2021-01-20, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja det är ju faktiskt konstigt..!!

Har man inget att dölja så lämnar man in vapnet direkt...

Man får väl förstå det som att vapensamlaren inte kände sig kallad eftersom han inte såg något utrymme för att hans vapen skulle ha använts vid mordet. Jag har inga fakta att gå på här men nåt säger mig att inte landets revolverägare stod i kö för att få sina vapen provskjutna.

Jag är heller inte det minsta förvånad att du tyckte det här var konstigt med ett gäng utropstecken efter.
Citera
2021-01-20, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Man får väl förstå det som att vapensamlaren inte kände sig kallad eftersom han inte såg något utrymme för att hans vapen skulle ha använts vid mordet. Jag har inga fakta att gå på här men nåt säger mig att inte landets revolverägare stod i kö för att få sina vapen provskjutna.

Jag är heller inte det minsta förvånad att du tyckte det här var konstigt med ett gäng utropstecken efter.

Men kan du hålla med om att många av kontigheterna eller lögner även överdrivna saker SE sagt o gjort gynnade han personligen från att vara GM...
Citera
2021-01-20, 00:59
Medlem
Citat:
Men uppenbart vill han hellre lägga tiden så sent som möjligt...

Han kan ju eg likabra säga 23:18 för hans kallprat med vakterna kan ju varat i 6min...

Varför skulle han vilja nåt med det? Tiden stämmer inte med det han sagt tidigare och går inte ihop med resten av vittnesmålet. Det är väl snarare uppenbart att han inte har nån koll på detta. Om han verkligen vill att folk ska tro att han stämplat ut 23.21 så kan han ju lika gärna lämna vittnesbåset direkt eftersom det han sen säger inte kan stämma.
Citera
2021-01-20, 00:59
Medlem
[quote=Bemp|74380077]Man får väl förstå det som att vapensamlaren inte kände sig kallad eftersom han inte såg något utrymme för att hans vapen skulle ha använts vid mordet. Jag har inga fakta att gå på här men nåt säger mig att inte landets revolverägare stod i kö för att få sina vapen provskjutna.

Jag är heller inte det minsta förvånad att du tyckte det här var konstigt med ett gäng utropstecken efter.[/QUOTEä

Även om man bor granne och spelar bridge med en reklamkonsulent som bevisligen befunnit sig på mordplatsen?
Citera
2021-01-20, 01:01
Medlem
Citat:
Men kan du hålla med om att många av kontigheterna eller lögner även överdrivna saker SE sagt o gjort gynnade han personligen från att vara GM...

Det kan man fråga sig. Har du nåt bra exempel?
Citera
2021-01-20, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobrow
Även om man bor granne och spelar bridge med en reklamkonsulent som bevisligen befunnit sig på mordplatsen?

Jag tror inte det fanns i vapensamlarens värld att Engström skulle skjutit Palme. Trots att han var reklamkonsulent.
Senast redigerad av Bemp 2021-01-20 kl. 01:11.
Citera
2021-01-20, 01:08
Medlem
Citat:
Nu kommer jag inte ihåg om du tror på CA mest...

Men om allt detta var istället mot CA vad hade du då tänkt ?

Vad menas med "allt detta"? SE och CA har väl inget gemensamt. Misstankarna mot CA av ett helt annat slag. Och de är väl inte särskilt starka heller.
Citera
2021-01-20, 01:14
Medlem
Citat:
Det kan man fråga sig. Har du nåt bra exempel?

Jo det har jag väl..

Han vill hellre säga 23:21 än 23:19 för det gör han mindre till GM

Han vill ha sagt att han också sprang i gränden om någon skulle påstå att dom såg SE springa i gränden men som GM...Han kan då åberopa förväxling..

Han påstod att han ville lämna vittnesmål till polisen på plats men blev nonchalerad för annars hade det varit konstigt eftersom han så gärna ville lämna vittnesmål på morgonen...

Igår såg jag hans språng i gränden ...Hans enda mål med detta är att springa ifatt polisen o lämna signalement !

Han springer till barackerna slut på 6-7 sekunder men ger upp direkt efter o traskar tillbaka till brottsplatsen !?

Vad var då tanken med det ?
Citera
2021-01-20, 01:16
Medlem
Citat:
Vad menas med "allt detta"? SE och CA har väl inget gemensamt. Misstankarna mot CA av ett helt annat slag. Och de är väl inte särskilt starka heller.

Jag tänkte om CA hade stämplat ut 23:19 o att han ljuger ...samt att signalementet stämmer hyffsat på honom så hade väl dom som tror på CA varit nästan 100% på att han är GM..
Citera
2021-01-20, 06:20
Medlem
Citat:
Nej, 0,24 ska det vara. Du får beräkningsgrunderna sen. Blir lite orolig när du kommer ihåg sånt här.

Du anser att Engströms avsaknad av alibi är ett tungt argument. Fine. Jag ser det väl mer som nån sorts bakgrund till att det över huvud taget finns en sån här tråd. Sen kanske orättvist att prata om alibi i sammanhanget. Engström fick aldrig chans att åberopa ett.

Jag säger inte att det är ett tungt argument, däremot tillräckligt för att inte utesluta honom. Vilket för mig är naturligt.
Citera
2021-01-20, 10:03
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
GM är inte kvar upo till en halv minut efter skotten. Var har du fått det ifrån?
Kan inte minnas vilket av vittnena som sagt det eller om det skall förstås som exakt en halv minut. Men det är flera åsyna vittnen som talat om en tidsintervall mellan 10-30 sekunder då GM stannat upp och tittar på den liggande OP.
Citera
2021-01-20, 10:07
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Men uppenbart vill han hellre lägga tiden så sent som möjligt...

Han kan ju eg likabra säga 23:18 för hans kallprat med vakterna kan ju varat i 6min...
Ja, det där går inte att komma runt att det är lite konstigt. Det konstiga är att han påstår sig höra skotten, varför inte bara säga att han kommit ut såpass sent att han inte alls hörde skotten. För de som ser SE som oskyldig lär det kvitta lika, men för de som ser SE som MGM så kan det kanske tarva sin gissning. Det lutar väl kanske åt att det där samtalet med väktare inte var så värst långt. Några ord bara, sedan hejdå och med raska steg iväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in