Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Den tidigare cachen vid fyndplatsen
När Lena skulle lägga ut cachen My Real Six-String var inte hennes ben riktigt läkta och hon fick hjälp av samariten SD som såg sin chans att kunna FTF:a den?
Vid tiden för placeringen i slutet av februari -18 kan det förstås om SD kämpade extra mycket med att hålla sin glättiga fasad utåt, men han var kanske den som var i sämst psykiskt skick när han nyligen fått lov att skriva under en skilsmässoansökan och frun hade hittat nytt boende och börjat förbereda för flytt.
Samtidigt stängde Lena sin dörr för SD och markerade ett avslut när hon valde att placera en cache där de haft sina hemliga möten ”om hörnet” bakom planket? Klart att SD spelar snäll och hjälper till ändå att placera cachen? Han lovar att inte FTF:a den, men när ingen har loggat den efter 57 minuter kan han inte hålla sig?
SD tog FTF 59 minuter efter publiceringen 28/2 -18 och HD fick med automatik detsamma i samband med delningen av deras gemensamma konto TeamDavidss*n där hon tillgodogjorde sig teamets alla tidigare cacher till sitt konto Systerh*x. Vi delningen fick HD en riktigt fin statistik och FTF-sviter på cacher som LW med säkerhet visste att hon inte tagit och det blev det extra irriterande när hon fanns inskriven på cacher som hade en särskild betydelse för Lenas hemliga relation med SD?
Med stor sannolikhet var inte HD med fysiskt när SD tog FTF:en eftersom hon har exakt samma loggtext som SD fast med en kortare variant av det texttillägg som finns med i hennes delade loggningar. Loggar med den kortare texten tyder på att loggningen har ändrats eller är inlagda efter kontodelningen i mars – 18.
LW började ta bort loggar för HD och av någon konstig anledning blir hennes handsnickrade Softisskåp till My Real Six-String traschat.
Har det framkommit i FUP om vem som meddelade henne att cachen hade trashats innan hon gick ut och kollade att det stämde den 5 mars -18?
Men vittnar inte HD om att hon loggat den på plats med SD? Han skriver ”vi” i loggtexten i förhör och att hon har varit där två gånger för andra gången var det några vänner till henne som ville ta den efter att de åkt bil tillsammans/skjutsat HD(?)
Angående FTF:
149/79
”V:Näe jag tycker inte om o ta hennes cacher.. eh.. men eh.. ah.. låter så jävla.. åh låter så.. i sammanhanget så ba känns det såhär.. det låter så jävla barnsligt, löjl. .. liksom allting men näe det var.. eh den var ny, eh.. å vi bodde närmast, vi löste den uppgiften, det var en sån här myst man skulle lösa en del innan.. eh..
å vi åkte dit o var först på den.. ah.. jättelöjligt i sammanhanget känns det nu men.. ah men det är en sån där tävling somfinns inom geocaching.. man.. man ska vaförst, för det liksom.. det räknas hur många gånger man är först på olika burkar.
F: Kan du beskriva vart? Den fanns..
V: Eh.. ah.. eh.. eh.. jag vet att vi var på fel ställen. Vi var helt säkra på att eh.. för det här skulle va en stor burk stod det, för det står i beskrivningen.. det skulle va liksom en större burk i den här storleken nånting..”
Kan det ha blivit tjafs för att LW visste att SD tagit den själv?
Ingick Sixstring i de 17 cacherna som HD loggade efter LW:s död?
Edit: Hittade angående andra gången HD var där:
”V: Det vet inte jag.. eh.. eftersom vi redan har logga i den här så är det för mig totalt ointressant vart den flyttas för då går man inte.. man besöker den inte igen.. eh.. anledningen till att jag vet att den är flyttad var att jag var där sen med en annan eh.. eh.. som skjutsade hem mig o då sa jag har du tagit den här cachen, har du loggat den cachen? Eh nej.. ah men då kan vi väl stanna så kan du gå in o logga den.. eh.. o då gick vi dit.. å jag
sa.. men.. här satt den förut..
F: Å vem var du där med då?
V: Ehm... B heter han.. en pensionär..
F: B va heter han mer än B då?
V: Han heter... jaa.... P? tror jag.. han heter..
F: Vaii bor han då?
V: Han bor i Solhaga. Eh det var även med en annan som heter L.. som är hans särbo..
F: Vet du vad hon heter?
V: H.
F: H?
V: Men hon va aldrig med runt hörnet, hon stod kvar vid bilen..
F: Å när i tid är det som ni är där då?
V: Va kan det va.. det var ju.. ah det var ju mycket senare i alla fall.. ehh.. det vet jag ju men jag kan inte komma på.. vi hade varit på ett event.. jag knyter upp vissa grejer på event.. så därför det då vi har liksom träffats.. eh.. snacka om nördigt men sista semmel-eventet.. ah när åt man sista semlan.. när var det okej? Det var en tisdag kväll antagligen men eh.. ah..
F: Vilken månad är du i?
V: Jag hade ju flyttat, så i april.. april måste det va.
F: Men du.. den här platsen då.. va.. du som bor i området, va skulle du beskriva att det är för plats?
V: Ingen plats alls.. ingen som nån rör sig i, över huvud taget.. mer än han som bor där med solstolen.. det är nån som.. som har sin solstol där..”