2021-01-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook
Hej hej JokerSpöket

Titeln känns bekant

😊👍

God kväll @alwayslook

I dag svarade du på ett av mina tidigare skrivna inlägg och då gällande den Amerikanska skräckfilmen med titeln: "Cat People" från året 1942.

Du svarade inte på inlägget där jag ställde frågan till dig om du tidigare hade sett den Brittiska skräckfilms-thrillern med titeln: "The Shadow of the Cat" från året 1961 ?

Den sist nämnda skräckfilmen har en svart
huskatt ( 🐱 )

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2021-01-18, 19:45
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God kväll @alwayslook

I dag svarade du på ett av mina tidigare skrivna inlägg och då gällande den Amerikanska skräckfilmen med titeln: "Cat People" från året 1942.

Du svarade inte på inlägget där jag ställde frågan till dig om du tidigare hade sett den Brittiska skräckfilms-thrillern med titeln: "The Shadow of the Cat" från året 1961 ?

Den sist nämnda skräckfilmen har en svart
huskatt ( 🐱 )

Mvh/ @JokerMannen

Haha ok 😂 Man (missar) ju en del 😂

The shadow of the cat måste jag ju givetvis kolla upp 😁👍

Ska du se nån spännande film ikväll?
🎥 🍿 🥤😃
Citera
2021-01-18, 20:04
Medlem
Citat:
När vi ändå är inne på djur (inte en liten kisse i denna filmen 😁 ) och skräck så
måste jag slå ett slag för ”Backcountry”

https://m.imdb.com/title/tt2944198/

Tyckte om den filmen, ganska brutal faktiskt

Tjénix @alwayslook

"Backcountry" från året 2014 är en Kanadensisk natur och överlevnads-skräckfilm samt en thriller.

Filmen har otroligt vackra och mäktiga
natur-scener 👍

Filmen är baserad på en sann historia

Det unga paret i filmen ger sig ut på en tur i vildmarken för att hitta den mycket svåråtkomliga "Blackfoot"-stigen.

När dom så småningom når in till djupet av vildmarken är paret totalt vilsna och har på det viset förlorat sin orientering.

Paret rör sig sedan allt närmare den mycket fruktade människo-ätande svart-björnens hemvist.

En fantastisk natur och överlevnads-skräckfilm 👍

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-18 kl. 20:34.
Citera
2021-01-18, 20:21
Medlem
Citat:
Haha ok 😂 Man (missar) ju en del 😂

The shadow of the cat måste jag ju givetvis kolla upp 😁👍

Ska du se nån spännande film ikväll?
🎥 🍿 🥤😃

Hej @alwayslook

Det är en självklarhet att det kommer att bli en riktigt bra skräckfilm under senkvällen inkluderat en stor skål med super-smarriga och hemmalagade
popcorn 🌽🌽🌽samt en väl avkyld Coca Cola i glasflaska 👍

I kväll skall jag se en Italiénsk skräckfilm som har Engelsk undertext och just den här skräckfilmen ser jag fram emot riktigt mycket.

Denna Italiénska skräckfilm har verkligen en stil av Michael Myers 👍 ( "Halloween" 1978 🎃🔪 )

Jag återkommer till skräckfilms-tråden under Tisdagen och berättar om den Italiénska skräckfilmen.

Mvh/ Ett styck JokerSpöke 👋👻

Ps: Glöm inte bort att kolla upp den Brittiska skräckfilms-thrillern "The Shadow of the Cat" från året 1961 som jag tidigare tipsade dig om.

🐱🔊 Mjáu❗👍 ... Ds.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-18 kl. 20:24.
Citera
2021-01-18, 23:38
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Tjabba "Klubban

Filmen "Savage Harvest" från året 1981 är en Amerikansk äventyrs- och natur- skräck-film och en hej-dundrande bra sådan 👍

Vi är helt överens du och jag i detta fallet beträffande "Savage Harvest"

Filmen är rent ut sagt en fantastisk film på grund av att den har riktiga lejon 👍

Ja "Klubban" ... det måste ha varit ett riktigt knep och knåp att ha spelat in den filmen tillsammans med riktiga lejon, jag tror att även"Jason Voorhees" (om han hade varit med i den filmen) att han hade sprungit hem till mamma "Pamela" och skakat tänder

"Klubban" ... Jag läser nästan aldrig något på "IMDb" däremot sagt, så går jag efter den genren som satts på filmen.

"The Ghost and the Darkness" från året 1996 har genrer: Jungel-äventyr, action, drama och thriller.

Filmen spelades in vid, Songimvelo Game Reserve i Syd-Afrika och Mpumalanga i Östra Syd-Afrika.

Filmen var baserad på "The Man-eaters of Tsavo, skriven av: John Henry Patterson.

Jag håller med dig i det du tidigare framfört om lejon, det vill säga, att möta ett eller flera lejon är riktigt skräckinjagande, och situationer som skrämmer har ju med skräck att göra.

Fråga: Gällande den Amerikanska äventyrs- och natur- skräck-filmen "Savage Harvest" från 1981, vilken tycker du är den absolut bästa scenen i filmen ?

Mvh/ @JokerMannen

Jag kan inte säga att jag kommer ihåg någon speciell scen förutom att lejonen tog sig in i byggnaden och att Skeritt & Co gjorde någon slags bur som de satt i. Det var ett bra tag sedan jag såg den.
Citera
2021-01-19, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jag kan inte säga att jag kommer ihåg någon speciell scen förutom att lejonen tog sig in i byggnaden och att Skeritt & Co gjorde någon slags bur som de satt i. Det var ett bra tag sedan jag såg den.

Tjosan "Klubban" 👋

Det tycks vara så att det var väldigt länge sedan som du såg äventyrs-skräck-filmen "Savage Harvest" från 1981 sist.

Det kanske är dags för "Klubban" att bänka sig framför skärmen med en härlig "Calzone" på tallriken 🍕 🍕 🍕 och se om "Savage Harvest" på nytt igen.

Efter som du inte minns så mycket av äventyrs-skräck-filmen så är det alltid värt att se om den
på nytt igen 👍

"Savage Harvest" från 1981 är ju faktiskt en mycket bra lejon-skräckfilm 👍

Fråga: Vilken är den senaste skräckfilmen som "Klubban" tittat på ?

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Blodiga hälsningar tillägges från "Jason" och "Pamela Voorhees" direkt från platsen "Camp Crystal Lake" ("Friday the 13th") ...... Ds.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-19 kl. 13:11.
Citera
2021-01-19, 13:34
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Hej @alwayslook

Det är en självklarhet att det kommer att bli en riktigt bra skräckfilm under senkvällen inkluderat en stor skål med super-smarriga och hemmalagade
popcorn 🌽🌽🌽samt en väl avkyld Coca Cola i glasflaska 👍

I kväll skall jag se en Italiénsk skräckfilm som har Engelsk undertext och just den här skräckfilmen ser jag fram emot riktigt mycket.

Denna Italiénska skräckfilm har verkligen en stil av Michael Myers 👍 ( "Halloween" 1978 🎃🔪 )

Jag återkommer till skräckfilms-tråden under Tisdagen och berättar om den Italiénska skräckfilmen.

Ps: Glöm inte bort att kolla upp den Brittiska skräckfilms-thrillern "The Shadow of the Cat" från året 1961 som jag tidigare tipsade dig om.

🐱🔊 Mjáu❗👍 ... Ds.

Vad härligt JokerSpöket 👍

Jag föredrar också popcorn till filmer, och mer än gärna engelsk
undertext till allt utom svenska filmer

De blev The Pale Door https://www.imdb.com/title/tt9178402/
igår, helt ok western-horror.
Citera
2021-01-19, 14:09
Medlem
Citat:
Hej @alwayslook

I går kväll såg jag en Italiénsk ("Giallo") skräckfilms-thriller som har titeln:

"The Red Queen Kills Seven Times"
och som är från året 1972 👠

Det var faktiskt första gången som jag såg denna Italiénska skräckfilms-thrillern, och som jag tidigare skrev i gårdagens inlägg, så var det en film som jag såg fram emot mycket att få se, och så
blev det också 👍

En riktigt bra skräckfilms-thriller med en otroligt bra spänning och med många härliga
överraskningar 👍

Skräckfilms-thrillern "The Red Queen Kills Seven Times" hade Engelsk undertext så det var inga problem att följa med i filmen, jag vet att det även finns en USA-dubbad version på DVD och Blu-Ray-Disk.

Skräckfilms-thrillern började med ett otroligt vackert och mäktigt slott i gothisk stil i Tyskland 🏰

Två systrar ärver ett slott 🏰 inom familjen och en mystisk kvinna med röd cape ......... ?

Cape ? ... Det är ett mantel-liknande klädesplagg.

Den mycket mystiska kvinnan i denna skräckfilms-thrillern har långt svat hår, klädd i en röd cape och bärandes en vit/grå silikon-mask för sitt ansikte påminner hon om den kuslige "Michael Myers" i skräck- och slasher-filmen "Halloween" från 1978 ( 🎃🔪 )

"The Red Queen Kills Seven Times" 👠
från året 1972 vilken jag ger tre ( 3 ) stjärnor av fem
( 5 ) möjliga ☆ ☆ ☆ 👍

En skräckfilms-thriller med stor spänning och många egendomligheter och då, speciellt kvinnan med den vit/gråa silikon-masken klädd i sin röda cape är en film som jag verkligen vill rekommendera att se.

Den stora rektangulära tavlan på väggen är också den i filmen, väldigt speciell.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-19 kl. 14:21.
Citera
2021-01-19, 18:16
Medlem
För ett kort tag sedan såg jag den psykologiska thrillerfilmen med titeln:

"The Fifth Floor" från året 1978 och den var både bra och väldigt spännande 👍

I kväll tänker jag gå ner en trappa, det vill säga till den 4:e våningen.

Under kommande senkväll skall jag titta på en Amerikansk och psykologisk skräckfilms-thriller som har titeln:

"The 4th Floor" och som är från året 1999.

Det blir första gången som jag kommer att titta på denna skräckfilms-thrillern.

Det finns några riktigt bra skådespelare med i filmen vilka är⬇

I huvudrollen: Juliette Lewis som "Jane Emelin" och Shelley Duvall, William Hurt, Austin Pendelton och Tobin Bell ......................
..... med flera ...................

Juliette Lewis ("Cape Fear" en psykologisk skräckfilms-thriller från året 1991)
och ("Ma" en psykologisk skräckfilms-thriller
från året 2019)

Shelley Duvall ("The Shining" från året 1980, en psykologisk skräckfilm)

"The 4th Floor" från 1999.

"Jane Emelin" flyttar in i en lägenhet på 4:e våningen i ett äldre hyreshus.

Jane's faster bodde i lägenheten tidigare, hon dog plötsligt under mystiska omständigheter.

Jag tror mycket på denna skräckfilms-thrillern och den tycks kunna bli riktigt spännande ?

En skål med super-smarriga och hemmalagade popcorn 🌽🌽🌽 inkluderat en väl avkyld Coca Cola ..... sedan kan filmen få börja 👍

Mvh/ Skräck- och ThrillerSpöket 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-19 kl. 18:24.
Citera
2021-01-19, 18:42
Medlem
Citat:
Vad härligt JokerSpöket 👍

Jag föredrar också popcorn till filmer, och mer än gärna engelsk
undertext till allt utom svenska filmer

De blev The Pale Door https://www.imdb.com/title/tt9178402/
igår, helt ok western-horror.

God kväll @alwayslook

Har du läst vad jag skrev i mitt tidigare inlägg om natur-skräck-filmen "Backcountry" från året 2014
( # 34.578 på sidan 2.882 ? )

"The Pale Door" från året 2020 som du tidigare framfört i ditt inlägg är en film som jag själv har sett.

Det är en Amerikansk och Västerländsk skräckfilm, en skräck- och västern-film med lite zombie.

Jag ger skräckfilmen endast två ( 2 ) stjärnor
av fem ( 5 ) möjliga ☆☆ detta på grund av att filmen som sådan var väldigt överdriven.

Fråga: Skall @alwayslook spana in någon bra skräck- eller thriller-film under kvällen eller natten undrar JokerSpöket 👻 ?

Om i sådant fall, vilket jag antar att det blir en film framför skärmen för dig, så undrar jag vilken skräck- eller thriller-film som du har valt ut för kommande tittning ?

Citera
2021-01-19, 22:22
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
God kväll @alwayslook

Har du läst vad jag skrev i mitt tidigare inlägg om natur-skräck-filmen "Backcountry" från året 2014
( # 34.578 på sidan 2.882 ? )

"The Pale Door" från året 2020 som du tidigare framfört i ditt inlägg är en film som jag själv har sett.

Det är en Amerikansk och Västerländsk skräckfilm, en skräck- och västern-film med lite zombie.

Jag ger skräckfilmen endast två ( 2 ) stjärnor
av fem ( 5 ) möjliga ☆☆ detta på grund av att filmen som sådan var väldigt överdriven.

Fråga: Skall @alwayslook spana in någon bra skräck- eller thriller-film under kvällen eller natten undrar JokerSpöket 👻 ?

Om i sådant fall, vilket jag antar att det blir en film framför skärmen för dig, så undrar jag vilken skräck- eller thriller-film som du har valt ut för kommande tittning ?

Gokväll gokväll bästa JokerSpöket

Ja absolut, jag läste ditt inlägg 😊

Kul att du hittar lite äldre härliga skräckisar i din hylla,
sådana rariteter ska man vara rädd om 😊

Vad sägs om Madman https://www.imdb.com/title/tt0082696/
Citera
2021-01-19, 23:38
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Tjosan "Klubban" 👋

Det tycks vara så att det var väldigt länge sedan som du såg äventyrs-skräck-filmen "Savage Harvest" från 1981 sist.

Det kanske är dags för "Klubban" att bänka sig framför skärmen med en härlig "Calzone" på tallriken 🍕 🍕 🍕 och se om "Savage Harvest" på nytt igen.

Efter som du inte minns så mycket av äventyrs-skräck-filmen så är det alltid värt att se om den
på nytt igen 👍

"Savage Harvest" från 1981 är ju faktiskt en mycket bra lejon-skräckfilm 👍

Fråga: Vilken är den senaste skräckfilmen som "Klubban" tittat på ?

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Blodiga hälsningar tillägges från "Jason" och "Pamela Voorhees" direkt från platsen "Camp Crystal Lake" ("Friday the 13th") ...... Ds.

Jag kommer faktiskt inte ihåg riktigt vilken den senaste skräckfilmen jag såg var, men tror att det var Galaxy of terror som jag skrev om i tråden. Jag håller på att titta på en del TV-serier och andra filmer, för att se vad som är värt att spara på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in