Citat:
Ursprungligen postat av
2anRules
Det beror nog på var man kom från. Jag var punkare när jag var riktigt ung och jag umgicks ofta med raggarna. Det var invandrarna som var några naturliga fiender.
Den enda gången jag höll på att ryka ihop med en raggare var på en fest, som dessutom var på deras motorgård. Raggaren i fråga var hyperröding och förtjänade därmed att få stryk.
Jag antar att det var annorlunda på sjuttio- och åttiotalen.

Själv var jag punkare i slutet av 70 talet och nåt år in på 80talet
Vi väsnades nog mest och tog nog mest intryck av Engelsk Punk, var bl.a på en spelning med Sex Pisols 1977.
Vi slogs väldigt sällan och några Raggare såg vi inte till, förutom några som kom från småorterna runt stan och de söp man glatt ihop med, eller när man åkte ut till kusinerna på rena bonn landet.
Sen när man gled in i 80 talet förändrades attityden och blev mer skinnskallar och Oj, då blev man mindre aktiv då man blev äldre och hade börjat jobba samt att jag inte riktigt gillade stilen med paki bashing.
Har några kompisar som blev kvar de flesta har gått ner sig och många som fokuserade mer på jobb eller studier.
Men någon stor rivalitet mellan raggare och punkare upplevde inte jag där jag växte upp under den tidsepoken.