2021-01-14, 18:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Riks hade med en moderat idag och Nils Funcke. De verkar accepterade av delar av etablissemanget. Undrar hur moderata partistyrelsen ser på det?
Citera
2021-01-17, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Ja, mycket har förändrats på kort tid. Så sent som i förra valet (2018) sågs det som en fördel för SD att de var så stora i sociala medier. De gavs inte utrymme i traditionella medier, men tack vare deras dominans (bland de politiska partierna) på facebook, instagram och liknande nådde de ut till personer som överhuvudtaget inte kollar på traditionell nyhetsmedia. Det var ju Donald Trumps styrka också, att han talade direkt till folket via twitter och därmed passerade journalisternas filtrerade och tillrättalagda berättelser.

Men nu när de sociala mediejättarna bestämt sig för att censurera alla oliktänkande, lär det inte dröja länge innan även SD drabbas av detta. Hittills har de nöjt sig med att censurera så kallad alternativmedia, som Swebbtv, eftersom det trots allt är ganska ofarligt för Google att ge sig på personer och kanaler som är relativt små och inte allmänt kända hos den stora massan. Swebbtv var nog något av ett gränsfall eftersom det trots allt var en stor kanal med många tittare, och det var väldigt många som reagerade när kanalen raderades från youtube.

Man undrar hur länge det dröjer innan Riks blir nedstängt? Jag är helt säker på att det finns massor av aktivister som redan nu gör allt de kan för att massanmäla Riks på youtube. Riks har inte funnits så länge, så det tar väl helt enkelt lite tid innan det händer något.

Jag tror det är överskattat att vara stor i sociala medier. Kolla på AFS 2018.
Jag får t.ex. inget av SD på Facebook. De kanske har några tiotusen visningar men det är ju från kärnväljare. Vad man behöver är att nå ut till de som inte är väljare.
De som inte gjort ett medvetet val kolla in andra sidan.

Det är därför vänstern vinner.

Han som frågar ut folk i Riks är för övrigt väldigt bra för att jobba för något SD-anknutet. Nån som vet nåt om honom? SD har väl egentligen alltid haft det problemet att de saknar sådana här eftertänksamma, belästa kloka herrar. Som om det omöjligt skulle gå att hitta sådana.
Citera
2021-01-17, 23:27
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Han som frågar ut folk i Riks är för övrigt väldigt bra för att jobba för något SD-anknutet. Nån som vet nåt om honom?
Syftar du på; http://www.realiaposten.se/skribent/40/christopher-jarnvall ?
Citera
2021-01-18, 16:25
Medlem
Kackotopis avatar
Patetiskt att de kan intervjua Ilan Sadé, partiledare för Medborgerlig samling (MED), men inte Gustav Kasselstrand, partiledare för Alternativ för Sverige (AfS)... jag vet att Riks styrs av SD:s Samtiden, men ändå! Vem bryr sig om MED?
Citera
2021-01-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Patetiskt att de kan intervjua Ilan Sadé, partiledare för Medborgerlig samling (MED), men inte Gustav Kasselstrand, partiledare för Alternativ för Sverige (AfS)... jag vet att Riks styrs av SD:s Samtiden, men ändå! Vem bryr sig om MED?

Vem bryr sig om AFS?
Citera
2021-01-18, 16:31
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Vem bryr sig om AFS?

Betydligt fler än MED.
Citera
2021-01-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Syftar du på; http://www.realiaposten.se/skribent/40/christopher-jarnvall ?

Ja, tack. Där ser man, intressant bakgrund.

SD kommer ju totalt dominera i sociala medier nu.
Men med tanke på att andra partier har public service och Bonnier på sin sida är ju oddsen ändå starkt vinklade mot SD.

Sen är väl de unga tjejerna som snackar hela tiden inte något som är givande för mig. Kanske är det tänkt att dra in yngre tittare. Det är nåt konstigt i det svenska klimatet där man ständigt sätter 25-åringar till att vara experter på ditten och datten. Men det är ju också symptomatiskt för SD att aldrig lyckas hela vägen.
Citera
2021-01-18, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Riks hade med en moderat idag och Nils Funcke. De verkar accepterade av delar av etablissemanget. Undrar hur moderata partistyrelsen ser på det?

Jag tror delvis att etablissemanget inte orkar bry sig hur mycket som helst. De kan bara ta till stora släggan för de stora fiskarna, som Leif Östling på SwebbTV som talade om somalier. När Glenn Hysén var med på Exakt24 var Glenn inte tillräckligt viktig, inte sa något tillräckligt kontroversiellt och Exakt24 var inte tillräckligt stort för att etabl. skulle orka med sitt "...som har kopplingar till"-argument.
Riks har än så länge inga "kopplingar till" något "högerextremt" heller.
Citera
2021-01-18, 18:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Vi gillar inte Kasslern, men vem vet kanske intervjuar de honom om han har något att tillföra debatten? Saken är att för SD är det bra om liberaler som inte kan tänka sig SD p.g.a. deras ekonomiska politik t.ex. byter till MED.

Citat:
Sen är väl de unga tjejerna som snackar hela tiden inte något som är givande för mig. Kanske är det tänkt att dra in yngre tittare. Det är nåt konstigt i det svenska klimatet där man ständigt sätter 25-åringar till att vara experter på ditten och datten. Men det är ju också symptomatiskt för SD att aldrig lyckas hela vägen.

Jag tror SD vill nå tjejer. Unga kvinnor är vårt svagaste väljarsegment. SD behöver en motpol till olika "influencers" och kändisar som alla är kulturmarxister. Tjejer behöver se självsäkra kaxiga tjejer som är Sverigedemokrater och säger vad de (Och kanske många andra tjejer också) tycker om modern feminism, klimataktivism och annat tjejerna blivit indoktrinerade med.

Jag tror de är noga utvalda. Först såg jag nästan bara kommentarer från män på Riks men nu börjar det komma fler kvinnor som kommenterar. Det är lovande.

Citat:
Jag tror delvis att etablissemanget inte orkar bry sig hur mycket som helst. De kan bara ta till stora släggan för de stora fiskarna, som Leif Östling på SwebbTV som talade om somalier. När Glenn Hysén var med på Exakt24 var Glenn inte tillräckligt viktig, inte sa något tillräckligt kontroversiellt och Exakt24 var inte tillräckligt stort för att etabl. skulle orka med sitt "...som har kopplingar till"-argument.
Riks har än så länge inga "kopplingar till" något "högerextremt" heller.

Riks är SDs nättidning Samtiden så helt parti-kontrollerad till skillnad från annat som startats av SD-are på olika vis (Samnytt? Swebb-TV?). Och många tycker ju SD är högerextrema.
Citera
2021-01-18, 18:27
Medlem
Citat:
Betydligt fler än MED.

Både AFS och MED är obetydliga mikropartier som ingen jävel bryr sig om förutom 100 konton på twitter och flashback.

Skillnaden mellan partierna är att AfS fanboys på allvar har storhetsvansinne och fått för sig att partiet snart kommer in i riksdagen.

Och nej, det finns ingen anledning för SD:s nyhetskanal Riks att göra en intervju med någon som sparkats ut ur partiet och därefter dragit igång egen (misslyckad) låda.
Citera
2021-01-18, 18:35
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Jag röstar på AfS, inte minst för att det är mer ett högerparti än SD, men jag förstår ju att de inte vill ha med Kasselstrand att göra. Gustav är ju utesluten. Tror inte att Riks vill prata med t.ex. Thoralf Alfsson heller.
Citera
2021-01-19, 18:00
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vi gillar inte Kasslern, men vem vet kanske intervjuar de honom om han har något att tillföra debatten? Saken är att för SD är det bra om liberaler som inte kan tänka sig SD p.g.a. deras ekonomiska politik t.ex. byter till MED.

Hur kan man inte gilla Kasselstrand?

Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Både AFS och MED är obetydliga mikropartier som ingen jävel bryr sig om förutom 100 konton på twitter och flashback.

Skillnaden mellan partierna är att AfS fanboys på allvar har storhetsvansinne och fått för sig att partiet snart kommer in i riksdagen.

Och nej, det finns ingen anledning för SD:s nyhetskanal Riks att göra en intervju med någon som sparkats ut ur partiet och därefter dragit igång egen (misslyckad) låda.

Tro mig, vi ÄR fler än några "100 konton". Hur kan man inte få storhetsvansinne med den höga energin som AfS kommer med?

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag röstar på AfS, inte minst för att det är mer ett högerparti än SD, men jag förstår ju att de inte vill ha med Kasselstrand att göra. Gustav är ju utesluten. Tror inte att Riks vill prata med t.ex. Thoralf Alfsson heller.

Det är dags att de begraver stridsyxan (min åsikt), båda parterna vill i princip samma sak, ta det där med "återvandring", det är tack vare AfS som SD har börjat prata om det. Men, det blir bra när AfS kommer in i värmen och kan bli ett stödparti till SD, och om SD inte vill det då - så har dom visat sitt sanna ansikte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in