2021-01-15, 16:24
Medlem
Medlemloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Så om jag förstår dig rätt är psykiska problem här i västvärlden inget som räknas på allvar? Problem som ätstörningar, ångest och prestationskrav till exempel. Bara för att vi lever i välstånd så innebär det per automatik att vi inte har så mycket problem och att psykologer är överflödiga, antigen om man heter Bianca Ingrosso eller annars lever ett liv som ser bra ut på ytan, med hög materiell standard?

Du har inte förstått mig rätt. Jag har ju precis nämnt bland annat Neurosedyn-barn och deras potentiella psykiska problem som är väldigt allvarliga.

Jag har uppfattningen om att personer som Bianca behöver lyfta sin blick och få lite perspektiv på tillvaron.
Om den mest privilegierade promillen av världen (födda framgångsrika kändisbarn) lyckas skaffa sig ätstörningar, ångest och prestationskrav - Vad har då resten av våra 7 miljarder människor på jorden för åkommor? Nej dessa problem som åsyftas är något som denna klick människor har skapat själva till största del (Men bara för det så kan det fortfarande ett allvarligt problem), en inbildning av att behöva möta samhällets krav. Men verkligheten är att det finns inga särskilda krav från samhället eftersom det enbart är några få som hade kunnat nå upp till dem och de som hade haft bäst förutsättning att nå kraven är just rika och snygga kändisbarn.
Dessa krav skapas sedan vidare via den hetsjakt som blir via Tiktok, Instagram och andra sociala medier, det är ju knappast hälsosamt med dessa plattformar och en sväng på Biancas youtube och Instagram skvallrar om fokuset på att sminka sig, kläder, inredning och allmän konsumtion. Och sedan har hon maken att prata om ätstörningar, ångest och prestationskrav - hon själv är en del av problemet!
Citera
2021-01-15, 23:48
Medlem
HateWrecks avatar
Hur pass sugen på Kola är Bianca?
Hon ser lite kokainbantad ut på sistone och beter sig bara mer och mer som en kolabrud för varje gång man ser henne.
Flickan krökar ju rätt hårt och i de kretsar hon krökar är kola mer regel än undantag.
Citera
2021-01-16, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Hur pass sugen på Kola är Bianca?
Hon ser lite kokainbantad ut på sistone och beter sig bara mer och mer som en kolabrud för varje gång man ser henne.
Flickan krökar ju rätt hårt och i de kretsar hon krökar är kola mer regel än undantag.
Du svarar ju på din egen fråga...Begåvat
Citera
2021-01-16, 21:51
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xvante
Du svarar ju på din egen fråga...Begåvat
Nej det är bara du som upplever det så för att du är obegåvad.

Jag tycker hon ser ut och beter sig som en kolabrud men det är inget jag vet säkert.
Småtjejer kan vara neurotiska så det räcker utan att de drar ladd dagarna i ända.

Man kan dock konstatera att hon har allt som en koladealer gillar.
Begränsat förstånd och kognitiva förmågor som ligger under vad som är normalt.
Detta i kombination med ekonomiskt oberoende och dålig självkänsla (jag-svag) är en langares våta dröm.

Jag tänkte om det fanns någon här som vet ngt och inte bara sitter och gissar, som jag.
Citera
2021-01-22, 00:00
Medlem
Bdonks avatar
Intressant artikel om Bianca i dagens Expressen. Tydligen var det tänkt att Wahlgrens Värld från början skulle hetat "Pernillas Värld" och att Bianca bara skulle medverka ibland och inte få betalt för sin medverkan. Men redan efter första inspelningsdagen insåg produktionsteamet att Bianca hade mycket att bidra med och lät henne få mer plats. När man ser Wahlgrens Värld slås man av att Bianca är den stora stjärnan och att hon ensam betyder mer för programmet än alla andra som är med. Bianca är verkligen den stora stjärnan som lyfter programmet och om något annat namn skulle komma på tal så vore det naturligtvis "Biancas Värld".

https://www.expressen.se/noje/sanningen-bakom-wahlgrens-varld/
Citera
2021-01-22, 01:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Intressant artikel om Bianca i dagens Expressen. Tydligen var det tänkt att Wahlgrens Värld från början skulle hetat "Pernillas Värld" och att Bianca bara skulle medverka ibland och inte få betalt för sin medverkan. Men redan efter första inspelningsdagen insåg produktionsteamet att Bianca hade mycket att bidra med och lät henne få mer plats. När man ser Wahlgrens Värld slås man av att Bianca är den stora stjärnan och att hon ensam betyder mer för programmet än alla andra som är med. Bianca är verkligen den stora stjärnan som lyfter programmet och om något annat namn skulle komma på tal så vore det naturligtvis "Biancas Värld".

https://www.expressen.se/noje/sanningen-bakom-wahlgrens-varld/
Ja, det är ju rätt naturligt eftersom det är främst snartonåriga brudar och brudar som är snarton i skallen som kollar på den typen av serier.

Jag läste artikeln som att produktionsteamet hoppades på nån slags skandalöst beteende. Vilket jag antar att vi fick.
Citera
2021-01-22, 01:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Ni som kritiserar bianca.måste ha haft ett fruktansvärt tråkigt liv.....när Bianca är typ 50 .kan hon skratta åt allt hon hitta på som 25 åring .det som.ni tycker är så förskräckligt...men vist är det synd att hon förstör sitt vackra utseende med en massa fillers.

Du måste ha ett extremt tråkigt liv som lägger ner energi på att kritisera oss andra.

Jag vet inte vad som är värst med denna uppblåsta kändisunge som fått uppmärksamhet gratis men det är väldigt pinsamt när hon sitter i Talang på fredagskvällarna och låtsas spela superimponerad med sitt utslitna "Oh my gooood"

Hon kan inte ens agera trovärdigt utan allt faller platt till marken. Man kan också fråga sig vad hon själv besitter för talang samtidigt som hon ska bedöma om andra har talang? Är hon duktig på att sjunga, dansa, trolla, jonglera, såga motorsåg eller vad?
Citera
2021-01-22, 02:34
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
... Man kan också fråga sig vad hon själv besitter för talang samtidigt som hon ska bedöma om andra har talang? Är hon duktig på att sjunga, dansa, trolla, jonglera, såga motorsåg eller vad?
Bianca är duktig på att sjunga, showa och skådespela (mest att spela pajas). Hon kommer från en familj som har talang för sång, skådespel och att stå på scen och fånga en publik.

Hon är en känslomänniska som har extremt nära till sina känslor och som direkt säger vad hon tycker, och det är väl mest den egenskapen som passar i hennes roll som jurymedlem i Talang. Det i kombination med att hon faktiskt har talang för artisteri gör att hon passar i juryn för Talang.
Citera
2021-01-22, 18:24
Medlem
Jag är inte någon hatare och jag är inte avundsjuk på Bianca!
Men jag tycker att hon använder sitt stora kändisskap på ett helt fel sätt och om man tänker på hur många unga flickor hon påverkar är det ett stort problem.

Hon snackar mycket om bulimi, att hon har haft det och så vidare.
Men det enda man ser på hennes insta är redigerade bilder och vissa bilder har hon på sig bikini, där man ser att hon tar in magen för att se så smal ut som möjligt.
Dessa bilder gillas oftast av 60 000 MÄNNISKOR och jag tror den största målgruppen är unga tjejer med dåligt självförtroende. De ser dessa bilder och känner att de måste bli lika snygga som Bianca men det är svårt därför att Bianca har fått denna smala kropp och utseendet på grund av att hon har haft bulimi och att hon har gjort skönhetsingrepp.
Vilket betyder att en stor del av det hon hon visar upp inte är äkta, det är fejk.
Det är ju inte hennes naturliga utseende.

I kommentarerna står det att: Jag vill se ut som dig Bianca och du är så snygg och dessa tjejer får ännu mindre självförtroende.
De tittar på sig själva i spegeln och tänker att jag har inte lika stora läppar som Bianca och jag har ringar runt ögonen.
Av dessa 60 000 som gillade bilden, kanske 1 000 av dem börjar tänka att de själva behöver göra skönhetsingrepp, men det kostar jättemycket. Så dessa unga tjejerna slösar pengar på att se så bra ut som möjligt och att se ut som sin idol, Bianca.

Alla tänker nog nu att det är inte Biancas ansvar, MEN är man såååååå jävla känd som hon är. Varenda medborgare i detta land vet vem hon är, vilket i sig är fruktansvärt för hon har faktiskt inte gjort något för att bli känd. Men detta är hennes jobb, att påverka människor och då tycker jag att man först och främst ska tänka på vad man lägger upp. När man lägger upp bilder som egentligen är fake för man har redigerad dem osv.. så är det fel enligt mig. ( alla bilder hon lägger upp är inte fake men många)

Allt man ser på hennes insta story är sälj sälj sälj, det är hennes produkter hon lägger upp och ALLA ska köpa det för då blir man såååå snyggare enligt Bianca.
Hon vill städigt visa att hon har detta sminket på sig och köper man det kommer man se ut som henne. Det har aldrig hänt under denna corona tid att hon har sagt till sina följare att hålla avstånd eller så och det är nog kanska viktigt eftersom hon påverkar ungevär 250 000 människor därför det är så många människor som ser hennes storys varje dag.
Kan hon inte lägga upp något mer vettigt då! och varför är detta med pengar så viktigt för henne???
Hon har ju redan jätte mycket pengar, så VARFÖR LÄGGA UPP REKLAM????? För att hon ska tjäna ännu mer?????? tydligen JA. Pengakåt.

Jag tycker synd om Bianca egentligen, allt detta handlar egentligen om att hon är osäker på sig själv.
Jag tror att hon lider av en narcissism störning, vilket hon själv inte kan påverka.
Hon kräver hela tiden uppmärksamhet på insta och i wahlgrens värld där hon ger ut hela hennes privatliv och hon mår inte ens bra av det. Ändå fortsätter hon för att hon måste framhäva sig själv.
Hon ska få mer beundran och pengar
En narcissit utnyttjar människor för att upnå sina egna mål och det är exakt det Bianca gör på hennes insta. Dessa flickor som tycker hon är bäst, köper hennes smink och lägger ner massor med tid och pengar. Vilket i själva verket bara ger dem mycket sämre självförtroende och att de blir onöjda med sig själva.

Att hon har förändrat sitt utseende är känt sen innan men när jag såg dessa två bilder blev jag faktiskt lite ledsen.

://1.bp.blogspot.com/_ubG-nxoEUVc/SmVdm6tKg_I/AAAAAAAAAA0/EpZ8P0HexSc/s1600-h/130.JPGp

https://pernillawahlgren.se/Portals/0/Blog/Files/1/1555/CIMG8206.JPG

Hon såg ju sååå mycket naturligare ut då än hon gör idag. Hon var inte mega smal och hon såg faktiskt hälsosam ut.

Det får mig att tänka på en influencer som dog på grund av ett skönhetsingrepp hon gjorde för att få en smalare rumpa, jag hoppas inte detta händer Bianca!

Många säger att det är hennes val och hon gör inget olagligt. Men om man ser på hur många unga människor hon påverkar är det värre än att döda en människa. Hon förstör unga människors hälsa och ger de ännu mer depression.
Det enda vi alla kan göra är att sluta ge henne den uppmärksamheten hon får!!!!!
Det skulle göra mycket!!! och jag tror det skulle hjälpa Bianca också.
Citera
2021-01-22, 21:14
Medlem
Kollar på talang i skrivande stund. Det är otroligt vad vacker hon är!
Citera
2021-01-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Kollar på talang i skrivande stund. Det är otroligt vad vacker hon är!
Det har du verkligen rätt i. Jag kollar också i skrivande stund. I vanliga fall brukar tjejer vara som snyggast när dom är runt 19 till 20 år gamla men Bianca är utan tvekan som snyggast nu, när hon är 25 år gammal. Hon är jättefin!
Citera
2021-01-22, 22:34
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Det har du verkligen rätt i. Jag kollar också i skrivande stund. I vanliga fall brukar tjejer vara som snyggast när dom är runt 19 till 20 år gamla men Bianca är utan tvekan som snyggast nu, när hon är 25 år gammal. Hon är jättefin!

Ja, det är otroligt vad botox, fillers och ätstörningar kan göra med ett utseende!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in