2021-01-19, 03:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
När var trafikolyckan?
Ofta struntar i att anmäla till transportstyrelsen.

Olyckan var i oktober 2019

Och i Augusti 2020, tio månader senare, berättar Esbjörn detaljerat om olyckan. Han mindes då också att han i samband med olyckan kunnat avgöra när på en tiondels sekund som rödljuset slog om. Så han har imponerande kognitiva förmågor så väl som minneskapacitet.
2021-01-19, 06:17
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det faktum att Esbjörn lät Ebba börja rensa på tomten innan tillträdet tyder på att Esbjörn inte var så omöjlig på den punkten. Och oavsett vilket tror jag att Esbjörn hade varit glad om Matz hållt efter huset. Underhållsmålat, bytt ut dåligt trä osv. Normalt underhåll. Men inget sånt tycks Matz lyft ett finger för.
Mycket möjligt.
Har ingen större respekt för någon av dem.

Men Matz bor på Öland, Esbjörn borde med sina kontakter med Majkgård, kunna hyra hantverkare billigt.
Även Esbjörn har låtit "släktgården" förfalla.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-01-19 kl. 06:21.
2021-01-19, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det du skrev om en fastighet stämmer med andra ord inte? Ser man om en byggnad är fastighetslokal eller bostad på kartan? Du glömde bifoga länken till kartan.
Fastighet betyder tomt. Kartan finns i redan tråden, det verkar stå två byggnader på den tomten (M-lund 314). Sedan kan du läsa på Ratsit också, om vilka som är skrivna i villan och vilka som äger bolaget.
2021-01-19, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fastighet betyder tomt. Kartan finns i redan tråden, det verkar stå två byggnader på den tomten (M-lund 314). Sedan kan du läsa på Ratsit också, om vilka som är skrivna i villan och vilka som äger bolaget.

Det du skrev om att det bara finns ett bostadshus på tomten, stämmer det eller stämmer det inte? Vet du vad det är för typ av byggnader som finns där? Du skrev tidigare att det skulle vara en bostadshus och en ”företagslokal”. Vad är en företagslokal för något, är det ett garage eller en ateljé eller vad?

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Så är är det inte. Det förstår även du du googlar. Det finns bara ett bostadshus på tomten, det är en villa där Ebbas föräldrar, hon själv och hennes ex är folkbokförda. Ebbas ex bor inte där och knappast Ebba heller. Hon måste väl vara folkbokförd där ändå eftersom hennes väljarkrets består av Livets Ords medlemmar i Uppsala. Jag har ingen aning hus Ebba och hennes ex har ordnat med barnen, det kan mycket möjligt vara så att hennes föräldrar tar hand om barnen även om jag vet att barnen också vistas i Luthagen hos sin pappa.

Du har ju en bekant som kan kolla upp det, kan du inte be hen kolla vad det finns för byggnader på fastigheten. Ni har tydligen försökt reda ut detta tidigare och fått fram någon alternativ adress för EB:s ex som du sedan delade med dig av till tråden. Denne bekant kan väl ta sig till Mariannelund och kolla vad det är för byggnader? Det går säkert att få tag på någon lärare som vet vem som tar hand om barnen också?

Citat:
Enligt Ratsit (folkbokföringen) bor han i ett hus i Mariannelund , samma hus som Ebba och hennes föräldrar bor. Är det någon här som tror att han bor där, eller att Ebba bor där? Jag har hört av en bekant, som besökt honom, att han bor i norra Luthagen, i ett hus där lägenheterna är svindyra (det så kallade blå huset). Han kan givetvis hyrt sig in där i andra hand pga skilsmässan men var finns hans boende i Mariannelund? Hos Ebbas föräldrar där han är skriven?

Jag tror att du glömde länken till kartan igen, jag skulle vara väldigt tacksam för den.
2021-01-19, 07:11
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Du kämpar hårt med att få det att se ut som om hon erbjöd Esbjörn ett marknadsmässigt pris, möjligen Tjuvarnas marknad.

Jag kan ge dig att det är roande med detta spektakel som utspelas i denna tråd.
Sitter ofta o småskrattar när jag läser Ebba-klanens fabulerande.

Jag kan för mitt inre se hur ni sitter o skruvar er fram o tillbaks o funderar på hur ni ska få till det att Ebba är en helt oskyldig spelare i denna såpa.

Ebba är inte oskyldig, hon är en av aktörerna. Men frågan är vad hon är skyldig till. Att göra en affär ihop med en äldre person som har sin syn på världen? Att ha skickat någon att fråga om ett hus är till salu? Att blandat in rättsliga myndigheter när man verkar bli lurad på antingen handpenning, tid och andra utgifter, eller på ett hus man köpt i god tro?

Men återigen. Esbjörns ånger handlade inte om priset, det handlade om att han helt plötsligt inte ville sälja. Nåt som hade varit helt okay, innan han satte sin signatur på kontraktet. Priset är en efterhandskonstruktion som nämnts långt senare.
2021-01-19, 07:26
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Att ens komma på tanken att spana in folks fastigheter i närområdet, "spara" en främmande människa pengar på mäklare, göra egna värderingar på annans medborgares egendom, anlita en mäklare som tar avstånd från affären med vetskap om att agerande strider mot god mäklarsed, men trots detta upprättar mäklaren ett köpeavtal som Ebba inte ens förstår att fylla i korrekt. Allt är makalöst i sin enfald från en politiker.
Esbjörn ville inte blanda in mäklare. Ebba lät då göra värdering. Vad är problemet?

Citat:
Ebba har medgivit att hon tolkade kognitiva svårigheter hos Esbjörn som att han var "egen". Men trots detta fortsätter hon härja med honom.
Att vara "lite egen" är såklart inte detsamma som att ha kognitiva svårigheter.
2021-01-19, 07:33
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det du skrev om att det bara finns ett bostadshus på tomten, stämmer det eller stämmer det inte? Vet du vad det är för typ av byggnader som finns där? Du skrev tidigare att det skulle vara en bostadshus och en ”företagslokal”. Vad är en företagslokal för något, är det ett garage eller en ateljé eller vad?

Du har ju en bekant som kan kolla upp det, kan du inte be hen kolla vad det finns för byggnader på fastigheten. Ni har tydligen försökt reda ut detta tidigare och fått fram någon alternativ adress för EB:s ex som du sedan delade med dig av till tråden. Denne bekant kan väl ta sig till Mariannelund och kolla vad det är för byggnader? Det går säkert att få tag på någon lärare som vet vem som tar hand om barnen också?

Jag tror att du glömde länken till kartan igen, jag skulle vara väldigt tacksam för den.

https://kartor.eniro.se/?c=59.840153,17.880710&z=18&l=aerial&som=0

Det var den här länken hen glömde.
Finns även tidigare i tråden.
Fastigheten är den sammanslagna fastigheten av Marielund 312 och Marielund 314, båda bebyggda med minst ett boningshus var.
Så på den stora fastigheten Marielund 314
(tomten = fastigheten) som ägs av ex, bebos ett hus av honom och ett av Ebbas föräldrar.
Ja han bor där och barnen går kvar i skolan där
2021-01-19, 08:03
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Esbjörn ville inte blanda in mäklare. Ebba lät då göra värdering. Vad är problemet?
Att vara "lite egen" är såklart inte detsamma som att ha kognitiva svårigheter.
Att det "är såklart inte detsamma", förstås av de som inte har kognitiva svårigheter.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-01-19 kl. 08:11.
2021-01-19, 09:07
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68

Fastigheten är den sammanslagna fastigheten av Marielund 312 och Marielund 314, båda bebyggda med minst ett boningshus var.
(tomten = fastigheten) som ägs av ex, bebos ett hus av honom och ett av Ebbas föräldrar.

I dag har varje bostadshus ett nr i detta fall 312 samt 314 innan hade varje fastighet (tomt) med ett antal hus på ett nr.
Detta skedde för ett tjugetal år sen här där jag bor.
Jag frågade varför men fick ett svävande svar från kommunen "för att räddningstjänsten skulle hitta rätt" jag konterade med att om nu inte brandkåren hittar huset som brinner för att det finns två på tomten så kanske man inte ska ringa till dom men kanske bra om nu en ambulans kommer och man behöver bryta upp en dörr.

På denna tomt finns två bostadshus alt möjligen ett bostadshus samt ett fritidshus.
Det finns två bygglov ett från 2003 jan. samt ett från 2008 jan, båda är för tillbyggnad av bostadshus. vilket torde vara 312 då den har två flyglar.
2021-01-19, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68

Ok, tack! Då vet jag i vilken korg jag ska sortera inläggen från nantale i fortsättningen. Det handlar uppenbarligen om medveten desinformation.
2021-01-19, 09:39
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Att det "är såklart inte detsamma", förstås av de som inte har kognitiva svårigheter.

Har förstått att många här har intellektuell inkontinens
2021-01-19, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Har förstått att många här har intellektuell inkontinens

Jaha, då tar vi fram Norstedts ordbok igen.

Inkontinens - oförmåga att hindra utsöndring

Jag håller med till 100% då det stämmer väldigt bra in på Ebba-klanens mega-utsöndring i denna tråd med alla deras inbördes beundran om hur hemskt Esbjörnarna behandlar stackars lilla oskyldiga fröken Usch.

Sover de aldrig? Kan kanske förklara deras ältande. Svårt att ta in nya tankar när hjärnan inte får vila.
Blir bara rundgång.

Prova mute istället för repeat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in