2021-01-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook
Gokväll gokväll bästa JokerSpöket

Ja absolut, jag läste ditt inlägg 😊

Kul att du hittar lite äldre härliga skräckisar i din hylla,
sådana rariteter ska man vara rädd om 😊

Vad sägs om Madman https://www.imdb.com/title/tt0082696/

Tjabba @alwaysl👀k 👋

Om jag förstod gårdagens postade inlägg från dig, så såg du den Amerikanska skräck- och slasher-filmen med titeln:

"Madman" från året 1981 igår kväll eller någon gång under nattens småtimmar ?

Jag har själv sett skräck- och slasher-filmen
"Madman Marz" från 1981.

Jag har "Madman" som "Special Edition" på Blu-Ray-Disk 💿 👍

Jag tycker att skådespelerskan: Jan Claire som "Ellie" är väldigt bra i denna skräckfilmen, så och även tycker jag att skådespelerskan: Gaylen Ross som "Betsy" också är riktigt bra i filmen.

På tal om "Betsy" ... så fick det mig att direkt tänka på skådespelaren: Stacy Keach som "Mike Hammer" "Private Eye" ... han har en pistol som han kallar för "Betsy"

Skräck- och slasher-filmen "Madman" 1981 har faktiskt lite stil av "The Burning" från året 1981 med den brända mannen "Cropsy" ... den har även lite stil från "Friday the 13th" med "Jason Voorhees"

Den galne yx-mannen med sitt rött spretande huvudhår och sitt högra öga skadat i skräck- och slasher-filmen "Madman Marz" är en riktigt obehaglig och mysig galning 👍

1 ) Fråga: Efter som jag enligt ditt skrivna och postade inlägg från igår utgår ifrån att du nu har sett filmen "Madman Marz" från 1981 så undrar JokerSpöket 👻 vad @alwayslook tyckte om filmen ?

2 ) Fråga: JokerSpöket undrar också om @alwayslook har sett den Italiénska skräckfilms-thrillern med titeln: "The Red Queen Kills Seven Times" 👠
från året 1972 ?

Var vänlig se mitt tidigare skrivna inlägg på sidan 2.882 samt # 34.581 (14:09)

Den mystiska kvinnan klädd med en röd cape och bärandes en vit/grå silikon-mask för sitt ansikte och som påminner om "Michael Myers" i skräck- och slasher-filmen
"Halloween" från året 1978 ( 🎃🔪 )

3 ) Fråga: JokerSpöket undrar vilken skräck- eller thriller-film som @alwayslook har funderat på att se under kommande kväll eller natt ?

Mvh/ Skräck och ThrillerSpöket 👋 👻
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-20 kl. 13:29.
Citera
2021-01-20, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
För ett kort tag sedan såg jag den psykologiska thrillerfilmen med titeln:

"The Fifth Floor" från året 1978 och den var både bra och väldigt spännande 👍

I kväll tänker jag gå ner en trappa, det vill säga till den 4:e våningen.

Under kommande senkväll skall jag titta på en Amerikansk och psykologisk skräckfilms-thriller som har titeln:

"The 4th Floor" och som är från året 1999.

Det blir första gången som jag kommer att titta på denna skräckfilms-thrillern.

Det finns några riktigt bra skådespelare med i filmen vilka är⬇

I huvudrollen: Juliette Lewis som "Jane Emelin" och Shelley Duvall, William Hurt, Austin Pendelton och Tobin Bell ......................
..... med flera ...................

Juliette Lewis ("Cape Fear" en psykologisk skräckfilms-thriller från året 1991)
och ("Ma" en psykologisk skräckfilms-thriller
från året 2019)

Shelley Duvall ("The Shining" från året 1980, en psykologisk skräckfilm)

"The 4th Floor" från 1999.

"Jane Emelin" flyttar in i en lägenhet på 4:e våningen i ett äldre hyreshus.

Jane's faster bodde i lägenheten tidigare, hon dog plötsligt under mystiska omständigheter.

Jag tror mycket på denna skräckfilms-thrillern och den tycks kunna bli riktigt spännande ?

En skål med super-smarriga och hemmalagade popcorn 🌽🌽🌽 inkluderat en väl avkyld Coca Cola ..... sedan kan filmen få börja 👍

Mvh/ Skräck- och ThrillerSpöket 👋👻

I går kväll såg jag den psykologiska skräckfilms-thrillern med titeln:

"The 4th Floor" från året 1999 och den var enligt mig riktigt spännande samt med ett litet oväntat slut ❗

Vad beträffar filmens spänning ger jag den tre
( 3 ) stjärnor av fem ( 5 ) möjliga.
☆ ☆ ☆ 👍

Jag vill verkligen rekommendera denna psykologiska skräckfilms-thriller
"The 4th Floor" från 1999 om man känner för att se en spännande film, skådespelerskan: Juliette Lewis som har huvudrollen i filmen var verkligen riktigt bra 👍

Mvh/ Skräck och ThrillerSpöket 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-20 kl. 13:50.
Citera
2021-01-20, 14:40
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Tjabba @alwaysl👀k 👋

Om jag förstod gårdagens postade inlägg från dig, så såg du den Amerikanska skräck- och slasher-filmen med titeln:

"Madman" från året 1981 igår kväll eller någon gång under nattens småtimmar ?

Jag har själv sett skräck- och slasher-filmen
"Madman Marz" från 1981.

Jag har "Madman" som "Special Edition" på Blu-Ray-Disk 💿 👍

Jag tycker att skådespelerskan: Jan Claire som "Ellie" är väldigt bra i denna skräckfilmen, så och även tycker jag att skådespelerskan: Gaylen Ross som "Betsy" också är riktigt bra i filmen.

På tal om "Betsy" ... så fick det mig att direkt tänka på skådespelaren: Stacy Keach som "Mike Hammer" "Private Eye" ... han har en pistol som han kallar för "Betsy"

Skräck- och slasher-filmen "Madman" 1981 har faktiskt lite stil av "The Burning" från året 1981 med den brända mannen "Cropsy" ... den har även lite stil från "Friday the 13th" med "Jason Voorhees"

Den galne yx-mannen med sitt rött spretande huvudhår och sitt högra öga skadat i skräck- och slasher-filmen "Madman Marz" är en riktigt obehaglig och mysig galning 👍

1 ) Fråga: Efter som jag enligt ditt skrivna och postade inlägg från igår utgår ifrån att du nu har sett filmen "Madman Marz" från 1981 så undrar JokerSpöket 👻 vad @alwayslook tyckte om filmen ?

2 ) Fråga: JokerSpöket undrar också om @alwayslook har sett den Italiénska skräckfilms-thrillern med titeln: "The Red Queen Kills Seven Times" 👠
från året 1972 ?

Var vänlig se mitt tidigare skrivna inlägg på sidan 2.882 samt # 34.581 (14:09)

Den mystiska kvinnan klädd med en röd cape och bärandes en vit/grå silikon-mask för sitt ansikte och som påminner om "Michael Myers" i skräck- och slasher-filmen
"Halloween" från året 1978 ( 🎃🔪 )

3 ) Fråga: JokerSpöket undrar vilken skräck- eller thriller-film som @alwayslook har funderat på att se under kommande kväll eller natt ?

Mvh/ Skräck och ThrillerSpöket 👋 👻

Hej hej Skräck och ThrillerSpöket 👋 👻

Ja de blev mycket riktigt Madman igårkväll 😊👍

Ja de är svårt att inte dra kopplingar till både Fredagen den 13:e
och precis som du skriver Burning 😁

3 blodpölar av 3 är den väl värd iaf 😁👍

Angående den italienska skräckfilms-thrillern The Red Queen Kills Seven Times
så har jag veterligen inte sett den, men enligt dig så kanske man skulle ta och se den da 😊👍

Jag ska kika lite efter något förhoppningsvis bra som man kan titta på ikväll,
jag återkommer 😊
Citera
2021-01-20, 15:34
Medlem
Citat:
Hej hej Skräck och ThrillerSpöket 👋 👻

Ja de blev mycket riktigt Madman igårkväll 😊👍

Ja de är svårt att inte dra kopplingar till både Fredagen den 13:e
och precis som du skriver Burning 😁

3 blodpölar av 3 är den väl värd iaf 😁👍

Angående den italienska skräckfilms-thrillern The Red Queen Kills Seven Times
så har jag veterligen inte sett den, men enligt dig så kanske man skulle ta och se den da 😊👍

Jag ska kika lite efter något förhoppningsvis bra som man kan titta på ikväll,
jag återkommer 😊

Hej @alwaysl👀k 👋

Ja, du och jag är helt överens i detta fallet, det vill säga, att jag ger också den Amerikanska skräck- och slasher-filmen "Madman Marz" från året 1981 tre stycken ( 3 ) blodpölar av fem ( 5 ) möjliga 🔴 🔴 🔴 👍

Det skall bli mycket intressant att senare framåt få läsa om vad @alwayslook kommer att bestämma sig för gällande kvällens eller nattens skräck- eller
thriller-film 👻 ❔

Själv har jag inte valt ut kvällens skräck- eller thriller-film änu, men jag tar som vanligt och gör ett besök nere i källaren till mitt skräck- och thriller-films-arkiv under eftermiddagens gång, och någon film kommer det att bli, det är ett som är spök-säkert 👍👻 den saken är klar.

Jag återkommer till skräckfilms-tråden och berättar om kvällens utvalda skräck- eller thriller-film 👍👻

Citera
2021-01-20, 18:27
Medlem
Citat:

Hej @alwaysl👀k 👋

Det skall bli mycket intressant att senare framåt få läsa om vad @alwayslook kommer att bestämma sig för gällande kvällens eller nattens skräck- eller
thriller-film 👻 ❔

Själv har jag inte valt ut kvällens skräck- eller thriller-film änu, men jag tar som vanligt och gör ett besök nere i källaren till mitt skräck- och thriller-films-arkiv under eftermiddagens gång, och någon film kommer det att bli, det är ett som är spök-säkert 👍👻 den saken är klar.

Jag återkommer till skräckfilms-tråden och berättar om kvällens utvalda skräck- eller thriller-film 👍👻

God kväll min gode/a @alwayslook

När jag tidigare under eftermiddagen gick ner till källaren för att där titta i mitt skräck- och thriller-films-arkiv och för att på så sätt välja ut kvällens skräck- eller thriller-film så blev jag så otroligt sugen på att se om den Amerikanska skräckfilmen med titeln: "The Fog" från året 1980

Så, @alwayslook, nu har jag tagit upp skräckfilmen "The Fog" på DVD ifrån källaren
(En Special Edition utgåva) för att under kvällen se om den på nytt igen 👍

Jag anser på det bestämdaste att man verkligen skall lyssna till sina inre känslor, så blir allting så mycket bättre 👍

Den Amerikanska skräckfilmen "The Fog" från 1980 regisserades av John Carpenter och han komponerade även musiken 🎼🎶🎶🎵🎶
till filmen.

Film-manuset skrevs tillsammans av John Carpenter och Debra Hill .............✒

Skräckfilmen "The Fog" 1980 har många riktigt fina skådespelare, som⬇

Adrienne Barbeau, som är enligt mig, en riktigt professionell och suverän skådespelerska, hon har medverkat i hela 51 stycken filmer.

Vidar ... Jamie Lee Curtis
( "Halloween" 1978 🎃🔪 ) och "Halloween II från 1981 så som "Halloween H20" "Twenty Years Later" från 1998.

Vidare ... Janet Leigh, modern till Jamie Lee Curtis och ( "Halloween H20" från 1998)

Vidare ... Tom Atkins och Hal Holbrook, Kenneth Welsh ("Twin Peaks" från året 1991 där han spelar "Windom Earle" ("The Madman"), det vill säga att, "Windom Earle" är en fullständigt galen människa.

Vidare ... George Buck Flower samt Charles Cyphers ....... med flera ............

Skådespelaren: Charles Cyphers finns bland annat med i skräck- och slasher-filmerna
"Halloween" 1978 🎃🔪 och "Halloween II från året 1981.

Det är väldigt många år sedan som jag såg skräckfilmen "The Fog" från 1980 så nu skall det bli riktigt härligt och njutbart under kvällen att få bänka sig framför skärmen med en stor skål med super-smarriga och hemmalagade popcorn 🌽🌽🌽 samt en väl avkyld Coca Cola.

Skräckfilm + popcorn + Coca Cola stavas med ett enda ord, nämligen ordet njutning 👍

@alwayslook, i morgon skall du få ett riktigt bra skräck- och thriller-films-tips av mig direkt i skräckfilms-tråden och den är av de allra flesta en mycket bortglömd film som verkligen är riktigt spännande och samtidigt
väldigt kuslig 👍

Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-20 kl. 18:43.
Citera
2021-01-20, 22:01
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:

När jag tidigare under eftermiddagen gick ner till källaren för att där titta i mitt skräck- och thriller-films-arkiv och för att på så sätt välja ut kvällens skräck- eller thriller-film så blev jag så otroligt sugen på att se om den Amerikanska skräckfilmen med titeln: "The Fog" från året 1980

Så, @alwayslook, nu har jag tagit upp skräckfilmen "The Fog" på DVD ifrån källaren
(En Special Edition utgåva) för att under kvällen se om den på nytt igen 👍

Jag anser på det bestämdaste att man verkligen skall lyssna till sina inre känslor, så blir allting så mycket bättre 👍

Den Amerikanska skräckfilmen "The Fog" från 1980 regisserades av John Carpenter och han komponerade även musiken 🎼🎶🎶🎵🎶
till filmen.

Film-manuset skrevs tillsammans av John Carpenter och Debra Hill .............✒

Skräckfilmen "The Fog" 1980 har många riktigt fina skådespelare, som⬇

Adrienne Barbeau, som är enligt mig, en riktigt professionell och suverän skådespelerska, hon har medverkat i hela 51 stycken filmer.

Vidar ... Jamie Lee Curtis
( "Halloween" 1978 🎃🔪 ) och "Halloween II från 1981 så som "Halloween H20" "Twenty Years Later" från 1998.

Vidare ... Janet Leigh, modern till Jamie Lee Curtis och ( "Halloween H20" från 1998)

Vidare ... Tom Atkins och Hal Holbrook, Kenneth Welsh ("Twin Peaks" från året 1991 där han spelar "Windom Earle" ("The Madman"), det vill säga att, "Windom Earle" är en fullständigt galen människa.

Vidare ... George Buck Flower samt Charles Cyphers ....... med flera ............

Skådespelaren: Charles Cyphers finns bland annat med i skräck- och slasher-filmerna
"Halloween" 1978 🎃🔪 och "Halloween II från året 1981.

Det är väldigt många år sedan som jag såg skräckfilmen "The Fog" från 1980 så nu skall det bli riktigt härligt och njutbart under kvällen att få bänka sig framför skärmen med en stor skål med super-smarriga och hemmalagade popcorn 🌽🌽🌽 samt en väl avkyld Coca Cola.

Skräckfilm + popcorn + Coca Cola stavas med ett enda ord, nämligen ordet njutning 👍

@alwayslook, i morgon skall du få ett riktigt bra skräck- och thriller-films-tips av mig direkt i skräckfilms-tråden och den är av de allra flesta en mycket bortglömd film som verkligen är riktigt spännande och samtidigt
väldigt kuslig 👍

Good evening Jokern med många namn

The Fog är bland mina favoriter i genren, ett fint val JokerSpöket 😊👍

Här lutar det åt Cronenbergs ”The Brood”

https://m.imdb.com/title/tt0078908/

Den var verkligen inte igår jag såg 😁

Hoppas colan och popcornen smakar bra ✌️

En riktigt god fortsatt skräckkväll Jokern 👻
Citera
2021-01-21, 14:35
Medlem
Citat:

väldigt kuslig 👍

Hej och god eftermiddag
@alwayslook

I går kväll såg jag den riktigt härliga samt mycket spännande skräck- och zombie-filmen
👥💨💨 "The Fog" 💨💨 👥 från 1980.

Skräckfilmen "The Fog" regisserades av John Carpenter som också komponerade musiken till filmen samt att film-manuset skrevs tillsammans av John Carpenter och Debra Hill.

Under dagen skall du få ett mycket bra skräck- och thriller-films-tips av mig där regissören var just John Carpenter och som också gjorde film-manuset, precis som för skräckfilmen "The Fog" från året 1980.

I gårdagens skräckfilm "The Fog" från 1980 som jag såg om på nytt igen finns skådespelerskan: Adrienne Barbeau med, och i det skräck- och thriller-films-tips som du senare kommer att få av mig direkt i skräckfilms-tråden under dagen har också, ... den suveräna skådespelerskan: Adrienne Barbeau med.

Jag återkommer under dagen med ett längre skrivet inlägg med svar på ditt senaste inlägg samt med ett skräck- och thriller-films-tips.

Mvh/ JokerSpöket 👋👻
Citera
2021-01-21, 18:20
Medlem
Citat:
Good evening Jokern med många namn

The Fog är bland mina favoriter i genren, ett fint val JokerSpöket 😊👍

Här lutar det åt Cronenbergs ”The Brood”

https://m.imdb.com/title/tt0078908/

Den var verkligen inte igår jag såg 😁

Hoppas colan och popcornen smakar bra ✌️

En riktigt god fortsatt skräckkväll Jokern 👻

Tjénix på sig min gode/a @alwayslook

När du under gårdagen skrev i ditt inlägg /
Citat: "Good evening" till mig, kom jag direkt att tänka på våran store och mycket suveräne skräck- och thriller-films-mästare [inom filmens värld], nämligen, Alfred Hitchcock och som häpnadsväckande sagt kunde hantera och tala hela sju ( 7 ) olika språk.

Jag tänkte då direkt på "Alfred Hitchcock's Presents" där han alltid började sina små skräck- och thriller-episoder med att säga just orden / Citat: "Good evening"

Den store mästaren: Alfred Hitchcock har skapat och givit oss så många fantastiska skräck- och thriller-filmer att vi givet vis utbringar en skål för våran mästare
Alfred Hitchcock med Coca Cola i
våra glas 👍

Jag njöt av skräck- och zombie-filmen "The Fog" (1980) för fulla drag i går kväll, från filmens början och ända fram till filmens slut.

Det var faktiskt riktigt tillfredsställande att ha fått sett om denna skräckfilmen "The Fog" på nytt igen efter så lång tid som gått sedan jag såg filmen sist 👍

Jo då, min gode/a @alwayslook
skålen blev tömd av JokerSpöket 👻 på precis alla popcorn 🌽🌽🌽 😋 ( mums❗) och även Coca Colan tog slut i glasflaskan 👍

Obs❗gällande skräck- och zombie-filmen "The Fog" från 1980 så filmades den under månaderna April och Maj året 1979 vilket betyder att egentligen och korrekt skrivet är,

"The Fog" från året 1979 och inte 1980.

Obs❗Det var författaren: James Herbert som skrev boken med titeln: "The Fog" vilken skrevs av honom under året 1975

Okey min gode/a @alwayslook, nu är vi framme vid JokerSpökets 👻 skräck- och thriller-films-tips.

Jag börjar med att berätta för dig, att detta är en av de allra flesta en mycket bortglömd skräck- och thriller-film.

Titeln på denna skräckfilms-thrillern är,

High Rise: "Someone's Watching Me" vilken är en Amerikansk och psykologisk skräckfilms-thriller från året 1978.

Några av filmens skådespelare är⬇

I huvudrollen: Lauren Hutton och
Adrienne Barbeau = ( "The Fog" 1979 )

Vidare ... J. Jay Saunders och
Charles Cyphers = ( "The Fog" 1979 )

Vidare ... Len Lesser och David Birney .....
....... med flera .........

⬇High Rise: "Someone's Watching Me" från året 1978.

Regissör: John Carpenter.

Film-manuset: John Carpenter.

En riktigt skrämmande och obehagligt kuslig skräck- och thriller-film 👍

Obs❗ På tal om skådespelerskan: Adrienne Barbeau som ses i skräck- och zombie-filmen "The Fog" från 1979 så och även i denna skräckfilms-thrillern "Someone's Watching Me" från 1978 ... visste du @alwayslook att,

skådespelerskan: Adrienne Barbeau faktiskt var gift med John Carpenter från och med året 1979 och fram till året 1984 ?

@alwayslook, i går när du framförde den Kanadensiska och psykologiska skräck- och science fiction-filmen med titeln: "The Brood" från året 1979 så blev jag otroligt sugen på att se om denna filmen på nytt igen.

Det var faktiskt väldigt länge sedan som jag såg skräckfilmen "The Brood" (1979) sist, så nu har jag bestämt mig för att se om denna filmen på nytt igen under kvällen 👍

"The Brood" (1979) med Samantha Eggar och Oliver Red.

@alwayslook, på tal om skådespelerskan: Samantha Eggar så undrar JokerSpöket 👻
om du har sett den Brittisk-Amerikanska thrillerfilmen med titeln: The Collector" från året 1965 ? ... med Samantha Eggar och Terence Stamp ... en mycket spännande och nervkittlande psykologisk
thrillerfilm 👍

JokerSpöket 👻 undrar vidare och på tal om skådespelerskan: Samantha Eggar, har @alwayslook sett den Kanadensiska skräck- och slasher-filmen med titeln: "Curtains" från året 1983 ? ... med Samantha Eggar och John Vernon.

En riktigt kuslig och obehaglig skräck- och slasher-film med god spänning och med lite "Jason Voorheeś -och- "Michael Myerś-stil.

Har @alwayslook inte tidigare sett filmerna "The Collector" (1965) och "Curtains" (1983), så vill jag varmt få rekommendera båda.

Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-21 kl. 18:31.
Citera
2021-01-21, 18:55
Medlem
Good evening @alwayslook

🎩👌
👻 JokerSpöket undrar vad @alwayslook har valt ut som kvällens, nattens skräck- eller thriller-film ?

Som tidigare framförts, själv skall jag
Brooda mig framför skärmen i kväll med skräckfilmen "The Brood" från året 1979.

En skål med spök-smarriga och hemmalagade popcorn 🌽🌽🌽 samt en väl avkyld Coca Cola, sedan kan skräckfilmen få börja 👍

Jag utbringar en skål med Coca Cola för alla oss som älskar skräckfilmer och thriller-filmer.

Mvh/ JokerSpöket 👋👻
Citera
2021-01-21, 19:43
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Tjénix på sig min gode/a @alwayslook

När du under gårdagen skrev i ditt inlägg /
Citat: "Good evening" till mig, kom jag direkt att tänka på våran store och mycket suveräne skräck- och thriller-films-mästare [inom filmens värld], nämligen, Alfred Hitchcock och som häpnadsväckande sagt kunde hantera och tala hela sju ( 7 ) olika språk.

Jag tänkte då direkt på "Alfred Hitchcock's Presents" där han alltid började sina små skräck- och thriller-episoder med att säga just orden / Citat: "Good evening"

Den store mästaren: Alfred Hitchcock har skapat och givit oss så många fantastiska skräck- och thriller-filmer att vi givet vis utbringar en skål för våran mästare
Alfred Hitchcock med Coca Cola i
våra glas 👍

Jag njöt av skräck- och zombie-filmen "The Fog" (1980) för fulla drag i går kväll, från filmens början och ända fram till filmens slut.

Det var faktiskt riktigt tillfredsställande att ha fått sett om denna skräckfilmen "The Fog" på nytt igen efter så lång tid som gått sedan jag såg filmen sist 👍

Jo då, min gode/a @alwayslook
skålen blev tömd av JokerSpöket 👻 på precis alla popcorn 🌽🌽🌽 😋 ( mums❗) och även Coca Colan tog slut i glasflaskan 👍

Obs❗gällande skräck- och zombie-filmen "The Fog" från 1980 så filmades den under månaderna April och Maj året 1979 vilket betyder att egentligen och korrekt skrivet är,

"The Fog" från året 1979 och inte 1980.

Obs❗Det var författaren: James Herbert som skrev boken med titeln: "The Fog" vilken skrevs av honom under året 1975

Okey min gode/a @alwayslook, nu är vi framme vid JokerSpökets 👻 skräck- och thriller-films-tips.

Jag börjar med att berätta för dig, att detta är en av de allra flesta en mycket bortglömd skräck- och thriller-film.

Titeln på denna skräckfilms-thrillern är,

High Rise: "Someone's Watching Me" vilken är en Amerikansk och psykologisk skräckfilms-thriller från året 1978.

Några av filmens skådespelare är⬇

I huvudrollen: Lauren Hutton och
Adrienne Barbeau = ( "The Fog" 1979 )

Vidare ... J. Jay Saunders och
Charles Cyphers = ( "The Fog" 1979 )

Vidare ... Len Lesser och David Birney .....
....... med flera .........

⬇High Rise: "Someone's Watching Me" från året 1978.

Regissör: John Carpenter.

Film-manuset: John Carpenter.

En riktigt skrämmande och obehagligt kuslig skräck- och thriller-film 👍

Obs❗ På tal om skådespelerskan: Adrienne Barbeau som ses i skräck- och zombie-filmen "The Fog" från 1979 så och även i denna skräckfilms-thrillern "Someone's Watching Me" från 1978 ... visste du @alwayslook att,

skådespelerskan: Adrienne Barbeau faktiskt var gift med John Carpenter från och med året 1979 och fram till året 1984 ?

@alwayslook, i går när du framförde den Kanadensiska och psykologiska skräck- och science fiction-filmen med titeln: "The Brood" från året 1979 så blev jag otroligt sugen på att se om denna filmen på nytt igen.

Det var faktiskt väldigt länge sedan som jag såg skräckfilmen "The Brood" (1979) sist, så nu har jag bestämt mig för att se om denna filmen på nytt igen under kvällen 👍

"The Brood" (1979) med Samantha Eggar och Oliver Red.

@alwayslook, på tal om skådespelerskan: Samantha Eggar så undrar JokerSpöket 👻
om du har sett den Brittisk-Amerikanska thrillerfilmen med titeln: The Collector" från året 1965 ? ... med Samantha Eggar och Terence Stamp ... en mycket spännande och nervkittlande psykologisk
thrillerfilm 👍

JokerSpöket 👻 undrar vidare och på tal om skådespelerskan: Samantha Eggar, har @alwayslook sett den Kanadensiska skräck- och slasher-filmen med titeln: "Curtains" från året 1983 ? ... med Samantha Eggar och John Vernon.

En riktigt kuslig och obehaglig skräck- och slasher-film med god spänning och med lite "Jason Voorheeś -och- "Michael Myerś-stil.

Har @alwayslook inte tidigare sett filmerna "The Collector" (1965) och "Curtains" (1983), så vill jag varmt få rekommendera båda.

Citat:
Good evening @alwayslook

🎩👌
👻 JokerSpöket undrar vad @alwayslook har valt ut som kvällens, nattens skräck- eller thriller-film ?

Som tidigare framförts, själv skall jag
Brooda mig framför skärmen i kväll med skräckfilmen "The Brood" från året 1979.

En skål med spök-smarriga och hemmalagade popcorn 🌽🌽🌽 samt en väl avkyld Coca Cola, sedan kan skräckfilmen få börja 👍

Jag utbringar en skål med Coca Cola för alla oss som älskar skräckfilmer och thriller-filmer.

Mvh/ JokerSpöket 👋👻

Good evening JokerSpöket 😁🤚

Ja va kul, den är faktiskt en bland de äldre bra filmerna 😊

Jadå jag känner igen alla dessa du skriver om, om än säkerligen många år sedan man såg dessa.
Curtains var iofs inte jätte jätte längesen jag såg sist, minns att vi tyckte den var scary som tusan när vi var yngre 😅

Rätt roligt att se om dessa äldre filmer då man knappt kommer ihåg något av dom 😊

Ikväll ska jag leta upp något nytt tänkte jag, lite sugen på nån typ spökfilm, de var längesen jag såg någon bra ny sådan 😁

Önskar en god kväll/natt med mycket härlig skräck 😁✌️
Citera
2021-01-22, 14:20
Medlem
Citat:
Good evening JokerSpöket 😁🤚

Ja va kul, den är faktiskt en bland de äldre bra filmerna 😊

Jadå jag känner igen alla dessa du skriver om, om än säkerligen många år sedan man såg dessa.
Curtains var iofs inte jätte jätte längesen jag såg sist, minns att vi tyckte den var scary som tusan när vi var yngre 😅

Rätt roligt att se om dessa äldre filmer då man knappt kommer ihåg något av dom 😊

Ikväll ska jag leta upp något nytt tänkte jag, lite sugen på nån typ spökfilm, de var längesen jag såg någon bra ny sådan 😁

Önskar en god kväll/natt med mycket härlig skräck 😁✌️

God eftermiddag på sig
@alwayslook 👋

I går kväll såg jag den Kanadensiska och psykologiska skräck- och science fiction-filmen "The Brood"
från året 1979 (1980) med Samantha Eggar
och Oliver Red 👍

Det var inte så speciellt mycket som jag kom ihåg av denna skräckfilmen sedan jag sist såg den och därför blev den väldigt bra när jag igår kväll såg om den på nytt igen 👍

Men❗min gode/a @alwayslook, jag måste säga att skräck- och zombie-filmen
"The Fog" från året 1979 (1980) som jag såg i förrgår, är en betydligt härligare skräckfilm i jämförelse med "The Brood" 1979 (1980)

JokerSpöket 👻💭 undrar vilken spök-film som @alwayslook letade fram och sedan såg igår kväll eller under natten ?

Jag har inte bestämt mig för kvällens skräck- eller thriller-film änu, men givet vis kommer det att bli en film som bestäms under eftermiddagen för kvällens skräck-mysning framför skärmen 👍

Jag återkommer till skräckfilms-tråden senare under dagen och berättar om kvällens utvalda skräck- eller thriller-film.

Mvh/ 📬 Spöktråds-postaren 👍👻
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-22 kl. 14:24.
Citera
2021-01-22, 14:49
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
God eftermiddag på sig
@alwayslook 👋

I går kväll såg jag den Kanadensiska och psykologiska skräck- och science fiction-filmen "The Brood"
från året 1979 (1980) med Samantha Eggar
och Oliver Red 👍

Det var inte så speciellt mycket som jag kom ihåg av denna skräckfilmen sedan jag sist såg den och därför blev den väldigt bra när jag igår kväll såg om den på nytt igen 👍

Men❗min gode/a @alwayslook, jag måste säga att skräck- och zombie-filmen
"The Fog" från året 1979 (1980) som jag såg i förrgår, är en betydligt härligare skräckfilm i jämförelse med "The Brood" 1979 (1980)

JokerSpöket 👻💭 undrar vilken spök-film som @alwayslook letade fram och sedan såg igår kväll eller under natten ?

Jag har inte bestämt mig för kvällens skräck- eller thriller-film änu, men givet vis kommer det att bli en film som bestäms under eftermiddagen för kvällens skräck-mysning framför skärmen 👍

Jag återkommer till skräckfilms-tråden senare under dagen och berättar om kvällens utvalda skräck- eller thriller-film.

Mvh/ 📬 Spöktråds-postaren 👍👻

Good Afternoon JokerGhost 😁

Ja absolut, The Fog kan man ju inte jämföra med The Brood, olika men bra på sina egna sätt 😊

Jag letade och letade efter nån ghosthunter film, det blev Camp Cold Brook
https://www.imdb.com/title/tt5829032/?ref_=kw_li_tt

Ingen höjdare om jag säger så 🙄🥱

Jag undrar om du har några bra filmtips inom just Ghosthunting? De är svårt att hitta något bra där, känns som att jag har sett de flesta som verkar vara något att ha iaf.

Vet inte riktigt vad man ska kika på ikväll, men gärna nån spännande ny thriller med inslag av psykologisk skräck 😁
Älskar sånt 😜✌️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in