2021-01-17, 00:18
Medlem
Du är en starkare man än mig. Hade jag varit i din situation skulle jag redan suttit häktad för mord.

Lycka till med grabben!
Citera
2021-01-17, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muusmatta
Och skulle inte ens våga drömma om att vara otrogen mot henne. Kuken skulle vara avklippt samma natt!

Hur länge var ni ett par? Du verkar rätt skraj för henne också!
Citera
2021-01-17, 12:54
Medlem
jori9900s avatar
Som vit (om du är vit..) man så är du by default en vandrande våldtäktsman och misshandlare och kommer att ha alla emot dej, soc, myndigheterna ja alla.. du är dömd på förhand..sorry
Senast redigerad av jori9900 2021-01-17 kl. 13:05.
Citera
2021-01-17, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matalf
Vad väntar du på då?

Citat:
Ursprungligen postat av Matalf
Hur länge var ni ett par? Du verkar rätt skraj för henne också!

Advokaten jag fick rekommenderad till mig verkar ha jävligt fullt upp.. ringde för 2 veckor sen och fick ett bokat samtal till nästa vecka..

Varit ett par till och från o 6-7 år. Aa är ganska rädd för henne. På ett sätt vet jag att de inte är någon idé att gå in i en diskussion med henne för hon ger sig inte förns hon fått sin vilja igenom + att hon är väldigt duktig på att prata. Och väljer man att endå säga emot kan de sluta som dom två gångerna jag förklarade i topic.
Citera
2021-01-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Som vit (om du är vit..) man så är du by default en vandrande våldtäktsman och misshandlare och kommer att ha alla emot dej, soc, myndigheterna ja alla.. du är dömd på förhand..sorry

Jag instämmer helt. När jag förklarat för advokater och myndigheter att jag har polisanmält henne några gånger är de vanligaste dom gör att avbryta mig och säga typ: vänta nu hörde jag inte riktigt men antar att det är du som har misshandlat henne men det är väl att de är det som är vanligast...
Citera
2021-01-17, 16:40
Medlem
Citat:
Har blivit så att varenda gång jag velat ha sonen mer har hon kört över mig och ofta hotat med att gå tillbaka till första schemat vi körde på. Eftersom de är det sista jag vill vågar jag inte sätt hårt mot hårt fullt ut. Hon kör över mig och så har det alltid varit. Även fast jag inte märkt de när vi var i lag har jag fått de jävligt tydligt förklarat för mig. Av de flesta som känner oss

Enklaste sättet är att kontakta en advokat och därefter stämma henne i tingsrätten, det hon gör är egenmäktighet med barn.
Skaffa nu lite kulor och gör detta.
Citera
2021-01-17, 17:09
Medlem
Citat:
De du säger i känns som ett bullseye

Yeah i know suttit och lyssnat på min frus dumma polare , samt jobbat på affär och bakom baren samma dagar så sett samma muppiga ensamna morsor som först vill handla på krita sen kköpa sprit av en suck suck
Citera
2021-01-18, 06:22
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Jag instämmer helt. När jag förklarat för advokater och myndigheter att jag har polisanmält henne några gånger är de vanligaste dom gör att avbryta mig och säga typ: vänta nu hörde jag inte riktigt men antar att det är du som har misshandlat henne men det är väl att de är det som är vanligast...
Det du ska börja med är att ta all kommunikation skriftligt och dokumentera den. Se till att du har allt på papper. Minimera verbal kommunikation och i de läge det går spela in den. Se till att du alltid håller dig lugn och saklig.

Kan ni inte komma överens så behöver ni gå till domstol. Domstolarna är ganska hårda mot dem som vägrar samarbeta kring umgänget.
Citera
2021-01-18, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Skulle vara väldigt intressant att få höra den verkliga sanningen om hela den här historian. För du gör ju inget annat än försvara dig. Om hon nu verkligen är så psyko som du påstår, helt oprovocerat, så måste du ha märkt det efter att du träffat henne redan efter 2-3 minuter.
Jag vet däremot dom som har haft liknande dina problem där man själv orsakat det. Så närmare sanningen om jag får be, tack.
Situationen är inte alls ovanlig och är på inget sätt unik. Det ser ut så här. Kvinnor som längtar efter ett barn och sedan när de får det ser det som SIN ÄGODEL. Alltså inte som en biologisk varelse med två föräldrar utan mer som ringen i Sagan om ringen. Det är något som kommer EFTER att de fått barn och inget som man märker innan.
Det finns problem i vårdnadstvister som män orsakar - och så finns det problem som kvinnor orsakar.
Kvinnor är lika mycket fittor som män är skitstövlar. Kvinnor är inte per automatik goda och hederliga.
Citera
2021-01-18, 10:08
Medlem
Det är ett litet barn det handlar om. Små barn har ofta en tätare anknytning till mamman och det måste man ta hänsyn till, det ska inte handla om rättvisa för föräldrarna. Barn under tre år brukar man inte ha växelvis boende för. Du var hemma samtidigt som mamman när barnet var väldigt litet, jag gissar att mamman ändå var den som hade hand om honom mest då - eller bytte ni blöja och matade lika ofta eller var uppe på natten lika ofta?
Barnet finns ju kvar i många år till, låt honom känna sig trygg och ha sitt boende hos mamman och träffa honom ofta även om det inte är långa stunder. Så småningom kommer sonen kunna vara mer hos dig. Ju mer du pressar desto mer kommer mamman att slå bakut - jag är också mamma och det finns en enorm beskyddarinstinkt inför ett så litet barn. Ju mer du visar att du vill samarbeta desto mer kommer mamman att slappna av och bli mer välvilligt inställd - och det tjänar ni på alla tre!
Bara för att ett litet barn är oftare hos ena föräldern så betyder det inte att det kan få en jättebra relation med den andra föräldern. Du är pappa till en pojke och kommer ha saker gemensamt med honom framöver som inte mamman kommer att ha - låt henne få ha honom mer nu när han är så liten.
Citera
2021-01-18, 10:52
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Det är ett litet barn det handlar om. Små barn har ofta en tätare anknytning till mamman och det måste man ta hänsyn till, det ska inte handla om rättvisa för föräldrarna. Barn under tre år brukar man inte ha växelvis boende för. Du var hemma samtidigt som mamman när barnet var väldigt litet, jag gissar att mamman ändå var den som hade hand om honom mest då - eller bytte ni blöja och matade lika ofta eller var uppe på natten lika ofta?
Barnet finns ju kvar i många år till, låt honom känna sig trygg och ha sitt boende hos mamman och träffa honom ofta även om det inte är långa stunder. Så småningom kommer sonen kunna vara mer hos dig. Ju mer du pressar desto mer kommer mamman att slå bakut - jag är också mamma och det finns en enorm beskyddarinstinkt inför ett så litet barn. Ju mer du visar att du vill samarbeta desto mer kommer mamman att slappna av och bli mer välvilligt inställd - och det tjänar ni på alla tre!
Bara för att ett litet barn är oftare hos ena föräldern så betyder det inte att det kan få en jättebra relation med den andra föräldern. Du är pappa till en pojke och kommer ha saker gemensamt med honom framöver som inte mamman kommer att ha - låt henne få ha honom mer nu när han är så liten.
Nej du har rätt, det handlar inte om rättvisa för föräldrarna. Däremot kan man inte göra som man vill. Rätten ser det utifrån barnets perspektiv. Man rekommenderar ofta 2-2-3. Då får barnet chans att vara nära båda föräldrarna utan för långa avbrott.

Oavsett vilken överenskommelse det blir, ska den hållas. En förälder kan inte bara bestämma sig för att ändra det godtyckligt vilket verkar vara fallet här.
Citera
2021-01-18, 18:28
Medlem
Citat:
Haft en dialog med en jurist som menar att innan barnet är 3 år fyllda så är det svårt att få till växelvis boende varannan vecka. Jag har föreslagit för mamman att ha tätare intervaller men hon vägrar detta. Säger att hon är hans anknytnytningsperson och sonen skall bo hos henne..
Har stabilt jobb, ett perfekt boende under omständigheterna och dricker i stort sett aldrig. Tar avstånd från allt som har med droger att göra. Mitt gift skulle väl isåfall vara snuset. Vilket mamman inte vill att jag gör framför sonen men tror inte han stör sig utav det

Mer snus åt folket och det är klart din påg ska få testa snus dagen han fått hår på pungen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in