2021-01-20, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag ligger lite efter i tråden, och minns inte var jag läste att du Avel skrev något om att tjänsten att kunna välja radera min och xxxs konversation inom xxx min/timmar har kommit till senare, under typ 2019.
Men här kan man se att Lena blir irriterad över att han raderar inte "bara i sin ände", vilket betyder att han radera även i hennes ände? Eller menar Lena enbart det han skriver?

A 164/80

Från screeenshot från Lenas mobil 2017-10-18:

LW: "Sluta att radera i chatten"
"Nöj dig med att rensa i din ände"
SD: "Vill köra enbart hemlig chatt med
automatisk raderlng "
"Tyvärr verkar det itne fungera på
morgonens bild eftersom Jag valde för
lång tid
"

LW: "Det är ofred"

SD: "Den är att skapa möjligheter till bättre
kommunikation. Skulle vara annat om
du inte hotade
"

LW: "Vad? Den försvann Ju?"
"Tydligen bäst jag säger det igen:"

SD: "Bra. Ser ej ut som den försvann. Får
alltid meddelande om din programvara
när jag skickar där
"
"Du behöver ej säga"
"Vi vet båda"

Minns också Telegram screenshots där det står angivet högst upp i chatten att meddelandet kommer att raderas inom xx minuter. Lena kan alltså se hur länge meddelandet kommer att finnas kvar synligt. Det borde då även SD kunna se vilken inställning Lena

Ja det där är ”self destruction” i Telegrams ”secret chat”. Man kan sätta timer på olika sätt på chatten och då går bådas meddelanden upp i rök.

Här ser man lite hur det kan se ut:

https://www.bildtagg.se/bild/6zevrgdgqommhv70zf66l9d
Senast redigerad av Avel 2021-01-20 kl. 14:15.
Citera
2021-01-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Den tidigare cachen vid fyndplatsen
När Lena skulle lägga ut cachen My Real Six-String var inte hennes ben riktigt läkta och hon fick hjälp av samariten SD som såg sin chans att kunna FTF:a den?
Vid tiden för placeringen i slutet av februari -18 kan det förstås om SD kämpade extra mycket med att hålla sin glättiga fasad utåt, men han var kanske den som var i sämst psykiskt skick när han nyligen fått lov att skriva under en skilsmässoansökan och frun hade hittat nytt boende och börjat förbereda för flytt.
Samtidigt stängde Lena sin dörr för SD och markerade ett avslut när hon valde att placera en cache där de haft sina hemliga möten ”om hörnet” bakom planket? Klart att SD spelar snäll och hjälper till ändå att placera cachen? Han lovar att inte FTF:a den, men när ingen har loggat den efter 57 minuter kan han inte hålla sig?

SD tog FTF 59 minuter efter publiceringen 28/2 -18 och HD fick med automatik detsamma i samband med delningen av deras gemensamma konto TeamDavidss*n där hon tillgodogjorde sig teamets alla tidigare cacher till sitt konto Systerh*x. Vi delningen fick HD en riktigt fin statistik och FTF-sviter på cacher som LW med säkerhet visste att hon inte tagit och det blev det extra irriterande när hon fanns inskriven på cacher som hade en särskild betydelse för Lenas hemliga relation med SD?

Med stor sannolikhet var inte HD med fysiskt när SD tog FTF:en eftersom hon har exakt samma loggtext som SD fast med en kortare variant av det texttillägg som finns med i hennes delade loggningar. Loggar med den kortare texten tyder på att loggningen har ändrats eller är inlagda efter kontodelningen i mars – 18.

LW började ta bort loggar för HD och av någon konstig anledning blir hennes handsnickrade Softisskåp till My Real Six-String traschat.
Har det framkommit i FUP om vem som meddelade henne att cachen hade trashats innan hon gick ut och kollade att det stämde den 5 mars -18?

Men vittnar inte HD om att hon loggat den på plats med SD? Han skriver ”vi” i loggtexten i förhör och att hon har varit där två gånger för andra gången var det några vänner till henne som ville ta den efter att de åkt bil tillsammans/skjutsat HD(?)

Angående FTF:
149/79

”V:Näe jag tycker inte om o ta hennes cacher.. eh.. men eh.. ah.. låter så jävla.. åh låter så.. i sammanhanget så ba känns det såhär.. det låter så jävla barnsligt, löjl. .. liksom allting men näe det var.. eh den var ny, eh.. å vi bodde närmast, vi löste den uppgiften, det var en sån här myst man skulle lösa en del innan.. eh.. å vi åkte dit o var först på den.. ah.. jättelöjligt i sammanhanget känns det nu men.. ah men det är en sån där tävling somfinns inom geocaching.. man.. man ska vaförst, för det liksom.. det räknas hur många gånger man är först på olika burkar.
F: Kan du beskriva vart? Den fanns..
V: Eh.. ah.. eh.. eh.. jag vet att vi var på fel ställen. Vi var helt säkra på att eh.. för det här skulle va en stor burk stod det, för det står i beskrivningen.. det skulle va liksom en större burk i den här storleken nånting..”

Kan det ha blivit tjafs för att LW visste att SD tagit den själv?

Ingick Sixstring i de 17 cacherna som HD loggade efter LW:s död?

Edit: Hittade angående andra gången HD var där:

”V: Det vet inte jag.. eh.. eftersom vi redan har logga i den här så är det för mig totalt ointressant vart den flyttas för då går man inte.. man besöker den inte igen.. eh.. anledningen till att jag vet att den är flyttad var att jag var där sen med en annan eh.. eh.. som skjutsade hem mig o då sa jag har du tagit den här cachen, har du loggat den cachen? Eh nej.. ah men då kan vi väl stanna så kan du gå in o logga den.. eh.. o då gick vi dit.. å jag
sa.. men.. här satt den förut..
F: Å vem var du där med då?
V: Ehm... B heter han.. en pensionär..
F: B va heter han mer än B då?
V: Han heter... jaa.... P? tror jag.. han heter..
F: Vaii bor han då?
V: Han bor i Solhaga. Eh det var även med en annan som heter L.. som är hans särbo..
F: Vet du vad hon heter?
V: H.
F: H?
V: Men hon va aldrig med runt hörnet, hon stod kvar vid bilen..
F: Å när i tid är det som ni är där då?
V: Va kan det va.. det var ju.. ah det var ju mycket senare i alla fall.. ehh.. det vet jag ju men jag kan inte komma på.. vi hade varit på ett event.. jag knyter upp vissa grejer på event.. så därför det då vi har liksom träffats.. eh.. snacka om nördigt men sista semmel-eventet.. ah när åt man sista semlan.. när var det okej? Det var en tisdag kväll antagligen men eh.. ah..
F: Vilken månad är du i?
V: Jag hade ju flyttat, så i april.. april måste det va.
F: Men du.. den här platsen då.. va.. du som bor i området, va skulle du beskriva att det är för plats?
V: Ingen plats alls.. ingen som nån rör sig i, över huvud taget.. mer än han som bor där med solstolen.. det är nån som.. som har sin solstol där..”
Senast redigerad av Avel 2021-01-20 kl. 13:38.
Citera
2021-01-20, 13:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han dementerar inte googlande, han minns inte.

Det är ett ordval som han mycket väl kan ha använt till L och likaväl att H uttalat.

Spelar det nån roll?
Hon ville inte ha dottern. .
Att vilja döda sin dotter är väl ändå problemet.
För att H var sjuk i djup depression.

Har hon PPD kan det se ut så här.
Även om det ser jävligt obehagligt ut.

Det är du medveten om?
Några år senare vill hon utrota familjen. Ett familicide.

Det är inte ordval bilolycka som är problemet.

Problemet är att hon slätar över det hela som frisk år 2018. Hon jämför hans lidande med anhöriga och att de önskar att den svårt sjuka ska slippa från.
Det är inte normalt öht.

Det är lika onormalt som att hon tar på sig skulden till att hon själv är orsak till att han är otrogen, hon är så förstående och överslätande.

Han är redo att mörda och kamouflera barnamord.
Dvs det hon ger uttryck för som sjuk.

Därav kan man undra över hennes andra empatistörda önskningar om död och skönt hon försvinner.
Hur tänker han om det?

Att hon skyddar en brottsling, den passiva men överslätande gällande den aktiva, kan man fundera på.

Jag är inte övertygad om att det är HD som inte vill ha barnet. HD hade psykiska problem med depression och frågan är vem det var som inte ville ha barnet.

Jag är absolut inte ute efter att bråka, utan har i nuläget inget som för mig styrker att det är HDs vilja som gäller här. Att det är hon som skulle vilja göra sig av med barnet eller familjen.

Att HD slätar över problemen med det som hon konfronteras med i förhören är problematiskt och svårt att tolka.

När förhören om "lösningarna" skedde hade HD sett insatsstyrkor anfalla SDs hus med hennes barn i, själv blivit häktad dagen efter, också hon misstänkt för mord. Hon var i dåligt psykiskt skick, ångestfylld, sömnsvårigheter och medicinerade. Hon har i tjugo års tid levt en gravt manipulerande man som svikit henne med lögner och otrohet. Jag tänker att den här kvinnan är så djupt präglad av SD att hennes egna jag är till en stor del utsuddad. Hennes bild av verkligheten är till stor del präglad av SDs versioner. Min teori.

Jag tror alltså att det är SD som vill ta bort barnet, att det är han som vill utplåna familjen. Inte för att lindra för HD, utan för att det är så han löser sina problem.
Citera
2021-01-20, 13:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Samtalet är en lördagkväll. Kl 23:06:45. Varar i 35 sekunder och SD säger antagligen innan han lägger på att han är där om 10 sek. Så då kan man ju kalkylera lite hit och dit med var de menar. Uppenbarligen är en plats de träffats på tidigare.

”Stefan svarar och Lena undrar vart hon ska gå. Stefan svänger ned mot Varberga centrum och sen vänster mot tunneln. Lena är på andra sidan tunneln ungefär där man svänger in när man ska smyga för grannarna och Stefan säger att dom ses om 10 sekunder.”

Där tunneln kommer ut från Varbergahållet så kan man ta höger på cykelbanan (eller vänster) och den vägen kommer man till cykelbron över Västerleden(väg 50, E18) som är samma motorväg som LW:mördas vid.

Om de möts precis på andra sidan tunnel där så finns en avskärmande likhet med den platsen vid tunneln och den vid brottsplatsen, nämligen likadant bullerskydd:

https://www.bildtagg.se/bild/l2hsd35yuxbinb2xwnx0jjb

Uppifrån ser man var tunneln kommer fram på Hjärstasida och var bullerskyddet/planket börjar.

https://www.bildtagg.se/bild/0nrn3u6r8tjb9ou0l8h7oj

Stämmer den platsen överens med telefonsamtalets mötesplats så har den alltså likheten att den ligger bakom samma ”länga” av bullerplank vid motorvägen.

Alltså är det en stor chans att de ses bakom planket även vid detta tillfälle men då samtidigt är det samma länga av plank vilket är det intressanta. Ostörda bakom planket men dock på cykelbana. 300 meter från LW:s bostad.

(Det är ett parti från ungefär Rättarevägen 1 och fram till brottsplatsen som det dock ser ut att vara en jordvall mot motorvägen istället.)

Jamen precis.
Därför anser jag att det är ett indicium som styrks av både vittnen och av deras egna konversationer att sådana möten sker av de skälen.

På det viset styrker det ju också ett antagande att mordplatsen bakom planket kan vara ett sådant liknande ställe. Det ligger perfekt till så att säga. Båda känner till det och det är extremt nära. Jag förmodar att om man vistas bakom planket, märker man av att ljuden från Rättarevägen och upp mot Byalagsgatan blir mycket dämpade.
Citera
2021-01-20, 13:55
Medlem
Citat:
Menar du att inte finns nån sorts planering?
Motsvarande omständigheter att han kan dömas för dråp som exempel.
Enbart affektutlöst i stundens hetta.
Att han inte övervägt att tysta ner LW, att han inte har nån sorts strategi i det hela.

Jag menar att planering är av olika grad.
Affektutlöst via trigger ihop m föreg planering (el typ mixed perp).
Planering behöver inte vara värst sofistikerad.

Funderar på hur tingen ska kombineras alltså så jag är idel öra.

Funderar dock hur det ska gå ihop med omständigheterna och resten.

Med tanke på hans utstuderade sätt, redo att googla på att kamouflera barnamord och att han är en strateg som tror han är kvarterspolis, förundersökningsledare, dataexpert och snudd på världsledande i GC världen eftersom han är så finurlig - och har ett motiv att tysta ner LW.
Planering ska givetvis bevisas men jag har svårt att se att han inte övervägt och planerat att få stopp på hotbilden LW.

Även om han sen är som en elefant i en glasbutik är en annan femma, spontan intill dumhet och stelbent som få.

Ingen planering. Men visst skulle han tycka att det var skönt om hon var borta. Men det är en annan sak. Så tänker många.

Hans planering innebär som i Monopol ”Gå direkt i fängelse utan att passera GÅ.
Han blir huvudmisstänkt av alla skäl i världen.

Om syftet med brottet (medelst inledande planering då) var att mörka ”otroheten” och få tillbaka HD så spelade han ett högre spel än Monopol.
Han hade i princip behövt ha med HD som medbrottsling.

Så därför drar polis och åklagare den hyfsat vettiga slutsatsen ändå att han bara kan göra detta med hennes ”medgivande”. Om planerat mord.

Därför blir hon också häktad.

Men jag tror de dragit fel slutsats om att han blandat in henne innan mordet.

Men på nåt sätt efter har hon en roll. Nåt mörkar hon.

Så jag tror han blev vansinnig på henne i stunden ja.
Citera
2021-01-20, 14:01
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, man kommer på sig själv med att sitta som en fågelholk, hur är det möjligt att SD inte fälldes.
Jag hoppas verkligen att åklagarna kan lägga fram "allt" är väl att ta i, med tanke på mängden dokument, men åtminstone påvisa hur SD fungerar och agerar. Någonting är inte som det ska
Jag tror att man saknade spår från brottsplats,DNA,mordvapen,vittnen och kameraövervakning m.m

Det vägde väl inte lika tungt att varannan medarbetare kallade han för psykopat.Annars så vill jag att vårat rättssytem föryngras lite så att det ska gå att fälla MG i framtiden.
Jag menar,så fort någon i framtiden kallar en MG för psykopat (utan kunskaper förstås) så är det livstid som gäller.
Citera
2021-01-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Svårt att glömma bilden på SDs ena dotter, stående precis vid kanten till ett stup, med armar och ben utsträckta. Vem placerar sitt barn på det viset för ett foto?

Minns du den bilden?
Kan ha sett bilden
Dottern är väl vuxen nog att ställa sig var den ville inför fotografering.

Okej,nästa bild då
Citera
2021-01-20, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nog ljuger hon alltid och undviker att svara när det hettar till och kommer till de avgörande frågorna. Svarar lagom luddigt och svävande eller inte alls. Skyller på dåligt minne, stress, trötthet, minnesluckor, spekulationer. Är ganska ointresserad av att samarbeta och delge information, levererar minimalt, är utpräglat misstänksam och på sin vakt. Dumtjurig.
Å andra sidan är hon skör och stresskänslig; fick uppsöka psykiatrin efter USA-resan. Förmodligen kvarstående effekter av en både långvarig och ovanligt djup depression. De åren lär inte ha passerat obemärkt förbi och hon får säkert kämpa hårt med att få ihop vardagen idag. Geocachingen har gjort henne gott och samtidigt tenderar hobbyn åt det fanatiska hållet, på liv och död.

SD har uttryckt att hon inte är som förut men tillräckligt frisk för att han ska vilja ha tillbaka henne. Ungefär så. Inte undra på att han försökte skydda henne från LWs obarmhärtiga sanningar och loggtjafs. Nu när hon äntligen var på väg att bli starkare.
HD - nyckeln till ett bekvämt liv för honom. Och schyssta svärföräldrar får han på köpet. Ställer upp i vått och torrt.

Istället för att bryta kontakten med föräldrarna så kan hon göra ett försök till att möta sin konflikträdsla, säga ifrån och tydligt markera sina egna gränser vid behov. En frigörelseprocess i vuxen ålder.
Familjen uppfattas som sluten, man trippar på tå för varandra och pratar hellre om vädret i Ö*ebro än mordet på svärsonens älskarinna. Ingen i familjen vill veta för mycket, man tystar ner sånt som kan väcka känsloreaktioner.
Föräldrarna verkar åtminstone ha en fin kontakt med barnbarnen och det är positivt.

Ser en medberoende kvinna med kolossalt låg självkänsla, där en upplevd tacksamhetsskuld står i vägen för frigörelse. Van vid hans udda och barnsliga personlighet, trygg med den. Hon får känna sig betydelsefull som ledsagare och bullmamma, samtidigt som han erbjuder henne trevlig samvaro i skog och mark, skratt, hemmasnickerier, liv och rörelse.

Olyckligt är det att hon efter så många år inte klarar av att se igenom falskheten och upptäcka hans oförmåga till sant givande. Liksom SD saknar hon kontakt med sitt känsloliv och förväntade instinktiva reaktioner uteblir.

Du skriver alltid inlägg som är insiktsfulla, sympatiska, förstående, balanserade, diplomatiska, empatiska, mogna, kloka och allmänt trovärdiga, så ock nu. Jag vill därför egentligen inte argumentera emot vad du skriver, men jag vill göra några tillägg, kommentera och utveckla några saker vidare.

Varför skulle Hanna behöva vara misstänksam eller på sin vakt mot polisen, om hon inte har något att dölja? Hon sitter och försöker skydda och försvara en mördare, det är en moralisk defekt. Vad gäller skörhet och stresskänslighet, så är det väl inget problem under ett förhör, så länge du håller dig till sanningen. Hon får ökat stresspåslag, för att hon ljuger, tror jag. Det är oerhört stressande att sitta och ljuga för polisen. Det framstår inte vidare skört, utan snarare nonchalant, att sitta och ljuga polisen rakt i ansiktet. Inget som av nödvändighet behöver kopplas till effekter av en långvarig och djup depression.

Det låter empatiskt att Stefan vill skydda Hanna från loggtjafs och Lenas obarmhärtiga sanningar, men sådan tolkar jag inte honom i Fup.Jag tror inte han gör speciellt mycket för andra människor, för andra människors egen skull. Snarare vill han dra nytta och vinning av sådant som gynnar hans eget ego. Jag tror främst han inte önskar framstå i dålig dager och att han är livrädd för att Hanna inte vill återförenas. Tidigare när H var sjuk och svag, så gjorde han precis som han önskade. Han ljög, bedrog, gaslightade, gick på kvällspromenader och låg med Lena. Ingen som frågade, la sig i, frihet att svika och dominera som han önskade.

Sedan håller jag med om att H har låg självkänsla, även om det inte är mätbart. Behöver en frigörelseprocess och försöka stå upp och lösa konflikter, kanske är hon också medberoende? Hon verkar ha grunda och ytliga familjereationer, som bygger på förnekelse. Det tycker jag är ohälsosamt, ytliga relationer, som undanhåller det som kokar under ytan. Inte bara till barn, utan lika gärna till barnbarn. Att själv vara ärlig och rak, med människor som saknar den inställningen brukar vara som att snacka med goddag yxskaft. De vet inte, förstår inte, minns inte, kan inte medge, ge ett sant erkännande. Är bara hotade och rädda. Där finns ingen upprättelse, för det brukar heta: Du har din sanning, och jag har min sanning, och nu behöver vi inte diskutera det vidare.
Senast redigerad av Mimmirider 2021-01-20 kl. 14:28.
Citera
2021-01-20, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är inte övertygad om att det är HD som inte vill ha barnet. HD hade psykiska problem med depression och frågan är vem det var som inte ville ha barnet.

Jag är absolut inte ute efter att bråka, utan har i nuläget inget som för mig styrker att det är HDs vilja som gäller här. Att det är hon som skulle vilja göra sig av med barnet eller familjen.

Att HD slätar över problemen med det som hon konfronteras med i förhören är problematiskt och svårt att tolka.

När förhören om "lösningarna" skedde hade HD sett insatsstyrkor anfalla SDs hus med hennes barn i, själv blivit häktad dagen efter, också hon misstänkt för mord. Hon var i dåligt psykiskt skick, ångestfylld, sömnsvårigheter och medicinerade. Hon har i tjugo års tid levt en gravt manipulerande man som svikit henne med lögner och otrohet. Jag tänker att den här kvinnan är så djupt präglad av SD att hennes egna jag är till en stor del utsuddad. Hennes bild av verkligheten är till stor del präglad av SDs versioner. Min teori.

Jag tror alltså att det är SD som vill ta bort barnet, att det är han som vill utplåna familjen. Inte för att lindra för HD, utan för att det är så han löser sina problem.
"Jag tror alltså att det är SD som vill ta bort barnet, att det är han som vill utplåna familjen. Inte för att lindra för HD, utan för att det är så han löser sina problem."

Låter som att han har slaktat hela familjen?
Just nu har SD problem med rättsväsendet,kan man förvänta sig att slakten/utplåningen fortsätter?
Citera
2021-01-20, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Jag tror att man saknade spår från brottsplats,DNA,mordvapen,vittnen och kameraövervakning m.m

Det vägde väl inte lika tungt att varannan medarbetare kallade han för psykopat.Annars så vill jag att vårat rättssytem föryngras lite så att det ska gå att fälla MG i framtiden.
Jag menar,så fort någon i framtiden kallar en MG för psykopat (utan kunskaper förstås) så är det livstid som gäller.

Fast det fanns ju spår på brottsplatsen.
Ringen hade spår av SD
Sperma från SD på Lenas kjol.
Det var endast spår från SD på brottsoffret. Ingen annan.
Citera
2021-01-20, 14:25
Medlem
Citat:
Nog för han verkar spritt språngande gränslös...
Men han nöjer sig inte med minnesplatsen.
Han ska väl få Ls DNA på skorna att låta naturligt.
Ett tiotal ggr bakom planket var ju inte tillräckligt övermaga:
Father of the year tar med sig sin ena dotter till mordplatsen bakom planket.

Ja inte tu tal om att synapserna mellan hans båda hjärhalvor har sina begränsningar. De hjälper dock inte honom att verka mindre gränslös iallafall. Liten utflykt till platsen för Lenas mord med dottern, intressant initiativ. Ja, undrar vad han återupplever där, vilka nostalgiska minnen det kan tänkas väcka? 10 ggr, ytterligare ett stereotypt beteende. Stackars barn, man rår inte för vem man föds hos.
Citera
2021-01-20, 14:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Den tidigare cachen vid fyndplatsen
När Lena skulle lägga ut cachen My Real Six-String var inte hennes ben riktigt läkta och hon fick hjälp av samariten SD som såg sin chans att kunna FTF:a den?
Vid tiden för placeringen i slutet av februari -18 kan det förstås om SD kämpade extra mycket med att hålla sin glättiga fasad utåt, men han var kanske den som var i sämst psykiskt skick när han nyligen fått lov att skriva under en skilsmässoansökan och frun hade hittat nytt boende och börjat förbereda för flytt.
Samtidigt stängde Lena sin dörr för SD och markerade ett avslut när hon valde att placera en cache där de haft sina hemliga möten ”om hörnet” bakom planket? Klart att SD spelar snäll och hjälper till ändå att placera cachen? Han lovar att inte FTF:a den, men när ingen har loggat den efter 57 minuter kan han inte hålla sig?

SD tog FTF 59 minuter efter publiceringen 28/2 -18 och HD fick med automatik detsamma i samband med delningen av deras gemensamma konto TeamDavidss*n där hon tillgodogjorde sig teamets alla tidigare cacher till sitt konto Systerh*x. Vi delningen fick HD en riktigt fin statistik och FTF-sviter på cacher som LW med säkerhet visste att hon inte tagit och det blev det extra irriterande när hon fanns inskriven på cacher som hade en särskild betydelse för Lenas hemliga relation med SD?

Med stor sannolikhet var inte HD med fysiskt när SD tog FTF:en eftersom hon har exakt samma loggtext som SD fast med en kortare variant av det texttillägg som finns med i hennes delade loggningar. Loggar med den kortare texten tyder på att loggningen har ändrats eller är inlagda efter kontodelningen i mars – 18.

LW började ta bort loggar för HD och av någon konstig anledning blir hennes handsnickrade Softisskåp till My Real Six-String traschat.
Har det framkommit i FUP om vem som meddelade henne att cachen hade trashats innan hon gick ut och kollade att det stämde den 5 mars -18?

Som vanligt intressanta tankar!

Nu minns jag inte om det framkommit här hur Lena fick veta att cachen trashats, men jag har alltid haft mina misstankar om vem som gjort det.

Jag har några gånger tänkt att kanske SD riktat blicken åt andra som möjliga för denna förstörelse. Som jag många gånger påpekat har ju SD försökt försvåra för Lena att placera caher nära hennes.

A 150/690
Förhör HÅ
"Cachnamn: "My real six string"
Cachen är publicerad 28:e februari. På platsen finns tidigare "mysteryfinalen" men den
flyttades då någon hade sönder den. Det finns en lång chatt kopplad till cachen. Bland annat
har Stefan lagt ut en cach för att störa Lenas cach. Kommunikationen är sedan 16:e februari.
23-24 februari finns en ordväxling mellan Lena och Jonas gällande problemen kopplade till
cachen. Fyndplatsen, där Lena hittades, kan vara upptrampad av geocachare som varit på
platsen.
"

Tillägg:
Jag har ju inte följt geocachingen via deras site, men nu börjar jag få tillbaka något minne av att någon nämnde något om den som var den sista som tog My Real Six string, ett nick som någon misstänkte. Var det SD som riktade blicken åt det hållet? Någon som minns det här?
Senast redigerad av notknapparen 2021-01-20 kl. 14:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in