Citat:
Rent tekniskt så skulle jag kunna se vad Donald Trump surfar på från min mobil här hemma.
Är de så du menar med rent tekniskt?? För det går ju men det är ju praktiskt omöjligt för en Svensson som mig....
Citat:
Intressant tillvägagångssätt. Det känns genomtänkt, snyggt. Jag tror också att den största risken du tar är när pengar skall överföras då du personligen, vid något tillfälle, måste plocka upp pengarna som flertalet redan varit inne på. Även om du anser att du har bra koll på överlämningsplatsen så är det tekniskt möjligt att bevaka en överlämningsplats från luften utan att du ser det, sedan om polisen faktiskt hade nyttjat ett sådant alternativ är en helt annan fråga. Alternativt så kan polisen sätta upp dold kamera vid överlämningsplatsen mycket tidigare än när du förväntar dig att din motman ska anlända. Detta blir ytterligare mycket enklare om du, som jag förstår det, återkommande använder samma överlämningsplats.
Men på det rent it-säkerhetstekniska planet så hade polisen bara kommit till ett öppet wifi som inte ägs av dig om de lyckas få tag i den öppna IP.adressen på något av redan föreslagna sätt. Vad man kan göra i detta läget är att övervaka anslutningar till det öppna wifi:et och när man identifierar en anslutning som ansluter till den vpn som det rör sig om så kan man spåra signalen till källan. Googla på Moocherhunter som har en "Law enforcement edition". Då kan dem veta mot vilken lägenhet de ska satsa sina rikta spaningsinsatser mot. Du kommer veta om du har spaning mot dig först när det är för sent troligtvis.
Mvh
Men på det rent it-säkerhetstekniska planet så hade polisen bara kommit till ett öppet wifi som inte ägs av dig om de lyckas få tag i den öppna IP.adressen på något av redan föreslagna sätt. Vad man kan göra i detta läget är att övervaka anslutningar till det öppna wifi:et och när man identifierar en anslutning som ansluter till den vpn som det rör sig om så kan man spåra signalen till källan. Googla på Moocherhunter som har en "Law enforcement edition". Då kan dem veta mot vilken lägenhet de ska satsa sina rikta spaningsinsatser mot. Du kommer veta om du har spaning mot dig först när det är för sent troligtvis.
Mvh
Jag anger stället där pengarna ska lämnas ca 10 minuter innan så att sätta en dold kamera är omöjligt.
Övervakning från luften mitt i natten i ett skogsparti låter inte heller så smart. Det är olika ställen jag har.
Hur polisen ens ska veta vilken öppna nätverk jag använder känns också svårt då de jag har vpn.
O jag litar på att min vpn leverantör inte sparar loggar.
Känns som polisen då är ganska chanslösa??
O de här med spaning. Går civilare runt med apparater runt min område, sitter i en van likt på filmer och spanar efter signaler? Hur går en sån spaning till?
Frågade förut men fick inte svar.
Polisen måste ju ta mig in action. Skulle de knacka på min dörr har jag gott om tid att ta fram min mixer och pulverisera mobilen eller gömma den.
Har de där med moocherhunter eller nåt liknande någonsin använts i Sverige??
Citat:
Tack ska kolla.
. Detta hade troligtvis varit det mest kostnadseffektiva sättet att ta reda på vem du är i alla fall.