2017-07-06, 10:24
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
men röööööööv... vad fan ska dom testa SM för... när du säger top 6 i varje klass o varje gren då menar du att alla som går till final testas oavsett vad liksom?

ahja då blir det inge mer nandrolone o inget sm nästa år iallafall fan vad drygt...

Nej inte alla testas i top 6 utan dom lottar alla i top 6 och 1-2pers får sedan nitlotten och blir testade...
Citera
2017-07-06, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theterm95
Haha där dog min ide ut på junior SM

Haha. Kommer aldrig någonsin röra SM tills de lagt ner testandet.

Varför ens bekosta det, de kommer bara sänka sporten något fruktansvärt. Mindre tävlande, och så vidare. Ingen vinning som helst i det, då man med 100% sannolikhet trycker grejer om man är på SM nivå...

tror det är särskilda bestämmelser när det kommer till junior.. dom har iallafall helt andra regler på många fronter men skulle inte ta mig på mitt ord för detta är bara baserat utifrån hur allt runt omkring är upplagt
Citera
2017-07-06, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenones
Nej inte alla testas i top 6 utan dom lottar alla i top 6 och 1-2pers får sedan nitlotten och blir testade...

alla i top 6 utav alla klasser och totalt 2 personer eller 1-2 personer ifrån varje gren i top sex?

om dom hand plockar 2 personer ifrån hela top 6 så har man ju jävligt sjyssta odds med sig däremot 33 % chans känns ju inte som att man vill gambla med
Citera
2017-07-06, 12:15
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
alla i top 6 utav alla klasser och totalt 2 personer eller 1-2 personer ifrån varje gren i top sex?

om dom hand plockar 2 personer ifrån hela top 6 så har man ju jävligt sjyssta odds med sig däremot 33 % chans känns ju inte som att man vill gambla med

1-2 personer ifrån varje gren... dom förstör ju sporten helt klart. många hoppar sm pga detta.

får hoppas att dom har möte igen och ändrar detta när dom märker att det blir mindre tävlande.
jag tror deras tanke var att döda byggningen helt även på herrsidan. damsidan är ju helt borta sedan 2015 och nu försöker dom med detta för att döda herrsidan. skkf tjänar inga pengar på byggarna ändå.
dock har inte skkf eller nån annan där ute fattat att även bikini grenarna dopar sig minst lika mycket fast kanske inte med så starka prep men dnp, klubbor, efedrin, primo, anavar, mm är ju vanligt hos dem så kontentan blir ju att snart vill inte dem heller tävla om de ska åka fast.. mindre tävlande = mindre intäkter = mindre tester på längre sikt tror jag iaf.

skkf är ett gäng förlegade runkgubbar och milfs som inte är intresserade av nåt annat än cash och rumpor !
Citera
2017-07-07, 07:25
Medlem
Citat:
1-2 personer ifrån varje gren... dom förstör ju sporten helt klart. många hoppar sm pga detta.

får hoppas att dom har möte igen och ändrar detta när dom märker att det blir mindre tävlande.
jag tror deras tanke var att döda byggningen helt även på herrsidan. damsidan är ju helt borta sedan 2015 och nu försöker dom med detta för att döda herrsidan. skkf tjänar inga pengar på byggarna ändå.
dock har inte skkf eller nån annan där ute fattat att även bikini grenarna dopar sig minst lika mycket fast kanske inte med så starka prep men dnp, klubbor, efedrin, primo, anavar, mm är ju vanligt hos dem så kontentan blir ju att snart vill inte dem heller tävla om de ska åka fast.. mindre tävlande = mindre intäkter = mindre tester på längre sikt tror jag iaf.

skkf är ett gäng förlegade runkgubbar och milfs som inte är intresserade av nåt annat än cash och rumpor !

agh fan vad trist.. hur skulle du gå tillväga för att jaga ett internationellt kort?
känns ju som att SM och EM är bästa vägen men inte med dessa förutsättningar, sen kan man ju alltid komma undan på prov men känns lite drygt att göra en tävling som redan är omständlig ännu mer omständig
Citera
2017-07-07, 16:03
Medlem
Citat:
men röööööööv... vad fan ska dom testa SM för... när du säger top 6 i varje klass o varje gren då menar du att alla som går till final testas oavsett vad liksom?

ahja då blir det inge mer nandrolone o inget sm nästa år iallafall fan vad drygt...
Förra årets vinnare i juniorklassen såg ju ut som att han bara var smal o hade tränat i typ 2 månad o måla sig lite bronzaktig så förmodligen så testar dom.
Citera
2017-07-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gigabit
Förra årets vinnare i juniorklassen såg ju ut som att han bara var smal o hade tränat i typ 2 månad o måla sig lite bronzaktig så förmodligen så testar dom.

svenskt bygge är fan patetiskt... blir bara värre o värre
Citera
2017-07-08, 07:38
Medlem
Citat:
agh fan vad trist.. hur skulle du gå tillväga för att jaga ett internationellt kort?
känns ju som att SM och EM är bästa vägen men inte med dessa förutsättningar, sen kan man ju alltid komma undan på prov men känns lite drygt att göra en tävling som redan är omständlig ännu mer omständig

Ta första placeringar under vårens tävlingar. Sök tillstånd för tävlingar utomlands.
Ta topplacering i olympia amature, diamondcup, arnold classic europe, Ben Weider Legacy Cup. Ansök om proffskort. Dom tar även prover under EM. Så den skiten hade jag skippat.
Citera
2017-07-08, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
Ta första placeringar under vårens tävlingar. Sök tillstånd för tävlingar utomlands.
Ta topplacering i olympia amature, diamondcup, arnold classic europe, Ben Weider Legacy Cup. Ansök om proffskort. Dom tar även prover under EM. Så den skiten hade jag skippat.

ahh fan vad trist :/ men tack som fan för heads up! upskattas verkligen!!!

det får väll bli ett år till utan tävlingar alternativt annat än titlarna för jag ska fan vinna sm om jag så ska göra det ''ren''

EM känns inte särskilt viktigt för mig så länge jag plockar hem SM så kan jag gå internationellt sen till olympia amature
Citera
2017-07-08, 20:03
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:

Varför vill de döda sin egen organisation? För det är ju vad de gör nu. ANTINGEN testar de alla och gör en stor grej av att det är 100% natural, blablabla. Fine. Då kör vi det racet, och alla vet vad som gäller. ELLER så accepterar man att SM är en språngbräda för seriösa tävlanden som måste använda prepp då medtävlanden från andra länder (där prepp är fullt lagligt och accepterat) gör det, och då ger svenska förmågor en sportslig chans att vinna internationellt.

Att hålla på och försöka sitta på två stolar samtidigt är bara kissnödigt svenskt.
Citera
2017-07-09, 18:22
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
ahh fan vad trist :/ men tack som fan för heads up! upskattas verkligen!!!

det får väll bli ett år till utan tävlingar alternativt annat än titlarna för jag ska fan vinna sm om jag så ska göra det ''ren''

EM känns inte särskilt viktigt för mig så länge jag plockar hem SM så kan jag gå internationellt sen till olympia amature

Fin tanke men du kan inte vinna sm ren för det är ju inte muskelmassan prepp hjälper dig med. för den kan du ju iofs bygga upp med prep under ett par år och sen vara off i 3 mån så att alla grejer är ur dig för att sedan gå upp med hyffsad massa. problemet är att det trycket du får av grejer, du vet det där som gör att du grinar n'r du pumpar för blodet sprängs i muskeln och ådrorna är tjocka som sladdar, det trycket är en färskvara från steroiderna som inte finns kvar ett piss när man är helt ren!

skulle du tävla helt ren så kommer du se ut som en slät trycklös säl även om du ser bra ut på gymmet när du är själv framför spegeln så ser du helt annorlunda ut när du står på linen bredvid 10 pers som har det där trycket som jag talar om... det där trycket ger också en visuell syn att du är hårdare än vad du egentligen är. med andra ord, du kan ha 6% fett och se hårdare ut än en med 3% fett om du har tryck och den andra inte. du kan inte vinna sm ren min vän!

satsa istället på diamond cup som går lite utspritt i världen, de brukar alltid dela ut ett proffskort till vinnaren och det är garanterat inga tester där...
Citera
2017-07-09, 18:33
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Varför vill de döda sin egen organisation? För det är ju vad de gör nu. ANTINGEN testar de alla och gör en stor grej av att det är 100% natural, blablabla. Fine. Då kör vi det racet, och alla vet vad som gäller. ELLER så accepterar man att SM är en språngbräda för seriösa tävlanden som måste använda prepp då medtävlanden från andra länder (där prepp är fullt lagligt och accepterat) gör det, och då ger svenska förmågor en sportslig chans att vinna internationellt.

Att hålla på och försöka sitta på två stolar samtidigt är bara kissnödigt svenskt.

jadu bra fråga. varför tog de bort dambyggningen? som jag tror är det för att de inte tjänat pengrar på byggare på amatör nivå. det kommer 5-6 byggare per klass om man har tur, ibland mindre än 3st. det kostar 500kr för det flesta tävlingar att vara med, du kan ju räkna ut vinsten själv...

jämför det sen med bikini och mp. det kommer typ 100st i varje klass och klasserna är mycket fler dessutom, sen tar du den mängden och multiplicerar med 500

som jag sa, skkf är bara intresserade av cash och rumpor. nån byggaranda finns inte längre tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in