Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Jag vill se slutrapporten. Är det så svårt att förstå. Den sista från AZ är visserligen inte peer-rviewed men de har åtminstone publicerat en pre-print.
Bestäm dig för vad du frågar efter!
Tidigare efterfrågade du en "peer-reviewed slutrapport" och nu vill du ha "slutrapporten".
Den vetenskapliga dokumentationen som ligger till grund för godkännandet av Comirnaty ( Pfizer BioNTechs vaccin mot covid-19) har publicerats i form av en EPAR ( European Public Assessment Report).
Jag har redan länkat till denna rapport men här kommer den en gång till:
https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/comirnaty---vaccin-mot-covid-19#hmainbody1
Varför duger inte denna rapport? Rapporten är ju mer omfattande än en artikel I en vetenskaplig journal.
Vi
Citat:
vet alltså inget om omständigheterna kring Pfizer's vaccin. Som sagt, inte bra i Sverige men över hela världen rapporteras det sämre immunitet efter första dosen. Då det är verkligen på sin plats hur Pfizer fått fram de höga talen.
Ja, du har ju bestämt dig för att den vetenskapliga granskning som gjorts av Comirnaty
och publicerats inte räknas så det är meningslöst att argumentera med dig.
Citat:
Jag betvivlar inte Pfizer eller Moderna att deras vacciner är bra. Ursprungsfrågan var om AZ-vaccinet är så dåligt som den postaren säger i jämförelse. Jag tror inte det utan AZ-vaccinet kommer att ligga i par med de andra i jämförelse så fort man får ordning på doserna. Eller så kommer samarbetet med ryska Gamaleja-institutet lösa problemet med immuniteten mot vektorviruset.
AZ-vaccinet kommer att visa sig vara betydligt mer användbart framförallt p.g.a. enklare logistik och administrering. Och det till en tiondels lägre kostnad i jämförelse.
Pfizer BioNTech arbetar med en frystorkad variant av sitt covid-19-vaccin. Det skulle eliminera kedjan av kryofrysar och därmed minska distributionskostaden och göra vaccinet lättdistribuerat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Redan länkat tidigare i kväll.
Ämnet diskuterades i tråden för ett tag sedan, men Arbetet förstod inte då heller hur läkemedel godkänns.
Edit. Det är uppenbart att Arbetet systematiskt sprider desinformation kring covid-19vaccin.