2021-01-23, 23:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, faktiskt intressant.
Kanske vet han sedan tidigare att Lena har ett gäng färdigskrivna manuskript som hon berättat om, eller så har ha tagit reda på det. På sitt eget vis. Att det är just via mail det kan ske.

Eftersom du läst i FUP så borde du veta att hon skickade olika redigerade exempel på vad hon skulle skicka till HD om SD inte lydde hennes minsta vink.
Citera
2021-01-23, 23:35
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Mår nästan illa över att ett vanligt fritidsintresse kan ses som en strid på liv och död. Otrohet och smygande i 6 år ovanpå detta blev förmodligen den dödande cocktailen.

Vilka troligt omogna besatta människor! Och såna är alltså dessutom föräldrar.

Det är synd o människan, sa August Strindberg.

Det är väl bara SD,HD,LW som krigade mot varandra, Dom övriga deltagarna verkar vara vettiga, ja i alla fall jämfört med dessa tre.
Citera
2021-01-23, 23:43
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Eftersom du läst i FUP så borde du veta att hon skickade olika redigerade exempel på vad hon skulle skicka till HD om SD inte lydde hennes minsta vink.

Hon fick en bra läromästare i SD. Du vet väl att man blir som den man är med. Och just SD hade väl en massa lydnadsregler som LW fick lära sej. Så det är väl inte så konstigt att LW fick lära sej några fula knep av sin läromästare.
Citera
2021-01-23, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det är väl bara SD,HD,LW som krigade mot varandra, Dom övriga deltagarna verkar vara vettiga, ja i alla fall jämfört med dessa tre.

Får verkligen hoppas att det bara var de 3. För annars vore det ju en farlig sport...

Så av andra geocachares vittnesmål att döma är det som orientering fast iite mer.
Citera
2021-01-23, 23:51
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Får verkligen hoppas att det bara var de 3. För annars vore det ju en farlig sport...

Så av andra geocachares vittnesmål att döma är det som orientering fast iite mer.

Ja det får vi verkligen hoppas på. Jag undrar hur dom andra deltagarna ser på saken, Finns väl kanske några som har hoppat av vill jag tro. Man ska ju inte behöva riskera livhanken för en fritidssyssla.
Citera
2021-01-24, 01:18
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Personligen tror jag SD valt Geocachingen endast för att förpesta sin omgivningen med sina yviga loggtexter. De är som han själv - något löst sammansatta.

Har du missat LWs noveller? Hon trodde verkligen att hon var universums medelpunkt. En riktig narcissist. Trodde hon verkligen att det fanns någon som var intresserad av all BS hon skrev? Hon var så självgod så hon kunde inte acceptera och förstå att SD valde HD. Hon tyckte att hon själv var pertfekt och att HD var totalt värdelös. Hon har skrivit i chattar till vänner att hon alltid tyckt illa om att SD och HD hade gemensamt GC-konto. När HD skaffade eget konto så var LW livrädd för att HD skulle lägga upp "gullegullbilder" på sig själv och SD. När de hade gemensamt konto kunde LW styra det genom att ge SD order att ta bort det hon inte accepterade. När HD skaffade eget konto förlorade hon den makten. Men istället kom hon på ett annat sätt att förpesta livet för HD. Hon visste att HQ förmodligen inte skulle ge henne rätt så därför vände hon sig inte dit men hon kunde inte låta bli att hacka på HD.
Citera
2021-01-24, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Visst är det ett märkligt spel alltihop. SD hejar på HD (?) och även hotar LW att inte avlogga HD på de cacher som han vet med sig själv att han och LW varit på, och inte HD.

Säkert har HD varit delaktig i en del av caherna genom att hon är lite av schackmärare/sudokolösare. Det finns inget svart eller vitt svar.

Men SD är en riktig fuling här.

jag är lite osäker, men jag har för mig att jag har läst i konversationen att dessa 17 är de loggar som LW vet med säkerhet att HD inte har deltagit i på något sätt. En del loggar är team-work där någon löser mysten och den andra loggar fysiskt. Och om jag har förstått rätt så är HD ganska duktig på att lösa gåtorna och så loggar SD dem oftast fysiskt. Sådana loggar tror jag att LW lät stå kvar.

AB 164/232
LW till SD: "förväntar mig att hon inte loggar sådant som hon inte har varit med på att lösa eller logga"
Citera
2021-01-24, 01:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Hon fick en bra läromästare i SD. Du vet väl att man blir som den man är med. Och just SD hade väl en massa lydnadsregler som LW fick lära sej. Så det är väl inte så konstigt att LW fick lära sej några fula knep av sin läromästare.

Lydnadsregler: sånt är livet om man vill vara någons älskarinna. Totalt frivilligt.
Citera
2021-01-24, 01:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Tror inte att Carinah har begripit att det inte finns en enda psykopat på denna jord som har botats från sin miserabla störning, eller rättare sagt brist, eftersom psykopati är en brist i bl.a amygdala i hjärnan där empati saknas. Ett tomrum.

Lyssna på Youtube där Sten Levander berättar. Eller på James Fallon, psykiatern som själv är psykopat...

Psykopati syns dessutom glasklart på MR-röntgen.

Man kan allltså inte tillföra empati på konstgjord väg och man kan alltså heller inte terapeuta någon till att känna empati.

En psykopat är inte enbart en dum och elak jävel - det är mycket värre än så.

Undrar hur LWs hjärna såg ut i en MR-röntgen? Visade hon någonsin empati med någon? Det kanske var två psykopater i förhållandet och den som var fysiskt starkast var den som överlevde?
Citera
2021-01-24, 02:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
jag är lite osäker, men jag har för mig att jag har läst i konversationen att dessa 17 är de loggar som LW vet med säkerhet att HD inte har deltagit i på något sätt. En del loggar är team-work där någon löser mysten och den andra loggar fysiskt. Och om jag har förstått rätt så är HD ganska duktig på att lösa gåtorna och så loggar SD dem oftast fysiskt. Sådana loggar tror jag att LW lät stå kvar.

AB 164/232
LW till SD: "förväntar mig att hon inte loggar sådant som hon inte har varit med på att lösa eller logga"
Ja, det framgår med all tydlighet i deras egen dialog.
Att det gäller de som LW vet att HD aldrig varit fysiskt närvarande vid.

"Det är ju själva grunden i geocachings ide att man loggar det man varit delaktig i. Jag tar inte bort de loggar som kommer från Ängamossen där du vilade i bilen när de andra FTF:acfe, elen statistiken ("dagboken") kan du behålla. Du kan så klart envisas med att lägga tillbaka. Då får det stå för dig."

" Som sagt, jag vet vilka jag gått med honom till och du har definitivt inte varit med då. "

I efterhand så ger HDs ord den 7 april en bitter eftersmak med tanke på hennes manöver efter Ls hemska död:

"Hej,
Jag har valt att behålla alla loggar och kommer så att göra.
/Hanna"

Det är i samma veva som hon lyckats övertala sin exmake att följa med till USA.
Hon har lämnat in sem.ansökan 5 april.
Senast redigerad av develi 2021-01-24 kl. 02:09.
Citera
2021-01-24, 02:14
Medlem
develis avatar
Citat:
HD gick tydligen all in iden där USA resan.

H: Eh .. nä men .. ah .. hur de blive .. vi kom inte tillbaka så nära som jag hade hoppats .. eh .. jag kände ju .. jag trodde att jag skulle ha lättare att komma över det, att dom hade haft en relation .. eh .. jag tänkte att .. får vi bara va i fred så kommer vi att kunna bygga upp nånting .. Eh ... men hon gjorde sig liksom hela tiden påmind. Eh .. så ..

SD har varit otrogen i 6 år och HD vill alltså lappa ihop förhållandet med SD på en semester i USA.
HD måste vara en otroligt förlåtande människa. Inte många som skulle förlåta ett sånt svek som varade i 6 år och dessutom bo kvar på samma gata som älskarinnan.
Helt weird.

Hon behandlar JS som kattskit samtidigt.

Fast till honom betonar hon vikten av att åka på GC event.
Retroaktivt, vid läsning i förhör, ser man att hon hade en helt annan tanke med resan.
Senast redigerad av develi 2021-01-24 kl. 02:24.
Citera
2021-01-24, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Helt weird.

Hon behandlar JS som kattskit samtidigt.

Fast till honom betonar hon vikten av att åka på GC event.
Retroaktivt, vid läsning i förhör, ser man att hon hade en helt annan tanke med resan.

HD skulle rest Oavsett SD kunde följa med eller inte. HD utnyttjar situationen och även SD (tror jag) till sin fördel. HD har många rävar bakom öronen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in