2021-01-23, 19:08
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Eller hur?
LW var medveten om att han var kontrollfreak, hon anmälde hans stalking och likaså händelsen i bilen.
Hon begriper att han har våldspotential, han uttrycker dödshot.

Efteråt lallar han med sånt här och skriver till LW:

förlåt, uppriktigt och ärligt förlåt, jag vet inte vad som flög i mig denna gång heller .. jag blir så desperat svartsjuk när du ska bort med annan tror jag".

Det betydde ingenting berättar den empatistörda jäveln:

MT: Nej ah det där .. det.. betyder nog absolut ingenting.
FL I: Ingenting?
MT: Nej det tror jag inte, det var nog mest standardfras för att hon inte skulle mejla till Hanna.
FL I: Ah .. hur då menar du?
MT: Ja hon tycker ju .. det.. det du läste innan att jag skulle be om ursäkt.. och då skrev jag
en .. överdriven ursäkt som hon förstod att jag kanske inte hjärtligt menade ..
FLI: Ja.
MT: Men formellt korrekt.."
Kanske lite intressant att han använder just ordet ”mejla” och inte bara typ ”kontakta” eller ”skriva till” etc. Hade Lena berättat om mejlet hon förberedde till Hanna eller råkar han försäga sig lite, för att han varit inne och läst i Lenas mail? Äsch. Betyder väl inget men en tanke som slog mig bara.
Citera
2021-01-23, 19:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu har det här bråket om avloggningarna och loggningarna inte just med med det bråk som JD var inkopplad i i ditt inlägg.
Men jag kom plötsligt ihåg SDs hot till Lena om avloggningarna och att hon skulle bli anmäld, inte skulle få rätt, skulle bli avstängd och få framtida möjlighet till avloggning stängd.

A 168C/2207
SD till Lena i skärmdump skickat från Lena till JD 7 mars- 18:

"Vi har haft kontot gemensamt och
hanterat det så. Jag har inga planer på
att ta bort saker ur historiken på det
konto som nu uppbär ett namn som
antyder att dte är mitt. Det är en del av
min GC-historia.
Jag har ingen aning om hur hon tänker,
men jag gissar hon tänker lika. Du får ju
såklart framföra åsikter till henne, men
hon lär inte ta hänsyn av till andras
åsikter. Hon gör sannolikt som hon vill.
Om du framför åsikter så finns nog
risken att hon blir än mer sugen på att
behålla de loggarna. Du lär hamna i
anmälan till GS samma dag. Du lär ha
mycket små chanser att få rätt. Hennes
loggar kommer att sättas tillbaka då.
Tar du bort dem igen så blir du
disablad i först tre månader från ditt
konto. Hennes kommer sedan att
låsas, så du inte mer kan åtgärda dem.
"

//

"Jaja. Vi behöver ej fundera så mycket
på det. Du gör som du vill. Mitt tips till
dig är att ta dt varligt

Anar du inte vill bli disablad

Om de ej låser hennes cacher och du
tar bort dem ytterligare en gång så
låser de ditt konto permanent.
"

Läses nerifrån och upp:
A 168C/2201

"Lena Wesström
Mjäll?! Ökända
7 mar 2018 07:59

Lena Wesström
Jag är knappast ensam om uppfattningen att de är mjäll för att gå över lik för att jaga statistik
7 mar 2018 07:58

JD
Låter bra

JD
👍

Lena Wesström
Och gör hon det inte får hon höra det, att hon gör askonstigt

JD
Ok

Lena Wesström
Hon får radera själv
7 mar 2018 07:57

JD
Alltså delade mellan två som TD

Lena Wesström
Jag tänker inte blanda in hq

JD
Jo så är det absolut. Att den är inkorrekt. Men en väldig gråzon med delade konton. Jag tror HQ
kommer gå på hennes linje. Men inte säker

JD
Jag menar att både h o s är på tårna och verkar laddade och rustade
7 mar 2018 07:56

Lena Wesström
En logg man inte varit vid är väl tämligen inkorrekt?
7 mar 2018 07:56

Lena Wesström
Vilka två? TD?
7 mar 2018 07:55

JD
Båda två.
7 mar 2018 07:54

JD
Hmm. Som sagt. Du har rätt radera felaktiga loggar och kommer säkert få förklara. Du blir inte
bannad direkt.
Sedan är ju frågan om man vill dra det så långt. Vilket du inte verkade vilja.
Men dom är verkligen på tårna.
7 mar 2018 07:54

Lena Wesström
Men S har redan rustat
7 mar 2018 07:52

Lena Wesström
Jag är såklart inte intresserad av nåt krig, varken med eller utan groundspeak Inblandade
7 mar 2018 07:52
"

Något förhör i FUP med JD har jag inte hittat, utan det är konversationerna med Lena i aktbil 168 som jag blandade ihop med.

Så hon skulle antagligen inte fått medhåll från
groundspeak. Då kanske vi kan slippa läsa mer om att HD skulle ha fuskat. En rewievers ord måste väl väga tyngre än vad LWs fanclub på FB tycker?

Varför skulle HD bry sig om att LW tyckte att det var askonstigt? Hon var bara ute efter att få uppmärksamhet och få bråka med / hämnas på HD.

"Lena Wesström

JD
Ok

Lena Wesström
Hon får radera själv

JD

Lena Wesström

JD
Jo så är det absolut. Att den är inkorrekt. Men en väldig gråzon med delade konton. Jag tror HQ
7 mar 2018 07:57"
Citera
2021-01-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så hon skulle antagligen inte fått medhåll från
groundspeak. Då kanske vi kan slippa läsa mer om att HD skulle ha fuskat. En rewievers ord måste väl väga tyngre än vad LWs fanclub på FB tycker?

Varför skulle HD bry sig om att LW tyckte att det var askonstigt? Hon var bara ute efter att få uppmärksamhet och få bråka med / hämnas på HD.

"Lena Wesström

JD
Ok

Lena Wesström
Hon får radera själv

JD

Lena Wesström

JD
7 mar 2018 07:57"

Jag är mest förbluffad över alla dessa loggar hon suttit och registrerat. Hur många kan det röra sig om?

Hypotetiskt. Om jag partar på ett team-konto och inte varit med på säg 1000 av 5000 cachar. Är det ok för groundspeak då? I teorin alltså att logga de 1000 cacharna på nytt eget konto?
Citera
2021-01-23, 21:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det finns ett inlägg om att HD tog sin examen -16 baserat på en cach i geo-cashforumet (med utlagd länk), men hur man fått det till att handla om HD förstår jag inte. CO är en helt annan person med helt annat nick. SD tar cashen som en FTF och skriver i loggningen att han inte väckte sjuksköterskan på andra våningen när han löste den, utan drog i väg hemifrån själv. Sen ingår den i de loggningar som HD har fört över på sitt nya konto.

[i]Denna cache är inspirerad utav den utbildning jag blev klar med nu i Januari 2016. Sjuksköterskeutbildningen i Sverige sker vid universitet och högskolor...)
Skulle HD läst på högskola 2013-2016 så är hon likt Fenix som reser sig ur askan. 🙃
Mår som sämst 2012 var det väl.
Men iofs, det svänger det ju som ett aprilväder.

Ny partner, separation, ny lgh och skilsmässa - men är drivande att hon och den vidriga exmaken ska åka till USA.
Bokat sen dec, ställer till det för schemaläggningen och utropar glatt i april:
- Det blev en resa!

JS vill av förklarliga skäl inte att hon åker, det tycks inte bekomma henne.
Han påtalar sen att det vore väldigt dumt iom Ls försvinnande. SD är på förhör och hon blir lättad efteråt och uttrycker: Nu kan vi åka.

Märkligt beteende minst sagt.

Citat:
"H: Vi har varit tillsammans i .. åh herre .. (gråter) åh .. den här resan till USA det var o fira att vi hade varit tillsammans hela .. halva vårat liv tillsammans .. för vi har varit tillsammans sen -96.
FhL: Mm. Så det var därför ni skulle åka nu?
H: Mm (gråter)"
Citat:
FhL: Ah. Liksom var det uttalat då att nu var det du å Stefan som skulle fortsätta å Lena skulle
va ute ur bilden eller?
H:Ah.
F: Mm. Så det var det du levde efter?
H:Mm.
F: Mm. Du kan väl beskriva hur det var sen, hur det liksom .. hur det blivit sen då fram tills
nu?
H: Eh .. nä men .. ah .. hur de blive .. vi kom inte tillbaka så nära som jag hade hoppats .. eh .. jag kände ju .. jag trodde att jag skulle ha lättare att komma över det, att dom hade haft en relation .. eh .. jag tänkte att .. får vi bara va i fred så kommer vi att kunna bygga upp nånting .. Eh ... men hon gjorde sig liksom hela tiden påmind. Eh .. så ..
MT:
Citat:
(..) resan varit planerad sedan ca december -17. (..)
i månadsskiftet april/mars kom Hanna till M och berättade att hon och Stefan bokat en resa till USA i maj som de kanske skulle åka på. Vid det samtalet visste Hanna fortfarande
inte om de faktiskt skulle åka.
Hon sa, "jag kan tänka mig det, men Stefan vill inte".
Psykopaten som håller henne i kedjor vid elementet krånglar. 😂
Senast redigerad av develi 2021-01-23 kl. 21:49.
Citera
2021-01-23, 21:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det spåret som finns i tråden efter Katt åt Klocka är i det här inlägget.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Hon hade f.ö. också den 13 maj reserverat koordinater till en planerad cache: "Katt åt klocka", c:a 500 m från X-mas (eller närmare, beroende på vilka genvägar som finns). ”

Alltså cachen Nötknäckarkalendern 2017-03 - Absolute X-mas

https://www.geocaching.com/geocache/GC7E9EX_notknackarkalendern-2017-03-absolute-x-mas

Den utgår från Mikaelskyrkan men var mystens finalkoordinat är vet jag inte.

Inte så mycket att gå på m a o.
Tack. 👍
Det var en bra kollektion, jag återkommer.

I'll meet you at midnight...
Citera
2021-01-23, 21:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag är mest förbluffad över alla dessa loggar hon suttit och registrerat. Hur många kan det röra sig om?

Hypotetiskt. Om jag partar på ett team-konto och inte varit med på säg 1000 av 5000 cachar. Är det ok för groundspeak då? I teorin alltså att logga de 1000 cacharna på nytt eget konto?

Nu är jag inte ett dugg insatt i geocahing, men som jag tolkar de uppgifter som framkommit från FUP verkar det inte finnas tydliga riktlinjer?

HÅ, reviewer, verkar inte riktigt ta ställning, utan överlåter konflikten till parterna. Nu är HÅ införstådd till en del i konflikten förstås.

A150/685
"Hanna kontaktade H i hennes roll som reviewer den 8:e april -18 och önskade råd
gällande hur hon skulle göra med loggarna i samband med splittrande! av "TeamDavidsson".
Samtalet varade i 15 minuter. Hanna uttryckte att hon inte visste hur hon skulle handskas med
situationen då personer kontaktat henne gällande loggandet, någon hade varit hotfull.
Anledningen var att personerna ansåg att Hanna inte hade rätt att logga sådant hon inte varit
med och tagit. Hanna nämnde inga namn men Helena förstod att Lena måste varit en av
personerna. Helena har inte haft kontakt med Hanna efter det tillfället. H uppfattar
Hanna som professionell i sitt förhållningssätt även på fritiden. Hon har haft en extremt låg
profil och låg aktivitet på sociala medier vilket H reagerat på. Även Lena har pratat med
Hom hur hon såg på uppdelningen av kontot och återskapandet av loggarna. Det blev
känsligt. H förstod det som att Stefan loggat cacher då Lena varit med och att hon på så
sätt visste att Hanna inte varit med. Även FR (geocachingalias S*uperg*oofy)
kontaktade Helena och frågade hur han skulle förhålla sig till Hannas loggar.
Situationen utvecklades till att Hanna loggade cacher och att Lena sedan raderade dessa
loggar. Hanna loggade igen och Lena raderade igen. Det är endast den som äger eller
administrerar cachen som kan radera loggar. H noterade det utifrån att hon såg att Hanna
loggade samma logg flertalet gånger, vilket det inte finns något syfte med.
"

s. 693

"I den arkiverade loggen framgår att Hanna loggade cachen 9 april -I 8 med en utförlig text
kring kontosplitten från TeamDavidsson till SysterHax och HerrTeamDavidsson (se
förhörsbilaga 3). Denna logg har sannolikt Lena raderat. Den I 0:e juni loggade "SysterHax"
åter cachen med ett nytt meddelande i loggen ( se förhörs bilaga 4). Helena har hört från flera
andra att det fatum att Hanna loggat Lenas cacher efter hennes död anses vara magstarkt
utifrån att Lena själv tog bort Hannas loggar. Om man inte har reviewerfunktionen ser man
inte tiden för då Hanna loggat cachen
"

s. 702

"Ang GC6777 "Ord som beskriver världen", så har jag tänkt lite tillsammans med Lars. Rimligt eller ej, men det enda skäl vi kunde komma på till att LW själv skulle ha tagit in den där loggremsan, trots att den inte var i "formellt" (sett till riktlinjerna för geocaching) behov av att bytas ut är den rätt... infekterade loggdispyten som fanns mellan softpocahontas/L W och s*ysterhax/HD.
Jag pratade ju i telefon med båda parter 8/4 (jag ringde LW för att prata om flera saker vi hade "på G", HD ringde mig som reviewer för att rådgöra kring loggandet) och uppmuntrade dem till eftertanke med
kommentarer som "låt saken vila ett par dygn innan du ev. agerar", "välj dina strider" och "man väljer själv vad man vill bli ihågkommen för". (Som volontär för Geocaching HQ ska jag inte ha någon synpunkt på loggar, utan förväntas hänvisa de tvistande till HQ ifall kontrahenterna inte kan enas på egen hand.)

Softpocahontas var i bö1jan av april i år tydlig i sin kommunikation med systerhax (se skärmdumpar från geocaching.com Message Center+ chathistorik från s 80 i min tidigare inskickade "Chatthistorik Messenger LW-HÅ") att hon ville att systerhax skulle ta bort de nätloggar på cacher [ägda av softpocahontas] som hon själv inte fysiskt närvarat på. När hon gjort ett eget besök var hon välkommen med en egen logg. Syterhax å sin sida var angelägen om att föra över loggarna från de gemensamma kontot till sitt eget. Jag såg loggar komma och gå på några cachesidor och fick känslan av att båda ville ha "sista ordet" i frågan,
Utifrån detta skulle man kunna tänka sig att L W tagit in loggremsorna till de cacher som det handlat om för att kontrollera saken (se om systerhax nick verkligen fanns där). Sannolikt har hon bytt ut dessa loggremsor till nya utan att kommentera i någon nätlogg.
"
Senast redigerad av notknapparen 2021-01-23 kl. 22:41.
Citera
2021-01-23, 22:02
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skulle HD läst på högskola 2013-2016 så är hon likt Fenix som reser sig ur askan. 🙃
Mår som sämst 2012 var det väl.
Men iofs, det svänger det ju som ett aprilväder.

Ny partner, separation, ny lgh och skilsmässa - men är drivande att hon och den vidriga exmaken ska åka till USA.
Bokat sen dec, ställer till det för schemaläggningen och utropar glatt i april:
- Det blev en resa!

JS vill av förklarliga skäl inte att hon åker, det tycks inte bekomma henne.
Han påtalar sen att det vore väldigt dumt iom Ls försvinnande. SD är på förhör och hon blir lättad efteråt och uttrycker: Nu kan vi åka.

Märkligt beteende minst sagt.

MT:

Psykopaten som håller henne i kedjor vid elementet krånglar. 😂

HD gick tydligen all in iden där USA resan.

H: Eh .. nä men .. ah .. hur de blive .. vi kom inte tillbaka så nära som jag hade hoppats .. eh .. jag kände ju .. jag trodde att jag skulle ha lättare att komma över det, att dom hade haft en relation .. eh .. jag tänkte att .. får vi bara va i fred så kommer vi att kunna bygga upp nånting .. Eh ... men hon gjorde sig liksom hela tiden påmind. Eh .. så ..

SD har varit otrogen i 6 år och HD vill alltså lappa ihop förhållandet med SD på en semester i USA.
HD måste vara en otroligt förlåtande människa. Inte många som skulle förlåta ett sånt svek som varade i 6 år och dessutom bo kvar på samma gata som älskarinnan.
Citera
2021-01-23, 22:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Kanske lite intressant att han använder just ordet ”mejla” och inte bara typ ”kontakta” eller ”skriva till” etc. Hade Lena berättat om mejlet hon förberedde till Hanna eller råkar han försäga sig lite, för att han varit inne och läst i Lenas mail? Äsch. Betyder väl inget men en tanke som slog mig bara.

Ja, faktiskt intressant.
Kanske vet han sedan tidigare att Lena har ett gäng färdigskrivna manuskript som hon berättat om, eller så har ha tagit reda på det. På sitt eget vis. Att det är just via mail det kan ske.
Citera
2021-01-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Du fetmarkerar:
och kommer fram till slutsatsen att jag ber dig bota psykopater? Verkligen?

Tror inte att Carinah har begripit att det inte finns en enda psykopat på denna jord som har botats från sin miserabla störning, eller rättare sagt brist, eftersom psykopati är en brist i bl.a amygdala i hjärnan där empati saknas. Ett tomrum.

Lyssna på Youtube där Sten Levander berättar. Eller på James Fallon, psykiatern som själv är psykopat...

Psykopati syns dessutom glasklart på MR-röntgen.

Man kan allltså inte tillföra empati på konstgjord väg och man kan alltså heller inte terapeuta någon till att känna empati.

En psykopat är inte enbart en dum och elak jävel - det är mycket värre än så.
Senast redigerad av zilvereko 2021-01-23 kl. 23:32.
Citera
2021-01-23, 22:59
Medlem
Citat:
Nu är jag inte ett dugg insatt i geocahing, men som jag tolkar de uppgifter som framkommit från FUP verkar det inte finnas tydliga riktlinjer?

HÅ, reviewer, verkar inte riktigt ta ställning, utan överlåter konflikten till parterna. Nu är HÅ införstådd till en del i konflikten förstås.

A150/685
"Hanna kontaktade H i hennes roll som reviewer den 8:e april -18 och önskade råd
gällande hur hon skulle göra med loggarna i samband med splittrande! av "TeamDavidsson".
Samtalet varade i 15 minuter. Hanna uttryckte att hon inte visste hur hon skulle handskas med
situationen då personer kontaktat henne gällande loggandet, någon hade varit hotfull.
Anledningen var att personerna ansåg att Hanna inte hade rätt att logga sådant hon inte varit
med och tagit. Hanna nämnde inga namn men Helena förstod att Lena måste varit en av
personerna. Helena har inte haft kontakt med Hanna efter det tillfället. H uppfattar
Hanna som professionell i sitt förhållningssätt även på fritiden. Hon har haft en extremt låg
profil och låg aktivitet på sociala medier vilket H reagerat på. Även Lena har pratat med
Hom hur hon såg på uppdelningen av kontot och återskapandet av loggarna. Det blev
känsligt. H förstod det som att Stefan loggat cacher då Lena varit med och att hon på så
Situationen utvecklades till att Hanna loggade cacher och att Lena sedan raderade dessa
loggar. Hanna loggade igen och Lena raderade igen. Det är endast den som äger eller
administrerar cachen som kan radera loggar. H noterade det utifrån att hon såg att Hanna
"

s. 693

"I den arkiverade loggen framgår att Hanna loggade cachen 9 april -I 8 med en utförlig text
förhörsbilaga 3). Denna logg har sannolikt Lena raderat. Den I 0:e juni loggade "SysterHax"
åter cachen med ett nytt meddelande i loggen ( se förhörs bilaga 4). Helena har hört från flera
andra att det fatum att Hanna loggat Lenas cacher efter hennes död anses vara magstarkt
utifrån att Lena själv tog bort Hannas loggar. Om man inte har reviewerfunktionen ser man
"

s. 702

"Ang GC6777 "Ord som beskriver världen", så har jag tänkt lite tillsammans med Lars. Rimligt eller ej, men det enda skäl vi kunde komma på till att LW själv skulle ha tagit in den där loggremsan, trots att den inte var i "formellt" (sett till riktlinjerna för geocaching) behov av att bytas ut är den rätt... infekterade loggdispyten som fanns mellan softpocahontas/L W och s*ysterhax/HD.
Jag pratade ju i telefon med båda parter 8/4 (jag ringde LW för att prata om flera saker vi hade "på G", HD ringde mig som reviewer för att rådgöra kring loggandet) och uppmuntrade dem till eftertanke med
kommentarer som "låt saken vila ett par dygn innan du ev. agerar", "välj dina strider" och "man väljer själv vad man vill bli ihågkommen för". (Som volontär för Geocaching HQ ska jag inte ha någon synpunkt på loggar, utan förväntas hänvisa de tvistande till HQ ifall kontrahenterna inte kan enas på egen hand.)

Softpocahontas var i bö1jan av april i år tydlig i sin kommunikation med systerhax (se skärmdumpar från geocaching.com Message Center+ chathistorik från s 80 i min tidigare inskickade "Chatthistorik Messenger LW-HÅ") att hon ville att systerhax skulle ta bort de nätloggar på cacher [ägda av softpocahontas] som hon själv inte fysiskt närvarat på. När hon gjort ett eget besök var hon välkommen med en egen logg. Syterhax å sin sida var angelägen om att föra över loggarna från de gemensamma kontot till sitt eget. Jag såg loggar komma och gå på några cachesidor och fick känslan av att båda ville ha "sista ordet" i frågan,
Utifrån detta skulle man kunna tänka sig att L W tagit in loggremsorna till de cacher som det handlat om för att kontrollera saken (se om systerhax nick verkligen fanns där). Sannolikt har hon bytt ut dessa loggremsor till nya utan att kommentera i någon nätlogg.
"

Tack! Nu greppar jag den delen bättre.

SD lugnar LW så HD ska få ful-logga. Halvlyckas med det och de 17(?) loggar som SD loggat en del ihop med cache ownern själv, LW, vill HD sen minsann vara med på när hon upprättar sitt eget konto.

Kanske finns en del där hon löst mysten åt SD. SD hade ju inte använt den där checkern en enda gång skrev jag ju om tidigare.

Som sagt, HD:s prestation tycker jag inte är att ha hittat flera tusen fler cachar än SD. Det är att ha loggat alla de tusen cachar som var från det förra team-kontot på sitt konto. Alla har vi våra kvällsnöjen.

Personligen tror jag SD valt Geocachingen endast för att förpesta sin omgivningen med sina yviga loggtexter. De är som han själv - något löst sammansatta.
Citera
2021-01-23, 23:17
Medlem
Citat:

A150/685
"

s. 693

"

s. 702

"

Mår nästan illa över att ett vanligt fritidsintresse kan ses som en strid på liv och död. Otrohet och smygande i 6 år ovanpå detta blev förmodligen den dödande cocktailen.

Vilka troligt omogna besatta människor! Och såna är alltså dessutom föräldrar.

Det är synd o människan, sa August Strindberg.
Citera
2021-01-23, 23:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tack! Nu greppar jag den delen bättre.

SD lugnar LW så HD ska få ful-logga. Halvlyckas med det och de 17(?) loggar som SD loggat en del ihop med cache ownern själv, LW, vill HD sen minsann vara med på när hon upprättar sitt eget konto.

Kanske finns en del där hon löst mysten åt SD. SD hade ju inte använt den där checkern en enda gång skrev jag ju om tidigare.

Som sagt, HD:s prestation tycker jag inte är att ha hittat flera tusen fler cachar än SD. Det är att ha loggat alla de tusen cachar som var från det förra team-kontot på sitt konto. Alla har vi våra kvällsnöjen.

Personligen tror jag SD valt Geocachingen endast för att förpesta sin omgivningen med sina yviga loggtexter. De är som han själv - något löst sammansatta.

Visst är det ett märkligt spel alltihop. SD hejar på HD (?) och även hotar LW att inte avlogga HD på de cacher som han vet med sig själv att han och LW varit på, och inte HD.

Säkert har HD varit delaktig i en del av caherna genom att hon är lite av schackmärare/sudokolösare. Det finns inget svart eller vitt svar.

Men SD är en riktig fuling här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in