2021-01-22, 09:27
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Det måste rimligtvis vara denna Julia Mårtensson som gjorde det uttalandet som vi alla kan konstatera vara helt urbota dumt på alla sätt och vis. Jag kan tyvärr inte få fram hennes email av olika anledningar, kan någon ta och klicka på länken "skicka e-post " och sedan skicka den till mig? Förslagsvis i PM eftersom det annars blir lätt att hon blir överröst med mer eller mindre välformulerade email. Jag vill ställa ett par välformulerade frågor. Kan sedan bifoga frågorna och de eventuella svaren i tråden.

Länk:

https://www.alingsas.se/naringsliv-och-arbete/arbetsmarknad/
Citera
2021-01-22, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B18
Alingsås kommun backar https://www.alingsastidning.se/nyheter/alings%C3%A5s/kommunen-backar-om-henrik-besked-sent-ig%C3%A5r-kv%C3%A4ll-1.40297454

Såg detta nu efter jag skrivit mitt inlägg. Goda nyheter dock bör det följas upp och se om det blir bra i slutändan för Henrik. Jag hoppas han får vara på samma ställe och klyva ved som verkar vara det han vill, men det verkar inte vara klart än vart han hamnar. Låt mannen klyva ved!
Citera
2021-01-22, 09:30
Medlem
Henrik borde naturligtvis få behålla sitt jobb och även få en guldklocka. Alingsås kommun borde spara en del pengar istället, på att sparka de byråkrater som kom fram till att Henriks jobb skulle bort.
Citera
2021-01-22, 09:38
Medlem
Hur kan det vara en kommuns uppgift att förse de som vill grilla med ved? Det får man väl köpa på macken eller Ica eller var man nu köper ved. Det skulle vara intressant att veta början på den här historien, vem på kommunen ordnade ett jobb åt sin cp-skadade släkting eller kompis t.ex.
Citera
2021-01-22, 09:54
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Det är ju det som svenska folket har röstat fram, så sluta gnälla nu för fan.
Konstig inställning. Var det sista valet menade du? Eller är vi inlåsta i position nu, går inte att ändra något? Verkligen underligt tankesätt.

Nåja, tur att han har föräldrar som drog i det med mediadrev, annars hade det varit kört.
Citera
2021-01-22, 09:56
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Konstig inställning. Var det sista valet menade du? Eller är vi inlåsta i position nu, går inte att ändra något? Verkligen underligt tankesätt.
Dom senaste 5 valen åtminstone.
Även fast dom vet att politikerna fullständigt rövknullar folket så fortsätter dom att rösta fram dom i val efter val.
Citera
2021-01-22, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Nåja, tur att han har föräldrar som drog i det med mediadrev, annars hade det varit kört.

Ja, och det är skrämmande att det ska behövas ett drev för att det ska bli rätt i kommunens beslutsfattande.
Citera
2021-01-22, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Han är väl välkommen att söka något annat inom LSS. Inte kan det betala sig att ha två vedklyvare anställda, en som klyver och en som tittar på. Och vem grillar hela året?

Assistenten får ju betalt oavsett om Henrik går hemma eller jobbar och inte av samma förvaltning. Kanske inte ens av kommunen beroende på assistansbolaget.
Citera
2021-01-22, 10:01
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverspringsss
Ja, och det är skrämmande att det ska behövas ett drev för att det ska bli rätt i kommunens beslutsfattande.
Ja, fy fan. Bävade själv när jag en gång i tiden fick barn. Man är så utelämnad i det här landet om man har otur med myndigheterna.
Citera
2021-01-22, 10:01
Medlem
Ska man behålla arbetstillfällen som inte behövs?
För vilka pengar? I vilken mening?
Citera
2021-01-22, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silverspringsss
Såg detta nu efter jag skrivit mitt inlägg. Goda nyheter dock bör det följas upp och se om det blir bra i slutändan för Henrik. Jag hoppas han får vara på samma ställe och klyva ved som verkar vara det han vill, men det verkar inte vara klart än vart han hamnar. Låt mannen klyva ved!

Härligt att höra. Damen som kom på denna idiotiska idé borde dock få en reprimand av något slag.
Citera
2021-01-22, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Ska man behålla arbetstillfällen som inte behövs?
För vilka pengar? I vilken mening?

Ja i detta fall får Henrik troligen exakt lika mycket pengar utan att göra någonting.

Är det inte rimligt att han då istället behåller det arbete han älskat i 26 år istället för att isolera och bryta ned honom?
Han trodde han skulle få en guldklocka men fick sparken. Vissa människor behöver såna besked betydligt mindre än andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in