2021-01-21, 18:45
Medlem
Varför kör du inte bara en bitcoin wallet vid betalning? Dels eliminerar du risken som kan uppstå vid fysisk betalning samt behåller din anonymitet. Dessutom kan du om vi vill fortfarande hänga ut och anmäla dessa peddon. Då blir det helt enkelt en win-win situation för dig personligt samt för samhället i stort
Citera
2021-01-21, 20:30
Medlem
Fancyfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Varför kör du inte bara en bitcoin wallet vid betalning? Dels eliminerar du risken som kan uppstå vid fysisk betalning samt behåller din anonymitet. Dessutom kan du om vi vill fortfarande hänga ut och anmäla dessa peddon. Då blir det helt enkelt en win-win situation för dig personligt samt för samhället i stort

Du behåller inte nödvändigtvis anonymitet så fort du använder dig av kryptovaluta.
Citera
2021-01-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomIsNice
Det är roligt hur du försöker hålla liv i din tråd bara för att få den större trots att du redan miljoner gånger fått svar på det du vill veta.

Cringe

Samtidigt fortsätter folk säga att han kan bli spårad utan att kunna gå in i detaljer på hur...
Citera
2021-01-22, 05:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElSheddai
Samtidigt fortsätter folk säga att han kan bli spårad utan att kunna gå in i detaljer på hur...
Det är uppenbart att majoriteten redan vet svaret. Precis som man kan säga med flyget, nästa SAS som kommer lyfta kommer ej att krascha. Men ingen vet hur det skulle kunna gå till.

Det är 99 procent chans till att man blir spårad om man inte kan sina saker.
Citera
2021-01-22, 09:41
Medlem
nikkycases avatar
Nu har jag inte läst hela tråden. Men jag jobbade för några år sedan för en stor websajt dit vi ofta fick förfrågningar från polisen om användares ip-adresser då de blivit anmälda av andra medlemmar på sajten.
Ibland ringde nån polis direkt till oss och försökte låta barsk och ville ha ut ip. Det nekade jag alltid, jag bad dom faxa eller skicka ett pappersbrev. I kanske ett fall av 10 orkade polisen då gå vidare. Ibland kom det dock ett fax eller brev och då lämnade jag ut ip-adressen.
Ofta körde jag själv en whois på ip:n av ren nyfikenhet.
Nån polis frågade en gång efter MAC-adress. Nu är inte jag jätteteknisk men vi körde med Windows IIS, alltså Microsofts webserver och när jag studerade loggarna därifrån fanns knappast nån MAC-adress. Så det kunde jag inte lämna ut. Det som fanns var IP, webläsare, operativsystem också om jag inte minns fel. Jag vet inte hur en sajt kan fånga upp MAC-adressen faktiskt.
Nåväl, de flesta anmälda ip-adresser kunde jag med whois spåra till diverse vpn-tjänster, några gånger tolkade jag det som att de gått via TOR också.
Jag hörde aldrig nånting om att nån medlem sedan åkte fast. Jag uppfattade polisen överlag som ganska trött och oengagerad. Kändes som att dom av ren slentrian bad om ip. Och jag tror att fanns det ingen ISP att kontakta lades nog fallet ner i brist på bevis.
Ett bestående intryck från den tiden var att polisen arbetar i en ständig uppförsbacke och dom verkligen, verkligen har svårt att lösa brott online med endast ip.
Det handlade om sex-dejting och i flera fall var det våldtäkt, dvs att att medlem träffat en annan och blivit våldtagen men kände inte till personens riktiga identitet. Så det var inte småbrott alla gånger. Vi stängde givetvis av sådana medlemmar.
Men mitt intryck var att kommersiella VPN-tjänster som lovar att "inget loggas" faktiskt fungerar. Kanske inte om du börjar bråka med stormakterna och deras underrättelsetjänster dock. Men för "vanliga" brott verkar det ju vattentätt. En VPN-leverantör som utlovar att inget loggas och som trots det lämnar ut någonting kan ju lika gärna lägga ner sin verksamhet. Kommer det ut kommer varenda kund droppa av.

Hur som helst, om polisen väl fick ut nån ip från oss som kunde knytas till en ISP så måste dom ju ta den fighten också. Jag tror inte svenska ISP:er så lättvindligt lämnar ut info om kunder. Det måste ju krävas åklagarbeslut och ett möjligt på straff på fängelse i minst 2 år om jag inte minns fel.

Kan tillägga att polisen också frågade om betalinformation och epost. Eposten var ju oftast nån intetsägade gmail eller hotmail. Vad gäller betalinfo använde vi ett amerikanskt företag som aldrig lämnade ut nånting och där länken mellan medlemsnamn och transaktions-id låg i händerna på amerikanerna. Vi hade bara ett transaktions-id, en såkallad GUID.

Tillägg : En sak som fortfarande gäckar mig är att polisen aldrig (ALDRIG) bad oss om meddelandehistoriken medlemmarna emellan. Vi hade ju allt sparat i databasen och där utbyttes många gånger information såsom mobilnr etc. Men det frågade dom aldrig om. Jag hade med enkelhet kunna gå in i databasen och exportera ut allt en medlem skrivit som en textfil och skicka till polisen.
Jag menar om medlem A har våldtagit medlem B men aldrig bytt nummer så kanske det är av intresse för polisen att veta vad medlem A skrivit till medlem C eller medlem D, där kanske finns intressant information. Men detektivarbete verkade dom inte vara intresserade av.
Senast redigerad av nikkycase 2021-01-22 kl. 10:18.
Citera
2021-01-22, 09:49
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Låter jobbigt att försöka kombinera användandet av sociala medier med att samtidigt vara anonym. Bäst vara offline!
Citera
2021-01-22, 11:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Låter jobbigt att försöka kombinera användandet av sociala medier med att samtidigt vara anonym. Bäst vara offline!

Facebook t.ex. är så stort nu, att det är svårt att inte ha ett konto där. Då blir man utanför mycket. Många dagstidningar, både de stora och de lokala, har ju också lagt ut möjligheten för läsarna att kommentera, på just Facebook. Jag har ett användarkonto med falsk namn på Facebook, just för sådana grejor. Falskt namn är en nödvändighet, dels för att man kan bli anmäld för hets mot folkgrupp om man har mina åsikter, och dels för att jag inte vill att människor jag känner IRL ska kunna snubbla över kommentarer av mig. Det skulle hämma mig. Man känner sig mycket friare och vågar vara mycket öppnare med vad man tycker och tänker, när man använder falskt namn.
Citera
2021-01-24, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bildanalys
Om det inte är du så spelar det ingen roll. Det är några utsatta som har identifierat varandra och i gruppen finns det ett par individer som är hyggligt potenta gällande identifiering av personer på nätet. Bedömningen verkar vara att de sitter på mer information än de delger och det finns en oro att de "löser problemet" själva.

Bedömningen av vilka brott du kan tänkas göra dig skyldig till känns tagna ur luften. Du borde nog läsa på det juridiska.

En grupp på ditt jobb som identifierat varandra?? Var skulle annars dom här pedofilerna skriva någonstans eller bilda en grupp för att leta upp mig?? Svaret låter ologiskt.
Känns som att de saknas något i din story o du får gärna hjälpa mig med bedömningen.

O hade dom varit hyggligt potenta på att identifiera så hade den personen eller jag redan åkt fast.

Citat:
Det är roligt hur du försöker hålla liv i din tråd bara för att få den större trots att du redan miljoner gånger fått svar på det du vill veta.

Cringe

Citat:
Det är uppenbart att majoriteten redan vet svaret. Precis som man kan säga med flyget, nästa SAS som kommer lyfta kommer ej att krascha. Men ingen vet hur det skulle kunna gå till.

Det är 99 procent chans till att man blir spårad om man inte kan sina saker.

Jätte cringe av mig att vara vilja ha svar på frågor. Nästan alla man frågat här om en utveckling på svaret med fupar, länkar eller där det beskriver hur det ska gå för mig att åka fast svarar inte.. Precis som du svarade sist.
Citera
2021-01-24, 09:09
Medlem
Lägg av med din arroganta ton när folk försöker hjälpa dig. Är du helt obildad eller? Det verkar nämligen så. Du lär ju aldrig satt din fot på ett Universitet. Om du skriver lika uselt med dina offer så framstår du ju som 12 år gammal.
Citera
2021-01-24, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bildanalys
Lägg av med din arroganta ton när folk försöker hjälpa dig. Är du helt obildad eller? Det verkar nämligen så. Du lär ju aldrig satt din fot på ett Universitet. Om du skriver lika uselt med dina offer så framstår du ju som 12 år gammal.

Är inte arrogant begär bara belägg o bevis på de man skriver.
Blir inte trovärdig att du råkat höra på jobbet sen skriver en annan sak o när man frågar dig så svarar du inte o bara hackar på hur jag skriver här.
Låter mer som att du är en av mina offer här som försöker skrämma mig.
Citera
2021-02-26, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeawolf
Kör du kommersiell/öppen VPN? Du ska i princip sätta upp nätverket själv för att det ska dölja dig vid brottslighet överhuvudtaget. Annars är MAC-adresser, IMEI-nummer och liknande ganska avslöjande. Förutom annan läckande data. Du är säkert inloggad på annat, och gör saker på dem antingen medvetet eller omedvetet.

Brukar hårdra det lite att allting kan spåras och allting kan dekrypteras. Beroende på vilka du bråkar med. De besitter så mycket mer banbredd, data och beräkningar per sekund så det blir löjligt. I vanliga fall tävlar de med främmande makt, och har gjort det i sisådär över hundra år. Och dessutom har de lite mer resurser än din hem-PC.

Se det lite som att packa upp de här gamla WINRAR-arkiven, mycket data ned och mycket data upp. Men numera dröjer det inte så lång tid, och det är den där avsaknaden av tid som berättar för mig att krypteringen inte är tillräcklig. Allting som vi kan avläsa i ett ögonblick kan vem som helst läsa på samma tid med lite mer resurser.

Polisen fick ju precis fast en ledare för en knarkliga genom att spåra hans aktivitetsarmband..
Telefonen hade de inte kommit åt.
Citera
2021-03-17, 16:44
Medlem
katr00pzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Har du levt under en sten de senaste 10 åren? Bara att installera bluestacks på datorn så kan du köra vilka appar du vill.
Haha, ja har faktist missat det. Kommer ihåg att jag använde liknande program för länge sedan, men fungerade aldrig så bra.. Måste testa det igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in