2021-01-20, 22:14
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Rykten sa att Stasi var inblandade i undanstädningen av Algernon.
Algernon hade på ett möte informerat om att de hade bevis för vapensmuggling. Samma dag går han baklänges framför ett tbanetåg i Stockholm. Utredningen lades ned. Svensk polis har inte juridisk möjlighet att eftersöka mördare utanför Sverige och Stasi hade ju inte sagt att "vi hjälper så gärna till". Var inget EuroPol kunde hjälpa till med.

Stasi samarbetade och utbildade RAF. De utbildade RAF på Smith&Wesson 357. Gissa vilken ammunition de använde? Metal piercing. RAF hade också motiv att hjälpa till. Hämnas för ambassadockupationen. RAF planerade kidnappning av Anna Greta Leijon men avslöjades innan.
Stasi hade gentjänster att kräva av RAF. Vilka tog på sig mordet 3 gånger efter mordet? RAF.
Första gången redan den 1:a mars kl 02:47 genom ett telefonsamtal till svenska ambassaden i Bonn.
På tyska sa en man ungefär "detta är RAF, vi har mördat er statsminister". Senare samtal angav att det var en hämnd för Holger Meins Kommandot.

Motiv, använde samma vapen och ammo, erkände mordet tre gånger, hade utfört terrordåd på svensk mark, hade stort kontaktnät i Sverige, vittnen säger att de hörde någon prata på tyska i walkie-talkie, Säpos PM anger att OP var skuggad en tid innan attentatet.

Ger också svar på varför det aldrig klarats upp. Även Stasi hade opererat på svensk mark.

Algernon, Cat Falck, Olof Palme.

Knuffad, dränkt? och skjuten.

Tinker, taylor, soldier, spy.

Mer troligt än reklamaren från Täby.

Glömde en sak.

RAF avrättade en chef för tyska motsvarighet till SAF med en Smith&Wesson med metal piercing i slutet av 1985.

Håll med om att det är lite för bra för att vara sant....

George Henry Bush var dessutom vice statsminister under Reagan innan han själv blev statsminister i USA och han hade makten att påverka samt tysta ner utredningen mot Bofors direktörer så utredningen lades därför ner!
Citera
2021-01-20, 22:18
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det säger lite om 80-talet att OP har mage att påstå att han utsätts för en hatkampanj samtidigt som han citerar sig själv där han utrycker sig som en liten mini-Lenin:

Jag tror efter de studier vi gjort, att det är korrekt att säga att Arbetsgivarföreningens propagandister i mycket framstår som hatets och illviljans kolportörer mot svensk arbetarrörelse

Det är inget problem att hitta folk med motiv att vilja bli av med OP. Frågan är vem av alla dem det var.

Bloggen är faktiskt riktigt bra trots att den inte längre uppdateras.
Men för att förstå Palme hatet under den tiden så måste man ha varit en vuxen man på den tiden när det begav sig.
Ja Arbetsgivarföreningen tyckte inte om löntagarfonderna men dom riktiga löntagarfonderna genomfördes aldrig utan det var en sorts nerbantade löntagarfonder som röstades igenom hösten 1983 men vad som hände sen efter demonstrationerna från svensk näringslivs sida pratas det tyvärr inte så mycket om idag.

Politiken som blivit efter Palmes död är den vi lever med idag på gott och ont!
Citera
2021-01-20, 22:24
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Rykten sa att Stasi var inblandade i undanstädningen av Algernon.
Algernon hade på ett möte informerat om att de hade bevis för vapensmuggling. Samma dag går han baklänges framför ett tbanetåg i Stockholm. Utredningen lades ned. Svensk polis har inte juridisk möjlighet att eftersöka mördare utanför Sverige och Stasi hade ju inte sagt att "vi hjälper så gärna till". Var inget EuroPol kunde hjälpa till med.

Enligt uppgifter så ville OP stoppa vapensmugglingen.

Stasi samarbetade och utbildade RAF. De utbildade RAF på Smith&Wesson 357. Gissa vilken ammunition de använde? Metal piercing. RAF hade också motiv att hjälpa till. Hämnas för ambassadockupationen. RAF planerade kidnappning av Anna Greta Leijon men avslöjades innan.
Stasi hade gentjänster att kräva av RAF. Vilka tog på sig mordet 3 gånger efter mordet? RAF.
Första gången redan den 1:a mars kl 02:47 genom ett telefonsamtal till svenska ambassaden i Bonn.
På tyska sa en man ungefär "detta är RAF, vi har mördat er statsminister". Senare samtal angav att det var en hämnd för Holger Meins Kommandot.

Motiv, använde samma vapen och ammo, erkände mordet tre gånger, hade utfört terrordåd på svensk mark, hade stort kontaktnät i Sverige, vittnen säger att de hörde någon prata på tyska i walkie-talkie, Säpos PM anger att OP var skuggad en tid innan attentatet.

Ger också svar på varför det aldrig klarats upp. Även Stasi hade opererat på svensk mark.

Algernon, Cat Falck, Olof Palme.

Knuffad, dränkt? och skjuten.

Tinker, taylor, soldier, spy.

Mer troligt än reklamaren från Täby.

Glömde en sak.

RAF avrättade en chef för tyska motsvarighet till SAF med en Smith&Wesson med metal piercing i slutet av 1985.

Håll med om att det är lite för bra för att vara sant....

Ja sånt finns det också bra böcker och jag äger några bra böcker varav två av samma författare som skrivit om Sveriges förhållanden samt haft tillgång till Stasi arkivet innan det förstördes av regeringen. Det är inte alls omöjligt att Palme var inblandad även där då han jobbade aktivit för säkerhetstjänsten innan han handplockades av Tage Erlander då han blev utbildnings/skolminister i slutet på 1960talet.

Algernon var från början Marin officier Första jagarflottiljen enligt en snabb sökning på internet.
Men hans titel som inspektör för vapenexport kan han ju ha fått på grund av sin militära bakgrund.
Att Stasi skulle ta risken och likvidera en sån högt uppsatt person på svensk mark låter otroligt men det var ju på slutet av 1980talet så det är inte alls otroligt att utländsk säkerhetstjänst var inblandad men jag tror inte på teorin om stasi då dom hörde hemma i Östtyskland.

Därför så finner jag det mer troligt att en torped typ Iran var inblandad kanske organisationen Contras då dom förekom väldigt mycket i min bok Svindlande affärer som handlade om Bofors!

OP stoppade faktiskt en vapen affär med leveranser av vapen redan 1984 om jag minns rätt som skulle till Iran.
Men sen så släppte han igenom nästa.

Det handlar om att ha bra kännedom om vilka personer som kan ha varit inblandade i såna saker.
Jag har mycket kännedom på grund av att jag läser mycket såna typer av böcker!
Senast redigerad av Musik.mannen 2021-01-20 kl. 22:32.
Citera
2021-01-20, 22:32
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
George Henry Bush var dessutom vice statsminister under Reagan innan han själv blev statsminister i USA och han hade makten att påverka samt tysta ner utredningen mot Bofors direktörer så utredningen lades därför ner!

Jag är övertygad att MOP har något med att OP ställde sig i vägen för den militärindustriella makten.

Ställ dig i vägen för dem och du röjs undan.

Sedan fanns det fler som ville städa undan OP.

Högerextremister, finanseliten gick bananas över löntagarfonderna och de höga skatterna, speciellt aktieskatterna, Sydafrika över OPs kampanj för handelsblockad, Israel över Sveriges stöd till Arafat, RAF för att de ansåg att OP mördat RAF medlemmar, Frikyrkliga som såg OP som satan, nationalister inom Säpo och militären (marinen speciellt) ansåg att OP var KGB-agent. CIA älskade inte OP eftersom han övergett dem och stödde Sovjets kärnvapenfriazon. OP sa mycket underligt sista tiden om att svenskarna skulle få anpassa sig till sämre levnadsvillkor och OP kritiserade marinen för att de pekade ut Sovjet som den stats som stod bakom ubåtskränkningarna. Det var starka reaktioner från polisen på den nya lagförslaget om att svensk polis skulle samarbeta med en ockupationsmakt och inte göra motstånd.

Det fanns motiv för många.

Frågan är vilka som sjösatte planen och tyckte det värt riskerna.
Citera
2021-01-20, 22:39
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ja sånt finns det också bra böcker och jag äger några bra böcker varav två av samma författare som skrivit om Sveriges förhållanden samt haft tillgång till Stasi arkivet innan det förstördes av regeringen. Det är inte alls omöjligt att Palme var inblandad även där då han jobbade aktivit för säkerhetstjänsten innan han handplockades av Tage Erlander då han blev utbildnings/skolminister i slutet på 1960talet.

Algernon var från början Marin officier Första jagarflottiljen enligt en snabb sökning på internet.
Men hans titel som inspektör för vapenexport kan han ju ha fått på grund av sin militära bakgrund.
Att Stasi skulle ta risken och likvidera en sån högt uppsatt person på svensk mark låter otroligt men det var ju på slutet av 1980talet så det är inte alls otroligt att utländsk säkerhetstjänst var inblandad men jag tror inte på teorin om stasi då dom hörde hemma i Östtyskland.

Därför så finner jag det mer troligt att en torped typ Iran var inblandad kanske organisationen Contras då dom förekom väldigt mycket i min bok Svindlande affärer som handlade om Bofors!

OP stoppade faktiskt en vapen affär med leveranser av vapen redan 1984 om jag minns rätt som skulle till Iran.
Men sen så släppte han igenom nästa.

Det handlar om att ha bra kännedom om vilka personer som kan ha varit inblandade i såna saker.
Jag har mycket kännedom på grund av att jag läser mycket såna typer av böcker!

PMa gärna bokförslag.

Om Stasi röjde undan Cat Falck och Algernon varför inte OP?
Men jag tror också det var för stort för Stasi men att de då kan ha anlitat Rote Arme Fraction.
Man ska komma ihåg att RAF var splittrat och uppdelat i olika kommandogrupper utan någon central ledare. Planeringen av Anna-Greta Leijon visar på att de var rätt galna och att de även agerade efter ockupationen av Västtyska ambassaden. OP utvisade även RAF medlemmar efter någon flygkapning om jag minns rätt. Kan minnas fel.
Citera
2021-01-20, 22:39
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Jag är övertygad att MOP har något med att OP ställde sig i vägen för den militärindustriella makten.

Ställ dig i vägen för dem och du röjs undan.

Sedan fanns det fler som ville städa undan OP.

Högerextremister, finanseliten gick bananas över löntagarfonderna och de höga skatterna, speciellt aktieskatterna, Sydafrika över OPs kampanj för handelsblockad, Israel över Sveriges stöd till Arafat, RAF för att de ansåg att OP mördat RAF medlemmar, Frikyrkliga som såg OP som satan, nationalister inom Säpo och militären (marinen speciellt) ansåg att OP var KGB-agent. CIA älskade inte OP eftersom han övergett dem och stödde Sovjets kärnvapenfriazon. OP sa mycket underligt sista tiden om att svenskarna skulle få anpassa sig till sämre levnadsvillkor och OP kritiserade marinen för att de pekade ut Sovjet som den stats som stod bakom ubåtskränkningarna.

Det fanns motiv för många.

Frågan är vilka som sjösatte planen och tyckte det värt riskerna.

Jag rekommenderar dig att läsa bloggen från den där författaren jag länkade till tidigare!
Då han lagt ut mycket information även där trots att han själv är död sedan många år pga ålder.
Hade jag fått möjlighet så skulle jag köpa boken direkt.
Det finns en serie dokumentärer ute på Svts öppet arkiv som är riktigt bra och som visar Sveriges dubbelspel med Nato under den tiden.

Men man ska inte snöa in sig för mycket för det fanns folk på hemmaplan som ville Palme illa men dom personerna som drabbades hårt av Sossarna politik är dom som media oftast inte gör TV program om.
Det finns självklart folk inom både den Politiska makten och inom den statliga televisionen som vet om sanningen men av rädsla eller att deras egen karriär ska drabbas negativt så har dom valt att tiga.

Jag tror att en sån Person som GW egentligen inte gillar Palme då hans karriär blev förstörd pga Geijer affären men han skulle inte tjäna något på att säga för mycket i tv även om han ibland ger sken av att veta mycket.
Citera
2021-01-20, 22:44
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Det säger lite om 80-talet att OP har mage att påstå att han utsätts för en hatkampanj samtidigt som han citerar sig själv där han utrycker sig som en liten mini-Lenin:

Jag tror efter de studier vi gjort, att det är korrekt att säga att Arbetsgivarföreningens propagandister i mycket framstår som hatets och illviljans kolportörer mot svensk arbetarrörelse

Det är inget problem att hitta folk med motiv att vilja bli av med OP. Frågan är vem av alla dem det var.

Menar du att Palme hatet skulle vara påhittat?
Palme var aldrig någon mini-Lenin det är däremot påhittat.
Reformerna kom på grund av andra orsaker inte på grund av Sossarnas politik mycket av det röda 1970talet är skrönor och påhittat för att det ska ha låta häftigt.

Reformerna kom på grund av industrin och gruvstrejken då Socialdemokraterna tvingades till eftergifter!
Citera
2021-01-20, 22:45
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
PMa gärna bokförslag.

Om Stasi röjde undan Cat Falck och Algernon varför inte OP?
Men jag tror också det var för stort för Stasi men att de då kan ha anlitat Rote Arme Fraction.
Man ska komma ihåg att RAF var splittrat och uppdelat i olika kommandogrupper utan någon central ledare. Planeringen av Anna-Greta Leijon visar på att de var rätt galna och att de även agerade efter ockupationen av Västtyska ambassaden. OP utvisade även RAF medlemmar efter någon flygkapning om jag minns rätt. Kan minnas fel.

Kidnappningen av Anna-Greta Lejon var en annan sak då var Västtyskland inblandade men hon var om jag minns rätt arbetsmarknadsminister.

Jag har även boktips om det!
Den planerade kidnappningen av Anna-Greta Lejon hette om jag minns rätt Operation-Gladio vilket ska varit namnet som Stay behind organisationen som ska ha varit inblandade.
Senast redigerad av Musik.mannen 2021-01-20 kl. 22:52.
Citera
2021-01-20, 22:45
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Jag rekommenderar dig att läsa bloggen från den där författaren jag länkade till tidigare!
Då han lagt ut mycket information även där trots att han själv är död sedan många år pga ålder.
Hade jag fått möjlighet så skulle jag köpa boken direkt.
Det finns en serie dokumentärer ute på Svts öppet arkiv som är riktigt bra och som visar Sveriges dubbelspel med Nato under den tiden.

Men man ska inte snöa in sig för mycket för det fanns folk på hemmaplan som ville Palme illa men dom personerna som drabbades hårt av Sossarna politik är dom som media oftast inte gör TV program om.
Det finns självklart folk inom både den Politiska makten och inom den statliga televisionen som vet om sanningen men av rädsla eller att deras egen karriär ska drabbas negativt så har dom valt att tiga.

Jag tror att en sån Person som GW egentligen inte gillar Palme då hans karriär blev förstörd pga Geijer affären men han skulle inte tjäna något på att säga för mycket i tv även om han ibland ger sken av att veta mycket.

LGWP har väl nästan tackat sin lyckliga stjärna för att han fick sparken pga Geijeraffären, utan den hade han inte blivit författare. Men det känns lite konstigt att LGWP som fick sparken av OP sedan är den privatspanare som utrett MOP mest.

Jag tror ingen inom SVT eller svenska politiker vet sanningen om MOP.
Kanske sista personen som var inblandad idag är död.

Tack för tipsen.
Citera
2021-01-20, 22:48
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Menar du att Palme hatet skulle vara påhittat?
Palme var aldrig någon mini-Lenin det är däremot påhittat.
Reformerna kom på grund av andra orsaker inte på grund av Sossarnas politik mycket av det röda 1970talet är skrönor och påhittat för att det ska ha låta häftigt.

Reformerna kom på grund av industrin och gruvstrejken då Socialdemokraterna tvingades till eftergifter!

Löntagarfonderna också?
Skattetrycket.
Jakten på småföretagare.
Dubbelspelet med Sovjet.
Vapensmugglingen.
Smugglingen av högteknologi via DDR.
Stödet till Honecker.

Hur kan man glömma löntagarfonderna?
De syftade till att få majoritet över företagen.
Citera
2021-01-20, 22:55
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:

Fortfarande försöker man städa upp OPs rykte som om hatet var ogrundat och att han inte bidrog till det själv. SVTs reportage efter KPs uthängning av SE var ren Sossepropaganda.

Det finns en vilja att framställa OP som en svensk Martin Luther King och ge honom en helgongloria.

"hatets och illviljans kolportörer"

OP var i otakt med tiden. Efter honom kom parabolerna som öppnade svenskens ögon, privatiseringar, mindre monopol, det var dags för nyliberalism som resten av västvärlden.

OP var en mini-Lenin.
Citera
2021-01-20, 22:57
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Löntagarfonderna också?
Skattetrycket.
Jakten på småföretagare.
Dubbelspelet med Sovjet.
Vapensmugglingen.
Smugglingen av högteknologi via DDR.
Stödet till Honecker.

Hur kan man glömma löntagarfonderna?
De syftade till att få majoritet över företagen.

Löntagarfonderna har jag redan kommenterat i tråden.
Problemet är att borgarna stal löntagarfonderna och försingrade alla pengar från Sveriges löntagare.
Men det skriver inte heller media så mycket om.
Det var en light version av Meidnerfonderna som röstades igenom hösten 1983 och som senare avvecklades av Bildts regering i början på 1990talet!

Det du rabblar upp är ämnen som redan finns i tråden men Palme hade ju fiender från alla samhällsklasser emot sig på grund av sitt dubbelspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in