2021-01-20, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Om man inte visste bättre så skulle man kunna tro att det handlar om en sekt där SD som en självutnämnd andlig ledare har trollbundit sin lilla skara med en stor dos hjärntvätt för att få dom att lyda sin guru blint.

Jo, frågan är bara hur sektmedlemmarna bäst avprogrammeras? Sektledarna brukar ju dessutom fortsätta lyckas styra sektmedlemmarna, fastän de sitter bakom galler.

När SD-gurun ska bryta ner sin beundrarskara brukar det vara gångbart rikta in sig på att stegvis förskjuta gränser. Så allt normaliseras gradvis i en nedbrytningsprocess. Ju fler ja-sägare desto fler att haka på, och hårdare grupptryck. Här lyckades han dock endast hitta 2 kvinnor, men det fick duga. Man kokar grodorna långsamt så de inte hinner upptäcka det absurt bisarra innan de är körda.

Säkert är SD, som sektledare skicklig på att upptäcka kvinnornas svaga punkter när han ska manipulera och kontrollera. Blir de besvärliga i en eller annan mening riskerar de att elimineras.
Citera
2021-01-20, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamen precis.
Därför anser jag att det är ett indicium som styrks av både vittnen och av deras egna konversationer att sådana möten sker av de skälen.

På det viset styrker det ju också ett antagande att mordplatsen bakom planket kan vara ett sådant liknande ställe. Det ligger perfekt till så att säga. Båda känner till det och det är extremt nära. Jag förmodar att om man vistas bakom planket, märker man av att ljuden från Rättarevägen och upp mot Byalagsgatan blir mycket dämpade.

Ja det naturliga är att dra sig mot motorvägssidan. Att ses inne i gyttret av bostäder skulle vara en otippad plats som menas då båda inte behöver uttala platsen under ”cykelsamtalet”. Det här var en plats de setts på innan måste man tolka det som.

SD känns som en person som inte ville synas med sin hemliga fjälla och därför hade markerade ”revir” där de kunde ses. Och då antagligen väldigt mycket på hans villkor.

Annars verkar Auto Call Recorder vara en betaltjänst efter tre dagars pröva-på. 6-7 dollar per vecka.
Helt klart värt i hennes situation.

Frågan är varför hon slutade med rutinen att automatisk spela in? Beror kanske mest på att de inte pratade så mycket i vanlig telefon (appens funktion bygger på trepartssamtal) utan körde samtal mest via Telegram. Finns ju sätt att spela in det också. Funkar med ”skärminspelning” och vissa appar.

Den här appen behövdes 2018 i Android för att spela in skärmen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hecorat.screenrecorder.free&hl=sv

Finns alltså en chans att LW haft denna app/tjänst lokalt i den försvunna mobilen men att det ej var exporterat till molntjänst typ Dropbox eller Google Drive av nån anledning.
Men högst troligt baserat på de fynd som gjorts så hade hon nog ingen sån app. Men de har inte presenterat så många av de drygt 300 appar (tyckte jag såg nån uppgift om det angående hennes andra mobil iaf) hon hade.

Ser i protokoll att just den mobilen, alltså hennes mobil som hittades i köket undersöktes först 2019-10-02...

164c/1395
Citera
2021-01-20, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Va? Vågade inte?
Hon tog sig nog inte så långt från husknuten.

Hon var deprimerad 2006 och avskydde sin nyfödda dotter som skrek mkt pga gluten och laktosintolerans.
SD satt då och googlade på hur man kamouflerar mord på sin dotter. H ville inte ha barnet säger han.

Längre fram i tiden vill hon att hela familjen ska dö i en bilolycka.
"FhL: Och att det även var aktuellt att hela familjen skulle gå samma öde till mötes.
SD: Ja hon hade nån tanke på nån bilolycka. "

Båda tillkännager hennes su-önskningar och deras mordplaner.
Han är den aktiva parten och hon den passiva.

Idag sitter friskskrivna H och tycker det var så begripligt. Hon jämför med anhöriga till svårt sjuka patienter. Underförstått så hade SD så svårt.

Tack och lov överlever döttrarna två omgångar med mordplaner.

Sen frisknar H till. Misstänker otrohet. Följer deras mobiler i Google maps och ringer hotellet i Sthlm.

Hennes fähund till man blånekar men LW erkänner vid konfrontation.

HD monitorerar SD. Kräver full access i mobil, kollar hans rörelser via Endomondo och rapport på vart han ska och vad han gör.
Han får visa runt i bilen med mobilen.
När HD är i närheten av hans mobil skickar han kodord RT till L.
Det krävs radiotystnad.

SD fortsätter sin otrohet.

H börjar ligga med Sillen, H tar ut skilsmässa, H skaffar lgh. Full koll på LWs lgh drygt 60 meter bort.

Hon vågar väldigt mycket.

Jo vars, så var det, och så blev det. Hanna vågade väldigt mycket, men det berodde säker på att hon hade en ny beundrare vid sin sida, hon var aldrig ensam utan hade 100% stöd och backning av Sillen som var kär i henne. De umgicks på helgerna, och under veckorna hade de mycket kärleksfullt utbyte. De talades vid, chattade, smsade, mailade och betedde sig som att de var förälskade. Tror det underlättade, att övergången inte krävde verklig självständighet, utan hon hamnade rakt i famnen på en stor kärleksfull famn.
Citera
2021-01-20, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, hon blev väl varse lite mer allvaret i det hela i samband med att hon pratade med K. Det var han som påpekade vikten av att dokumentera.

Jag vet att det finns minst två till som hon skickade mycket screenshots till och berättade för. SA och CvB till exempel.

Ja jag läser i KJs förhör att han stödde henne i polisanmälan.

Ser att han också backar upp normaliteten i SDs midnattsmöte hemma hos henne:

150 S.447
”Lena låg i princip med Stefan två, tre gånger i veckan, efter klockan tolv. Hanna, Stefans förra fru, tog sömntabletter och Stefan kunde därför smita ut. Lena har vid något tillfälle skickat information från appen Endomondo där man kan se "spår" på hur Stefan går till hennes bostad som loggats av en GPS. Kenneths uppfattning är att Lena och Stefan träffats hos Lena på nätterna de flesta gångerna. Stefan har varit ute och gått runt elva, tolv och gått in till Lena via altandörren som hon lämnat öppen”

KJs och LW kommunikation ser ut att ha varit mer eller mindre obefintlig i April/Maj.

Intressant att nämna är att i TR i försvarsförhöret säger KJ att vid ett tillfälle valde Lena och inte träffa SD på 1-2 månader och då ökade, vad han kallar, attackerna markant från SD.
Citera
2021-01-20, 14:59
Medlem
Hej @Avel

När jag analyserar mordet på LW så läser jag in mycket från de förhören som tidigare gjorts av polisen, noterar och skriver upp för att sedan därefter göra jämförelser vilket jag anser kan ge intressanta vägledningar.

Det vill säga, ligger det i personens ord, eller det ligger i personens ord.

Jag vill nu få ställa en fråga till dig med anledning av att jag vet att du har ett mycket stort intresse för det tidigare mordet på LW och att du också är väl bevandrad i detta mordfallet.

Frågan lyder: Hur tror du att gärningspersonen tog sig till brottsplatsen bakom bullerplanket under den sena Måndagskvällen den 14 Maj år 2018 ? ........ det vill säga, vilken väg tog gärningspersonen till
brottsplatsen ?
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-20 kl. 15:02.
Citera
2021-01-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det naturliga är att dra sig mot motorvägssidan. Att ses inne i gyttret av bostäder skulle vara en otippad plats som menas då båda inte behöver uttala platsen under ”cykelsamtalet”. Det här var en plats de setts på innan måste man tolka det som.

SD känns som en person som inte ville synas med sin hemliga fjälla och därför hade markerade ”revir” där de kunde ses. Och då antagligen väldigt mycket på hans villkor.

Annars verkar Auto Call Recorder vara en betaltjänst efter tre dagars pröva-på. 6-7 dollar per vecka.

Frågan är varför hon slutade med rutinen att automatisk spela in? Beror kanske mest på att de inte pratade så mycket i vanlig telefon (appens funktion bygger på trepartssamtal) utan körde samtal mest via Telegram. Finns ju sätt att spela in det också. Funkar med ”skärminspelning” och vissa appar.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hecorat.screenrecorder.free&hl=sv

Finns alltså en chans att LW haft denna app/tjänst lokalt i den försvunna mobilen men att det ej var exporterat till molntjänst typ Dropbox eller Google Drive av nån anledning.
Men högst troligt baserat på de fynd som gjorts så hade hon nog ingen sån app. Men de har inte presenterat så många av de drygt 300 appar (tyckte jag såg nån uppgift om det angående hennes andra mobil iaf) hon hade.

Ser i protokoll att just den mobilen, alltså hennes mobil som hittades i köket undersöktes först 2019-10-02...

164c/1395

Det är skrämmande hur mycket som gått fel. Slarv rent ut sagt.
I Lenas sopor låg det mobilskal slängda, brukade hon slänga sånt? Känns lite anmärkningsvärt med tanke på försvunna mobiler, simkort mm
Det hade ju hittats ett "kontankortsetui" i SDs sopor, som någon tack och lov fotat av. Men där och då ansågs det inte viktigt. Ett kontantkort som inhandlades av SD då han enligt egen utsago befann sig i svärföräldrarnas stuga, utan mobil...fast med fast telefon. Så det fanns inte wifi där? Datorer, olika uppkopplingssätt?
Allt är så fel från början
Citera
2021-01-20, 15:04
Medlem
Citat:
Vilka hjärnskador?
Hon har återgått till full tid och arbetar som Sjuksköterska. Hon kan väl inte ha hjärnskador eller vara smått retarderad om hon klarar det?
Finns inte en chans.

Nej, inte speciellt sannolikt att hon har hjärnskador om hon arbetar som sjuksköterska. Stod inget om det i fupen, vad jag minns? Men review kanske har stöd i någon neurosciense-forskning om att djupa och långvariga depressioner kan ge bestående hjärnskador eller något? Hon får väl återkomma och förtydliga vid tillfälle, om eller när hon har tid?
Citera
2021-01-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han är helt klart van vid att alltid ligga steget före i kanske de flesta situationer? Leva och leverera på en knivsegg? Inte leverera sanningar, men nästan. Tror inte han själv inser hur sjukt han beter sig. Han tror väl bara att han är supersmart.

Som detta att besöka mordplatsen...

Vi vet nu att HR ska besöka platsen. Om de inte redan har gjort det. Så om han traskar runt där så gör han bara bort sig ännu mer.

SD verkar vara en samling egenheter, och motsägelser, hela karln. Å ena sidan, en halvfärdig plan i bakhuvudet, å andra sidan, som verkar kunna äga rum impulsivt, i hastigt mod, lite när som, beroende på när triggern dyker upp, som utlöser den. Men offret är inte vem som helst.

En salig blandning: Ibland säger han sanningen medvetet, för han anser den inte hotande.
Andra gånger avslöjar han sanningen pga misstag/klantighet, då han inte förstår hur den kan misstänkliggöra honom.
Ytterligare ggr ligger han nära sanningen, men ljuger om det han uppfattar som känsliga bitarna.
Vissa tillfällen blåljuger han, tills han får läsa Fup, och då kan ändra i berättelsen efter behag.
Ibland blåljuger han, utan att ändra berättelsen.

Jo, supersmart känner han sig alla gånger.
Citera
2021-01-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Nej, inte speciellt sannolikt att hon har hjärnskador om hon arbetar som sjuksköterska. Stod inget om det i fupen, vad jag minns? Men review kanske har stöd i någon neurosciense-forskning om att djupa och långvariga depressioner kan ge bestående hjärnskador eller något? Hon får väl återkomma och förtydliga vid tillfälle, om eller när hon har tid?

När det gäller depressioner och hjärnskador (förändringar) finns forskning som påvisar att
strukturen i hippocampus (som bla hanterar korttidsminnet) krymper vid depression. Men med rätt behandling (KBT & medicinering) kan dessa återstimuleras.

Förr trodde man att skadade neuroner var förlorade för alltid men i dag vet man att dessa celler förökar sig och ”skadade” områden kan återstimuleras.

Med det sagt är det inte så att det glömda helt plötsligt koms ihågs.

För er som är intresserade (ser det är heta diskussioner i ämnet) kan jag tipsa om att läsa på om ”neuroplasticitet”.
Citera
2021-01-20, 15:36
Medlem
Citat:
10 ggr till en mordplats.

Tidigt skede också. Han vet väl inte om det är blodspår kvar el nåt ännu värre - men han kanske tog det som en vanlig skattjakt ihop m dottern.

Det är bara små glimtar via FUP om korkat beteende men ingen tycks reagera på nåt i den kretsen?
Varken hennes föräldrar, hennes väninna K eller JG.
Allt är normalt. Rubba inte våra cirklar. Lycka till.

Det som inte är normalt (läs rätt åt helvete) kan man förringa, förminska, trivialisera, rättfärdiga, omskriva, bortförklara, försköna eller helt blunda för.

Det du skriver om ovan kan jag personligen känna är något av de saker jag är mest allergisk mot i hela denna storyn. Det som gör att det kryper i mig, och gör att jag går igång.
Alla inblandade marionetter, nickdockor, pappersdockor, låtsasmänniskor och kasperdockor. Anita och televinken, buktalaren SD, som individuellt ger röst åt alla närmsta berörda, i sin enmans-föreställning. Möjliggörarna som släcker ner, för nu ska SD inta scenen och showen är igång.
Om alla kunde sluta vara förstående,
REAGERA, konfrontera och bli jordade i verkligheten.
Förljugenheten, är som ett täcke över hela teatern.
Citera
2021-01-20, 15:40
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

164c/1395

Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är skrämmande hur mycket som gått fel. Slarv rent ut sagt.
I Lenas sopor låg det mobilskal slängda, brukade hon slänga sånt? Känns lite anmärkningsvärt med tanke på försvunna mobiler, simkort mm
Det hade ju hittats ett "kontankortsetui" i SDs sopor, som någon tack och lov fotat av. Men där och då ansågs det inte viktigt. Ett kontantkort som inhandlades av SD då han enligt egen utsago befann sig i svärföräldrarnas stuga, utan mobil...fast med fast telefon. Så det fanns inte wifi där? Datorer, olika uppkopplingssätt?
Allt är så fel från början

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det fetade:
Det finns så mycket som kunde, och borde, ha gjorts annorlunda.
Så jäkla bedrövligt.
Citera
2021-01-20, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Avel

När jag analyserar mordet på LW så läser jag in mycket från de förhören som tidigare gjorts av polisen, noterar och skriver upp för att sedan därefter göra jämförelser vilket jag anser kan ge intressanta vägledningar.

Det vill säga, ligger det i personens ord, eller det ligger i personens ord.

Jag vill nu få ställa en fråga till dig med anledning av att jag vet att du har ett mycket stort intresse för det tidigare mordet på LW och att du också är väl bevandrad i detta mordfallet.

Frågan lyder: Hur tror du att gärningspersonen tog sig till brottsplatsen bakom bullerplanket under den sena Måndagskvällen den 14 Maj år 2018 ? ........ det vill säga, vilken väg tog gärningspersonen till
brottsplatsen ?

Jag vågar mig nog inte på att gissa ens men man kan nog tänka sig att det var mer eller mindre raka spåret. Han hade ju möjligheten att ta höger på Gläntvägen för att på så sätt runda det faktum att HD bodde nära korsningen Färdemansgatan/Skördevägen som annars är den naturliga vägen. Inte bra att bli sedd där.
Ibland undrar jag om HD sett honom när han faktiskt var ute och testade växlar en första runda och att det är det hon mörkar och bryter ihop över när fhl frågar om SD var hos henne den natten?

Men om man tänker att han lämnade/glömde mobilen hemma (enligt hans Google Maps som endast är presenterat med skärmdumpar...) och man tar med sista aktiviteten i den som utgångstid för hans avfärd och LW:s skrik som utgångstid för hans reträtt så har han kunnat ta en väldigt lång omväg till LW/brottsplatsen i teorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in