Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Fastighet betyder tomt. Kartan finns i redan tråden, det verkar stå två byggnader på den tomten (M-lund 314). Sedan kan du läsa på Ratsit också, om vilka som är skrivna i villan och vilka som äger bolaget.
Det du skrev om att det bara finns ett bostadshus på tomten, stämmer det eller stämmer det inte? Vet du vad det är för typ av byggnader som finns där? Du skrev tidigare att det skulle vara en bostadshus och en ”företagslokal”. Vad är en företagslokal för något, är det ett garage eller en ateljé eller vad?
Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Så är är det inte. Det förstår även du du googlar. Det finns bara ett bostadshus på tomten, det är en villa där Ebbas föräldrar, hon själv och hennes ex är folkbokförda. Ebbas ex bor inte där och knappast Ebba heller. Hon måste väl vara folkbokförd där ändå eftersom hennes väljarkrets består av Livets Ords medlemmar i Uppsala. Jag har ingen aning hus Ebba och hennes ex har ordnat med barnen, det kan mycket möjligt vara så att hennes föräldrar tar hand om barnen även om jag vet att barnen också vistas i Luthagen hos sin pappa.
Du har ju en bekant som kan kolla upp det, kan du inte be hen kolla vad det finns för byggnader på fastigheten. Ni har tydligen försökt reda ut detta tidigare och fått fram någon alternativ adress för EB:s ex som du sedan delade med dig av till tråden. Denne bekant kan väl ta sig till Mariannelund och kolla vad det är för byggnader? Det går säkert att få tag på någon lärare som vet vem som tar hand om barnen också?
Citat:
Enligt Ratsit (folkbokföringen) bor han i ett hus i Mariannelund , samma hus som Ebba och hennes föräldrar bor. Är det någon här som tror att han bor där, eller att Ebba bor där? Jag har hört av en bekant, som besökt honom, att han bor i norra Luthagen, i ett hus där lägenheterna är svindyra (det så kallade blå huset). Han kan givetvis hyrt sig in där i andra hand pga skilsmässan men var finns hans boende i Mariannelund? Hos Ebbas föräldrar där han är skriven?
Jag tror att du glömde länken till kartan igen, jag skulle vara väldigt tacksam för den.