Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-18, 21:54
  #1
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Fanns ingen tråd här om CDPR så jag var tvungen att skapa en.

Väldigt hög värdering just nu på aktien men framtiden ser väldigt ljus ut. De senaste månaderna har även aktien fallit 40% tillsammans med resten av gaming-sektorn.

Cyberpunk 2077 släpps troligtvis nästa år eller 2020. Spelet har utnämnts till det mest efterlängtade spelet år 2018 och kommer troligtvis ligga på samma försäljningsnivå som RDR2 eller högre vid release (min amatörmässiga gissning). Ännu ett gott tecken är att gameplay tagits emot överväldigande positivt med hypen intakt.
Sen efter det får vi troligtvis ett nytt The Witcher. Och på den fronten har man redan bevisat att man kan släppa uppföljare som presterar bättre och bättre.

Företaget i sig är även det absolut bästa i världen när det kommer till att släppa kvalité och hålla sin kundbas nöjda på alla sätt och vis. Till skillnad från alla andra stora företag, så mjölkar man inte sina lojala spelare på deras sista ören med giriga moneygrabs. Istället har man som strategi att skapa fantastiska spel & upplevelser, vilket i sin tur får folk att mer än gärna öppna plånboken.

Att köpa aktier idag och hålla dem i 5 år tror jag kan bli en extremt lönsam.
Citera
2019-03-13, 22:21
  #2
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Aktien är upp nästan 40% sen jag skapade denna tråd. Fortfarande inga här som verkar intresserade

Ryktas om att Cyberpunk kanske släppt i år eller tidigt 2020. På E3 kommer vi troligtvis får se mer av spelet.
Citera
2019-03-14, 00:43
  #3
Medlem
dovAkins avatar
Vart fan köper man aktien?
Citera
2019-03-14, 13:16
  #4
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Vart fan köper man aktien?
Hos Avanza måste man ringa in till deras mäklare och be dem lägga ordern. Kostar tyvärr 750kr courtage dock.
Citera
2019-03-14, 16:03
  #5
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CASHFL0W
Hos Avanza måste man ringa in till deras mäklare och be dem lägga ordern. Kostar tyvärr 750kr courtage dock.
Nordea har 250 kr minsta courtage för Warzawa.
Citera
2020-12-20, 12:01
  #6
Medlem
Aktien störtdök efter att det meddelades att ps4 och Xboxone kunder får möjlighet till refund samt att spelet tas bort från store tills vidare. spelet har dock sålt bra på pc och på de nya konsolerna så flyter det bra. Just därför tror jag att detta bara är en shock effeck och så fort q4 rapporten är över och spelet är patchat så kommwr aktien normalisera sig till sommarens och höstens nivåer. Jag kommer därför köpa så fort börsen öppnar imorgon. Trist nog så är det svårt att hamdla i Polen så det får bli tracker certifikat på Avanza.
Citera
2020-12-20, 15:32
  #7
Medlem
Hur krångligt är det att inhandla aktier från CD Project Red från Sverige via t.ex. Avanza/Nordnet?
Citera
2020-12-20, 15:59
  #8
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierrotz
Hur krångligt är det att inhandla aktier från CD Project Red från Sverige via t.ex. Avanza/Nordnet?

Inte krångligt alls. Är nog bara och ringa mäkleriet så köper de in aktierna åt dig. Du bör dock kolla vad courtaget blir.
Citera
2020-12-20, 18:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Inte krångligt alls. Är nog bara och ringa mäkleriet så köper de in aktierna åt dig. Du bör dock kolla vad courtaget blir.

Jag har redan ringt och courtaget varierar mellan olika länder. I detta fallet ör det Polen och courtaget ligger på härliga 750 kronor.

Edit: du kan köpa tracker i avanza. Lite hittepå produkt men som läget ligger så är det det närmaste man kommer just nu.
__________________
Senast redigerad av gg1337 2020-12-20 kl. 18:37.
Citera
2021-01-20, 14:56
  #10
Medlem
Visst CDR fucka upp med lanseringen av Cyberpunk 2077 men ner 50% från toppen känns lite väl överdrivet.

Det negativa:
  1. Gruppåtala: Stämningarna verkar vara ganska svag, i alla fall enligt de bedömningar som jag hittat.
  2. Konsumentverket PL: Dom erbjuder både refund och försöker fixa felet så granskningen av polska konsumentverket borde inte resultera i nått allt för allvarligt.
  3. CP 2077 försäljning: Man kommer missa årsmålen då många avskräcktes av vad som hände. Men de siffror som CDR släppt om försäljningen har varit helt ok (har inkl refunds).

Det positiva:
  1. The Witcher på Netflix var en succé och kommer fortsätta inbringa intäckter och även fortsatt försäljning av spelet.
  2. The Witcher Mobil kommer snart att släppas, utvecklas av en separat studio så ingen koppling till problemen med CP 2077. Detta kan bli en enorm kassa ko speciellt med tv-seriens popularitet bakom den.
  3. Uppköp: Senaste två åren har det skett många stora köp av utvecklare. Senast köpte MS upp ZeniMax och känns som att det tvingar Sony till att köpa nått. Om inte det så har kinesiska spelutvecklare köpt stora andelar och ibland hela EU och US studior. Med det senaste raset så borde detta vara mer aktuellt än någonsin.
Citera
2021-01-20, 19:23
  #11
Medlem
airbuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gingo
Visst CDR fucka upp med lanseringen av Cyberpunk 2077 men ner 50% från toppen känns lite väl överdrivet.

Det negativa:
  1. Gruppåtala: Stämningarna verkar vara ganska svag, i alla fall enligt de bedömningar som jag hittat.
  2. Konsumentverket PL: Dom erbjuder både refund och försöker fixa felet så granskningen av polska konsumentverket borde inte resultera i nått allt för allvarligt.
  3. CP 2077 försäljning: Man kommer missa årsmålen då många avskräcktes av vad som hände. Men de siffror som CDR släppt om försäljningen har varit helt ok (har inkl refunds).

Det positiva:
  1. The Witcher på Netflix var en succé och kommer fortsätta inbringa intäckter och även fortsatt försäljning av spelet.
  2. The Witcher Mobil kommer snart att släppas, utvecklas av en separat studio så ingen koppling till problemen med CP 2077. Detta kan bli en enorm kassa ko speciellt med tv-seriens popularitet bakom den.
  3. Uppköp: Senaste två åren har det skett många stora köp av utvecklare. Senast köpte MS upp ZeniMax och känns som att det tvingar Sony till att köpa nått. Om inte det så har kinesiska spelutvecklare köpt stora andelar och ibland hela EU och US studior. Med det senaste raset så borde detta vara mer aktuellt än någonsin.


Negativt om de inte blir uppköpta):

Sabbat rykte. Jag tror släppet av det här otroligt hajpade spelet som visade vara sig en total katastrof kommer sätta djupa spår. Spelet tillkännagavs 2012, och 8 år senare släpper de den här sörjan som mötts av kritik på alla håll. Nu har jag visserligen inte spelat spelet, men det lär inte de stora potentiella köparna av aktien gjort heller.

Varav de två välkända spelserier de släppt, Wither o CP2077, så var den ena en "failure". Om det kommer speglas i bolagets inkomster återstår att se, men jag tror ryktet är skadat, och att det kommer dröja länge innan kursen är på samma nivå som den var innan släppet.
Citera
2021-01-20, 21:59
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbud
Negativt om de inte blir uppköpta):

Sabbat rykte. Jag tror släppet av det här otroligt hajpade spelet som visade vara sig en total katastrof kommer sätta djupa spår. Spelet tillkännagavs 2012, och 8 år senare släpper de den här sörjan som mötts av kritik på alla håll. Nu har jag visserligen inte spelat spelet, men det lär inte de stora potentiella köparna av aktien gjort heller.

Varav de två välkända spelserier de släppt, Wither o CP2077, så var den ena en "failure". Om det kommer speglas i bolagets inkomster återstår att se, men jag tror ryktet är skadat, och att det kommer dröja länge innan kursen är på samma nivå som den var innan släppet.

Ja ryktet är skadat ja men du har några fel i det du skriver.
1. PC versionen har trots buggar fått bra recensioner av gamers (asså inte företags recensioner de är skräp) kolla steam.
2. Dom har släppt 3 witcher spel inte ett och alla anses vara bra till utmärkta.
3. Dom tillkännagav CP 2013 men börja jobba på den först 2016 då the witcher 3 skulle bli klart först.

Kursen rusade idag vid 15 men har inte sett någon nyhet förutom att Gabe Newell hyllade spelet och önska dem lycka till med att fixa buggarna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback