2021-01-21, 12:31
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Verkar som det blivit ett surt uppvaknande för sekten och deras vanföreställningar?
https://i.imgur.com/BvawYiG.jpg

"Well, well, well, if it isn't the consequences of my own actions"
https://www.vice.com/en/article/xwnjx4/people-tell-us-how-qanon-destroyed-their-relationships

Redan grundinställningen tyder på att man inte riktigt hänger med i matchen.
Bara att komma på idén att fanatiskt stödja en skojare, fuskare, lögnare, mm är inte normalt.
Undrar innerst inne vad de hade väntat sig få för sitt engagemang och sina pengar.

Knappast att de fått det bättre under dessa 4 år. Och ändå går man nu ut och funderar över vad som hände.
Fan vad det är vackert att läsa
2021-01-21, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Redan grundinställningen tyder på att man inte riktigt hänger med i matchen.
Bara att komma på idén att fanatiskt stödja en skojare, fuskare, lögnare, mm är inte normalt.
Undrar innerst inne vad de hade väntat sig få för sitt engagemang och sina pengar.

Knappast att de fått det bättre under dessa 4 år. Och ändå går man nu ut och funderar över vad som hände.
Fan vad det är vackert att läsa

Frågan är vad dem 300 miljoner dollar man samlade in för alla tusentals rättegångar som skulle komma har tagit vägen? Det har samlats in pengar på alla möjliga vis. Sidney körde hårt på guldmynt med Trump
Senast redigerad av thegaming 2021-01-21 kl. 12:37.
2021-01-21, 12:43
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
Frågan är vad dem 300 miljoner dollar man samlade in för alla tusentals rättegångar som skulle komma har tagit vägen? Det har samlats in pengar på alla möjliga vis. Sidney körde hårt på guldmynt med Trump

De har inte spenderats utan finns nu på Trumpens konto. Det första han gjorde i samband med sin 180-gradersvändning var ju att sluta betala Giulliani, som var en dyr utgift.

Nej, man får nog ge Trumpen att han har gjort en riktigt smart (men omoralisk) Art of The Deal här. På sin väg ut från presidentposten så plockade han några hundra miljoner dollar från USA's fattigaste personer.
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2021-01-21 kl. 12:48.
2021-01-21, 12:44
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
“HOW COULD WE BELIEVE THIS FOR SO LONG? ARE WE ALL IDIOTS?”

Citat:
Jag hoppas dessa människor får den hjälpen de behöver.
Jag förstår tanken, men det är samtidigt mycket svårt att försöka hjälpa människor som inte vill bli hjälpta:
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Operation The Storm kommer att inledas 6 januari.
Då kommer ca halva det demokratiska partiet gripas och skickas till militärtribunalen i Guantanamo Bay.
De kommer försöka att mobilisera BLM & Antifa och det lär bli mycket oroligheter. Men de kan inte vinna eftersom Trump har majoriteten av armén med sig. De kommer att sätta in trupper över hela USA för att verkställa de militära arresteringar och slå ner upproren. Det kommer blir mycket popcorn och TV-tittande denna vecka.
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
Vet man globaliaternas slutmål dvs kontantfritt samhälle befolkningsminskning rasmixning samt chippning av människor.
För att kanalisera makt och resurser till 1%
2021-01-21, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

Jag förstår tanken, men det är samtidigt mycket svårt att försöka hjälpa människor som inte vill bli hjälpta:
Jag håller med.
Mindre skatt och defunda staten och dess agendor ja tack

Nä nu ska jag pyssla med min kryddodling.
2021-01-21, 12:58
Bannlyst
Citat:
Eller så är det så enkelt att du är lättlurad. Jag sätter mina pengar på det senare.
Nja själv trodde jag inte 100% på att trump skulle kunna ta ner träsket på 4 år. Men såklart man hoppades.

Globalisternas planer fortsätter, som biden sa, were back on track.

Nej tack till utveckling i västvärlden vi behöver en återgång till det hållbara.

Det positiva är att globalisterna har avslöjat sig ännu mer, deras tenktakler sträcker sig längre än vad vi anat.
Till och med på det här forumet så bedriver globalister påverkansoperationer.
2021-01-21, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Fast att säga att bevis har presenteras och sedan smutskasta den som faktiskt är både utbildade och i stor utsträckning placerade av trump är vääääldigt odugligt

Svammel. Bara att kasta tillbaka rakt i ansiktet på dig.

Hur mycket skit ska man behöva bemöta? "Placerad av Trump". Domare på 60 domstolar????
2021-01-21, 15:42
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Helt riktigt. Och fullt enig att det är skrämmande. Där borta i USA verkar detta beteende vara ännu mer utbrett. Så kan nog kanske bli värre här också, även om det förhoppningsvis kan avta något nu när den polariserande faktorn Trump är borta.

Ja, och gissningsvis kommer den här valfusk-charaden att få en rätt hård rekyl tillbaka mot rörelsen när den visar sig bara fejda ut.
Dom sista domstolsärendena avslutas snart, Powell m fl blir föremål för åtal för sina påståenden. Trump avslöjas med att använda dom hundratals miljoner dollar han samlade in för att utreda THE BIGGEST FRAUD IN AMERICAN HISTORY till helt andra saker...och en jävla massa människor kommer att få hårda straff efter att dom stormat Kapitoleum i tron att dom deltog i Trumps rättmätiga kamp för USA och konstitutionen.

Qanons börjar troppa av (och då är ändå dom som hängt kvar i flera år dom riktigt faktaresistenta foliehattarna), folk i häktena smälter så smått faktumet att Trump lämnade presidentposten med att uttrycka avsky mot dom (tji benådning! Dom användes till knarklangare och ekobrottslingar istället!)...osv.

Trump satsade allt på ett bräde, men hans brist på konsekvenstänk och impulskontroll blev hans fall. Inte en chans att han är tillbaka 2024, och inte en chans att någon av hans kidz axlar manteln och lyckas bli samma fenomen. He's fucked for life.
2021-01-21, 16:09
Medlem
Det är lite lustigt att efter förra valet när Trump vann så påstod Nancy Pelosi att det var valfusk styrt från utlandet. Men när Trump gör samma sak så blir han censurerad av hela big-tech.

https://www.youtube.com/watch?v=XXdE2wyDQQs
2021-01-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Klimatkrisen, check, vaccination - tja, jag är såklart vaccinförespråkare, det förekommer ju inte tvång någonstans mig veterligen, möjligtvis att länder kan hindra icke-vaccinerade att ta sig in men det är fortfarande upp till dig själv.

Censur på internet - här är jag kluven, och tycker definitivt att det är problematiskt när "big tech" tar den här typen av beslut i egna händer. Men när sociala medie-plattformar inte kan ta ansvar för innehållet som sprids, måste det helt klart utrymme finnas utrymme att sätta in åtgärder och begränsningar (som i fallet med Parler och appstore/google play etc).

Rättigheten att bära vapen är lustigt, för det är ju dels en unikt amerikansk företeelse som är svår för en icke-amerikan att ha någon åsikt om (förutom det uppenbara att samhällen med mindre vapen har mindre våld), men för övrigt har ju inte Biden någon generell anti-vapen policy (förutom möjligtvis att stärka kravet på background checks och förhindra kriminella att skaffa vapen, osv).

What else. Lag och ordning. Lustigt att Trump precis benådade hundratals brottslingar. Han benådade sin svåger som fuskat grovt med skatten, och flera brott därtill. Han benådade Bannon, som lurat mängder med amerikaner att bidra till en mur-insamling, när han själv behöll alla pengar.
Vad innebär ens lag och ordning? Om syftet är att samhällets nivå av brottslighet ska sjunka borde man rimligtvis titta på samhällen med låg brottslighet och se hur dom gör. Då märker man att dödsstraff och ett överflöd av vapen i samhället kanske inte är rätt medicin.

"Kulturarvet ska värnas" - också intressant därför att USA inte har särskilt gamla, egna traditioner. I Sverige skulle jag möjligen säga att den här debatten är mer relevant, eftersom vi har varit traditionellt mer homogent "svenska", och att vi på senare tid har fått mängder med nya kulturella och religiösa inslag. I USA, som var en kulturell smältdegel redan från början, är detta mer otydligt. Inga klassiska amerikanska högtider är heller utsatta, även om det inom populistisk konservatism ofta heter att det finns ett "krig mot julen" och liknande.

Om du med detta begrepp också menar homoäktenskap, abort och liknande liberala hjärtefrågor så är det nog bara att acceptera att tiderna förändras - alla moderna kulturer går i en liknande riktning.

Jag tror det är viktigt för din personliga utvecklings skull att du överger en så manikeisk världsbild, där meningsmotståndare är rubbade, och där det finns "ondska" eller "godhet".

Vad är det här?? En flashbackare som presenterar ett långt inlägg med sansad genomtänkt argumentation? Inte ett enda vänsterpack, Qtard, peddo, judesvin, eller annan förolämpning i hela inlägget?
Du måste trolla😊
2021-01-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Och du låter folk forska vidare hur mycket de vill. Din skyldighet, helt enkelt.

Google släcker ned alla sajter som spekulerar i valfusk. Kunde de skulle de släcka ned Flashback. Är nog bara en tidsfråga.

Lika rätt som att fortfarande forska i valet i Florida år 2000, som gav W. Bush segern.

Använd en annan sökmotor då. Eller är alla med på tåget?
2021-01-21, 17:38
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Haha! Ja, många idiotnissar i denna tråden som står i något hörn med svansen mellan benen. Både sjukt och skrämmande hur lättmanipulerade många självberömmande självtänkande människor är.
De är iaf idioter med stolthet.
Här finns det ett och annat balanserat inlägg åtminstone, önskar man se dom riktigt hardcore verklighetsförnekande foliehattarna rekommenderas Carl Norberg och hans följare... haha.

OnT:
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är lite lustigt att efter förra valet när Trump vann så påstod Nancy Pelosi att det var valfusk styrt från utlandet. Men när Trump gör samma sak så blir han censurerad av hela big-tech.

https://www.youtube.com/watch?v=XXdE2wyDQQs
Visst, it's all about power and control. Den som kontrollerar media kontrollerar befolkningen i stort som smått, från tankar till känslor. Det är inte svårare än så.

Sensmoralen?
Det är en avgrundsdjup skillnad mellan att ha rätt och få rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in