👋

Tjénix på sig @alwayslook
Ja du min gode/a skräckfilms-inbitne/a @alwayslook, det kanske var så pass länge sedan som du såg den skräckfilmen,
"The Legacy" från året 1978 att du i dagsläget helt enkelt inte minns så mycket av filmen, det kanske är läge för dig att se om skräckfilmen "The Legacy" på nytt.
Den Amerikanska skräckfilmen med titeln: "Cat's Eye" från året 1985 av Stephen King som du framförde i ditt senaste skrivna inlägg är faktiskt en mysig skräckfilm med den då unga Drew Barrymore.
I skräckfilmen "Cat's Eye" från 1985 förutom Drew Barrymore, finns även skådespelaren James Woods som är en väldigt bra skådespelare.
På tal om skådespelerskan Drew Barrymore som bland annat är en suverän skådespelerska i Wes Craven's skräckfilm "Scream" från året 1996 kan också ses i den Amerikanska och psykologiska skräckfilms-thrillern med titeln:
The Evil Within: "Doppelganger" från året 1993,
med Drew Barrymore i huvudrollen och även Jaid Barrymore.
Jaid Barrymore är modern till Drew Barrymore.
"Doppelganger" från 1993, är en otroligt spännande och väldigt kuslig film, speciellt dubbelgångaren i filmen 👍
Fråga: Har @alwayslook sett denna psykologiska skräckfilms-thrillern "Doppelganger"
från 1993 undrar JokerSpöket 👻 ?
Om det är så att du har sett filmen så får du mer än gärna berätta lite grann om vad du ansåg och tyckte om "Doppelganger" ?
Obs❗Det är inte så vanligt att både mor och dotter spelar tillsammans [i samma film], men det förekommer, som till exempel,
I den Amerikanska skräck- och slasher-filmen med titeln: "Halloween H20" "Twenty Years Later" från året 1998 finns bland övriga skådespelare, Jamie Lee Curtis och Janet Leigh, ( 🎃🔪 )
Skådespelerskan Janet Leigh ("Psycho" 1960) är modern till Jamie Lee Curtis.
När du i ditt tidigare skrivna inlägg ställde en fråga till mig beträffande katter i olika skräckfilmer ( 🐱 🐱 🐱 ) då tänkte jag direkt på en liten speciell skräckfilm.
Det är en Amerikansk antologi- skräck- och monster-film som har titeln:
"Tales from the DarkSide" "The Movie" och är från året 1990.
Antologi-skräckfilmen består av fyra ( 4 ) olika segment varav tre ( 3 ) stycken episoder och ett så kallat intro.
"Tales from the DarkSide" "The Movie"
1 ) "Intro.
2 ) "Lot 249" ...... episod.
3 ) "The Cat from Hell" ...... episod.
4 ) "Lover's Vow" ...... episod.
@alwayslook, om du tidigare inte har sett "Tales from the DarkSide" "The Movie" ... så rekommenderar jag dig att se episoden: "The Cat from Hell" ( 🐱 ) skriven av Stephen King, den lilla episoden är ruskigt kuslig, speciellt katten.
Jag rekommenderar i sådant fall även att du ser episoden "Lover's Vow" ... härligt skrämmande i gothisk stil och med en riktigt ruggig demon 👍
Vid ett senare tillfälle skall jag framföra några ytterligare skräckfilmer så som thrillers som har kusligt härliga kissekatter i filmerna.
🐱 🔊 Mjáu❗👍

I love the sound.
Mvh/ @JokerMannen