Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Frågan är om han jobbade för Angleton eller om han användes av Angleton. Att han jobbade för CIA/US Intel råder det idag inga tvivel om. Frågan är i vilken utsträckning han visste vad han verkligen jobbade med och när.
Ja. Det var Angleton som basade för CIA-delen av mordutredningen. Räven utreder nattens räd i hönshuset. Hans bästa vän och f.d. chefen för CIA, Allen Dulles, satt på egen begäran med i Warrenkommissionen. Han hatade JFK intensivt sedan Bay of Pigs och som han rätteligen fick skulden och därpå sparken för.
"That little Kennedy, he thought he was a god!"
Fel. Han trodde att han var USA's folkvalda president.
Döm om hans förvåning.
Jag ska i mån av tid kolla runt om jag kan hitta mer konkreta bevis för DiEugenios scenario, vad han grundar det i.
Att CIA infiltrerade Garrisons utredning och använde US MSM att svartmåla honom och hans utredning, samt hotade/mutade (och förmodligen mördade) vittnen är i dag ställt bortom allt tvivel. I skenet av det så är uppgiften om att Angleton låg bakom 'Farewell' inte på något sätt någon "bombshell". Det är helt i linje med hur CIA bevisligen har agerat hela vägen från och med mordet 22 november 1963 fram till nutid.
Mörkläggning.
Om han jobbade för, ellar användes av. Har ingen betydelse. Om det går bevisa.
Det faktum att den pekar ut CIAs "wetworks division" som skyldiga, som ochså
knyts, till nassarna, och staybehind. Och där
Farwell America ochså
pekar ut chefen för fotfolket. William King Harvey som inblandad i mordet på JFK.
Om man försöker sätta dit CIA för något de ej gjort.... Det lär kosta.
Samma nivå som historian, där Palme säger till överste Oliver North
att han skall sätte dit USA framför FN. Samtidigt som Sverige smugglar värst av alla.
Massiv mängd böcker har skrivits om JFK.
Farwell America, är den enda jag vet som
blivit banlyst i USA.
Tror ej att en del, av cia, medvetet skulle försöka sätta dit den operativa sidan.
Det belyser då cia som helhet. Samt de farligaste killarna att reta upp.
Ochså intressant, att William King Harvey dog 1976. Samma år som HSCA började sin
utredning, många som dog det året.