Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-21, 07:35
  #121
Medlem
”Komikern” som kritiserat honom kan sucks the dick. Supernolla som låter helt inövad när han ska plocka billiga pk-pinnar istället för att angripa roten till problemet.
Citera
2021-01-21, 08:10
  #122
Medlem
Känns som han har påtalat elefanten i det globala mediarummet.

Underligt varför all negativ uppmärksamhet riktas mot honom istället för det han belyser. Don’t hate the messenger.

Kan det vara så att de som kritiserar honom mest i själva verket själva arbetar inom sexualiseringsbranschen?
__________________
Senast redigerad av columbus13 2021-01-21 kl. 08:15.
Citera
2021-01-21, 08:24
  #123
Medlem
Medelkasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tik Tok verkar vara värsta skit-appen för bekräftelse, småbrudarna som lägger upp sin "vuxendans" måste ju helt sakna vuxna vettiga förebilder. Här kan man verkligen tala om att objektifiera sig själv. Tyvärr saknar småtjejerna självinsikt

Vlad Reiser har gjort helt rätt när han belyser detta sjuka fenomen.
Ja, han verkade ju själv förstå hur känsligt ämnet var när han spelade in videon. Typiskt att budbäraren alltid ska skjutas när kritik mot kvinnors (flickors) bekräftelsesökande framförs, oavsett hur sjukt beteendet är.
Citera
2021-01-21, 08:39
  #124
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Kvinnor älskar att skapa drev.

När kommer de ge sig tro? När Vlad tagit sitt liv?
Vilken lucka har du sovit under?
Det är inte kvinnor som startat det här drevet.
Citera
2021-01-21, 08:41
  #125
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Ja, han verkade ju själv förstå hur känsligt ämnet var när han spelade in videon. Typiskt att budbäraren alltid ska skjutas när kritik mot kvinnors (flickors) bekräftelsesökande framförs, oavsett hur sjukt beteendet är.
Det du kallar budbäraren satt och sexualiserade och katalogiserade flickor ... Att han i efterhand försöker vända det till att han försökte belysa en problematik är ju bara strunt.
Han är en del av problematiken - vilket hans video visade.
Citera
2021-01-21, 08:53
  #126
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av columbus13
Känns som han har påtalat elefanten i det globala mediarummet.

Underligt varför all negativ uppmärksamhet riktas mot honom istället för det han belyser. Don’t hate the messenger.

Kan det vara så att de som kritiserar honom mest i själva verket själva arbetar inom sexualiseringsbranschen?

Jag håller med, ser faktiskt inte riktigt vad han gjorde som var så fel, vad som är fel här är väll faktumet att ingen klagar på big tech som låter dessa unga tjejer fläka ut sig gratis på deras platformar i utbyte för uppmärksamhet (vad de än säger så är det bara ett fåtal % som faktiskt tjänar pengar på detta, de flesta gör det gratis för att bli populära/få uppmärksamhet).

Jag säger som snubben i videon, vart fan är föräldrarna?
Citera
2021-01-21, 09:07
  #127
Medlem
Medelkasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det du kallar budbäraren satt och sexualiserade och katalogiserade flickor ... Att han i efterhand försöker vända det till att han försökte belysa en problematik är ju bara strunt.
Han är en del av problematiken - vilket hans video visade.
Jag har bara sett den ursprungliga videon och läst några av YouTube-kommentarerna till den. Har inte hört talas om Vlad Reiser tidigare, men jag fick intrycket att han är en dryg jävel som inte lyckades få igenom sitt budskap tillräckligt tydligt (TikTok-sexualisering av mindreåriga tjejer är sjukt) p.g.a. sin falska personlighet.

Misstänker att "i efterhand"-delen du nämner således förmodligen inte är en dålig efterkonstruktion eftersom signalen nådde fram till mig i hans ursprungliga video.
__________________
Senast redigerad av Medelkass 2021-01-21 kl. 09:11.
Citera
2021-01-21, 09:25
  #128
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Jag har bara sett den ursprungliga videon och läst några av YouTube-kommentarerna till den. Har inte hört talas om Vlad Reiser tidigare, men jag fick intrycket att han är en dryg jävel som inte lyckades få igenom sitt budskap tillräckligt tydligt (TikTok-sexualisering av mindreåriga tjejer är sjukt) p.g.a. sin falska personlighet.

Misstänker att "i efterhand"-delen du nämner således förmodligen inte är en dålig efterkonstruktion eftersom signalen nådde fram till mig i hans ursprungliga video.
Det är han gör är som om han rånat tanter eller våldtagit bara för att få igång en diskussion om att det är fel att göra det.
Dessutom -- i den första uppföljningen efter att han kritiserats så gick han ut och försvarade sig samt deklarerade att han inte skulle ta bort videon eftersom han inte gjort något fel utan andra moraliserade.
Först när kritiken blev massiv så valde han att backa och börja svamla om annat.

Det finns ingen som helst trovärdighet eller hederlighet det han gjort. Han är en lika god kålsupare som andra män på Tiktok som sitter och objektifierar barns uttryck. Han är en del av problemet helt enkelt.
Citera
2021-01-21, 09:39
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det du kallar budbäraren satt och sexualiserade och katalogiserade flickor ... Att han i efterhand försöker vända det till att han försökte belysa en problematik är ju bara strunt.
Han är en del av problematiken - vilket hans video visade.

Vad är det för fel med att katalogisera som han gör? Det är något techbolaget själva borde göra. Det borde finnas en självregleringsmekanism där platformens användare själva kan gradera/rapportera in anständigheten i inlägg.

Eftersom du väljer att lägga fokus på någon som påtalar detta istället för problemet i sig kan man ju undra vad du tycker om att unga flickor sexualiserar sig själva i utbyte mot pengar/uppmärksamhet.

Detta är alltså helt publika konton där 13åriga flickor i trosor gör sexuella anspelningar. Kan garantera dig att det finns sliskigare personer än Vlad Reiser som sitter på sin kammare och beskådar detta. Kanske även tar kontakt med helt fel intentioner.
Citera
2021-01-21, 09:51
  #130
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Jag håller med, ser faktiskt inte riktigt vad han gjorde som var så fel, vad som är fel här är väll faktumet att ingen klagar på big tech som låter dessa unga tjejer fläka ut sig gratis på deras platformar i utbyte för uppmärksamhet (vad de än säger så är det bara ett fåtal % som faktiskt tjänar pengar på detta, de flesta gör det gratis för att bli populära/få uppmärksamhet).

Jag säger som snubben i videon, vart fan är föräldrarna?
Och "Snygga boobs"?
Citera
2021-01-21, 10:11
  #131
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av columbus13
Vad är det för fel med att katalogisera som han gör? Det är något techbolaget själva borde göra. Det borde finnas en självregleringsmekanism där platformens användare själva kan gradera/rapportera in anständigheten i inlägg.

Eftersom du väljer att lägga fokus på någon som påtalar detta istället för problemet i sig kan man ju undra vad du tycker om att unga flickor sexualiserar sig själva i utbyte mot pengar/uppmärksamhet.

Detta är alltså helt publika konton där 13åriga flickor i trosor gör sexuella anspelningar. Kan garantera dig att det finns sliskigare personer än Vlad Reiser som sitter på sin kammare och beskådar detta. Kanske även tar kontakt med helt fel intentioner.
Att unga försöker söka uppmärksamhet och testa sina förmågor är fullt normalt och har förekommit i alla tider och alla kulturer.
Att vuxna vet sina gränser och axlar ansvaret som vuxna och istället för att utnyttja barnen ser dem som barn i den processen tycks dock vara för mycket att kräva av människor i Sverige idag.

Det är de vuxna som tittar och sexualiserar som är problemet - inte 13-åringarna.

De och sådana som dig som försöker begränsa flickor istället för att rikta dig mot män och kvinnor med sjuka lustar och fantasier.
__________________
Senast redigerad av micro113 2021-01-21 kl. 10:14.
Citera
2021-01-21, 10:14
  #132
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Jag håller med, ser faktiskt inte riktigt vad han gjorde som var så fel, vad som är fel här är väll faktumet att ingen klagar på big tech som låter dessa unga tjejer fläka ut sig gratis på deras platformar i utbyte för uppmärksamhet (vad de än säger så är det bara ett fåtal % som faktiskt tjänar pengar på detta, de flesta gör det gratis för att bli populära/få uppmärksamhet).

Jag säger som snubben i videon, vart fan är föräldrarna?
Att ranka flickor och kvinnor i en skala från 1-10 där 10 är pappas flicka och 1 är haram.

Du ser inte problemet i det sättet att se på flickor/kvinnor?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback