2021-01-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast vad är hans hang-up på plank och brädor? Är det viktigare att folk använder rätt ord än att det är trevlig stämning när man samarbetar? Sånt där tycker jag bara är drygt. Kammar han mattfransarna också? Petimeter. Han är ingen favorit hos mig även om han är kunnig.

Jag blir inte förvånad om han skickas som gårdskämpe imorgon. Det var mycket snack om Dag, men jag tror Selle överraskar. Han var ju inne på att ta nån han inte bondat med, och jag tror inte han har bondat med Henrik. Med tanke på hur rädd Selle var för Wincent och hur stelt han tyckte det var att snacka med honom, skulle jag bli förvånad om han har snackat mer än två ord med Henrik. Henrik är definitivt Wincents överman i barskhet.
Ur hållfasthetssynpunkt kan det vara bra om man skiljer på plank och brädor när man bygger.
Plus att man sparar tid om man slipper springa och byta bräda mot planka och vice versa.
Gemensam terminologi underlättar.
Citera
2021-01-19, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaserik
Inne på andra veckan och inte en enda bråk/tjafs. Enbart lite påhopp på dag nu men det beror på att han var storbonde.

Hoppas och förväntar mig betydligt mer bråk from nästa vecka då fler blivit nominerade, fler storbönder och fler kamper mm. Annars blir denna säsong riktigt seg.

Tycker egentligen inte illa om någon ännu vilket kanske är ett dåligt tecken om man vill ha intriger.

Vad säger ni?
Det finns många intelligenta och tävlingsinriktade människor bland farmarna denna gång. De kommer börja spela taktiskt när de blir färre och spelet hårdnar. Det handlar om mycket pengar. Jag tror att det kommer bli ett roligare spel genom att det är så många smarta med, jämfört med den trötta mobbingstvn som osmarta deltagare kör med för att nå vinsten.
Citera
2021-01-19, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Ur hållfasthetssynpunkt kan det vara bra om man skiljer på plank och brädor när man bygger.
Plus att man sparar tid om man slipper springa och byta bräda mot planka och vice versa.
Gemensam terminologi underlättar.
Nu ska ju inte dessa byggen stå en mansålder. Och det underlättar ju även om man har trevligt på jobbet. Tror knappt jag sett Henrik dra på smilbanden nån gång. Jag tror de flesta känner sig rätt besvärade i hans sällskap, hur duktig han än är. Lily bytte väl bygge för att slippa honom som arbetsledare? Det säger en del.
Citera
2021-01-19, 23:10
Medlem
Zyxel04s avatar
Än så länge påminner denna sesse om förra året.

Det är inget riktigt drama.

Dag är en potentiell nyckel då jag tror många skulle kunna störa sig på honom. Han känns även som en sådan som skulle kunna börja pakta osv men än så länge har han inte riktigt gjort något noterbart.

HOn kinesen, Lilly tror jag hon heter, kanske skulle kunna ha lite såna drag. Hon verkade vara sur över att dom två gamla fick gå till torpet så kanske

Men risken är att alla är så konflikträdda slash "taktiska" så att man gör som hon Priya på RObinson förra året. Dvs mycket skitsnack framför kameran men givetvis inget "öga-mot-öga".
Citera
2021-01-19, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nu ska ju inte dessa byggen stå en mansålder. Och det underlättar ju även om man har trevligt på jobbet. Tror knappt jag sett Henrik dra på smilbanden nån gång. Jag tror de flesta känner sig rätt besvärade i hans sällskap, hur duktig han än är. Lily bytte väl bygge för att slippa honom som arbetsledare? Det säger en del.
Dom andra stannar kvar.
Jag har för mig att jag i något tidigare avsnitt hörde någon berömma honom för att han var så bra på att förklara och involvera dom andra i bygget.
Men jag kan minnas fel.
Tigerlilly kan ju vara lite överkänslig.
Jag har träffat på individer som jag kmmer bra överens med men har kompisar som upplever samma individer som tvära.
Sedan kan ju Henrik vara yrkesskadad som egenföretagare inom bygg.
Kunderna uppskattar antagligen snabbhet och yrkesskicklighet före trevlig och långsam.
Även om det bästa är trevlig, snabb och yrkesskicklig.
Citera
2021-01-19, 23:39
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abemad
Nickname-förslag, "Kingston" om jamaicanen?

Onkel Tom, eftersom Aschmed och Mustaffa redan deltagit.
Citera
2021-01-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
TorparJesus, nja, fjollklinkarn däremot, alternativt tangentkliaren.....

Helena tycker jag räcker med "Törpet"...

TorparJesus är Erik Steffen Som till vardags bor själv i liten stuga.
Citera
2021-01-20, 00:18
Medlem
Citat:
Dom andra stannar kvar.
Jag har för mig att jag i något tidigare avsnitt hörde någon berömma honom för att han var så bra på att förklara och involvera dom andra i bygget.
Men jag kan minnas fel.
Jag har träffat på individer som jag kmmer bra överens med men har kompisar som upplever samma individer som tvära.
Kunderna uppskattar antagligen snabbhet och yrkesskicklighet före trevlig och långsam.

Lilly är negativ person som går omkring i offerkofta och är misstänksam. Om man är vettig utgår man inte från att folk är arga. Korta kommentarer bör ses som vilja vara effektiv eller koncentration. Lilly fultolkar förstås i sin självupptagenhet och lättstötthet.
Citera
2021-01-20, 00:35
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Skara-Bob börjar verkligen gå mig på nerverna. Total humorlöshet.
Citera
2021-01-20, 04:18
Avstängd
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abemad
Nickname-förslag, "Kingston" om jamaicanen?

Alternativt supernegern
Citera
2021-01-20, 07:37
Avslutad
Citat:
Dom andra stannar kvar.
Men jag kan minnas fel.
Jag tror att det var flygvärdinne-Karin som sa så om fordonssadelmakare-Daniel.
Citera
2021-01-20, 09:54
Avslutad
Trevligt att den där Helena dök upp igen. Man behövde något fint att titta på bland alla åkerspöken där på gården, minst sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in