2021-01-21, 22:45
Medlem
Har gått på nebido i ca 10-12 månader nu efter ha haft ett testovärde på 4 nmol/l..
(26år då)

Får injektion var 10e vecka.
Vet inte om jag inbillar mig eller om det är fler som känner igen detta:

Men mot slutet tycker jag mig jämt få ont i kroppen, ont i lederna, musklerna och känner mig mer sliten med sämre återhämtning..

Någon mer som det är liknande för?
Citera
2021-01-22, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veganaj
Har gått på nebido i ca 10-12 månader nu efter ha haft ett testovärde på 4 nmol/l..
(26år då)

Men mot slutet tycker jag mig jämt få ont i kroppen, ont i lederna, musklerna och känner mig mer sliten med sämre återhämtning..

Nej det känner jag inte igen, men det är inte ovanligt. Det viktiga är att du hamnar på ett bra intervall med hjälp av läkaren. Men 10e vecka låter som långt men det är individuellt, ta ett blodprov och prata med din läkare om intervallet.
Citera
2021-01-22, 12:21
Medlem
Tacksam för svar! Har legat på 500 test EW med 0.5 mg adex eod (2mg) i veckan. Är inne på 16de veckan men trappade ner till 250 i veckan de senaste två veckorna då jag väntade på leverans av test o flaskan höll på o ta slut. Den senaste veckan har jag känt i högra bröstet att jag får en liten smärta som försvinner o kommer och enbart på kvällarna de känns i bröStet men när jag rör på bröstet känner jag ingenting så jävlas konstigt .. jag tycker allt över 200 i veckan inte räknas som TRT utan en kur så kommer att börja på 150 mg med ett blodprov o se ifall en AI behövs om det gör det får jag sänka tills den dosen jag ej behöver adex
Citera
2021-01-22, 14:52
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
(26år då)

Det låter ju som att du bör få tätare intervall så att du inte hinner dippa så hårt sista tiden innan ny injektion. Det är ju något du och läkaren behöver prata om för att få till dock.

Tror det lägsta intervallet jag sett i tråden är var 4e eller 5e vecka, så det finns absolut spelrum att kunna ha tätare än var 10e.
Citera
2021-01-22, 15:30
Medlem
Fick ner det från var 12e till var 10e senast, men han var ej sugen på det.. Men tillslut gav han med sig..

Tog prover idag och har videomöte och injektion nästa torsdag.

Kollade värderna för ett tag sen, då efter 7.5 vecka låg det på 20 nmol/l.

Tycker det verkar vara få som får under var 10e vecka men kanske det jag behöver.
Vad brukar ni ligga i för intervall vid nästa injektion?
Citera
2021-01-22, 16:11
Medlem
Citat:
Fick ner det från var 12e till var 10e senast, men han var ej sugen på det.. Men tillslut gav han med sig..

Tog prover idag och har videomöte och injektion nästa torsdag.

Kollade värderna för ett tag sen, då efter 7.5 vecka låg det på 20 nmol/l.

Tycker det verkar vara få som får under var 10e vecka men kanske det jag behöver.
Vad brukar ni ligga i för intervall vid nästa injektion?

Dalvärde på 10 , detta med 8 veckor mellan varje injekt.
Citera
2021-01-22, 17:52
Medlem
Jag får var 6:e vecka, brukar ligga på 20nmol i dalvärde.
Citera
2021-01-23, 20:27
Medlem
Ja 20 nmol/l minst skulle ju vara skönt att kunna få till ett dalvärde på.

Fick provresultat igår eftermiddag (tog prover igår morse, fredag)
Fått alla svar utom testo.. kan det vara så illa att dem glömt det?!

Mitt östro låg på övre delen av referensvärdet 139, är det ens värt att nämna det för att få ner det eller är det lönlöst?
Citera
2021-01-23, 21:49
Medlem
Hur länge har du fått behandling? Vilken klinik går du på? Ditt östradiol är på gränsen till förhöjt, jag började med arimidex när jag låg på 190, har legat som högst över 300, mår som bäst när det ligger på drygt 100 jämt. Det kan ganska snabbt börja skena iväg.
Citera
2021-01-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldroad
Hur länge har du fått behandling? Vilken klinik går du på? Ditt östradiol är på gränsen till förhöjt, jag började med arimidex när jag låg på 190, har legat som högst över 300, mår som bäst när det ligger på drygt 100 jämt. Det kan ganska snabbt börja skena iväg.

Ca 1-1.5 år.
Endokrinologi mottagningen karolinska.
Oj ditt hade dragit iväg..
Jo men vad jag tycker mig hört är det inget läkarna vill skriva ut?
Citera
2021-01-24, 00:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Denna tråden är primärt till för nebido och aas inte för att diskutera om specifika kliniker är bra eller inte, undersöker om det kan startas en tråd specifikt för det i medicin&hälsa.
/Moderator

Har språkat med modsen i medicin & hälsa och det går bra att starta en tråd i det forumet för att diskutera och dela erfarenheter av kliniker som bla rewell och ekenhälsan.
/Moderator
Citera
2021-01-24, 07:28
Medlem
Hjälp att analysera provsvar:

Förhöjt S-Östradiol 171 pmol/L. Vad kan man förvänta sig för effekter/biverkningar av detta? Måste det åtgärdas?
Ligger på 23 i dalvarde så det är jag hyfsat nöjd med ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in