Citat:
Ursprungligen postat av
Kackotopi
Patetiskt att de kan intervjua Ilan Sadé, partiledare för Medborgerlig samling (MED), men inte Gustav Kasselstrand, partiledare för Alternativ för Sverige (AfS)... jag vet att Riks styrs av SD:s Samtiden, men ändå! Vem bryr sig om MED?

Vi gillar inte Kasslern, men vem vet kanske intervjuar de honom om han har något att tillföra debatten? Saken är att för SD är det bra om liberaler som inte kan tänka sig SD p.g.a. deras ekonomiska politik t.ex. byter till MED.
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Sen är väl de unga tjejerna som snackar hela tiden inte något som är givande för mig. Kanske är det tänkt att dra in yngre tittare. Det är nåt konstigt i det svenska klimatet där man ständigt sätter 25-åringar till att vara experter på ditten och datten. Men det är ju också symptomatiskt för SD att aldrig lyckas hela vägen.
Jag tror SD vill nå tjejer. Unga kvinnor är vårt svagaste väljarsegment. SD behöver en motpol till olika "influencers" och kändisar som alla är kulturmarxister. Tjejer behöver se självsäkra kaxiga tjejer som är Sverigedemokrater och säger vad de (Och kanske många andra tjejer också) tycker om modern feminism, klimataktivism och annat tjejerna blivit indoktrinerade med.
Jag tror de är noga utvalda. Först såg jag nästan bara kommentarer från män på Riks men nu börjar det komma fler kvinnor som kommenterar. Det är lovande.
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Jag tror delvis att etablissemanget inte orkar bry sig hur mycket som helst. De kan bara ta till stora släggan för de stora fiskarna, som Leif Östling på SwebbTV som talade om somalier. När Glenn Hysén var med på Exakt24 var Glenn inte tillräckligt viktig, inte sa något tillräckligt kontroversiellt och Exakt24 var inte tillräckligt stort för att etabl. skulle orka med sitt "...som har kopplingar till"-argument.
Riks har än så länge inga "kopplingar till" något "högerextremt" heller.
Riks är SDs nättidning Samtiden så helt parti-kontrollerad till skillnad från annat som startats av SD-are på olika vis (Samnytt? Swebb-TV?). Och många tycker ju SD är högerextrema.