2021-01-22, 18:52
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Han köpte ett luder. Världens äldsta jobb. Lagligt i halva världen och kommer så förbli, gissa varför? Jo för så många kvinnor vill det. Om ingen säljer kan ingen köpa.
Att ligga med så extremt många man bara kan, göra abort, ha konto på onlyfans etc hyllas ju för kvinnans frigjordhet men PLÖTSLIGT bestämmer lynchmobben sig för ett offer. Hmmm kan det vara för att han är vit och macho? Hmmmmmm...

Ps: All prostitution som är emot den säljandes vilja är jag såklart emot(vilket säger allt om hur hjärntvättade ni är att jag ens måste lägga till det )

Pps: Om du är konsekvent i ditt hat och vill lyncha ALLA torskar och alla som Yasin, som denna tråd handlar om, så tar jag tillbaks mitt påhopp.

Jag är konsekvent i det avseendet att jag anser att ALLA våldsverkare, oavsett om det är av sexuell karaktär eller av annat slag (mord, människohandel, pedofili etc etc). Bör tas av daga eller alternativt, fysiskt kastreras och avlägsnas från samhället för evigt!
Dom bär på en störning samt uppvisar ett beteendemönster som jag iallafall anser bör fjärnas från genpolen.
Sen sitter jag inte och aktivt hatar dom dagarna i ända, men jag ställer mig likgiltig till deras försvarande och förklarande av gjorda gärning.
Paolo lyssnade uppenbarligen inte på offret i lägenhetsbordellen när han stoppade kuken i henne, så varför ska jag/vi lyssna på honom överhuvudtaget?
Gällande Yasin och andra "artister" liknande honom.
Hade han seriöst velat använda sig av musiken för att ta sig ur sin rådande situation så duger det inte att stå med ena foten kvar i gängkriminalitet.
Vad är de för halvmesyrer!?
Nej! Inte gott nog, bort, bort, bort!
Jag köper inte det socioekonomiska skitsnacket. För med den logiken hade alla som befinner sig i samma situation, på samma plats varit kriminella och det tror jag faktiskt inte att dom är.
Det finns hederliga människor i alla läger och så finns det avarter.
De sistnämnda skall aldrig få utrymme i ett fungerande samhälle, oavsett land.
Annars är någonting jävligt fel!
Det är idiotiskt att låta de här människorna hållas, det är idiotiskt att slänga pengar på dom och ge dom det utrymmet dom får!
Det är idiotiskt att hylla eller försvara dom.
Det är total idioti att det får fortgå som det gör och har fått göra.
Senast redigerad av Bylwe 2021-01-22 kl. 18:55.
Citera
2021-01-22, 19:12
Medlem
Gudochhanssons avatar
Jag vet inte vad som är mest motbjudande, att det blir en nyhet i media att den brottsmisstänkta personen stöds av några bifigurer eller det att just några sådana tycker att vad han misstänks för är så obetydligt att det är OK att visa positiva känslor mot honom.

Hur som så omhäktades han vilket pekar på att polisen har ordentligt på fötterna.
Citera
2021-01-22, 19:54
Medlem
Men snälla nån, bränn upp svartskallen levande. Vem fan kommer sakna missfostret? Äckliga jävla helvete!
Citera
2021-01-22, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bylwe
Jag är konsekvent i det avseendet att jag anser att ALLA våldsverkare, oavsett om det är av sexuell karaktär eller av annat slag (mord, människohandel, pedofili etc etc). Bör tas av daga eller alternativt, fysiskt kastreras och avlägsnas från samhället för evigt!
Dom bär på en störning samt uppvisar ett beteendemönster som jag iallafall anser bör fjärnas från genpolen.
Sen sitter jag inte och aktivt hatar dom dagarna i ända, men jag ställer mig likgiltig till deras försvarande och förklarande av gjorda gärning.
Paolo lyssnade uppenbarligen inte på offret i lägenhetsbordellen när han stoppade kuken i henne, så varför ska jag/vi lyssna på honom överhuvudtaget?
Hade han seriöst velat använda sig av musiken för att ta sig ur sin rådande situation så duger det inte att stå med ena foten kvar i gängkriminalitet.
Jag köper inte det socioekonomiska skitsnacket. För med den logiken hade alla som befinner sig i samma situation, på samma plats varit kriminella och det tror jag faktiskt inte att dom är.
Det är idiotiskt att låta de här människorna hållas, det är idiotiskt att slänga pengar på dom och ge dom det utrymmet dom får!

Då är jag nöjd haha
Vore härligt om du kunde vara mer ”aktiv” i det hat mot dessa brottslingar också- Sverige behöver det!
Ha det bra!
Citera
2021-01-22, 21:02
Medlem
Lillskunkens avatar
Kan inte vara så strikta restriktioner han sitter med om han får hålla kontakt med andra som också kan publicera inlägg på sociala medier åt honom. Eller är det skåpmat att häktade får lägga ut försvarstal på Instagram?
Citera
2021-01-22, 21:55
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Nej, kändis är någon som just att gemene man hört talas om. Sådana där som tex uppträder på allsång på Skansen. Inte någon negerslang som pratar i otakt, för jag kan lova dig att 95% av befolkningen inte ens lyssnar på sådant där rapande.
Alla som följer svensk fotboll med någorlunda intresse vet vem Carlos Strandberg är. Alla som har någon som helst koll på svensk musik vet vilka Yasin, Cherrie och Linda Pira är. Gizem Erdogan har haft huvudroller i några av SVT:s största satsningar senaste åren. Detta är prisbelönta, uppmärksammade, och kulturellt relevanta individer. Såna som får uppträda på Allsång på Skansen, som Linda Pira gjorde 2018. Att 95 % av befolkningen ska känna till en är inte definitionen av kändisskap. Det är bara en orimlig och godtycklig nonsensgräns du hittade på just nu. En B-, eller C-kändis är likväl en kändis. En lokalkändis är också en kändis. Detta är dock nationellt kända individer.

Jag har inget över för någon av dem och bryr mig noll om deras musik, och om svenska kändisar överlag. Ändå kände jag igen majoriteten av de omnämnda. Som en människa med normalt funtad perception och förmåga att ta in information har jag ändå ett hum om vad som sker i kulturen jag lever i. Det sker liksom av sig själv, förutsatt att man läser tidningen, hänger på nätet, och konverserar med andra människor. Att du inte känner till någon av dessa personer är därmed bara ett kvitto på att du antingen lever under en sten eller har grava problem att ta in information.

Så. Nu kan du sluta grina över ett Aftonbladets (korrekta) ordval och låta tråden fortgå.
Citera
2021-01-22, 22:16
Medlem
Min åsikt är sådan. Vem stod upp för paolo roberto? Hans brott är knappt hälften så allvarligt. Denna kille undslapp mord och nu misstänkt för kidnappning. Kändisar försvarar Honom. Jag kräks.
Citera
2021-01-22, 22:48
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofoten2000
Min åsikt är sådan. Vem stod upp för paolo roberto? Hans brott är knappt hälften så allvarligt. Denna kille undslapp mord och nu misstänkt för kidnappning. Kändisar försvarar Honom. Jag kräks.

Och när ska man börja sända Äntligen Hemma igen? Det var ju det här med att skilja på verk och person (ibland i alla fall).
Citera
2021-01-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gambia
Alla som följer svensk fotboll med någorlunda intresse vet vem Carlos Strandberg är. Alla som har någon som helst koll på svensk musik vet vilka Yasin, Cherrie och Linda Pira är. Gizem Erdogan har haft huvudroller i några av SVT:s största satsningar senaste åren. Detta är prisbelönta, uppmärksammade, och kulturellt relevanta individer. Såna som får uppträda på Allsång på Skansen, som Linda Pira gjorde 2018. Att 95 % av befolkningen ska känna till en är inte definitionen av kändisskap. Det är bara en orimlig och godtycklig nonsensgräns du hittade på just nu. En B-, eller C-kändis är likväl en kändis. En lokalkändis är också en kändis. Detta är dock nationellt kända individer.

Jag har inget över för någon av dem och bryr mig noll om deras musik, och om svenska kändisar överlag. Ändå kände jag igen majoriteten av de omnämnda. Som en människa med normalt funtad perception och förmåga att ta in information har jag ändå ett hum om vad som sker i kulturen jag lever i. Det sker liksom av sig själv, förutsatt att man läser tidningen, hänger på nätet, och konverserar med andra människor. Att du inte känner till någon av dessa personer är därmed bara ett kvitto på att du antingen lever under en sten eller har grava problem att ta in information.

Så. Nu kan du sluta grina över ett Aftonbladets (korrekta) ordval och låta tråden fortgå.

Det lustiga är ju att jag känner till dessa figurer mest för att dom är ökända och inte för att dom är kända.
Citera
2021-01-22, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Dessa individer känner mer lojalitet med en släktfrände än med svensk lag. Land ska med lag byggas. Vilken typ av land vill dessa kändisar bygga?

Exakt.

Lite roligt att dom kalla dom kändisar, jag känner inte en enda.
Citera
2021-01-23, 00:07
Medlem
Gnagetmanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bylwe

Ditt beteendemönster är så förjävligt att inte ens 2/10 personer orkar läsa mer än 10 rader utav ditt inlägg.
Nu lever vi i 2021. Kan du förstå vilka konsekvenser det ger dig?
Köp en hora, tänd en gås och tagga fking ner.
Citera
2021-01-23, 00:25
Medlem
Aftonbladet har ju skrivit att hans kusiner har meddelat att han är oskyldig.
De har dessutom postat tre hjärtan.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in