Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-20, 08:37
  #205
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Inte beror det på någon utredning av demokraterna i alla fall. Han kan väl inte gapa om det i all evighet. (Indictment påverkar väl inget heller? Han tänker säkert inte ställa upp som kandidat 2024)

Trump måste också böja sig för de globala härskarna. Mest gjorde han det genom att inte avsluta sin ämbetsperiod lika bra som han skött den för övrigt. Han måste ha fått order att stödja invasionen av skogstroll i deras riksdag.

Jag är förvånad om det stämmer att Assange inte benådats. Nu är fallet bara pinsamt för den globala pressen. DN skriver strunt om den gamla utredningen i Sverige medan fallet handlar om journalistik i krig.

Mycket tragiskt om Assange nu måste gå igenom överklagan.

Jag har aldrig påstått att det beror på någon utredning av demokraterna. Jag skrev att någon/något har skrämt honom.

Trump har inte skött sin period bra. En del saker har han gjort bra men det mesta dåligt.

Jag är tämligen ointresserad av Assange, och saken är inte det minsta pinsam för den globala pressen. Du lever i en bubbla och förstår inte världen.
Citera
2021-01-20, 08:46
  #206
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag har aldrig påstått att det beror på någon utredning av demokraterna. Jag skrev att någon/något har skrämt honom.

Trump har inte skött sin period bra. En del saker har han gjort bra men det mesta dåligt.

Jag är tämligen ointresserad av Assange, och saken är inte det minsta pinsam för den globala pressen. Du lever i en bubbla och förstår inte världen.
Det är fruktansvärt pinsamt för hela pressen.

För 10 år sedan publicerade alla tidningar Assanges avslöjanden. Men när nu USA anklagar honom för spionage kryper de fega tidningarna undan med svansen mellan benen. DN skriver spaltmeter om den gamla utredningen som lades ned för flera år sedan. Den har ingen aktualitet alls nu. De fega tidningarna står inte ens upp för sin omhuldade pressfrihet.

Pressen bara mumlar och ställer sig inte tydligt upp för kollegan Assange.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-20 kl. 08:52.
Citera
2021-01-20, 09:03
  #207
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är fruktansvärt pinsamt för hela pressen.

För 10 år sedan publicerade alla tidningar Assanges avslöjanden. Men när nu USA anklagar honom för spionage kryper de fega tidningarna undan med svansen mellan benen. DN skriver spaltmeter om den gamla utredningen som lades ned för flera år sedan. Den har ingen aktualitet alls nu. De fega tidningarna står inte ens upp för sin omhuldade pressfrihet.

Pressen bara mumlar och ställer sig inte tydligt upp för kollegan Assange.

Du är otroligt naiv om du tror att pressfrihet och yttrandefrihet är något som existerar i verkligheten. Det går dessutom inte ihop (alls) med att du är medveten om NWO. Nog för att jag förstått att du är knäpp sedan tidigare, men du ar uppenbarligen mycket knäppare än jag trott.

Media agerar utefter ägardirektiv. Politikerna är också ägda och följer globala ägardirektiv. Den som säger fel sak förstör sin karriär för alltid. Hur i helvete kan du ha missat detta? Vad är det du inte får ihop?

Och nej inget är pinsamt för folk förstår inte vad som händer. Folk tittar på lets dance och röstar på (S) eller något annat åttaklöverparti. Deras uppfattning om Assange och om media får de av MSM. Folk är får som följer en herde.
Citera
2021-01-20, 09:09
  #208
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du är otroligt naiv om du tror att pressfrihet och yttrandefrihet är något som existerar i verkligheten. Det går dessutom inte ihop (alls) med att du är medveten om NWO. Nog för att jag förstått att du är knäpp sedan tidigare, men du ar uppenbarligen mycket knäppare än jag trott.

Media agerar utefter ägardirektiv. Politikerna är också ägda och följer globala ägardirektiv. Den som säger fel sak förstör sin karriär för alltid. Hur i helvete kan du ha missat detta? Vad är det du inte får ihop?

Och nej inget är pinsamt för folk förstår inte vad som händer. Folk tittar på lets dance och röstar på (S) eller något annat åttaklöverparti. Deras uppfattning om Assange och om media får de av MSM. Folk är får som följer en herde.
Men det är extremt pinsamt för pressen att detta fall avslöjar att det finns en överordnad instans som samordnar nyhetsflödet (och politikerna, man kan kalla den NWO som du gör).

Frågar du pressen så erkänner de inte att de arbetar efter ägardirektiv. Men detta fall illustrerar hur pressen lyder order och överger sin kollega Assange
http://imgur.com/a/fjDEOEL
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-20 kl. 09:15.
Citera
2021-01-20, 09:19
  #209
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men det är extremt pinsamt för pressen att detta fall avslöjar att det finns en överordnad instans som samordnar nyhetsflödet (man kan kalla den NWO som du gör).

Frågar du pressen så erkänner de inte att de arbetar efter ägardirektiv. Men detta fall illustrerar hur pressen lyder order och överger sin kollega Assange
http://imgur.com/a/fjDEOEL

Det jag reagerar på är att du verkar uppriktigt förvånad. Hade du verkligen förväntat dig något annat? Den djupa staten (NWO) hatar Assange. Assange kommer inte att bli benådad.

Det är tämligen uppenbart att NWO vill att det ska vara tydligt att NWO fr o m Capitolium nu gått in i nästa fas. Tumskruvarna dras åt, deplattformeringen tilltar, och det kinesiska social creditsystemet införs i smyg. Dissidenter blir av med sina bankkonton, som t ex SWEBB-TV m fl i Sverige. Trumpister får inte flyga i USA. Fr o m nu kommer detta bara att accelerera. Motstånd är lönlöst.

Detta hade hänt ändå men med Capitolium fick de ett perfekt mandat. Trump gav dem precis vad de ville ha.
__________________
Senast redigerad av Sinestro 2021-01-20 kl. 09:28.
Citera
2021-01-20, 09:29
  #210
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det jag reagerar på är att du verkar uppriktigt förvånad. Hade du verkligen förväntat dig något annat? Den djupa staten (NWO) hatar Assange. Assange kommer inte att bli benådad.

Det är tämligen uppenbart att NWO vill att det ska vara tydligt att NWO fr o m Capitolium nu gått in i nästa fas. Tumskruvarna dras åt, deplattformeringen tilltar, och det kinesiska social creditsystemet införs i smyg. Dissidenter blir av med sina bankkonton, som t ex SWEBB-TV m fl i Sverige. Trumpister får inte flyga i USA. Fr o m nu kommer detta bara att accelerera. Motstånd är lönlöst.

Detta hade hänt ändå men med Capitolium fick de ett perfekt mandat. Trump gav dem precis vad de ville ha.
Du har rätt i att utvecklingen verkar ha tagit "quantum leap" (som Elon brukar säga) fast i fel riktning. Däremot är motstånd (icke våld) alltid meningsfullt. NWO kommer aldrig att kunna rulla ut helt. Det kommer alltid att finnas människor som vill bygga upp något i sin närmiljö utan att få det förstört.

Jag hade trott på benådning för att försöka hävda hur två skumma rysslakejer med märklig frisyr/hårfärg hjälptes åt att stjäla valet åt Trump 2016.

Man ser tydligt hur systemet arbetar, men jag medger att det kan vara svårt att förutse dess nästa drag.

Stackars Assange. Det här tar aldrig slut.
Citera
2021-01-20, 09:47
  #211
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Däremot är motstånd (icke våld) alltid meningsfullt. NWO kommer aldrig att kunna rulla ut helt. Det kommer alltid att finnas människor som vill bygga upp något i sin närmiljö utan att få det förstört.

Jag tror inte på den kampen. Jag sympatiserar inte heller med den. Fr o m nu handlar det om att hålla en låg profil och tänka till innan man pratar/skriver.

Citat:
Man ser tydligt hur systemet arbetar, men jag medger att det kan vara svårt att förutse dess nästa drag.

Tycker tvärtom att de är tämligen förutsägbara. Men man måste - utöver vad de själva går ut med helt öppet - också följa vad som rapporteras om deras aktiviteter. T ex är det intressant att Bill Gates i smyg köpt upp enorma mängder amerikansk mark och nu är USAs största markägare. Men mer om det i konspirationsforumet ...

Citat:
Stackars Assange. Det här tar aldrig slut.

Assange är en läxa för världen.
Citera
2021-01-21, 00:02
  #212
Avstängd
wwrs avatar
USA kunde överklaga avslaget att lämna ut Assange fram till den 18:e. Har de överklagat?
Citat:
January 4, 2021
The U.S. has 14 days to lodge an appeal.
https://techcrunch.com/2021/01/04/uk...ulian-assange/
Citera
2021-01-21, 07:22
  #213
Avstängd
wwrs avatar
Det verkar inte finnas säker information huruvida USA lämnade in en överklagan före den 18:e!

Assange är kvar i fängelset så man kan gissa att en överklagan är inlämnad. Assange blev ju inte heller benådad av Trump.

Vi får gissa på att USA har överklagat Storbritanniens vägran att lämna ut Assange.

Kan detta vara ytterligare ett sätt som tidningarna skyddar USA - genom att mörklägga att USA har överklagat? Men det är bara en gissning. Ingen säker information föreligger ännu, märkligt nog.
Citera
2021-01-22, 16:48
  #214
Medlem
Det verkar råda viss förvirring över vad läget är nu. Läget är att efter att domstolen i London beslutade att Assange inte ska utlämnas till USA så förväntades USA att överklaga detta. För en vecka sedan tog USA första steget till detta. Detta enligt åtminstone journalisten Ben Lewis som skrev detta i tisdags:
Citat:
Brief #Assange extradition update- the US has lodged appeal paperwork (did so on Friday). Now has another fortnight to hand in the more detailed information on grounds for appeal.
Ett starkt stöd för att uppgiften stämmer är att den citeras i den tidslinje som Defend WikiLeaks har.

Detta första steg av överklagandet skedde alltså innan Biden tillträdde. En del hoppas nu att Bidens administration ska lägga ner det. I början av året sa en US attorney att han var osäker på om Biden skulle fortsätta försöken att få Assange utlämnad till USA:
Citat:
It will be very interesting to see what happens with this case. There'll be some decisions to be made. Some of this does come down to resources and where you're going to focus your energies.
Och den attack mot Assange som gjordes under Trumps tid var ju trots allt en som hade övervägts redan under Obamas administration, men som USA då uttryckligen lät bli att ge sig in på, av juridiska skäl.
(Själv tror jag dock att USA kommer att fortsätta på den inslagna vägen. Och hela tiden finns möjligheten att Julian Assange går under helt innan detta avgörs.)
Citera
2021-01-26, 11:07
  #215
Medlem
Goulburns avatar
Undrar vad som händer nu med Assanges ärende? Man talar om att detta kan hållas igång flera år till. Man kan undra varför? Läget nu är ju att förutom att inte vara dömd för något brott så har det beslutats att han inte ska lämnas ut till USA. Vad är orsaken till att detta ska fortsätta dras i långbänk?

Allt som finns att säga bör man väl hunnits säga under de nästan 2 år denna process pågått hittills. Ska man fortsätta bara för att högavlönade jurister ska kunna hämta ut mera kosing utan att behöva utföra något arbete? Att de prioriterar den egna lyxkonsumtionen högre än allmänhetens respekt för den dömande myndigheten.

Det har väl framgått tydligt att Assanges hälsa inte är den bästa och sannolikt inte kommer att bli bättre i fängelset. Det borde väl vara möjligt att tämligen snabbt kunna fastställa denna dom i högre instans.

Som sagt det behövdes bara cirka 1 månad för ASAP Rocky att bli häktad, åtalad, dömd och frigiven efter misshandel. Är det bara för att inte USA:s president ställt upp för Assange som detta behöver betydligt längre tid?
Citera
2021-02-04, 12:20
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Undrar vad som händer nu med Assanges ärende? Man talar om att detta kan hållas igång flera år till. Man kan undra varför? Läget nu är ju att förutom att inte vara dömd för något brott så har det beslutats att han inte ska lämnas ut till USA. Vad är orsaken till att detta ska fortsätta dras i långbänk?

Jag tror att jag tidigare såg en uppgift om att nästa domstolsinstans hade hållit en lucka i maj för när förhandlingar skulle kunna hållas där. Jag minns inte var. Glad om någon kan bekräfta (eller invända).

Att Storbritannien håller någon i högsäkerhetsfängelse efter att ha bestämt att han inte ska utlämnas till främmande makt bara i väntan på ny förhandling efter överklagan är som ett skämt bara det.

Varför? Främsta skälet tror jag är att fortsätta att sätta upp Julian Assange som ett varnande exempel, även om varningen redan är extremt stor. Det är mycket få som skulle vara beredda att ta risken att behandlas som han har behandlats.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback