2021-01-18, 13:34
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Tror inte han lever något speciellt ”liv”
Du ska nog se att bor i någon svensk småstad.
Det här var alltså runt 25 år sedan. Väldigt väldigt få människor som ens skulle överväga att hämnas Peter finns kvar i livet som kriminella
Det spelar ingen roll om dom som var med då är kvar i livet eller inte. Peter har skämt ut klubbarnas varumärke och förnedrar dom, det kommer aldrig raderas ur böckerna.
Citera
2021-01-18, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Det spelar ingen roll om dom som var med då är kvar i livet eller inte. Peter har skämt ut klubbarnas varumärke och förnedrar dom, det kommer aldrig raderas ur böckerna.
Instämmer. Ej att förglömma att de inte ”bara” är klubbarna som har ett horn i sidan till Peter, det finns ju även stora organisationer utomlands som han varit med och infiltrerat.

Peter har gjort mer för vårat samhälle än alla på fb tillsammans någonsin kommer kunna bidra med, att hotet är extremt stort är inte en överdrift.
Citera
2021-01-18, 17:18
Medlem
Citronfrommages avatar
Sett serien och tycker oändligt synd om honom att behöva leva ensam som flykting. Jag är inte säker på att jag skulle tycka att det var värt det, utan ge upp...
Citera
2021-01-18, 21:48
Medlem
Citat:

Jag föreställer mig att organiserad brottslighet, liten eller stor, ständigt dras med dagsaktuella slitningar - intern missämja och maktkamper, "krig" och ställningskrig med gamla och nya konkurrenter. Svek och avhopp till andra grupperingar, misstänkta nya informatörer, folk som vill göra en egen hacka vid sidan av - etc etc.
I det sammanhanget blir ju en 20 år gammal situation rätt liten.. Svek, lögner och bedrägerier sker ju HELA tiden i den undre världen. Men vad vet jag.
Citera
2021-01-18, 21:49
Medlem
Av säkra källor kan jag garantera att en person i peter rättz situation INTE lever i sverige. Finns inte en chans. Han kan leva i ett land som tyskland, belgien, österrike, Holland Eller Australien canada. då detta e länder polisen har samarbete medoch jan kan bygga ett nytt liv och har rätt på nytt normalt svensson liv . Men sverige e för litet att gömma sig. Hans hot nivå kommer aldrig vara låg.... Snälla... hämnd sitter djupt och den är ljuv..... Han kommer alltid få titta bakom sin rygg.... Så nej inte en chans att han e i sverige eller norge eller danmark. Bara glöm det
Citera
2021-01-18, 21:49
Medlem
En fråga dock, Räknas han som polis idag? eller agent eller vadå? Fattar inte
Citera
2021-01-18, 21:52
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towen
Jag föreställer mig att organiserad brottslighet, liten eller stor, ständigt dras med dagsaktuella slitningar - intern missämja och maktkamper, "krig" och ställningskrig med gamla och nya konkurrenter. Svek och avhopp till andra grupperingar, misstänkta nya informatörer, folk som vill göra en egen hacka vid sidan av - etc etc.
I det sammanhanget blir ju en 20 år gammal situation rätt liten.. Svek, lögner och bedrägerier sker ju HELA tiden i den undre världen. Men vad vet jag.

Grejen är att han är i bad standing i flera mc klubbar och det finns ett pris på hans huvud. I varje klubblokal finns en lista på dessa personer med bild osv. Det försvinner aldrig och är alltid prioriterat.
Citera
2021-01-18, 22:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pson.
Instämmer. Ej att förglömma att de inte ”bara” är klubbarna som har ett horn i sidan till Peter, det finns ju även stora organisationer utomlands som han varit med och infiltrerat.

Peter har gjort mer för vårat samhälle än alla på fb tillsammans någonsin kommer kunna bidra med, att hotet är extremt stort är inte en överdrift.

Instämmer till fullo! Jag hade hoppats på att det funnits ett pris även på Gubb Jan Stigson för det är en slemmig självrättfärdigande gris. Jag vet mycket skit om den mannen. For väl hoppas att Karma gör sitt jobb.
Och även när det gäller en av Sveriges mest korrupta poliser: Carin Götblad. Så mycket skit hon kommit undan med.
Citera
2021-01-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Sett serien och tycker oändligt synd om honom att behöva leva ensam som flykting. Jag är inte säker på att jag skulle tycka att det var värt det, utan ge upp...

Håller med, det gör fan ont i själen å se stackarn. All cred till honom för att han orkar
Citera
2021-01-18, 23:27
Medlem
Bakaxels avatar
Peter Rätz är en hjälte som polisen överutnyttjat.
Citera
2021-01-18, 23:53
Medlem
Citat:
Grejen är att han är i bad standing i flera mc klubbar och det finns ett pris på hans huvud. I varje klubblokal finns en lista på dessa personer med bild osv. Det försvinner aldrig och är alltid prioriterat.

Hur fungerar prio-ordningen, är Rätz "given 1:a", eller skiftar det med nytillkomna på listan? Bestäms det centralt eller hos varje lokal avdelning?

I äldre fall som med Rätz, kan det ju bli svårt att fastställa identiteten - "är det verkligen honom vi klippt" liksom. Som kriminell kan man ju inte vända sig till Rättsmedicin el NFC, el motsvarande i det land det nu kan handla om. Och det är inte säkert det läcker ut i media oavsett om händelsen når den lokala polismyndigheten, som fastställer identitet el ej.
Finns det en belöning att inkassera vill antagligen utbetalande part ha garantier för att "rätt snubbe" hittats.
Citera
2021-01-19, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Faktum kvarstår: Ingen misstänkte att Rätz eller Max Åström var polisens insiders rakt in. Bara för att de själva begick brott och använde kola och tjack. Den som är lite analytisk hade kanske kunnat ana oråd. Fitzpatrick själv tyckte att det var lite skumt att Rätz var ostraffad t ex så det fanns ju något att gå på.

?

Fitzpatrick dog tidigt och ung.... Hade han aldrig dött hade Rätz aldrig kunnat komma så långt med sin under cover jobb, Fitzapatrick var en överlevare från afrika. Han var inte en dum jävel och skulle litat på sina instinkter från start...

Folk måste se skillnad på att Rätz inte var golare, han jobbade åt polisen. det e skillnad.
Rätz ska ha respekt, han har fan större ballar än någon kriminell
i sverige någonsin kommer ha.
Vilket spel!!! vilket adrenalin! Jag e fascinerad...
Det e synd om rätz som aldrig kommer få ro... Lycka till gubben
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in