loggade vad hon ville.
Citera
2021-01-24, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Har du missat LWs noveller? Hon trodde verkligen att hon var universums medelpunkt. En riktig narcissist. Trodde hon verkligen att det fanns någon som var intresserad av all BS hon skrev? Hon var så självgod så hon kunde inte acceptera och förstå att SD valde HD. Hon tyckte att hon själv var pertfekt och att HD var totalt värdelös. Hon har skrivit i chattar till vänner att hon alltid tyckt illa om att SD och HD hade gemensamt GC-konto. När HD skaffade eget konto så var LW livrädd för att HD skulle lägga upp "gullegullbilder" på sig själv och SD. När de hade gemensamt konto kunde LW styra det genom att ge SD order att ta bort det hon inte accepterade. När HD skaffade eget konto förlorade hon den makten. Men istället kom hon på ett annat sätt att förpesta livet för HD. Hon visste att HQ förmodligen inte skulle ge henne rätt så därför vände hon sig inte dit men hon kunde inte låta bli att hacka på HD.

Det blev inga gullebilder på HAX konto. Inte en enda har synts med honom sen april -18 då H började lägga ut foton efter kontosplitten. S får inte synas där, verkar det som.
Du som skriver som att du vet saker kanske vet varför S inte får vara med på bild?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in