2021-01-18, 18:10
Medlem
severustheemperors avatar
-
Senast redigerad av severustheemperor 2021-01-18 kl. 18:14.
Citera
2021-01-18, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Här är artikeln: https://kennedysandking.com/john-f-kennedy-reviews/farrell-joseph-lbj-and-the-conspiracy-to-kill-kennedy

The Failings of Farrell — Part TWO: Torbitt Document Madness

I) A Question of Timing

En sak som indevider som är intressarade av JFK mordet missar.
Är hur sanslöst svårt jobb det var att utföra.

Fordon i rörelse.

1. Får under inga omständigheter träffa Jacqueline Kennedy
2. Får under inga omständigheter träffa civila "åhörare"
3. Får under inga omständigheter träffa andra i bilen
4. Endast bakre skytt får träffa bil.

Inte konstigt att relativt få skott träffade...........

Har tyvärr, tappat en hårddisk. Annars så hade jag kunnat lägga upp protokollet från sjukhuset......
JFK såg ut som en nåldyna.... Minns ej exakt, 5 el 6 kulhål! (20+ år sedan jag studerade det hela)
Citera
2021-01-18, 19:17
Medlem
Citat:
Jim DiEugenio litar jag på om inget annat framkommer. Jo, det ingår i desinformationskampanjer att blanda sant med falskt för att det som är sant ska färgas av det som är falskt. Mer från DiEugenio:
“...it turned out that the guy who really wrote the book is a guy nobody had ever heard of, Philippe de Vasjoly. Philippe de Vasjoly was a former agent of the [The Service de Documentation Extérieure et de Contre-Espionnage] SDECE which is the French intelligence group. He had been kicked out of French intelligence because he had been suspected of being a double agent. Does anybody know who he was a double agent for?”

“And so it started out that de Vasjoly actually supervised the writing of “Farewell America.” Now, of course, in 1968 very few people knew that James Angleton was running Oswald, but if Garrison would have known that he probably would have arrested Herve Lemarre. So, this is the first example of what I call these diversions that enter the JFK case. And by the way, to this day people swear by this book, “Farewell America,” without knowing it was written as a project to James Angleton.”

https://kennedysandking.com/john-f-kennedy-reviews/caufield-jeffrey-h-m-d-general-walker-and-the-murder-of-president-kennedy
Angleton var som sagt chefen för CIA's kontraspionage och använde Oswald som "dangle" i Sovjet i jakten på "Popov's mole" innan han togs hem till USA igen och användes som "commie patsy" i mordet på JFK.

Det var ju i så fall smart att sätta dit Oswald, om han verkligen jobbade för A.
A. är ju den sista de ville ha till att utreda mordet. Om A. verkligen beställde utredningen,
som sedan blev publicerad som Farwell America. Så visar det ju på att A. valde en extern källa
för att utreda Permindex, William King Harvey och William Colby.
Kan man bevisa att A. beställde utredningen, så är det ett "bombshell" utan dess like.
Citera
2021-01-19, 08:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
En sak som indevider som är intressarade av JFK mordet missar.
Är hur sanslöst svårt jobb det var att utföra.

Fordon i rörelse.
Här håller jag nog inte med, om det var professionella skyttar. Föraren av JFK's limo ställer sig dessutom på bromsen från och med första skottet och hade inte huvudskottet träffat där och då så hade föraren stannat limon helt fram till dess ett dödande skott träffar.

Om det däremot var Oswald enkom och med det påstådda mordvapnet, så ja, då hade det varit sanslöst svårt med dennes dokumenterade skjutförmåga.

Citat:
1. Får under inga omständigheter träffa Jacqueline Kennedy
Omöjligt att veta. Förmodligen ville man undvika det.

Citat:
2. Får under inga omständigheter träffa civila "åhörare"
James Tauge?

Citat:
3. Får under inga omständigheter träffa andra i bilen
Guvenör John Connally?

Citat:
4. Endast bakre skytt får träffa bil.
Hålet i vindrutan?

Citat:
Inte konstigt att relativt få skott träffade...........
Det är fortfarande oklart hur många skott som träffade/missade och var.

Citat:
Har tyvärr, tappat en hårddisk.
Aj. Jobbigt.

Citat:
Annars så hade jag kunnat lägga upp protokollet från sjukhuset......
JFK såg ut som en nåldyna.... Minns ej exakt, 5 el 6 kulhål! (20+ år sedan jag studerade det hela)
Vilket sjukhus? Parkland eller Bethesda?
Senast redigerad av onopono 2021-01-19 kl. 08:41.
Citera
2021-01-19, 08:41
Avstängd
Citat:
Det var ju i så fall smart att sätta dit Oswald, om han verkligen jobbade för A.
Frågan är om han jobbade för Angleton eller om han användes av Angleton. Att han jobbade för CIA/US Intel råder det idag inga tvivel om. Frågan är i vilken utsträckning han visste vad han verkligen jobbade med och när.

Citat:
A. är ju den sista de ville ha till att utreda mordet.
Ja. Det var Angleton som basade för CIA-delen av mordutredningen. Räven utreder nattens räd i hönshuset. Hans bästa vän och f.d. chefen för CIA, Allen Dulles, satt på egen begäran med i Warrenkommissionen. Han hatade JFK intensivt sedan Bay of Pigs och som han rätteligen fick skulden och därpå sparken för.

"That little Kennedy, he thought he was a god!"

Fel. Han trodde att han var USA's folkvalda president.

Döm om hans förvåning.

Citat:
Om A. verkligen beställde utredningen,
som sedan blev publicerad som Farwell America. Så visar det ju på att A. valde en extern källa
för att utreda Permindex, William King Harvey och William Colby.
Kan man bevisa att A. beställde utredningen, så är det ett "bombshell" utan dess like.
Jag ska i mån av tid kolla runt om jag kan hitta mer konkreta bevis för DiEugenios scenario, vad han grundar det i.

Att CIA infiltrerade Garrisons utredning och använde US MSM att svartmåla honom och hans utredning, samt hotade/mutade (och förmodligen mördade) vittnen är i dag ställt bortom allt tvivel. I skenet av det så är uppgiften om att Angleton låg bakom 'Farewell' inte på något sätt någon "bombshell". Det är helt i linje med hur CIA bevisligen har agerat hela vägen från och med mordet 22 november 1963 fram till nutid.

Mörkläggning.
Citera
2021-01-19, 08:51
Medlem
Citat:
Här håller jag nog inte med, om det var professionella skyttar. Föraren av JFK's limo ställer sig dessutom på bromsen från och med första skottet och hade inte huvudskottet träffat där och då så hade föraren stannat limon helt fram till dess ett dödande skott träffar.

Om det däremot var Oswald enkom och med det påstådda mordvapnet, så ja, då hade det varit sanslöst svårt med dennes dokumenterade skjutförmåga.

Omöjligt att veta. Förmodligen ville man undvika det.

James Tauge?

Guvenör John Connally?

Hålet i vindrutan?

Det är fortfarande oklart hur många skott som träffade/missade och var.

Aj. Jobbigt.

Vilket sjukhus? Parkland eller Bethesda?

Det var menat som Hypotes. Baserat på att man ville sälja in en skytt. Skulle varit tydligare.

Nej, det är inte enkla skott. Ägnat tid, praktiskt och teoretiskt i ämnet.
Går inte jämföra skytte mot tavla, mot äkta "cold bore shot" , rörligt mål, okänd hastighet, med fullt arenalinpåslag. Innan bilen saktade ned/stannade. Så for skotten vilt omkring.

Skotten i bil, ser jag som problem de försökte dölja. Och är just ett ex. på att det
ej är enkla skott.

Gröna baskrarna gick igenom, mordet på sin "wetworks" utb. Antal skyttar, placering, hur många skott, osv. Väldigt detaljerat.

Minns ej säkert. Bästa minnesbild. Anteckning, läkare, parkland.

Innan du frågar. Har ej kvar utb. manual heller. Samma hårdisk.
Citera
2021-01-19, 09:29
Medlem
Citat:
Frågan är om han jobbade för Angleton eller om han användes av Angleton. Att han jobbade för CIA/US Intel råder det idag inga tvivel om. Frågan är i vilken utsträckning han visste vad han verkligen jobbade med och när.

Ja. Det var Angleton som basade för CIA-delen av mordutredningen. Räven utreder nattens räd i hönshuset. Hans bästa vän och f.d. chefen för CIA, Allen Dulles, satt på egen begäran med i Warrenkommissionen. Han hatade JFK intensivt sedan Bay of Pigs och som han rätteligen fick skulden och därpå sparken för.

"That little Kennedy, he thought he was a god!"

Fel. Han trodde att han var USA's folkvalda president.

Döm om hans förvåning.

Jag ska i mån av tid kolla runt om jag kan hitta mer konkreta bevis för DiEugenios scenario, vad han grundar det i.

Att CIA infiltrerade Garrisons utredning och använde US MSM att svartmåla honom och hans utredning, samt hotade/mutade (och förmodligen mördade) vittnen är i dag ställt bortom allt tvivel. I skenet av det så är uppgiften om att Angleton låg bakom 'Farewell' inte på något sätt någon "bombshell". Det är helt i linje med hur CIA bevisligen har agerat hela vägen från och med mordet 22 november 1963 fram till nutid.

Mörkläggning.

Om han jobbade för, ellar användes av. Har ingen betydelse. Om det går bevisa.

Det faktum att den pekar ut CIAs "wetworks division" som skyldiga, som ochså
knyts, till nassarna, och staybehind. Och där Farwell America ochså
pekar ut chefen för fotfolket. William King Harvey som inblandad i mordet på JFK.

Om man försöker sätta dit CIA för något de ej gjort.... Det lär kosta.
Samma nivå som historian, där Palme säger till överste Oliver North
att han skall sätte dit USA framför FN. Samtidigt som Sverige smugglar värst av alla.

Massiv mängd böcker har skrivits om JFK. Farwell America, är den enda jag vet som
blivit banlyst i USA.

Tror ej att en del, av cia, medvetet skulle försöka sätta dit den operativa sidan.
Det belyser då cia som helhet. Samt de farligaste killarna att reta upp.

Ochså intressant, att William King Harvey dog 1976. Samma år som HSCA började sin
utredning, många som dog det året.
Citera
2021-01-19, 09:38
Medlem
Citat:
Frågan är .......

Jag gissar på att ni sett direktsändnigarna, från första timmen, efter mordet?

Redan då så kommer det ut att skottet som fick JFKs huvud att explodera kom, snett framifrån höger!

Sedan började historiarevisionen!
Citera
2021-01-19, 13:08
Medlem
Citat:
.

Hittade på samma bild av.....
https://www.magasinetparagraf.se/wp-content/uploads/content/historiskt/kennedymordet/9RitningObduktionen.png
Citera
2021-01-19, 19:15
Avstängd
Citat:
Det var menat som Hypotes. Baserat på att man ville sälja in en skytt. Skulle varit tydligare.
Ok.

Citat:
Nej, det är inte enkla skott. Ägnat tid, praktiskt och teoretiskt i ämnet.
Går inte jämföra skytte mot tavla, mot äkta "cold bore shot" , rörligt mål, okänd hastighet, med fullt arenalinpåslag. Innan bilen saktade ned/stannade. Så for skotten vilt omkring.
Svårt att veta vad som menas med 'enkla'. Jag menar hyfsat enkla för 2-3 professionella prickskyttar att få en åtminstone en dödlig träff. Limon färdades i ca 8 km/h när huvudskottet avlossades.

Citat:
Skotten i bil, ser jag som problem de försökte dölja. Och är just ett ex. på att det
ej är enkla skott.
Ja. Limon skurades ren utanför Parkland och flögs därpå till Vita husets garage för vidare transport till Fords faciliteter för totalrenovering. Vad som hände med bilen däremellan är oklart, men helt klart är att vanliga protokoll för bevarande av bevis och chain of custody inte följdes.

Citat:
Gröna baskrarna gick igenom, mordet på sin "wetworks" utb. Antal skyttar, placering, hur många skott, osv. Väldigt detaljerat.
Det fanns fler som kunde skjuta prick 1963. Svårt att tro att det var amerikanska soldater som sköt.

Citat:
Minns ej säkert. Bästa minnesbild. Anteckning, läkare, parkland.

Innan du frågar. Har ej kvar utb. manual heller. Samma hårdisk.
Ok. Säg gärna till om du trots allt hittar något. Intressant.

En fråga. Var det länge sedan du intresserade dig för mordet på JFK?
Citera
2021-01-19, 19:19
Avstängd
Citat:
Hittade på samma bild av.....
https://www.magasinetparagraf.se/wp-content/uploads/content/historiskt/kennedymordet/9RitningObduktionen.png
Det där är Dr Boswells "face sheet" från obduktionen av JFK. Vad är det med det?
Citera
2021-01-19, 19:27
Avstängd
Citat:
Jag gissar på att ni sett direktsändnigarna, från första timmen, efter mordet?

Redan då så kommer det ut att skottet som fick JFKs huvud att explodera kom, snett framifrån höger!

Sedan började historiarevisionen!
Nej. Det första som kommer ut är när Dan Rather efter att ha tittat på Zapruderfilmen samma kväll, ljuger för den amerikanska TV-publiken om att JFK's huvud kastas "violently forward" när det träffas av en kula.

Det var först 12 år senare som samma amerikanska TV-publik fick titta på Zapruderfilmen visad i Geraldo Riveras Good Night America, som de fick veta sanningen. Att JFK's huvud kastades "violently backwards" när det räffades av en kula = avlossad framifrån = minst två skyttar = konspiration = konspiratörerna är fortfarande, 57 år senare, okända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in