2021-01-23, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Och jag nämnde inte TP, så jag vet inte varför du tar åt dig av TP.

Fantasi är just vad som krävs för att göra SE till GM. Det finns en tidsmöjlighet att han är GM. Men det finns ingenting som pekar på att han faktiskt är mördaren.

Att vi som inte tror det var SE feltolkar är din gissning.

Det mest intressanta och relevanta pusslet är det där mördaren finns, inte där det finns flest bitar.

Hur var det nu, är mamman och brodern säkra på att det var SE och det kommer snart fram i ljuset? Det kommer mer om vapensamlaren familj snart? Två riktiga bomber. Från samma källa som sa att polisen till 99% kunde bevisa att man ringt 90000 och jourhavande präst? När det som kom ut sen var direkta motsatsen?

Sitt inte och hitta på.

Vore som sagt intressant att höra din redogörelse för hur det gick till på mordkvällen. Att vi som tror att SE kan vara mördaren har fel har jag förstått. Du kanske har ett realistiskt händelseförlopp med tanke på att du har en kandidat?
Citera
2021-01-23, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
NF
...Han hade på sig en blå jacka …Jackan liknade Tensonjackor….Jackan räckte till lårens mitt på mannen...

LP
... Han var iklädd en blå, något litet ”bullig” täckjacka som gick en bit nedanför midjan...

...med en mörk jacka som jag uppfattade ungefär som att den gick kanske 3 dm ned från midjan ,kanske lite mer 3-4 dm. Alltså ingen midjejacka , blå marinaktig färg så där....

LL
...Jag anser att han haft en blå täckjacka ,mörkare blå och längden på den kan jag inte avgöra,därför att just i det bältet var det så pass mörkt…. Mörkt blå är den alltså …inte den här riktiga dunjacks-modellen , ingen lyxvara va , utan det var en enklare ”knegarjacka” med glesare uppsytt täcke...

Vad jag kan se från första förhöret med LL säger han ytterrock. LP och NF säger jacka men inte är det väl övervägande det som gäller från de man kan kalla nära vittnen?
Citera
2021-01-23, 22:00
Medlem
Citat:
NF
...Han hade på sig en blå jacka …Jackan liknade Tensonjackor….Jackan räckte till lårens mitt på mannen...

LP
... Han var iklädd en blå, något litet ”bullig” täckjacka som gick en bit nedanför midjan...

...med en mörk jacka som jag uppfattade ungefär som att den gick kanske 3 dm ned från midjan ,kanske lite mer 3-4 dm. Alltså ingen midjejacka , blå marinaktig färg så där....

LL
...Jag anser att han haft en blå täckjacka ,mörkare blå och längden på den kan jag inte avgöra,därför att just i det bältet var det så pass mörkt…. Mörkt blå är den alltså …inte den här riktiga dunjacks-modellen , ingen lyxvara va , utan det var en enklare ”knegarjacka” med glesare uppsytt täcke...

Din uppfattning är att mördaren bär en jacka?
Citera
2021-01-23, 22:02
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Din uppfattning är att mördaren bär en jacka?

Ja en lite tunnare blå täckjacka/parkas som räckte ungefär halvvägs ner på låren.
Senast redigerad av HAARP 2021-01-23 kl. 22:11.
Citera
2021-01-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ja en tunnare blå täckjacka/parkas som räckte ungefär halvvägs ner på låren.

Bärandes av en "ensam galning" vid namn CA?
Citera
2021-01-23, 22:11
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Bärandes av en "ensam galning" vid namn CA?

Min uppfattning är att det troligtvis var någon annan okänd " ensam galning".
Citera
2021-01-23, 22:12
Medlem
Citat:
Min uppfattning är att det troligtvis var någon annan okänd " ensam galning".

Ett spontant utfört dåd?
Citera
2021-01-23, 22:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det är ju intressant hur de närmaste vittnena till stor del säger blå jacka.
Just den här misstänkte gärningsmannen (som i så fall verkar ha setts av mycket få) brukar beskrivas som "Tensonmannen", en kallhamrad och undflyende person med en mycket långtgående hänsynslöshet. Brukade på 80-talet uppträda iklädd en 3/4-lång mörkblå jacka/täckkappa av den typ som många kvinnor hade då. Troligen hade hen på huvudet också en ljusbrun (eller möjligen mörkblå) Sherlock Holmes-liknande ribbstickad mössa med öronlappar och skärm, liknande den som Jack Nicholson hade i filmen Gökboet (fast i filmen svart, och då utan skärm och öronlappar).

Om de här eventuella observationerna stämmer så bör alltså Tensonmannen (precis som paret Palme, SE och AB) ha gått söderut på Sveavägens östra trottoar just innan sällskapet kommer fram till korsningen Sveavägen/Tunnelgatan. Tror du att det kan vara den här Tensonmannen som är gärningsmannen?
Senast redigerad av Draifos 2021-01-23 kl. 23:55.
Citera
2021-01-23, 23:16
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Jag ljuger inte om någonting och sånt som skrivs privat är just privat och ska inte framföras öppet i tråden av vissa skäl.
Vi får invänta TPs nya utgåva så får vi se vad som står i den.

99% kunde polisen fastslå att samtal ringt påstod du. Men när dessa dokument kom fram så var det klarlagt till 100% att man inte kunde säga någonting alls om eventuella samtal. Din källa far med osanning. Så källans ord om att mamman och brodern skulle varit säkra på SE:s skuld, och att mer är på väg ut om vapensamlarens familj, är naturligtvis också lögner. Eller gissningar som med låg sannolikhet kan stämma.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-01-23 kl. 23:24.
Citera
2021-01-23, 23:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Jag ljuger inte om någonting och sånt som skrivs privat är just privat och ska inte framföras öppet i tråden av vissa skäl.
Vi får invänta TPs nya utgåva så får vi se vad som står i den.

Jaså, den ska du läsa, men originalet har du inte läst? Haha. Håll dig till sanningen, det är det enda rätta.
Citera
2021-01-23, 23:25
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ett spontant utfört dåd?

Ja jag tror inte på någon konspiration, troligare en ensam GM.

Angående blå täckjacka / svart rock . Den här bilden visar ungefär hur det såg ut för flertalet vittnen på lite avstånd. https://imgur.com/a/otXKv77

En blå jacka som räcker halvvägs ner på låren blir då väldigt lätt en svart rock för dessa vittnen.
Bara de som är närmare och ser den i bättre ljus ser att det är en blå lite tunnare täckjacka/parkas.
Citera
2021-01-23, 23:56
Medlem
matsqqs avatar
Jag hade ett inlägg i andra tråden :
https://www.flashback.org/p74406620#p74406620
... där jag svarade "Duality" som kommit fram till (eller spekulerade i) att grandmannen (som han också spekulerade i var GM) gick ute på trottoarkanten och sen sneddade in från reklampelaren mot Dekorima.
Stämmer det verkligen?
Det hade ju gett en match mot vad SE sade att han gjorde (2 gånger i rätten).
Men jag undrar nu om det verkligen stämmer och i så fall vilka vittnen som hävdat det rörelsemönstret ?
Nån som kan det på rak arm för jag är för trött och lat att börja leta i vittnesbeskrivningarna ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in