Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Då har du missuppfattat mig. Det jag vänder mig emot är att kvinnor målas upp som försvarslösa offer utan möjlighet att försvara sig eller att påverka sitt eget öde. Och utan eget ansvar för sina val och handlingar. Kvinnor är alltid oskyldiga? Det finns alltid någon man att skylla allt på? Då är det väl lika bra att omyndigförklara alla kvinnor?
Kvinnor är givetvis inte alltid oskyldiga.
Kvinnor målas upp som försvarslösa.
Ser ingen som ens resonerar i de termerna relaterat till fallet så varför överdriver du?
Du framstår som en omogen fjant iom korkade uttalande som att "lika bra att omyndigförklara alla kvinnor."
Själv ser jag inte H som en räddhågad kvinna.
Jag ser inget mesigt offer
även om hon givetvis är påverkad negativt av idioten SD.
Hon är drivande att åka till USA med den misstänkte mördaren.
SD är tveksam i deras dialog.
Det är HD som jublar "Det blev en resa!" dess innan.
Det är HD som utbrister "Nu kan vi åka" När han släpps ur förhör och följer med honom hem för att packa.
L är inte nåt helgon heller, hon ter sig desperat och förbannad över att stå med hundhuvud när knullkungen ljuger H full.
Att sen anse att brottsoffer har skuld är det mil till. Det är inte bara skevt och förmildrar det dödliga och brutala våld som förövaren utövar, det är även helt osmakligt.
Lika osmakligt som när H önskar att Lena är död med tanke på Ls stackars barn som inte vet vart mamma är.