2021-01-18, 13:32
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Någon som har hittat det inlägget?

Följande i domen fick mig att le:

Karin Lilja har inte svarat rakt på de frågor som ställts till henne under rättegången. Hennes undvikande och omständliga svar tycks inte ha varit orsakade av bristande förmåga utan mer framstått som försök att leda uppmärksamheten till annat än det som frågan handlade om.

Påminner om en viss Möller
Citera
2021-01-18, 13:45
Medlem
ghostshadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är oerhört tunt med bilder på Karin. De få som lyckats nå allmänhetens ögon är inget att ha. Tveksamt om media kommer publicera några bilder även efter att hon dömts. Hon har sett bra ut men idag? Förjävlig om du frågar mig.

Ålrajt. Jag får lugna mig och invänta murvlarna på pressen då.
Citera
2021-01-18, 13:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
KL kanske inte kan dömas hårdare än Billy eftersom hon inte finns med i belastningsregistret sedan tidigare?

Det ska inte spela någon roll om du finns med i belastningsregistret eller inte så lilla Karin kan absolut dömas till ett strängare straff än Billy, vi får se vad Hovrätten kommer fram till om de kan få till en rättegång utan att riskera jäv.
Citera
2021-01-18, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Påminner om en viss Möller
Ja, i allra högsta grad!
Särskilt när man lyssnar på hennes sätt att prata (visserligen med förvrängd röst) i den intervju som Expressens Gusten Holm gör med henne strax efter att hon undgått häktningen och alltså släppts på fri fot.
Går att hitta mha denna länk:

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-ligger-bakom-mordplanen-pa-olsson-lilja/

Samma överlägsna stil som Johanna Möller.
Använder journalister för att kritisera utredare/åklagare. Den där arrogansen en del Ùbermenschen uppvisar. Väldigt obehagligt.
Särskilt när det gäller socionom resp juristdomare som vill glänsa, usch!
Citera
2021-01-18, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det ska inte spela någon roll om du finns med i belastningsregistret eller inte så lilla Karin kan absolut dömas till ett strängare straff än Billy, vi får se vad Hovrätten kommer fram till om de kan få till en rättegång utan att riskera jäv.
För så pass grov brottslighet som stämpling till mord spelar det föga roll men är du tidigare ostraffad kan det exempelvis bli villkorlig dom för vad som annars skulle ha blivit fängelse.
Citera
2021-01-18, 14:24
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
MR fick sex år och de andra skyddstillsyn för sina synder, lite billigt i för deras medverkan tycker i alla fall jag.

På sätt och vis håller jag med. Men huvudsaken är att Karin döms och jag hoppas verkligen att de 14 åren håller även i hovrätten. Det var nog mycket tack vare CF som Karin kunde fällas så Tack och lov för henne!

"Som nämnts ovan får C***a Fe****s berättelse anses så pass tillförlitlig att den kan läggas till grund för bedömningen av händelseförloppet. Hennes berättelse får också stöd av den skriftliga bevisningen."

"Karin Lilja har inte svarat rakt på de frågor som ställts tillhenne under rättegången. Hennes undvikande och omständliga svar tycks inte ha varit orsakade av bristande förmåga utan mer framstått som försök att leda uppmärksamheten till annat än det som frågan handlade om. Hon har inte kunnat lämna någon trovärdig förklaring till varför Cecilia Fellenius berättar som hon gör. Karin Liljas uppgifter förtar inte bevis-värdet av åklagarens utredning".
Citera
2021-01-18, 14:25
Medlem
JymdKjams avatar
Väldigt osmakligt för HOL att veta att han indirekt betalade för sin egen avrättning via bodelningen...

Men hur i all sin dar kunde hon tro att hon skulle kunna komma undan med det här!??!
Citera
2021-01-18, 14:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockyRocky
För så pass grov brottslighet som stämpling till mord spelar det föga roll men är du tidigare ostraffad kan det exempelvis bli villkorlig dom för vad som annars skulle ha blivit fängelse.

Ja, det var ju det jag menade med mitt inlägg, att lilla Karin har ett rent register spelar ingen roll när det är ett så pass grovt brott som hon får straff för.
Citera
2021-01-18, 14:27
Medlem
Jofs avatar
Stockholms Tingsrätt Mål: B 5822-20
Citera
2021-01-18, 14:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
På sätt och vis håller jag med. Men huvudsaken är att Karin döms och jag hoppas verkligen att de 14 åren håller även i hovrätten. Det var nog mycket tack vare CF som Karin kunde fällas så Tack och lov för henne!

"Som nämnts ovan får C***a Fe****s berättelse anses så pass tillförlitlig att den kan läggas till grund för bedömningen av händelseförloppet. Hennes berättelse får också stöd av den skriftliga bevisningen."

"Karin Lilja har inte svarat rakt på de frågor som ställts tillhenne under rättegången. Hennes undvikande och omständliga svar tycks inte ha varit orsakade av bristande förmåga utan mer framstått som försök att leda uppmärksamheten till annat än det som frågan handlade om. Hon har inte kunnat lämna någon trovärdig förklaring till varför Cecilia Fellenius berättar som hon gör. Karin Liljas uppgifter förtar inte bevis-värdet av åklagarens utredning".

Vi får hoppas det håller i Hovrätten, svårt att sia om utgången där, jag tror att lilla Karin har gjort bort sig så pass att de kommer att fastställa domen bara för att de vill få stopp på allt elände som hon ställt till med men vi får se, de ska ju som jag skrivit tidigare få fram en konstellation av jurister i Hovrätten som inte är jäviga vilket inte är helt lätt med tanke på hur litet skrået är egentligen.
Citera
2021-01-18, 14:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Domen i del 2 som meddelades idag.

https://docdro.id/Yue1XK9
Tack, välskriven dom utan en massa snårskog.
👍

Chop, Chop som Möller skulle sagt när huvuden rullar.
Citera
2021-01-18, 14:46
Medlem
Jofs avatar
https://www.friatider.se/domaren-karin-lilja-doms-anstiftan-till-mord-pa-advokat

Här är en tidning som skriver ut hennes namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in