Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Duger det inte med RB:s egen teori om varför SE ville ha utstämplingstiden?
"Åt andra sidan så hade jag också fått uppfattning från massmedia att det var olika tidsuppgifter och tänkte kanske då att det var väl inte så mycket att bry sig om."
Att SE höll fast vid 23:20 i de inledande förhören kan också ha en förklaring. RB: "Då konstaterade vi sådär att det kan ju liksom vara någon minut senare då, så om det var 23:19 han stämplade så var det kanske 23:20 när han var ute på gatan."
P.S. Undras om SE skulle önska så här i efterhand, att han hade dragit det där passerkortet i dörren in till Skandia, efter måltiden. Istället för att bli insläppt av väktare. Det hade kunnat frikänna honom som "Grandmannen" i alla fall ...
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Menar du att det inte har så stor betydelse på 1min..
Om han inte är GM har det ingen betydelse..
Är han GM så har det otroligt stor betydelse...
Visst har en minut betydelse. Men SE var, som RB:s uttalande antyder, mest intresserad av att veta vid vilket klockslag han var ute på gatan. För i media var tiderna som sagt oklara när allting skedde.
Väktaren HO: "Och, ja, jag har pratat med honom ganska mycket, frågade om han haft mycket att göra och då sade han att han hade slutfört ett jobb som var tvungen vara klart för han skulle på semester nästa vecka. Sedan stod vi och pratade i ett par minuter. Och sedan ungefär 23:20 så skulle han gå iväg hem då för att ta sista t-banan hem."
Det här låter ju som ett samtal på minst 2 minuter, varvid SE kommer ut på gatan i tid för att höra i alla fall en knall, eller? Det kan förklara varför det redan är "folk omkring" kroppen när han anländer.
Men om SE nu var ute på gatan redan kl. 23:19, genom att skynda förbi ett par dörrar och inte ha det samtal som en av väktarna minns att de hade, var befann han sig då under lite mer än 2 minuter?
Gick det inte folk förbi på gatan som hade kunnat se honom, om han stod och tryckte någonstans?
Varför finns det ingen sådan observation?