2017-07-01, 10:19
Medlem
här inne tänkte jag att vi kan diskutera vilka tävlingar som genomför doping kontroller och vilka tävlingar man har sett piltarna stå utanför

jag undrar främst om det genomförs några prover på SM?

luciapokalen, tammer, ahlströmmer och battle of scandinavia är good to go iallafall, inga piss prov vad jag har varit med om eller sett några plitar i närheten av
Citera
2017-07-01, 13:08
Medlem
bravehs avatar
När jag tävlade i svenska mästerskapen i tyngdlyftning bar killen som tog mitt prov en t-shirt med texten "särskrivning är för idioter". Jag kände mig förolämpad och sårad.
Citera
2017-07-01, 15:26
Medlem
Hörde att förra året på SM testades top 6 i varje gren. Vet inte om det stämmer eller inte eller om det var polisen eller arrangören som gjorde testerna. Sjukt att SKKF jobbar mot doping... Inga prepp = ingen bodybuilding.

Mvh
Citera
2017-07-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
Hörde att förra året på SM testades top 6 i varje gren. Vet inte om det stämmer eller inte eller om det var polisen eller arrangören som gjorde testerna. Sjukt att SKKF jobbar mot doping... Inga prepp = ingen bodybuilding.

Mvh

fuck alltså... har ju kört deca för några månader sen och ska köra npp under bulken denna vinter så då blir det ju ingen tävling på ett år iallafall... fyfan att tappa en posering pga doping kontroll när man vet att resterande är dopade också...

några fler som har erfarenheter av sm?
Citera
2017-07-01, 20:17
Medlem
Känns som det är lotteri.
Dom kan kika tävlingarna när som helst.
Tammer, som Luciapokalen, som SM, som BOS tex.. Känns som de bara kan ske, ingen specifik tävling.
Citera
2017-07-02, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
fuck alltså... har ju kört deca för några månader sen och ska köra npp under bulken denna vinter så då blir det ju ingen tävling på ett år iallafall... fyfan att tappa en posering pga doping kontroll när man vet att resterande är dopade också...

några fler som har erfarenheter av sm?

Ska du tävla på en vettig nivå kommer du inte pissa rent på en tävling i vilket fall. Jag skulle aldrig ens försöka göra det iaf. Det är bara o köra på och hålla tummarna!

Kört Lucia, Decembercupen och sweden GP. Inga tester dom gångerna iaf.

Mvh
Citera
2017-07-02, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
Ska du tävla på en vettig nivå kommer du inte pissa rent på en tävling i vilket fall. Jag skulle aldrig ens försöka göra det iaf. Det är bara o köra på och hålla tummarna!

Kört Lucia, Decembercupen och sweden GP. Inga tester dom gångerna iaf.

Mvh

the term - agh det är väll så..

grafikkort - det är det jag menar.. kommer aldrig kunna pissa rent om jag ska gå internationellt och dessutom längre än så... fuck it jag gasar så får vi hålla tummarna helt enkelt
Citera
2017-07-02, 13:21
Medlem
Citat:
the term - agh det är väll så..

grafikkort - det är det jag menar.. kommer aldrig kunna pissa rent om jag ska gå internationellt och dessutom längre än så... fuck it jag gasar så får vi hålla tummarna helt enkelt

Tyvärr är de så.. Bara köra och hoppas dom inte kollar den tävlingen man kör.

Med min otur så blir just ja o min tävling kollad haha.. Men de tar vi då, om de nu blir av
Citera
2017-07-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theterm95
Tyvärr är de så.. Bara köra och hoppas dom inte kollar den tävlingen man kör.

Med min otur så blir just ja o min tävling kollad haha.. Men de tar vi då, om de nu blir av

haha det är samma här bror
Citera
2017-07-05, 18:08
Medlem
thechosenoness avatar
Som insatt i ämnet kan jag svara följande:

Ingen tävling i Sverige är safe! Det görs stickkontroller när skkf så vill. MEN!! Nytt från 2016 från ett beslut av skkf är att tester på SM nu är obligatoriska i top 6 i varje klass och gren! Det lottas ut vilka som ska testas.

Kan även meddela att det var tester på Decembercupen 2016, fast inte i byggningen

Lucia har haft en del tester under åren. Alla GP tävlingar brukar faktiskt vara lugnt med tester men man kan ALDRIG veta!!

Kan vara för att inte skrämma bort utländska tävlanden.

Vill även poängtera att även coacher kan testas, så var det på SM-kvalet 2014...

Lite så funkar det nu.

edit: för att få en hum om hur det sett ut med tester senaste tiden gå in på skkf hemsida och se vilka som är avstängda där och när dom blev det, googla sedan på deras namn så kommer det upp när dom senast tävlade
Senast redigerad av thechosenones 2017-07-05 kl. 18:11. Anledning: tilläg
Citera
2017-07-06, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenones
Som insatt i ämnet kan jag svara följande:

Ingen tävling i Sverige är safe! Det görs stickkontroller när skkf så vill. MEN!! Nytt från 2016 från ett beslut av skkf är att tester på SM nu är obligatoriska i top 6 i varje klass och gren! Det lottas ut vilka som ska testas.

Kan även meddela att det var tester på Decembercupen 2016, fast inte i byggningen

Lucia har haft en del tester under åren. Alla GP tävlingar brukar faktiskt vara lugnt med tester men man kan ALDRIG veta!!

Kan vara för att inte skrämma bort utländska tävlanden.

Vill även poängtera att även coacher kan testas, så var det på SM-kvalet 2014...

Lite så funkar det nu.

edit: för att få en hum om hur det sett ut med tester senaste tiden gå in på skkf hemsida och se vilka som är avstängda där och när dom blev det, googla sedan på deras namn så kommer det upp när dom senast tävlade

men röööööööv... vad fan ska dom testa SM för... när du säger top 6 i varje klass o varje gren då menar du att alla som går till final testas oavsett vad liksom?

ahja då blir det inge mer nandrolone o inget sm nästa år iallafall fan vad drygt...
Citera
2017-07-06, 09:10
Medlem
Citat:
men röööööööv... vad fan ska dom testa SM för... när du säger top 6 i varje klass o varje gren då menar du att alla som går till final testas oavsett vad liksom?

ahja då blir det inge mer nandrolone o inget sm nästa år iallafall fan vad drygt...

Haha där dog min ide ut på junior SM

Haha. Kommer aldrig någonsin röra SM tills de lagt ner testandet.

Varför ens bekosta det, de kommer bara sänka sporten något fruktansvärt. Mindre tävlande, och så vidare. Ingen vinning som helst i det, då man med 100% sannolikhet trycker grejer om man är på SM nivå...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in