2021-01-21, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det var någon i början av denna tråd som skrev typ "där HD pekar gräver SD".

Varför HD har så svårt att komma ihåg i förhören tror jag beror på att hon och SD pratat väldigt mycket om hur mordet på LW kan ha gått till. SD har sagt "sina sanningar", delvis på flyget till USA när han berättade om sin fortsatta otrohet, och det gäller för HD att komma ihåg vad han sagt och inte sagt.
När hon inte "kommer ihåg" i förhör så beror det på att hon inte riktigt kommer ihåg vad SD försökt planterat i hennes huvud. Det hon däremot kommer ihåg klart och tydligt är hur ev blodspår kan finnas hos SD, vilket hon berättar för sin kamrat (det blodiga sexet). Jösses... vem tror på något dyligt!

Dessutom efter förhöret (innan LW hittats), åker hon och SoA "fel väg" mot sommarstugan för hon har sina misstankar att LW var hittad. Om hon misstänkte att LW var funnen hur kunde hon tro att LW skulle hittas så nära sitt hem?

Med detta skrivet... jag tror inte att HD var med på MP, men SD har som hon tycker gjort henne en tjänst/offrat sig och nu ska de leva lyckliga i alla sina dagar. Stackars kvinna... öppna dina ögon!

Näe, Hanna verkar inte vidare kuvad, passiv eller underordnad. Däremot kan hon till viss del vara lurad och manipulerad. Man påverkas av sina närmsta. Vi vet inte graden av all skit, lögn och dynga, Stefan fyllt henne med sammantaget under deras gemensamma resa.

Det finns många sätt att säga samma sak på. En del människor är så skadligt att de bör undvika att interagera med omvärlden. Men eftersom det är föga troligt att de axlar ansvaret, kan man lika gärna hävda: En del slags människor ska man helt enkelt undvika, för att de är skadliga. Det är en enkel, men viktig insikt. Ur skyddssynpunkt.

Lätt att säga. Svårt att uppnå, speciellt om du känner värdelöshetskänslor och ogillar dig själv. En del människor är rädda för ensamhet, trivs inte i sig själv, eller i eget sällskap. Där finns alltid en ingång, att lättare kunna påverka den gruppen.

Det bästa tipset Hanna kan få är som du säger: Öppna dina ögon, Hanna!
Citera
2021-01-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inga spår av ”anti-forensik” eller särskilt mycke ät vad gäller raderat.

Sen hittar ju polisens system Axiom att bilder och trådlösa nätverk är raderade. Men just redovisning av appar är det lite tunt med av
både SD och LW:s appar ja.

Orkar knappt kommentera det vidare då det skötts lite dåligt i utredningen men t.ex i iPhones App Store så kan man ju se det på lekmannanivå genom att se om det står Öppna (= installerad app) eller ett ”moln” bredvid appen (= har tidigare varit installerad).

Se skillnaden här:

https://www.bildtagg.se/bild/oi2cyhyzmiaa9rwawxu02780

Finns mycket de hade kunnat kika på. Jag hittade ju den promenadrundan i Västerås som SD säger att han evtl fick såret på benet under 10/5.

https://www.relive.cc/view/vQvx47gX9vK

Den vägen så finns vidare en bakväg in i hans träningsapp.

Därför kunde jag se att han simmat 25 min, eller iaf loggat simning, den 11/5 när han i förhör sen säger att han istället gymmat på Gustavsvik. Men till HD och AM så meddelar han simning osv osv.
En plantering av hans dåliga minne tolkar jag det som. Hur ska han minnas 14/5 om han knappt minns om han gymmat eller simmat ska han få utredarna och rätten att tro.

Sånt och lite annat hade de kunnat kika på om de gjort lite mer manuellt arbete.

Om de ska titta på gammalt träningsdata i Endomondo (appropå Gustavsvik) så stängs väl all åtkomst nu i mars, själva appen är redan borttagen från och med årsskiftet om jag förstod det rätt.

Vad gäller att återställa den stulna mobilen så är det svårt att veta vad som redan hänt. Rimligt vore kanske att offrets familj ändock själva vill återställa en säkerhetskopia (om de har tillräcklig kontoinformation och om mobilen verkligen säkerhetskopierades till molnet och inte till en annan dator). Det är i så fall familjebilder mm som kan vara av intresse. Detta kräver vad jag kan förstå inga särskilda tillstånd (en eventuell säkerhetskopia är knappast att betrakta som tagen i beslag).

Däremot med tanke på mordet mm så kan det säkert finnas bilder och annat data som anhöriga inte vill se på. Då borde väl polisen som är mer vana vid den typen av bilder och meddelanden kunna vara behjälpliga att sortera informationen och samtidigt se om det är något som underlättar brottsutredningen.
Senast redigerad av Trie 2021-01-21 kl. 13:29.
Citera
2021-01-21, 13:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det kan tyvärr vara så att HD tar på sig skulden för makens otrohet eftersom hon var sjuk i så många år. Lägg därtill att hon sannolikt känner tacksamhetsskuld över att han stannade och tog hand om allting som hemmet och barnen. Hon tänker väl att han kunde ha lämnat henne och levt gott med LW istället. Han valde ändå familjen och för att kunna orka med allt det jobbiga där hemma så behövde han lite uppiggande sex då och då som Lena tyvärr ställde upp på. Det är så en del män (och kvinnor med för den delen) fungerar och därför ska man aldrig acceptera att bli någons älskarinna. Sannolikheten är stor att man bara utnyttjas som en snuttefilt.

När jag letade efter en annan sak, råkade jag på det här:

A 150/151
Lena i messengerchatt med JF nov- 2015

"L: Hon ÄR svag, det vet jag, han säger det ofta och jag ser det själv
Kan "styras" som han uttrycker det
och som han VERKLIGEN också gör på ett sjukligt och symibotiskt sätt
De hjälps åt att upprätthålla bilden av att hon är hjälplös och han en hjälte
Bara att använda ordet styra på det sätter känns ju lite obehagligt ...
hon i evig tacksamhetsskuld, han i evig maktposition
och där är de, konstruktionen har blivit deras livsluft
Tänker precis nu på massajerna, med ringarna runt halsen. Inte bra, men tar man bort dem bryter de
nacken, de kan inte leva utan dem när de suttit tillräckligt länge
(eller vilka det är)
"
Citera
2021-01-21, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Min övertygelse har hela tiden varit att de digitala spåren kommer bli det som fäller GM och med dina IT-gräv ökar hoppet. Jag hoppas verkligen att dina intressanta undersökningar och upptäckter kommer till utredarnas kännedom.

Angående Xprivacy. Är det möjligt att han haft det igång när han var ute och mötte Mållgans på fredagsnatten och därför fick tillsänt sig en verifieringskod från Google som upptäckt en förändring på kontot?

Xprivacy den 7 oktober -18 då han visste att han fanns i ett nätverk 2 km bort då inloggning på Lenas Google skedde och det gjordes sökningar på hennes tidslinje 10, 11, 12, 13, 14 och 15 maj, SD:s namn, HD:s namn och inte minst på den epostadress som rimligen endast kan ha varit känd av SD och Lena?

Vid bakhållet hade det nog räckt att stänga av platsdelningen typ och sen ta med sig mobilen. Hålla på att fippla på den nivån alltså.

Att krångla till det lämnar ju ofta bevis efter sig om man inte har koll på helheten fullt ut. Spår av manipulation alltså menar jag här.

7/10 är intressant. Han geocachar väl på förmiddagen eller? Sen åker han på konsert i Stockholm på kvällen. Fish och Moon Safari på Fryshuset runt 19:00.
Jag tror man missförstått hur han menar med ”2 km”.

Han tolkar den platsdata som finns dokumenterad från 7/10 att inloggningen skett i Varberga.
Och han menar ju då att han var inloggad på ett nätverk hemma då eftersom hans hem kanske är 2 km från Varberga då.

Det som i själva verket gäller för den karta som visas i samband med att någon sökt på något i Google är att kartan visar ett ungefärligt område. Ingen specifik plats. Är du i Stockholm i innerstan nånstans så visar kartan bara att du är nånstans på Norrmalm eller Östermalm kanske.

Men nåstans måste det här området ha sin utgångspunkt och då finns det en koordinat som bestämmer mittpunkten i det område som Google UPPSKATTAR att du befinner dig i. Det är den koordinaten polisen hittat och som SD menar är i Varberga.

Så i själva verket så kan det vara hemma hos SD sökningen sker. Det som talar mot det är ipadressen som inte går att spåra. Enligt utredarna iaf.

Så det som varken SD eller utredarna har full koll på är det att det område som visas är genererat att ”tidigare aktivitet” i Google platsdata.

Se exempel hör från när jag besökte Göteborg förra året:

https://www.bildtagg.se/bild/euz712apacv8wpw0xxsy9kj1

Kartans mitt har såklart en koordinat motsvarande den som hittas för Varberga. Men lite otydligt var jag faktiskt befann mig va?

Så en grov slutsats man kan dra av 7/10 är att någon som befinner sig i närheten av Varberga gör dessa sökningar. Och SD erkänner ju att han är 2 km från Varberga. Inom området som Google då kan mena är en ungefärlig plats när Google loggar platser för ”Min aktivitet”.

Man kan testa själv för att få belägg för denna teori, om man brukar ha platsdelning på, hur precist Google inte är genom att logga in på myactivity.google.com.

Klicka på ”Detaljer” så framkommer det här med ”Ungefärlig plats”.

Man fattar nu varför SD kom på att det var bra att han inte lämnade ut lösen till Google va?

Den som har gjort dessa sökningar har alltså haft platsdelning på i närheten av Varberga. Frågan är om SD är en person som skulle missa den detaljen?

Här är alltså ”beviset” för att koordinaten inte är sökt på i sig utan loggats när personen sökt på skärmdump mac 7/10:

https://www.bildtagg.se/bild/n8yq7491ulpy0zd39ak301sw

Intressant är att även LW:s sökning från 14/5 visar samma område...
Minns vad jag skrev om att platsen är baserad på ”tidigare aktivitet”.

Kan det vara ett tecken på att samma enhet används 14/5 och 7-10?
Kanske. Men det är lite otydligt redovisat i protokollet så man hade behövt kika själv för att veta säkert.
Kan även vara en sökning 7/10 från en annan godkänd enhet som varit kopplad till LW:s Google. All aktivitet samlas ihop på samma tidslinje i Min Aktivitet. Alltså den vi ser skärmdumpar på i akt 164.

Längst ner i skärmdumpen ovan ser man IT-forensikerns okunskap i hur ”Google Min Aktivitet” funkar.

164A/6 ff
Senast redigerad av Avel 2021-01-21 kl. 13:54.
Citera
2021-01-21, 14:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Strålande personporträtt av Hanna.
Näe, du har läst rätt fup😁
Det kokar ner till att primärt röra en fråga om trygghet, till fördel för vad som är rätt och sant.
Det betyder i praktiken att trygghetsnarkomani, är ett mycket farligare knark än man kan tro. Det döljer, och skapar dimridåer när man ska döma, och värdera rätt från fel.

Lena kallade Stefan för hennes knark, hon var beroende, av det knarket har vi förstått.
Nu visar det sig att Stefan är Hannas trygghet, insatt i hennes historik. Därför kan han fortsätta respekteras, ursäktas, förstås, och förlåtas gränslöst. Han spelar mindre roll, vem han egentligen är, han fyller en funktion för henne, vilket är den centrala och väsentliga kärnan.

Det är ok att återvända och förenas med en mördare, så länge bevis saknas. Det bekymrar inte Hanna. Egentligen vet hon vad han begått, lika väl som att hon förstod att han var otrogen när han gick på kvällspromenader 23.30, när hon lagt sig.

Man kan säga att Hanna känner till Stefans historik också: överväger barnamord, är otrogen länge, och avslutar med mord. Det känns tryggt för Hanna och veta och förstå det. Att som anhörig till en sjuk person vilja avyttra den personen inklusive barn, kunna identifiera sig med den känslan. Tryggt att ha insikt i att man förstår varför maken är otrogen, när man själv är sjuk och tråkig. Tryggt att veta att när älskarinnan uppfattas som en igel, då kan exmaken exekutera densamma.

Hanna är en utomordentligt kompetent och omtyckt kollega, inget passivt offer. Men det hjälper inte mycket när man väljer upp och nervända verkligheten, istället för sanningen.

Jag-stärkande terapi, någon?
Han besiktar byggnader och njuter av att underkänna. Det skevaste som byggts är deras relation.
Det är nåt med (falsk) trygghet, visioner om kärnfamiljen.
"Stefans två fruar" hette det i GC-världen. Men H vill det ska flyta som vanligt utåt sett, det ska upprätthållas fasader.
Eller som LW sa, han får vara hjälte, "hon i evig tacksamhetsskuld"," sjukligt och symbiotiskt".
"De hjälps åt att upprätthålla bilden".

Tror hon ligger nära sanningen där - H ger nämligen näring, det är från både håll och därav kan jag inte se henne som ett förtryckt passivt offer som är så rädd som vissa påstår.

I deras dialoger sätter hon gränser. Säger rätt ut att han kan lägga ner.
Det ses tydligt när han totalt fastnar i att barn minsann ska åka cykel när sträckan är 1 km.
Punkt slut.
Han kan inte släppa och låter som grumpy ol' man, grälsjuk och helt nitisk.
Imnan han är klar har det skenat ända bort i framtiden och typ miljöutsläpp vs bil.
Han låter som en sur papegoja.
Det hade kunnat mynna ut i ett praktgräl med en annan person.

Läste en uppsats om partners till AS och den var minst sagt intressant bland alla hans egenheter. Respondenterna beskrev att vederbörande styr vardagen och partnern anpassar sig. Parerar. En väldigt uppstyrd relation beskrevs vilket väl iofs säger sig självt.

”Vi lever mer som syskon. Eller rättare sagt ”projektet familjen”.

Attwood, professorn jag tidigare citerat ur hans bok säger om att fruarna är extremt lojala.
.
Citera
2021-01-21, 14:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Min övertygelse har hela tiden varit att de digitala spåren kommer bli det som fäller GM och med dina IT-gräv ökar hoppet. Jag hoppas verkligen att dina intressanta undersökningar och upptäckter kommer till utredarnas kännedom.

Angående Xprivacy. Är det möjligt att han haft det igång när han var ute och mötte Mållgans på fredagsnatten och därför fick tillsänt sig en verifieringskod från Google som upptäckt en förändring på kontot?

Xprivacy den 7 oktober -18 då han visste att han fanns i ett nätverk 2 km bort då inloggning på Lenas Google skedde och det gjordes sökningar på hennes tidslinje 10, 11, 12, 13, 14 och 15 maj, SD:s namn, HD:s namn och inte minst på den epostadress som rimligen endast kan ha varit känd av SD och Lena?

Jag letar efter det förhör där något par nämner att HD fick skjuts av dom till Hjärtsa och att de då tog Lenas cache "My Real Six String". Jag fick den uppfattningen att HD då tog cachen samtidigt som dom gjorde.

Nu när jag tittar på loggarna ser jag at HD har loggat den samma datum och klockslag som SD, 28 febr- 18 kl 20:00 och båda har loggat som FTF. SD har loggat som HTD, medan HD loggat som SysterHax. Det är på hennes logg som texten återfinns.

"" Found It 2018-02-28
Loggade tidigare som en del i TeamOavidsson men har nu eget nic, Systerhax.
{'FTF'} @ 20:00
Hade precis avslutat onsdagspannkakan och diskuterat igenom morgondagens friluftsdag
med ena dottern, och gjort upp planer för torsdagsstädningen när en vän meddelar att det
finns en myst att lösa. Vi låg då 25 minuter back redan (Sabla skärmförbud vid måltider.
Måste nog överväga det där) men förstod vad som skulle göras. Våra kompetenser finns
dock på några andra ställen än just detta ämne, men ett långt samtal med vännen G
resulterade i en hyggligt snabb lösning.
Så här i efterhand måste det sägas att det var en riktigt snygg myst, men vid
lösningstillfället gavs inte tid till njutning, utan enbart maskinellt awäpnande av motståndet.
Dålig koll på kartan vid närmade av GZ gjorde att vi sökte på fel ställe först. Undrade hur
blind man kunde vara som missade en Large. Men när söket förflyttas till koordinaterna så
var ju fyndet omedelbart. Snygg och välarbetad burk. Kul att logga även för den som inte får
skriva överst TFTC
"

Möjligt att paret som skjutsade hem HD tog cachen, men att HD bara var på plats? Ingen som minns detta förhör?

Tillägg:

Tror att det är det här förhöret jag tänkte på, och jag mindes fel alltså:

A 162/71

"Hanna Davidsson
LHoch B har träffat Hanna i samband med geocaching. I samband med ett
event i januari/februari -18 berättade Hanna för dem att hon och Stefan skulle skiljas. Hon sa
att det inte handlade om Lena utan andra saker. Hon sa vidare att hon fortfarande var kär i
honom men att det "inte gick längre". Hanna sa att de var de första hon berättade för om det.
Hanna har sökt sig till B, som hon känt sig trygg med, och bland annat frågat om skjuts
till event samt om de ska geocacha tillsammans. I mars -18 skjutsade de hem Hanna efter ett
event och hon visade då sin nya bostad. Från fönster i bostaden kunde de se Lenas bostad. De
frågade Hanna varför hon valt att bo så nära Lena och Hanna sa att det var för att barnen
skulle ha nära mellan sina föräldrar. Hanna verkade nöjd i sin nya bostad, hon hade packat
upp, gjorde nya inköp och pratade om att renovera. Hon pratade inte om Stefan under den
perioden. Efter Lenas död har B och LH inte träffat Hanna. Den kontakt de
haft har varit mellan B och Hanna och har handlat om geocaching samt hennes mående.
Fyndplatsen
LH har inte varit på platsen där Lena hittades död, hon gick aldrig bakom planket
vid tillfället i mars då hon var där tillsammans med Hanna och B. Hon såg via telefonen
att cachen var förflyttad. Att Hanna följde med dem till platsen var med anledning av att hon
visste var cachen skulle finnas. Hanna berättade inget om platsen eller vem hon varit på
platsen tillsammans med
"

Tillägg 2:

A150/533

"Fyndplatsen
B har tagit nästan alla Lenas cacher, en av dem fanns vid platsen där Lena hittades död.
B var på platsen och letade efter cachen tillsammans med LH och Hanna
Davidsson. Anledningen att Hanna var med vid det tillfället var för att B och LH hade skjutsat hem henne efter ett event. I Messengerkonversationen framgår att
Hanna den 26:e mars frågade om hon kan få skjuts till och från ett eventet på tisdag. Hon
uppger sedan att han bor på F*ärdemansgatan 45. Bernt tror att det var vid det tillfället, efter
eventet på tisdagen, som de besökte platsen för att leta efter cachen,
B och Hanna letade efter cachen bakom planket samtidigt som LH tittade i sin
telefon en bit från dem. B och Hanna var vid ett träd som de trodde att cachen skulle
finnas i. De tittade runt men såg den inte. De var på platsen en kort stund och hann knappt
kolla efter den innan LH sa att hon sett att cachen förflyttats. Hanna visste hur
cachen såg ut och var den skulle finnas utifrån att hon tidigare hade loggat den.
Att de skulle
ta cachen var med anledning av Hanna berättade att de fanns en cach i närområdet. Hanna sa
inget annat om platsen och visste inte att cachen flyttats. Cachen hade flyttats då den blivit
förstörd. B och LH loggade senare cachen då den var placerad i
Varbergaskogen.
"
Senast redigerad av notknapparen 2021-01-21 kl. 15:16.
Citera
2021-01-21, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Intressant, då måste det finnas Telegram mellan dem två både före, efter och under tiden dessa misstänker jag.

2017-04-06 vet vi att SD ej vill prata mer i öppna forum ”då det hålls emot honom” och härefter övergås det till Telegram.

Håller med att det fattas mycket i it-analyserna och i redovisat material.

Faktiskt tror jag inte de riktigt vetat om vad de skulle fokusera på mtp allt raderat.

Tänker att det finns mycket som inte är medtaget i fup, eller ligger i det hemligstämplade materialet. Men viktigt att hålla isär är att Telegram kan användas på två sätt: dels via en installerad app, dels via ett webbaserat gränssnitt. Det är det sistnämnda (webben) som redovisas här i AB 343. LW hade inte appen installerad på den här mobilen.
Citera
2021-01-21, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag letar efter det förhör där något par nämner att HD fick skjuts av dom till Hjärtsa och att de då tog Lenas cache "My Real Six String". Jag fick den uppfattningen att HD då tog cachen samtidigt som dom gjorde.

Nu när jag tittar på loggarna ser jag at HD har loggat den samma datum och klockslag som SD, 28 febr- 18 kl 20:00 och båda har loggat som FTF. SD har loggat som HTD, medan HD loggat som SysterHax. Det är på hennes logg som texten återfinns.

"" Found It 2018-02-28
Loggade tidigare som en del i TeamOavidsson men har nu eget nic, Systerhax.
{'FTF'} @ 20:00
Hade precis avslutat onsdagspannkakan och diskuterat igenom morgondagens friluftsdag
med ena dottern, och gjort upp planer för torsdagsstädningen när en vän meddelar att det
finns en myst att lösa. Vi låg då 25 minuter back redan (Sabla skärmförbud vid måltider.
Måste nog överväga det där) men förstod vad som skulle göras. Våra kompetenser finns
dock på några andra ställen än just detta ämne, men ett långt samtal med vännen G
resulterade i en hyggligt snabb lösning.
Så här i efterhand måste det sägas att det var en riktigt snygg myst, men vid
lösningstillfället gavs inte tid till njutning, utan enbart maskinellt awäpnande av motståndet.
Dålig koll på kartan vid närmade av GZ gjorde att vi sökte på fel ställe först. Undrade hur
blind man kunde vara som missade en Large. Men när söket förflyttas till koordinaterna så
var ju fyndet omedelbart. Snygg och välarbetad burk. Kul att logga även för den som inte får
skriva överst TFTC
"

Möjligt att paret som skjutsade hem HD tog cachen, men att HD bara var på plats? Ingen som minns detta förhör?

Det här är väl en av de 17 raderade loggarna som HD alltså loggat två gånger om jag minns rätt.

Jag kommer inte ihåg när namnändringen på det tidigare gemensamma kontot gjordes, men det går kanske att se på loggremsan (gitarren) vilken nick som användes vid det tillfället. Nu verkar det dock inte bara vara normala "regler" om vilket nick som använts som åberopats här utan även någon form av privata överenskommelser mellan de inblandade. Det är kanske en orsak till att fotot av den aktuella loggremsan i trädet också blev så infekterad.

Frågan om HD varit med eller annars haft en moralisk rätt att dela den första loggningen kan man ha olika synpunkter på.

Frågan däremot om hon kände till platsen är kanske enklare att besvara. I samband med kontodelningen har man troligen även överfört alla "korrigerade koordinater" och privata anteckningar (tex koder till hänglås mm) till det nya kontot.

Tillägg: Efter en snabb titt i aktbilaga 162 sidan 47 så förefaller loggen vara signera med det gemensamma nicket.
Senast redigerad av Trie 2021-01-21 kl. 16:34.
Citera
2021-01-21, 15:39
Medlem
En fråga från en som inte begriper något om det här tekniska...

Masterna som täcker upp Hjärsta går i varandra som jag förstått och dessa är Varberga, Hj Bergmansväg och jag tror en tredje.

Om man befinner sig i området runt SD/HD:s adresser och ska ringa... kan vilken som av masterna ta emot min önskan? Visar det i alla tre att jag varit på plats?

Har det något att göra med hur många som ringer vid tillfället, blåst mm?
Citera
2021-01-21, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han besiktar byggnader och njuter av att underkänna. Det skevaste som byggts är deras relation.
Det är nåt med (falsk) trygghet, visioner om kärnfamiljen.
"Stefans två fruar" hette det i GC-världen. Men H vill det ska flyta som vanligt utåt sett, det ska upprätthållas fasader.
Eller som LW sa, han får vara hjälte, "hon i evig tacksamhetsskuld"," sjukligt och symbiotiskt".
"De hjälps åt att upprätthålla bilden".

Tror hon ligger nära sanningen där - H ger nämligen näring, det är från både håll och därav kan jag inte se henne som ett förtryckt passivt offer som är så rädd som vissa påstår.

I deras dialoger sätter hon gränser. Säger rätt ut att han kan lägga ner.
Det ses tydligt när han totalt fastnar i att barn minsann ska åka cykel när sträckan är 1 km.
Punkt slut.
Han kan inte släppa och låter som grumpy ol' man, grälsjuk och helt nitisk.
Imnan han är klar har det skenat ända bort i framtiden och typ miljöutsläpp vs bil.
Han låter som en sur papegoja.
Det hade kunnat mynna ut i ett praktgräl med en annan person.

Läste en uppsats om partners till AS och den var minst sagt intressant bland alla hans egenheter. Respondenterna beskrev att vederbörande styr vardagen och partnern anpassar sig. Parerar. En väldigt uppstyrd relation beskrevs vilket väl iofs säger sig självt.

”Vi lever mer som syskon. Eller rättare sagt ”projektet familjen”.

Attwood, professorn jag tidigare citerat ur hans bok säger om att fruarna är extremt lojala.
.

Klockrent, tack!
Japp, partners till AS är extremt lojala, för annars funkar inte relationen what so ever.
Sammanfattat:
Empatibrist
Stereotypier
Deras sätt, rigiditet.
Tvinga omgivningen t samma mönster
Kommunikationsproblem
Tjuriga
Behöver en förstående morsa till fru.
Problem m känslor.
Kyla och okänslighet.

Haha...det räcker för mig, jag blev övertygad att han var en Aspie och nu känns det bekräftat.
Jaja...som ett personporträtt av Stefan.
Japp, dessa kvinnor behöver vara beredda på lidande
och de kommer också få uthärda mycket.
Fy, för den lede.
Citera
2021-01-21, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vid bakhållet hade det nog räckt att stänga av platsdelningen typ och sen ta med sig mobilen. Hålla på att fippla på den nivån alltså.

Att krångla till det lämnar ju ofta bevis efter sig om man inte har koll på helheten fullt ut. Spår av manipulation alltså menar jag här.

7/10 är intressant. Han geocachar väl på förmiddagen eller? Sen åker han på konsert i Stockholm på kvällen. Fish och Moon Safari på Fryshuset runt 19:00.
Jag tror man missförstått hur han menar med ”2 km”.

Han tolkar den platsdata som finns dokumenterad från 7/10 att inloggningen skett i Varberga.
Och han menar ju då att han var inloggad på ett nätverk hemma då eftersom hans hem kanske är 2 km från Varberga då.

Det som i själva verket gäller för den karta som visas i samband med att någon sökt på något i Google är att kartan visar ett ungefärligt område. Ingen specifik plats. Är du i Stockholm i innerstan nånstans så visar kartan bara att du är nånstans på Norrmalm eller Östermalm kanske.

Men nåstans måste det här området ha sin utgångspunkt och då finns det en koordinat som bestämmer mittpunkten i det område som Google UPPSKATTAR att du befinner dig i. Det är den koordinaten polisen hittat och som SD menar är i Varberga.

Så i själva verket så kan det vara hemma hos SD sökningen sker. Det som talar mot det är ipadressen som inte går att spåra. Enligt utredarna iaf.

Så det som varken SD eller utredarna har full koll på är det att det område som visas är genererat att ”tidigare aktivitet” i Google platsdata.

Se exempel hör från när jag besökte Göteborg förra året:

https://www.bildtagg.se/bild/euz712apacv8wpw0xxsy9kj1

Kartans mitt har såklart en koordinat motsvarande den som hittas för Varberga. Men lite otydligt var jag faktiskt befann mig va?

Så en grov slutsats man kan dra av 7/10 är att någon som befinner sig i närheten av Varberga gör dessa sökningar. Och SD erkänner ju att han är 2 km från Varberga. Inom området som Google då kan mena är en ungefärlig plats när Google loggar platser för ”Min aktivitet”.

Man kan testa själv för att få belägg för denna teori, om man brukar ha platsdelning på, hur precist Google inte är genom att logga in på myactivity.google.com.

Klicka på ”Detaljer” så framkommer det här med ”Ungefärlig plats”.

Man fattar nu varför SD kom på att det var bra att han inte lämnade ut lösen till Google va?

Den som har gjort dessa sökningar har alltså haft platsdelning på i närheten av Varberga. Frågan är om SD är en person som skulle missa den detaljen?

Här är alltså ”beviset” för att koordinaten inte är sökt på i sig utan loggats när personen sökt på skärmdump mac 7/10:

https://www.bildtagg.se/bild/n8yq7491ulpy0zd39ak301sw

Intressant är att även LW:s sökning från 14/5 visar samma område...
Minns vad jag skrev om att platsen är baserad på ”tidigare aktivitet”.

Kan det vara ett tecken på att samma enhet används 14/5 och 7-10?
Kanske. Men det är lite otydligt redovisat i protokollet så man hade behövt kika själv för att veta säkert.
Kan även vara en sökning 7/10 från en annan godkänd enhet som varit kopplad till LW:s Google. All aktivitet samlas ihop på samma tidslinje i Min Aktivitet. Alltså den vi ser skärmdumpar på i akt 164.

Längst ner i skärmdumpen ovan ser man IT-forensikerns okunskap i hur ”Google Min Aktivitet” funkar.

164A/6 ff

21:09 den 14 maj skickar SD en platsdelning till LW från Varbergagatan. Är väl den som "spökar", dvs LW har klickat på platsdelningen. Jag uppfattar det som att den inte har med 7 oktober att göra överhuvudtaget?
Citera
2021-01-21, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det här är väl en av de 17 raderade loggarna som HD alltså loggat två gånger om jag minns rätt.

Jag kommer inte ihåg när namnändringen på det tidigare gemensamma kontot gjordes, men det går kanske att se på loggremsan (gitarren) vilken nick som användes vid det tillfället. Nu verkar det dock inte bara vara normala "regler" om vilket nick som använts som åberopats här utan även någon form av privata överenskommelser mellan de inblandade. Det är kanske en orsak till att fotot av den aktuella loggremsan i trädet också blev så infekterad.

Frågan om HD varit med eller annars haft en moralisk rätt att dela den första loggningen kan man ha olika synpunkter på.

Frågan däremot om hon kände till platsen är kanske enklare att besvara. I samband med kontodelningen har man troligen även överfört alla "korrigerade koordinater" och privata anteckningar (tex koder till hänglås mm) till det nya kontot.

Tillägg: Efter en snabb titt i aktbilaga 162 sidan 47 så förefaller loggen vara signera med det gemensamma nicket.

Nej, denna cach finns inte med i listan över de 17 raderade loggarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in