2021-01-22, 11:42
Medlem
ColinRobinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Skitsnack.

I Alingsås styr M och KD som under dom senaste 20-30 åren mjölkat alla pengar från den gemensamma välfärden och smugit ner i sina och konsultkompisars fickor. Nu börjar dom flörta med främlingsfientlighet för att det styr fokus från vad dom hållit på med egentligen.

Skamligt.
Vad är skitsnack?

Inget av det du skriver har någonting att göra med vad jag skrev.
Citera
2021-01-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Vad är skitsnack?

Jo det har det och partier ännu längre till höger lär knappast vurma mer för CP-skadade.
Citera
2021-01-22, 11:46
Medlem
Citat:
Vad är skitsnack?

Du skyllde detta på invandringen.
Jag skyller på partierna som styr, understödda på partiet som skyller allt på invandringen.

Detta är en borgerligt styrd kommun som för en vidrig borgerlig politik.
Citera
2021-01-22, 11:47
Medlem
ColinRobinsons avatar
Citat:
Jag skyller på partierna som styr, understödda på partiet som skyller allt på invandringen.

Ha ha, är det vad du fick ut från mitt inlägg - att jag skyllde på invandringen?

Att du dessutom verkar tro att det är någon skillnad på höger- och vänsterpartierna i Sverige visar ju på hur liten koll du har.

Senast redigerad av ColinRobinson 2021-01-22 kl. 11:49.
Citera
2021-01-22, 11:51
Medlem
Citat:
Ha ha, är det vad du fick ut från mitt inlägg - att jag skyllde på invandringen?

Det va exakt det du gjorde.
Citera
2021-01-22, 11:52
Medlem
Citat:

Ta gärna fram fakta och bevisa att kommunen är borglig styrd?

Du säger en sak men vad är sanningen?

Edit jag kollade och du ljuger
Mandatfördelning
Kommunfullmäktige i Alingsås består av 51 ledamöter och 26 ersättare, vid allmänt val 2018 blev fördelningen av mandat (vilket ger plats i fullmäktige) följande:

Socialdemokraterna 14
Moderaterna 8
Centerpartiet 6
Liberalerna 6
Sverigedemokraterna 6
Kristdemokraterna 4
Vänsterpartiet 4
Miljöpartiet 3
Senast redigerad av Soltorkadetomater 2021-01-22 kl. 11:54.
Citera
2021-01-22, 11:53
Medlem
ColinRobinsons avatar
Citat:
Det va exakt det du gjorde.
För en blekfet whigger med begränsat intellekt förstår jag att det kan verka så.
Citera
2021-01-22, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Ta gärna fram fakta och bevisa att kommunen är borglig styrd?

Du säger en sak men vad är sanningen?

Det är en googling bort.

Shit, ni högernassar köper deepstate år qanon och att Stalin lever och styr världen, men berättar man att det va ett kommunval i Alingsås 2018 så blir ni plötsligt jävligt skeptiska.

Borgerlig politik av ett borgerligt styre.

Jag hoppas det löser sig för snubben iomed att detta fått uppmärksamhet.
Löser dock inte tendenserna och systemet dessvärre dock
Citera
2021-01-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Han är väl välkommen att söka något annat inom LSS. Inte kan det betala sig att ha två vedklyvare anställda, en som klyver och en som tittar på. Och vem grillar hela året?

Det är Henrik som klyver och det är han spersonligt assistent som lägger i vakanser som sedan körs ut till grkllplatserna i alingsås av en annan avdelning
Citera
2021-01-22, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turnip
Sjukt dåligt för alla inblandade. I ett samhällsekonomiskt perspektiv blir det säkert dyrare totalt sett eftersom han kommer behöva a-kassa eller socialtjänst eller annan försörjning. Klyver han ved så kostar det antagligen inte mer, plus att han utför ett jobb och mår bättre.

Det är nog definitivt så att ur ett samhällsperspektiv är bättre om Henrik får fortsätta hugga ved och få ett bidrag/Inkoms från det.

Dessutom skulle han må mycket bättre av det så han troligen slipper diverse vårdinsatser som kostar pengar.
Hade kontakt med ett sådant ärende för ett gäng år sen, en förståndshandikappat man(Drygt 65) hade bott med sina föräldra på en gård i hela sitt liv.
När föräldrarna gick bort skulle han in på instutistion, en person som hela sitt liv jobbat utomhus med tunga sysslor. Han blev rastlös och när vårdarna skulle ta hand om honom kastade han runt dem som dockor.
Det slutade med att grannarna tog hand om honom så han fick flytta hem, och fick hjälp med mat och städning mot att han gjorde sysslor.
Perfekt lösning, billi och effektiv, men inget som dagens samhälle tar hänsyn till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaserik
Ja i detta fall får Henrik troligen exakt lika mycket pengar utan att göra någonting.

Är det inte rimligt att han då istället behåller det arbete han älskat i 26 år istället för att isolera och bryta ned honom?
Han trodde han skulle få en guldklocka men fick sparken. Vissa människor behöver såna besked betydligt mindre än andra.

Fast är det så att det skulle kosta lika mycket? Tänker på at det finns kostnader utöver att betala Henrik för just den uppgift han har. Veden ska köras, maskiner skötas osv, folk ska köra maskinerna osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Jo då. Jag är kritisk mot mycket av det, med goda argument.
Henrik får behålla jobbet. Ironiskt nog är det en politiker från Liberalerna som fullföljde detta. Det måste ha svidit.
Men se det positivt! Du slipper förklara det oförklarliga.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/henrik-far-behalla-jobbet-trots-allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in