2017-07-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenones
Fin tanke men du kan inte vinna sm ren för det är ju inte muskelmassan prepp hjälper dig med. för den kan du ju iofs bygga upp med prep under ett par år och sen vara off i 3 mån så att alla grejer är ur dig för att sedan gå upp med hyffsad massa. problemet är att det trycket du får av grejer, du vet det där som gör att du grinar n'r du pumpar för blodet sprängs i muskeln och ådrorna är tjocka som sladdar, det trycket är en färskvara från steroiderna som inte finns kvar ett piss när man är helt ren!

skulle du tävla helt ren så kommer du se ut som en slät trycklös säl även om du ser bra ut på gymmet när du är själv framför spegeln så ser du helt annorlunda ut när du står på linen bredvid 10 pers som har det där trycket som jag talar om... det där trycket ger också en visuell syn att du är hårdare än vad du egentligen är. med andra ord, du kan ha 6% fett och se hårdare ut än en med 3% fett om du har tryck och den andra inte. du kan inte vinna sm ren min vän!

satsa istället på diamond cup som går lite utspritt i världen, de brukar alltid dela ut ett proffskort till vinnaren och det är garanterat inga tester där...

det du säger är sant såklart men då återstår ju frågan hur fan de andra kommer undan med det?

ska kolla upp diamond cup åter igen tack som fan för tipset!
Citera
2017-07-13, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
det du säger är sant såklart men då återstår ju frågan hur fan de andra kommer undan med det?

ska kolla upp diamond cup åter igen tack som fan för tipset!

Finns många utlänska tävlingar. Ben Wendler's i Finland osv också. Och det e ju utav tvekan extremt hård konkurrens utomlands.

Dom andra kommer undan med det pga kontakter. Ahmad's tex, där vet ju snuten att dom kan haffa in dom. Men de blir ingen skillnad. Dom vill ju åt folket som dopar sig men sedan slutar när dom åker fast. Men mestadels är de såklart riktat emot de som langar.
Citera
2017-07-14, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theterm95
Finns många utlänska tävlingar. Ben Wendler's i Finland osv också. Och det e ju utav tvekan extremt hård konkurrens utomlands.

Dom andra kommer undan med det pga kontakter. Ahmad's tex, där vet ju snuten att dom kan haffa in dom. Men de blir ingen skillnad. Dom vill ju åt folket som dopar sig men sedan slutar när dom åker fast. Men mestadels är de såklart riktat emot de som langar.

ja men jag har sagt att nästa tävling som jag gör ska vara någon som har någon betydelse

känner mig färdig på lågstadiet och vill tävla emot de stora grabbarna räknar såklart inte med en första plats min första tävling även om det alltid är den jag siktar på

men jag måste komma ut i branschen nu känner jag på något sätt och hällst inom loppet av 2 år

jag vill inte bli den här 40 åriga killen som jagar en dröm som han innerst inne vet att han borde lagt det åt sidan för 10 år sen, blir det inget seriöst av detta innan jag är 30 så blir det inget seriöst av det hela alls och då kommer jag såklart fortsätta med sporten men inte med samma satsning.. då blir det nog att prioritera familj och företag istället
Citera
2017-07-29, 10:45
Medlem
min polare som är efterbliven har röv knullat oss båda två...

vi står och pissar på allmän plats för att vi båda höll på o dö, ahh fett onödigt såklart men what the fuck... snuten kommer så klart med sin exceptionella timing och dom kan ju absolut inte ha något allvarligare att ta tag i kl 23 på en fredag kväll.. nej nej vi stoppar idioterna som tömmer blåsan suck...

min polare har onödigt mycket skit saker i sitt register som gör att dom vill visitera oss och om inget dök upp så skulle vi få gå

min idiot till polare springer runt med nolva i gym väskan TROTS ATT HAN INTE ENS ÄR PÅ PCT...... alltså känns ju helt orealistiskt att torska på detta sättet men ahh dom tittade på mig på dirren och frågade om det var mitt.. jag tvär nekade såklart men det blev ett solklart pisse prov så på den fronten är jag körd...

jag har sagt att jag inte accepterar något som hällst och att jag inte erkänner brott.. jag vet att det inte finns en räddning i världen för mig att lyckas komma undan med det här, detta jag undrar över är dock vad detta får för påföljder?

kommer jag bli uthängd som vissa andra har blivit av antidoping organisationer?

kommer det här på något sätt påverka mitt bodybuilding liv?

vad ligger bötern på? jag har en snittat normal lön

hur pass koll har dom på detta i efterhand?

om dom följer upp detta och på så sätt tvingar mig att gå av har jag då rätt till TRT eller liknande?

skulle vara tacksam för så mycket info som möjligt ifall någon har något att bidra med.. slänger upp denna i doping kontroll tråden också så får vi se helt enkelt...
Citera
2017-07-30, 21:03
Medlem
Citat:

vi står och pissar på allmän plats för att vi båda höll på o dö, ahh fett onödigt såklart men what the fuck... snuten kommer så klart med sin exceptionella timing och dom kan ju absolut inte ha något allvarligare att ta tag i kl 23 på en fredag kväll.. nej nej vi stoppar idioterna som tömmer blåsan suck...

min polare har onödigt mycket skit saker i sitt register som gör att dom vill visitera oss och om inget dök upp så skulle vi få gå

min idiot till polare springer runt med nolva i gym väskan TROTS ATT HAN INTE ENS ÄR PÅ PCT...... alltså känns ju helt orealistiskt att torska på detta sättet men ahh dom tittade på mig på dirren och frågade om det var mitt.. jag tvär nekade såklart men det blev ett solklart pisse prov så på den fronten är jag körd...

jag har sagt att jag inte accepterar något som hällst och att jag inte erkänner brott.. jag vet att det inte finns en räddning i världen för mig att lyckas komma undan med det här, detta jag undrar över är dock vad detta får för påföljder?

om dom följer upp detta och på så sätt tvingar mig att gå av har jag då rätt till TRT eller liknande?

skulle vara tacksam för så mycket info som möjligt ifall någon har något att bidra med.. slänger upp denna i doping kontroll tråden också så får vi se helt enkelt...

Ingen husransakan?

I så fall städa bort allt hemifrån och hoppas att det inte blir nåt av provet. Ibland händer inget men i det här fallet så kommer dom nog analysera provet iaf. Har du bara saker i blodet kan du ju hävda att du fått det från kosttillskott eller varit u turkiet och kört lagligt där eller nåt annat. Hittar dom bara saker i blodet och inga prepp hemma hos dig eller på dig så borde du klara dig rätt bra. Sen kan det bli problem med körkort och att du måste pissa för att visa att du är ren en längre tid framöver för att behålla det. Tråkigt att det är såhär i sverige men hoppas att det går bra!

mvh
Citera
2017-07-31, 00:26
Medlem
Loafees avatar
Citat:

Städa undan allt prepp och förvara det någon annanstans under en längre tid; vi snackar månader. Låt dem inte ta dig med en endaste enhet.

Om du inte är en idrottsprofil finns det inget intresse av att hänga ut dig på något sätt. Att RF eller liknande skulle kontaktas känns avlägset, om du nu inte har starka kopplingar till en medlemsförening. Men även om så skulle vara fallet ligger det inte i polisens direkta intresse att kontakta dem, om det nu inte föreligger skälig risk för ytterligare brott, vilket kan kännas som en godtycklig bedömning enligt vissa.

Gällande dina rättigheter kring denna kurtorsk finns det inga, utöver vad du och en läkare skulle komma fram till senare. Du har (möjligtvis) torskat och man har inga skyldigheter att hjälpa dig landa mjukt om du tvingas kliva av en kur.

Gällande framtiden beror det på vilket utfall det här får. Antingen får du en klapp på handen och ett hyttande finger, eller så stämplas du som steroidmissbrukare och en framtida riskfaktor. Snuten kommer förmodligen aldrig se mellan fingrarna om de kollar upp dig i samband med någon annan förseelse.

Neka.
Senast redigerad av Loafee 2017-07-31 kl. 00:32.
Citera
2017-07-31, 05:34
Medlem
ahh jag antar att det bara är att lägga grejerna hos en polare då så får vi se vad som händer helt enkelt :/ fyfan vad surt...

får väll trycka på att många har blivit dömda för doping pga vissa kost tillskott och att jag inte har en aning om varför svaren visar vad de visar
Citera
2017-07-31, 10:46
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
ahh jag antar att det bara är att lägga grejerna hos en polare då så får vi se vad som händer helt enkelt :/ fyfan vad surt...

får väll trycka på att många har blivit dömda för doping pga vissa kost tillskott och att jag inte har en aning om varför svaren visar vad de visar
Du kommer bli dömd för ringa dopingbrott. Det smidigaste är att erkänna så blir det nog ett strafföreläggande istället för rättegång. Utgången blir dagsböter oavsett hur du gör.
Eftersom polisen inte har beslagtagit doping av dig utan bara bevisar att du har brukat doping så blir dagsböterna inte så höga heller.

Jag tror inte polisen kontaktar ditt gym och krånglar till det. Om dom gör det så är det bara för att jävlas, så här kan din egna attetyd i förhör och så komma att spela in.

Bemöt polisen med den respekt dom förtjänar så gör dom oftast det tillbaka.

Deppa inte ner dig för det här, det är bara ett ringa. Ungefär som att få fortkörningsböter
Citera
2017-07-31, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Du kommer bli dömd för ringa dopingbrott. Det smidigaste är att erkänna så blir det nog ett strafföreläggande istället för rättegång. Utgången blir dagsböter oavsett hur du gör.
Eftersom polisen inte har beslagtagit doping av dig utan bara bevisar att du har brukat doping så blir dagsböterna inte så höga heller.

Jag tror inte polisen kontaktar ditt gym och krånglar till det. Om dom gör det så är det bara för att jävlas, så här kan din egna attetyd i förhör och så komma att spela in.

Bemöt polisen med den respekt dom förtjänar så gör dom oftast det tillbaka.

Deppa inte ner dig för det här, det är bara ett ringa. Ungefär som att få fortkörningsböter

ahhrå jag har varit trevlig emot polisen igenom allt det här, dom sa vid slutet av kvällen när allting var klappat och klart att eftersom jag har varit så tillmötesgående kunde dom ge mig lift om jag ville ha det så fick skjuts in till stan så jag kunde ta mig hem smidigare

jag är mest ledsen för att nu finns det i deras register... varje gång dom ber om mitt leg. så kommer jag få ta piss prov och vem vet när jag springer in i dom nästa gång? räcker ju tydligen med att jag ska vara piss nödig för att torska...
Citera
2021-01-19, 18:33
Medlem
Hej! Tänkte kolla om det är någon som har koll hur det är under tävlingar nu för tiden. Allt från mens physique till classic osv. Blir alla tävlingar testade? Hur gör folk isåfall? Tvekar stort på att de som vinner kör på natty.
Är tävlings sugen själv men vill inte riskera att åka dit för en tävlings skull. Tack i förhand!
Citera
2021-01-21, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steverogers
Hej! Tänkte kolla om det är någon som har koll hur det är under tävlingar nu för tiden. Allt från mens physique till classic osv. Blir alla tävlingar testade? Hur gör folk isåfall? Tvekar stort på att de som vinner kör på natty.
Är tävlings sugen själv men vill inte riskera att åka dit för en tävlings skull. Tack i förhand!

Lite random i min erfarenhet. Känner folk som blivit testade men beror väldigt mycket på tävling. Senaste två-tre åren har jag inte hört om ett enda test dock. Men kan ju bara vart så att ingen i min bekantskapskrets åkt på det. Tror i princip bara det är MP som löper risk för tester ironiskt nog... Classic+ har jag aldrig nånsin hört om att de ens testat, uppenbart att alla som ens ställer upp i klassen och väger så mycket som du ska göra(alltså maxvikt) inte är natty. Är du 180cm får du väga 88kg i tävlingform i CBBn, inget man klarar naturligt, om vi menar riktig tävlingsform och inte vara lite smågosig nu såklart.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in