2021-01-24, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Det man kan utläsa av YNs vittnesmål är att den man hon såg springa på DBG i allt väsentligt påminner om SE.Det som felade var rocken och det förklaras väl rimligtvis med att han hade en annan rock på sig på den bild som YN fick se än den han bar på mordkvällen.
Att få det till att hon pekat ut CP är en helt häpnadsväckande slutsats faktiskt.
Din verklighetsuppfattning är verkligen skör.
Din argumentation är desperat och saknar helt förankring i verkligheten,
Jag får Trumo-vibbar av dig.Så vitt jag vet är det inge som påstått att SE förvarade vapnet i handlovsväskan.Vapnet rymdes knappast där.
I väskan är det rimligt att han förvarade saker som nycklar.pengar och cigaretter.
VARFÖR kan du inte bara erkänna att jag tror absolut inte att det var SE MEN han kan inte uteslutas helt eftersom inget i materialet uteslutet honom och det finns tveksamheter i hans berättelser.
Skulle det göra så ont att bara skriva och erkänna det?

Vad var det för annan rock?
Citera
2021-01-24, 00:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Jag hade ett inlägg i andra tråden :
https://www.flashback.org/p74406620#p74406620
... där jag svarade "Duality" som kommit fram till (eller spekulerade i) att grandmannen (som han också spekulerade i var GM) gick ute på trottoarkanten och sen sneddade in från reklampelaren mot Dekorima.
Stämmer det verkligen?
Det hade ju gett en match mot vad SE sade att han gjorde (2 gånger i rätten).
Men jag undrar nu om det verkligen stämmer och i så fall vilka vittnen som hävdat det rörelsemönstret ?
Nån som kan det på rak arm för jag är för trött och lat att börja leta i vittnesbeskrivningarna ....
Om du scrollar ner ca: 10 sidor på den här sidan om Nicola F på itdemokrati.nu så ser du en bild med bildtexten "Nicola F såg en man, som kom gående ca 10 meter efter makarna Palme". Och enligt den här bilden skall alltså mannen han mötte ha gått så som också SE uppgav i rätten, dvs. just vid trottoarens ytterkant.
http://www.itdemokrati.nu/page36d.html
Senast redigerad av Draifos 2021-01-24 kl. 00:17.
Citera
2021-01-24, 00:15
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om du scrollar ner ca: 10 sidor på den här sidan om Nicola F på itdemokrati.nu så ser du en bild med bildtexten "Nicola F såg en man, som kom gående ca 10 meter efter makarna Palme". Och enligt den här bilden skall mannen alltså ha gått som du har uppfattat det, och som alltså också SE har uppgett i rätten, just vid trottoarens ytterkant.
http://www.itdemokrati.nu/page36d.html
Kanon, stort tack !
Citera
2021-01-24, 00:25
Medlem
Lisbeth säger jacka. Ljungqvist säger jacka. Johansson säger jacka. J-Å Svensson säger jacka. Jeppson säger jacka. Hage velar mellan rock och jacka men fastnar för det förra eftersom man inte såg glipan mellan benen hela vägen upp. Björkman säger rockliknande plagg. Enligt polis som hör honom på plats ska han ha sagt jacka. GM kan ha haft rock men kan ni snälla sluta säga att det är vad nästan alla vittnen säger. För mig kvittar det eftersom jag inte har pekat ut en viss person och måste hänga dennes kläder på GM, men jag misstänker att det inte gäller alla härinne och det har en uppenbar inverkan på hur man läser förhörsprotokollen.
Citera
2021-01-24, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Angående "just rocken" så är det återigen dags att korrigera dina felaktiga påståenden, på just den punkten.

https://magasinetfilter.se/kommentar/det-avgorande-misstaget/

Polisen skrev i ett PM: "Minst en person varit klädd på ett likadant klädd som Engström. Det var den person som Nieminen mötte på David Bagares gata".

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2020/06/PM.pdf

Vad var felaktigt med den bild polisen visade Nieminen?
Citera
2021-01-24, 00:28
Medlem
matsqqs avatar
Så då har vi att SE har rört sig nästan exakt som mördaren före mordet om det stämmer ...

Stämpelklockan och att han påstår sig ha varit vid mordplatsen +/- 5-6 sekunder

Sedan har han påstått springa samma väg som mördaren efter mordet , fast lite senare ....

Det finns vittnesuppgifter om en man med liten väska 15*20cm och fladdrande rock längs vägen som han i så fall sprungit . (han har en egen som är 15*22 cm) LJ /YN:s kombinerade observationer

När han kommer tillbaka till arbetsplatsen och bultar på dörren 20 min senare är han knappt i stånd att tala, ord och meningar som inte riktigt hänger ihop och väktarna är orolig att han inte ska kunna ta sig hem för egen maskin ...

När han kommer hem är han euforisk enligt frugan.

Han blir rädd för förväxling och gör rapport-inslaget med löpturen.

Långt senare när allt lagt sig tog han på eget initiativ till sig en journalist och de gjorde en artikel med stor bild på honom och texten "han mördade Palme" på omslaget som jag skrev om lite tidigare, (man får läsa det finstilta på omslaget för att förstå att han inte erkänner rakt ut) ...

Ja, det är inte direkt så att det blir "icke misstänkt" i min bok .

Men det finns ju fortfarande oklarheter förstås ... jackan och dylikt ... men ändå ...
Citera
2021-01-24, 00:36
Medlem
Citat:
Så då har vi att SE har rört sig nästan exakt som mördaren före mordet om det stämmer ...

Stämpelklockan och att han påstår sig ha varit vid mordplatsen +/- 5-6 sekunder

Sedan har han påstått springa samma väg som mördaren efter mordet , fast lite senare ....

Det finns vittnesuppgifter om en man med liten väska 15*20cm och fladdrande rock längs vägen som han i så fall sprungit . (han har en egen som är 15*22 cm) LJ /YN:s kombinerade observationer

När han kommer tillbaka till arbetsplatsen och bultar på dörren 20 min senare är han knappt i stånd att tala, ord och meningar som inte riktigt hänger ihop och väktarna är orolig att han inte ska kunna ta sig hem för egen maskin ...

När han kommer hem är han euforisk enligt frugan.

Han blir rädd för förväxling och gör rapport-inslaget med löpturen.

Långt senare när allt lagt sig tog han på eget initiativ till sig en journalist och de gjorde en artikel med stor bild på honom och texten "han mördade Palme" på omslaget som jag skrev om lite tidigare, (man får läsa det finstilta på omslaget för att förstå att han inte erkänner rakt ut) ...

Ja, det är inte direkt så att det blir "icke misstänkt" i min bok .

Men det finns ju fortfarande oklarheter förstås ... jackan och dylikt ... men ändå ...

Vad ens antyder att Engström erkänner mordet i tidningen Skydd & säkerhet?
Citera
2021-01-24, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Så VARFÖR är han då så angelägen att ta bort ett falskt signalement? Hur kan han veta att det är falskt? Det kanske bara var någon med liknande klädsel i så fall.

Han anser att det syftar på honom eftersom han hade rock, keps, glasögon och handledsväska och vittnet inte hade haft möjlighet att se GM.
Citera
2021-01-24, 00:43
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Vad ens antyder att Engström erkänner mordet i tidningen Skydd & säkerhet?
Har inte så mycket nytt att tillägga -
Läs mina resonemang och tankar i äldre inlägg, så slipper vi en massa repetition.

Om du vill "strida" med någon så finns det säkert många hör som gillar sånt, jag hör inte till dem.

Har du däremot nån bra input så kan du komma med den efteråt
Citera
2021-01-24, 00:48
Medlem
Citat:
Har inte så mycket nytt att tillägga -
Läs mina resonemang och tankar i äldre inlägg, så slipper vi en massa repetition.

Om du vill "strida" med någon så finns det säkert många hör som gillar sånt, jag hör inte till dem.

Har du däremot nån bra input så kan du komma med den efteråt

Har du ens läst den här artikeln? Ser du inte att han pratar om Christer Petterson?
Citera
2021-01-24, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jaså, den ska du läsa, men originalet har du inte läst? Haha. Håll dig till sanningen, det är det enda rätta.

Vilken sanning? Att CA dödade Palme? Finns bevis? Du är övertygad att CA dödade Palme så jag antar att du har konkreta bevis för det. Mer sannolikt att du bara spekulerar, önsketänker och bara tror som alla andra.
Citera
2021-01-24, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Lisbeth säger jacka. Ljungqvist säger jacka. Johansson säger jacka. J-Å Svensson säger jacka. Jeppson säger jacka. Hage velar mellan rock och jacka men fastnar för det förra eftersom man inte såg glipan mellan benen hela vägen upp. Björkman säger rockliknande plagg. Enligt polis som hör honom på plats ska han ha sagt jacka. GM kan ha haft rock men kan ni snälla sluta säga att det är vad nästan alla vittnen säger. För mig kvittar det eftersom jag inte har pekat ut en viss person och måste hänga dennes kläder på GM, men jag misstänker att det inte gäller alla härinne och det har en uppenbar inverkan på hur man läser förhörsprotokollen.

Det är du som ska sluta att påstå att mordplatsvittnena i de första förhören påstår att mördaren hade en blå täckjacka på sig. De flesta säger i början i de första förhören att mördaren hade en mörk rock som gick nedanför knäna.

https://www.youtube.com/watch?v=1P6iCPrRRXQ

https://www.youtube.com/watch?v=734G3RBNnNo

https://www.youtube.com/watch?v=vKt4u5sESb8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in