2021-01-08, 09:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hm. Jag får leenden när jag öppnar dörren åt folk (av bägge könen). Jag är en gentleperson ut i fingerspetsarna och är lika mycket gentelperson mot både män och kvinnor. Och jag tar även gärna emot hjälp när jag behöver det.

Och jag ser att folk blir glada av att få hjälp. Även de mest feministiska kvinnor jag känner ber om hjälp och vill ha ett handtag ibland. Kvinnor är ju i regel både kortare och svagare än män. Och ber därav om hjälp med saker som behöver styrka eller längd. Det är min erfarenhet iaf.
Du vet att de finns.
Eller har du tickat andra boxar i det som förr hette "den intersektionella stacken" / den kritiska rasteorin?

Jag är glad för att du fortfarande upplever din omvärld som "normal" och värdig och ibland kan jag också önska att jag inte såg det ständiga trycket och lutandet från de som har den verkliga makten.

Har man lärt sig se mönstren, kan man inte göra insikten osynlig igen.

Just nu går kampanjen ut på antiporr och våld i nära relationer.
I båda fallen är kvinnor offer och männen förövare. Senast i veckan stod Åsa Lindhagen i TV och sa att det är synd om flickor som lägger upp sig på nätet. (Utnyttjas) och det är inte otänkbart att de pojkar som tittar, kan kriminaliseras.
Citera
2021-01-15, 19:54
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Måste män lita på kvinnor då?

Äh, det finns inga måsten här i världen, Det finns bara klokare val, och mindre kloka val. Du behöver inte lita på oss kvinnor. men om du inte vill bli anklagad för att vara snuskgubbe, sexköpare och våldtäktsman så kanske...du ska lita på oss ändå ? (valet är ditt...)
Citera
2021-01-16, 02:57
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Äh, det finns inga måsten här i världen, Det finns bara klokare val, och mindre kloka val. Du behöver inte lita på oss kvinnor. men om du inte vill bli anklagad för att vara snuskgubbe, sexköpare och våldtäktsman så kanske...du ska lita på oss ändå ? (valet är ditt...)
Jag litar på den svenska kvinnan som en mus borde lita på en kissekatt.
Av exakt samma anledning.
Citera
2021-01-16, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag litar på den svenska kvinnan som en mus borde lita på en kissekatt.
Av exakt samma anledning.
Märkligt att se sig som ett bytesdjur.

Varför denna fascination för manligt och kvinnligt i överdrift nu på Flashback?
Det är som det är. Vill inte män, vill de inte. Vill inte kvinnor, vill de inte.
Citera
2021-01-16, 03:30
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makeam
Märkligt att se sig som ett bytesdjur.

Varför denna fascination för manligt och kvinnligt i överdrift nu på Flashback?
Det är som det är. Vill inte män, vill de inte. Vill inte kvinnor, vill de inte.
Visste du att vi är på forumavdelningen feminism?
Visste du att den svenska kvinnan har känslomässigt många likheter med katter?
De saknar tillräknelighet. Googla på ordet.

Och eget ansvar vill de också göra sig av med.
Pappa staten ska sköta sånt, för är man lovad att få vara prinsessa, så är man.

Lägg därtill hypergami. Du får googla på det också. Tjejer dejtar inte neråt och när över 70% av alla högre utbildningar numera går till tjejer, även inom STEM, kommer om några år de tjugo översta procentilerna av män kunna ligga hur mycket de vill och hälften av männen blir utan familj helt.

Eller så används de bara för ringen, halva lägenheten och att avla på, för att sen ta ut skilsmässa.
Män saknar alla traditionella värden och när han lagt under kvinnan kommer hon inte titta tillbaka, utan siktar framåt.
Kanske tämjer hon sig en Afghan eller Gambian?
Kanske sätter hon nytt svenskt rekord i att köpa sexleksaker?
https://www.di.se/pressreleaser/2020/04/23/lovebuddy-se-lovebuddy-se-forsaljningen-av-sexleksaker-okade-med-500-i-mars/
Citera
2021-01-16, 03:43
Medlem
Citat:
Visste du att vi är på forumavdelningen feminism?
Visste du att den svenska kvinnan har känslomässigt många likheter med katter?
De saknar tillräknelighet. Googla på ordet.

Och eget ansvar vill de också göra sig av med.
Pappa staten ska sköta sånt, för är man lovad att få vara prinsessa, så är man.

Lägg därtill hypergami. Du får googla på det också. Tjejer dejtar inte neråt och när över 70% av alla högre utbildningar numera går till tjejer, även inom STEM, kommer om några år de tjugo översta procentilerna av män kunna ligga hur mycket de vill och hälften av männen blir utan familj helt.

Eller så används de bara för ringen, halva lägenheten och att avla på, för att sen ta ut skilsmässa.
Män saknar alla traditionella värden och när han lagt under kvinnan kommer hon inte titta tillbaka, utan siktar framåt.
Kanske tämjer hon sig en Afghan eller Gambian?
Kanske sätter hon nytt svenskt rekord i att köpa sexleksaker?
https://www.di.se/pressreleaser/2020/04/23/lovebuddy-se-lovebuddy-se-forsaljningen-av-sexleksaker-okade-med-500-i-mars/
Jag menade att ämnet går varmt med flera trådar idag.

Fel. Män träffar främst kvinnor de tror står under dem. Jag har själv enbart nästintill träffat män med sämre förutsättningar än mig genom mitt liv. Jag inser även att det är ett stort misstag. Pga männen.

Utöver det så är det tydligt att majoriteten av relationsproblem beror på män
Citera
2021-01-17, 18:04
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:

Jo, men var är nackdelarna för oss kvinnor ? Det är ju snarare en fördel att vi feminister beviljas platser inom de övre percentilerna, så att våra högre behov av såväl sex som pengar tillgodoses. Det är ju kvinnors behov som räknas här i Sverige, och då får ju faktiskt männen acceptera att deras behove inte är lika mycket värda - längre ! (tiderna har förändrats)
Citera
2021-01-18, 18:12
Medlem
Varför är det så få kvinnor som begår brott? Varje dag läser man om mord, våldtäkter, rån och bedrägerier. Och till 99.9% är det unga män. Om det är en biljakt förväntar de sig alltid att det är en man.

Vad beror detta på? Världen skulle nog vara lite trevligare om dessa kunde ha samma förstånd som kvinnor.
Senast redigerad av sabrina56 2021-01-18 kl. 18:16.
Citera
2021-01-18, 21:05
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Varför är det så få kvinnor som begår brott? Varje dag läser man om mord, våldtäkter, rån och bedrägerier. Och till 99.9% är det unga män. Om det är en biljakt förväntar de sig alltid att det är en man.

Vad beror detta på? Världen skulle nog vara lite trevligare om dessa kunde ha samma förstånd som kvinnor.

Det beror på att kvinnors hypergami tvingar män att konkurrera med varandra.
Citera
2021-01-19, 01:49
Bannlyst
Citat:

Män är ju våldsamma för kvinnor valt att reproducera med således föra vidare våldsamma mäns gener?
Citera
2021-01-19, 07:03
Moderator
pewpews avatar
Citat:

Kön är en social konstruktion så det måste vara samhället som driver män att begå brott. Vi uppfostrar dem helt enkelt till det.
Citera
2021-01-19, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makeam
Jag menade att ämnet går varmt med flera trådar idag.

Fel. Män träffar främst kvinnor de tror står under dem. Jag har själv enbart nästintill träffat män med sämre förutsättningar än mig genom mitt liv. Jag inser även att det är ett stort misstag. Pga männen.

Utöver det så är det tydligt att majoriteten av relationsproblem beror på män

så intressant! Man kollar alltid på den där statistiken som att kvinnor vill gifta sig uppåt, men låter ju mer troligt att männen vill gifta sig neråt. Speciellt med tanke på hur den här tråden startade (nån snubbe som tycker att kvinnor inte ska jobba eftersom det blir tävling mellan män och kvinnor och det är inte sexigt typ. med andra ord kvinnor som är mer lyckade än en själv = inte sexigt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in