2021-01-19, 14:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makeam
Jag menade att ämnet går varmt med flera trådar idag.

Fel. Män träffar främst kvinnor de tror står under dem. Jag har själv enbart nästintill träffat män med sämre förutsättningar än mig genom mitt liv. Jag inser även att det är ett stort misstag. Pga männen.

Utöver det så är det tydligt att majoriteten av relationsproblem beror på män
Sen när fick du tala för en majoritet av alla män?

Oh, wait!
Din nästa mening kanske kan vara en ledtråd?
Du har bara träffat undermåliga män och det är männens fel?

Och alla relationsproblem är pga män?

Min varningsklocka för galen narcissist verkar ha fått spel just nu...
Vet du något om vad det kan vara?

Du som vet och kan allt. Man vill ju inte killgissa i det här läget.

Tre meningar som kan sammanfatta varför män inte vill ha med er att göra längre.
Citera
2021-01-19, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makeam
Jag menade att ämnet går varmt med flera trådar idag.

Fel. Män träffar främst kvinnor de tror står under dem. Jag har själv enbart nästintill träffat män med sämre förutsättningar än mig genom mitt liv. Jag inser även att det är ett stort misstag. Pga männen.

Utöver det så är det tydligt att majoriteten av relationsproblem beror på män

Det beror på båda könen. Det finns för många valmöjligheter och ingen vill vara den som byter ned sig.

Vidare väntar kvinnor för länge på att skaffa en seriös relation och män för lite vilket gör att brytningspunkten vid 30 års ålder är när de flesta ingår en seriös relation. Vad är då problemet med detta? Jo, från och med den åldern har kvinnans bästa år precis tagit slut och det går bara utför medan mannen precis kommit in i sina bästa år och han kommer få erbjudanden och uppmärksamhet han aldrig fått tidigare.

Kvinnor som således inte hittar någon medan de är mellan 20-30 skjuter sig själva i foten.

Ur en mans synpunkt är den sämsta dealen du kan göra att som 30-åring inleda en relation med en 30-årig kvinna. Hade de träffats när båda var 20 hade det jämnat ut sig, kvinnan ger sina bästa år till mannen och mannen ger sina bästa år till kvinnan, även om de kommer först senare.

Kvinnor kan inte förbruka sina bästa år och sen kräva av män att de ska ge sina bästa år till någon som förbrukat sina. Det är en dålig deal.
Citera
2021-01-19, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Det beror på båda könen. Det finns för många valmöjligheter och ingen vill vara den som byter ned sig.

Vidare väntar kvinnor för länge på att skaffa en seriös relation och män för lite vilket gör att brytningspunkten vid 30 års ålder är när de flesta ingår en seriös relation. Vad är då problemet med detta? Jo, från och med den åldern har kvinnans bästa år precis tagit slut och det går bara utför medan mannen precis kommit in i sina bästa år och han kommer få erbjudanden och uppmärksamhet han aldrig fått tidigare.

Kvinnor som således inte hittar någon medan de är mellan 20-30 skjuter sig själva i foten.

Ur en mans synpunkt är den sämsta dealen du kan göra att som 30-åring inleda en relation med en 30-årig kvinna. Hade de träffats när båda var 20 hade det jämnat ut sig, kvinnan ger sina bästa år till mannen och mannen ger sina bästa år till kvinnan, även om de kommer först senare.

Kvinnor kan inte förbruka sina bästa år och sen kräva av män att de ska ge sina bästa år till någon som förbrukat sina. Det är en dålig deal.

Rent fysiskt så är den bästa tiden för bägge könen innan 25-30 års ålder. Men efter 25-30 års ålder har båda könen mer livserfarenhet, mogna/fullt utvecklade hjärnor. Efter 30 års ålder har båda könen ännu mer livserfarenhet som kan ge ett visst "lugn" hos personerna. Och detta lugn/livserfarenhet etc. ökar naturligtvis med stigande ålder, samtidigt som människan rent fysiskt bryts ner.

Dvs. oavsett vilken ålder paret är i, så har de alltid fina och bra år att ge till varandra. Men om det gäller parbildning där man vill ha god fysik hos sin partner, så är det som sagt innan 25-30 som båda könen är i sin bästa form, rent fysiskt.

Så en man ska inte heller vänta för länge med parbildning om han vill kunna ge sin partner sina rent fysiskt bästa år.

Gäller det fortplantning, så är det ju bra om kvinnan är under 35 och mannen under 40 och att paret är nära varandra i ålder. Är kvinnan äldre än 35 ökar chansen för kromosomavvikelser hos avkomman. Är mannen över 40 ökar chansen för neuropsykiatriska diagnoser etc. hos avkomman. Gäller det fortplantning så bör paret också vara nära varandra i ålder, för stor åldersskillnad (över 10 års åldersskillnad) ökar också chansen/risken för för neuropsykiatriska diagnoser etc. hos avkomman.

I övrigt upplever jag inte i min omgivning att kvinnor har väntat för länge. Många har träffat sina partners (som de än i dag är tillsammans med) i 20-årsåldern. De som inte har träffat någon, har haft seriösa förhållanden där mannen inte har velat "ta nästa steg".
Senast redigerad av TomatKungen 2021-01-19 kl. 17:27.
Citera
2021-01-19, 20:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ellikaScoop
så intressant! Man kollar alltid på den där statistiken som att kvinnor vill gifta sig uppåt, men låter ju mer troligt att männen vill gifta sig neråt. Speciellt med tanke på hur den här tråden startade (nån snubbe som tycker att kvinnor inte ska jobba eftersom det blir tävling mellan män och kvinnor och det är inte sexigt typ. med andra ord kvinnor som är mer lyckade än en själv = inte sexigt)

Män bryr sig inte inte om "pengar" "makt" "jobb" ( den typen av status ) och liknande i sin partner, inte heller "tävlar" män med kvinnor, det är en (genusefterbliven) socialkonstruktevistisk missräkning, likt många andra.

Hittar du en studie som visar på de är du mer än välkommen att länka in den.
Citera
2021-01-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Rent fysiskt så är den bästa tiden för bägge könen innan 25-30 års ålder. Men efter 25-30 års ålder har båda könen mer livserfarenhet, mogna/fullt utvecklade hjärnor. Efter 30 års ålder har båda könen ännu mer livserfarenhet som kan ge ett visst "lugn" hos personerna. Och detta lugn/livserfarenhet etc. ökar naturligtvis med stigande ålder, samtidigt som människan rent fysiskt bryts ner.

Dvs. oavsett vilken ålder paret är i, så har de alltid fina och bra år att ge till varandra. Men om det gäller parbildning där man vill ha god fysik hos sin partner, så är det som sagt innan 25-30 som båda könen är i sin bästa form, rent fysiskt.

Så en man ska inte heller vänta för länge med parbildning om han vill kunna ge sin partner sina rent fysiskt bästa år.

Gäller det fortplantning, så är det ju bra om kvinnan är under 35 och mannen under 40 och att paret är nära varandra i ålder. Är kvinnan äldre än 35 ökar chansen för kromosomavvikelser hos avkomman. Är mannen över 40 ökar chansen för neuropsykiatriska diagnoser etc. hos avkomman. Gäller det fortplantning så bör paret också vara nära varandra i ålder, för stor åldersskillnad (över 10 års åldersskillnad) ökar också chansen/risken för för neuropsykiatriska diagnoser etc. hos avkomman.

I övrigt upplever jag inte i min omgivning att kvinnor har väntat för länge. Många har träffat sina partners (som de än i dag är tillsammans med) i 20-årsåldern. De som inte har träffat någon, har haft seriösa förhållanden där mannen inte har velat "ta nästa steg".

Ditt sista stycke var ju precis min poäng. Kvinnor som inte hittar någon i 20-årsåldern måste inse att de inte kommer kunna få tag i någon kvalitetsman i sin egen ålder. Hon är en otroligt dålig investering. Det låter hårt men så är det.
Citera
2021-01-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Män bryr sig inte inte om "pengar" "makt" "jobb" ( den typen av status ) och liknande i sin partner, inte heller "tävlar" män med kvinnor, det är en (genusefterbliven) socialkonstruktevistisk missräkning, likt många andra.

Hittar du en studie som visar på de är du mer än välkommen att länka in den.

Tävlingsinriktade kvinnor är inte feminina eftersom det är en manlig egenskap. Kvinnligt är att vara mjuk, förenlig och inte upprorisk. Det är vad som skrämmer bort män, inte vad hon faktiskt tjänar eller vilken status hon har.

Det feminina kan illustreras som rådjur, medan det maskulina är varg.
Citera
2021-01-19, 21:12
Avstängd
Citat:
Tävlingsinriktade kvinnor är inte feminina eftersom det är en manlig egenskap. Kvinnligt är att vara mjuk, förenlig och inte upprorisk. Det är vad som skrämmer bort män, inte vad hon faktiskt tjänar eller vilken status hon har.

Det feminina kan illustreras som rådjur, medan det maskulina är varg.

kvinnor tävlar med kvinnor,

och jag ser inte din djurliknelse som vettig på något plan, och tävliningsinriktade kvinnor kan vara exceptionellt ”feminina” , män bryr sig inte öht.
Citera
2021-01-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
kvinnor tävlar med kvinnor,

och jag ser inte din djurliknelse som vettig på något plan, och tävliningsinriktade kvinnor kan vara exceptionellt ”feminina” , män bryr sig inte öht.

Vilken tur att du vet vad män bryr sig om eftersom jag är man och jag bryr mig. Finns inte en chans att jag skulle vilja vara med en karriärsdriven kvinna. Just av den anledningen jag själv sett till att satsa hårt på utbildning och karriär. För att kunna skaffa mig en kvinna som tar hand om det andra.

Är du bög eller kvinna månne?
Citera
2021-01-19, 21:50
Avstängd
Citat:
Vilken tur att du vet vad män bryr sig om eftersom jag är man och jag bryr mig. Finns inte en chans att jag skulle vilja vara med en karriärsdriven kvinna. Just av den anledningen jag själv sett till att satsa hårt på utbildning och karriär. För att kunna skaffa mig en kvinna som tar hand om det andra.

Är du bög eller kvinna månne?

nä hetrosexuell, jag är gift, har 1 barn, höginkomstgare.

din subjektiva åsikt är ju bara värd vad du kan ladda den med... och det fetade ovan definierar dig som... inte man (osäker med känsligt ego) men du är förhoppningsvs bara ung.
Citera
2021-01-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ditt sista stycke var ju precis min poäng. Kvinnor som inte hittar någon i 20-årsåldern måste inse att de inte kommer kunna få tag i någon kvalitetsman i sin egen ålder. Hon är en otroligt dålig investering. Det låter hårt men så är det.

Människor är iof. inga "investeringar". vi människor är inte aktier/bostadsrätter/diamanter/guld. Vi är människor helt enkelt. Vi kan kära ner oss i någon person som vi tänker kanske inte riktigt skulle passa oss "rent praktiskt".

Jag och mitt ex var både en bit över 30 när vi fick barn. vi är båda "kvalitetsmänniskor" (ser bra ut, har fina utbildningar, bra yrken osv.). Exet kom ur en lång relation som inte hade lett till barnbildande. Och jag hade varit singel länge och satsat mer på min karriär, mina släktingar, polare och min träning, än på relationer med det motsatta könet. Ingen av oss hade tänkt oss att träffa någon. Men så träffades vi straxt över 30 och ljuv förälskelse uppkom. Som sedan ledde till förhållande och barn.
Citera
2021-01-20, 23:01
Medlem
Citat:

Nonsens. Män stadgar sig efter 30 för att deras hormoner stillats alltmer och för att inte lämnas. De är däremot inte 20 längre. Det är pinsamt med män +40 som tror att de är tonåringar ännu. Sedan är inte ungdom kvinnors bästa år mer än männens. Det är sexistiskt och självbedrägeri. Om kvinnor vissnar, gör även män det.
Citera
2021-01-20, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Sen när fick du tala för en majoritet av alla män?

Oh, wait!
Din nästa mening kanske kan vara en ledtråd?
Du har bara träffat undermåliga män och det är männens fel?

Och alla relationsproblem är pga män?

Min varningsklocka för galen narcissist verkar ha fått spel just nu...
Vet du något om vad det kan vara?

Du som vet och kan allt. Man vill ju inte killgissa i det här läget.

Tre meningar som kan sammanfatta varför män inte vill ha med er att göra längre.
Älskling. Alltid lika hatiskt jagandes efter kvinnor på Flashback att kasta ditt sot i ögonen på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in